עתיד הרכבות בישראל

מצב
הנושא נעול.
יפה...בקו האדום בי-ם אפשר להוסיף

"התעללתי" לך במפה
והתוצאה מצורפת. סימנתי את הקטעים שהרסתי בעיגול. לא יישמתי את כל ההערות, וגם הוספתי משהו חדש (ההפרדה בין תחנת ההגנה לתמח"ת - בכל זאת יש שם איזה 400-500 מטר). פרט נוסף ששמתי אליו הוא שלפי המפה תחנת ראש העין עוד לא נפתחה ותחנת דימונה כבר כן.
יפה...בקו האדום בי-ם אפשר להוסיף
לקו הראשון חיבור לנוה יעקב והדסה עין כרם נראה לי עד כמה שאני זוכר שזה יבנה במסגרת הקו הראשון...
 

wakshlak

New member
לא ממש.. זה תכנון מאדעתידי...

יפה...בקו האדום בי-ם אפשר להוסיף
לקו הראשון חיבור לנוה יעקב והדסה עין כרם נראה לי עד כמה שאני זוכר שזה יבנה במסגרת הקו הראשון...
לא ממש.. זה תכנון מאדעתידי...
ולא נראה שזה יקרה לפני 2012-14...
 

ירון כץ

New member
יישר כוח על המפה!!! ועוד משהו...

יישר כוח על המפה!!! ועוד משהו...
בגיליון האחרון (270) של השבועון "במחנה" נכתב שיש כוונה להקים תחנות רכבת בסמוך לבסיסי צה"ל, כאשר הבסיסים המצוינים שם הם בסיסי חיל-האוויר נבטים (שהמסילה מדימונה לבאר-שבע עוברת כבר כיום בסמוך אליו), חצרים (שבסמוך אליו מתוכננת לעבור המסילה מאשקלון לבאר-שבע) ורמת-דוד שבצפון (שבסמוך אליו אמורה לעבור מסילת העמק המחודשת). לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של צה"ל: http://www.idf.il ומשם להיכנס לאתר החדשות של "במחנה".
 

wakshlak

New member
האם באמת מתוכנן קישור לכרמלית?

עתיד הרכבות בישראל
ישבתי ועמלתי... בהשראתו של harry back מעצב המפה הסכמטית הראשונה ל london underground, ובעזרת האתרים לרכבות שבישראל. עיצבתי את המפה המחברת בין כולם :) מחמם את הלב לחשוב שבעוד כמה שנים טובות, נוכל לנוע ברחבי הארץ ברכבת בהנאה... אשמח אם תחוו דעה.. לטוב ולרע.. פורמט pdf.. אם אתם לא רואים כתב בעברית, תעדכנו את ה pdf reader.
האם באמת מתוכנן קישור לכרמלית?
האם יש תכנון רציני, עם תאריך לחיבור בין תחנת חיפה מרכז לכרמלית או שזה סתם משהו שכמו כולנו היית רוצה, אך לא ממש בונים את זה... אם כן, איזה קישור זה? רגלי? מנהרתי? משהו אחר?
 

meirhadassi

New member
מרחק הליכה...

האם באמת מתוכנן קישור לכרמלית?
האם יש תכנון רציני, עם תאריך לחיבור בין תחנת חיפה מרכז לכרמלית או שזה סתם משהו שכמו כולנו היית רוצה, אך לא ממש בונים את זה... אם כן, איזה קישור זה? רגלי? מנהרתי? משהו אחר?
מרחק הליכה...
אין קישור מסודר, בוא נחזיק אצבעות שהכרמלית תשאר עד אז בכלל.... :(
 

alantan

New member
דווקא מתוכננת תחנה חלופית או נוספת

מרחק הליכה...
אין קישור מסודר, בוא נחזיק אצבעות שהכרמלית תשאר עד אז בכלל.... :(
דווקא מתוכננת תחנה חלופית או נוספת
בשם "חיפה בית המכס" שתמוקם ליד קרית הממשלה החיפאית, ובקרבת מקום לתחנת ככר פריז של הכרמלית. היא מאוד קרובה לחיפה מרכז, כך שלא ברור לי מה יעלה בגורלה של תחנת חיפה מרכז אם היא תקום.
 

OMER G17

New member
מה? חיפה מרכז תסגר?

דווקא מתוכננת תחנה חלופית או נוספת
בשם "חיפה בית המכס" שתמוקם ליד קרית הממשלה החיפאית, ובקרבת מקום לתחנת ככר פריז של הכרמלית. היא מאוד קרובה לחיפה מרכז, כך שלא ברור לי מה יעלה בגורלה של תחנת חיפה מרכז אם היא תקום.
מה? חיפה מרכז תסגר?
 

wakshlak

New member
מפה נוספת שהעלתי כאן לפני חצי שנה

עתיד הרכבות בישראל
ישבתי ועמלתי... בהשראתו של harry back מעצב המפה הסכמטית הראשונה ל london underground, ובעזרת האתרים לרכבות שבישראל. עיצבתי את המפה המחברת בין כולם :) מחמם את הלב לחשוב שבעוד כמה שנים טובות, נוכל לנוע ברחבי הארץ ברכבת בהנאה... אשמח אם תחוו דעה.. לטוב ולרע.. פורמט pdf.. אם אתם לא רואים כתב בעברית, תעדכנו את ה pdf reader.
מפה נוספת שהעלתי כאן לפני חצי שנה
אני רק מזכיר שהיא הייתה מבוססת על מפה אחרת שהועלתה כאן כתכנון ל - 2025, ואני שיניתי אותה לאיך "אמורה" להראות מפת רכבת ישראל ב - 2009-10.
 

mucool2

New member
זה שלי!../images/Emo8.gif

מפה נוספת שהעלתי כאן לפני חצי שנה
אני רק מזכיר שהיא הייתה מבוססת על מפה אחרת שהועלתה כאן כתכנון ל - 2025, ואני שיניתי אותה לאיך "אמורה" להראות מפת רכבת ישראל ב - 2009-10.
זה שלי!
 

alantan

New member
מפה יפה מאוד!

עתיד הרכבות בישראל
ישבתי ועמלתי... בהשראתו של harry back מעצב המפה הסכמטית הראשונה ל london underground, ובעזרת האתרים לרכבות שבישראל. עיצבתי את המפה המחברת בין כולם :) מחמם את הלב לחשוב שבעוד כמה שנים טובות, נוכל לנוע ברחבי הארץ ברכבת בהנאה... אשמח אם תחוו דעה.. לטוב ולרע.. פורמט pdf.. אם אתם לא רואים כתב בעברית, תעדכנו את ה pdf reader.
מפה יפה מאוד!
המפה הזו יכולה לשמש בתור כלי יחצני כדי לחלחל את כל הפיתוחים העתידיים לתודעת הציבור. ישנה מפה דומה של לונדון ב-2016 ש-TFL פרסמה שנה שעברה. לא אכנס להערות על הקווים עצמם - עמית (מוקול2) היטיב בכך ועם רוב השגותיו אני מסכים. למרות זאת אני דווקא חושב שהתצורה שעשית בבאר שבע היא האופטימלית כל עוד יהיה תיאום מירבי בין שני הקווים. בעצם דרוש שרכבות מכל ארבעה הכיוונים תגענה לבאר שבע צפון בו זמנית, תחכנה כ-3 דקות ותמשכנה לדרכן. לגבי ההשראה שלך, מדובר ב-Harry Beck (שמו כתוב ב-e), שהיה שרטט ברכבת התחתית של לונדון. לא רק שהוא המציא את המפה המפורסמת כתחליף למפות הגיאוגרפיות המתוסבכות, אלא שהוא הנהיג טיפוגרפיה אחידה (מבוססת על הגופן שנקרא Johnston) ומיתוג בכל המערכת, דבר די חדשני בזמנו. מבחיה גרפית נשארת נאמן למקור כמעט לחלוטין, למרות שאני כמעט בטוח ששימוש ציבורי של גוף כלשהו במפה תהיה אסורה ללא שינויים מסויימים מכיוון ש-TFL מגינים בחרפת נפש על האלמנטים הגרפיים "שלהם". יש לי רק שתי הערות לגבי "הנאמנות למקור": 1) בקטע שבין בנימינה לתל אביב, מדובר בקו פרברי ובקו בינעירוני עם פחות תחנות. במפה של לונדון נהוג במקרים כאלה להפריד מעט את שני הקווים (שים לב ל-Metropolitan שבין Baker Street לבין Wembley Park או ל-Piccadilly שבין Earls Court ל-Acton Town). קווים צמודים זה רק ששכל התחנות משותפות ובדרך כלל כשהרכבות גם עוצרות כולן באותו רציף. 2) בקטע שבין נתב"ג לת"א הקו הירוק חוצה את הקו הכתום בסיבוב. הנהוג במפה של לונדון הוא שקווים חוצים אחד את השני רק ב-45 או 90 מעלות ובכל מקרה לא כששני הקווים הם בסיבוב. על מנת להמנע מכך ניתן פשוט להסיט "דרומה" את הקו הירוק כך שיחצה רק את הקווים לצומת חולון, והייתי גם משאיר רווח קטן ביניהם בדרך לנתב"ג כדי לכפר על הרווח ביניהם בתוך האיילון (אלא אם כן תצמיד אותם גם באילון).
 

mucool2

New member
אגב אלן, מה עם המפה שלך??

מפה יפה מאוד!
המפה הזו יכולה לשמש בתור כלי יחצני כדי לחלחל את כל הפיתוחים העתידיים לתודעת הציבור. ישנה מפה דומה של לונדון ב-2016 ש-TFL פרסמה שנה שעברה. לא אכנס להערות על הקווים עצמם - עמית (מוקול2) היטיב בכך ועם רוב השגותיו אני מסכים. למרות זאת אני דווקא חושב שהתצורה שעשית בבאר שבע היא האופטימלית כל עוד יהיה תיאום מירבי בין שני הקווים. בעצם דרוש שרכבות מכל ארבעה הכיוונים תגענה לבאר שבע צפון בו זמנית, תחכנה כ-3 דקות ותמשכנה לדרכן. לגבי ההשראה שלך, מדובר ב-Harry Beck (שמו כתוב ב-e), שהיה שרטט ברכבת התחתית של לונדון. לא רק שהוא המציא את המפה המפורסמת כתחליף למפות הגיאוגרפיות המתוסבכות, אלא שהוא הנהיג טיפוגרפיה אחידה (מבוססת על הגופן שנקרא Johnston) ומיתוג בכל המערכת, דבר די חדשני בזמנו. מבחיה גרפית נשארת נאמן למקור כמעט לחלוטין, למרות שאני כמעט בטוח ששימוש ציבורי של גוף כלשהו במפה תהיה אסורה ללא שינויים מסויימים מכיוון ש-TFL מגינים בחרפת נפש על האלמנטים הגרפיים "שלהם". יש לי רק שתי הערות לגבי "הנאמנות למקור": 1) בקטע שבין בנימינה לתל אביב, מדובר בקו פרברי ובקו בינעירוני עם פחות תחנות. במפה של לונדון נהוג במקרים כאלה להפריד מעט את שני הקווים (שים לב ל-Metropolitan שבין Baker Street לבין Wembley Park או ל-Piccadilly שבין Earls Court ל-Acton Town). קווים צמודים זה רק ששכל התחנות משותפות ובדרך כלל כשהרכבות גם עוצרות כולן באותו רציף. 2) בקטע שבין נתב"ג לת"א הקו הירוק חוצה את הקו הכתום בסיבוב. הנהוג במפה של לונדון הוא שקווים חוצים אחד את השני רק ב-45 או 90 מעלות ובכל מקרה לא כששני הקווים הם בסיבוב. על מנת להמנע מכך ניתן פשוט להסיט "דרומה" את הקו הירוק כך שיחצה רק את הקווים לצומת חולון, והייתי גם משאיר רווח קטן ביניהם בדרך לנתב"ג כדי לכפר על הרווח ביניהם בתוך האיילון (אלא אם כן תצמיד אותם גם באילון).
אגב אלן, מה עם המפה שלך??
יש 'תקדמות? (אחרי מבט נוסף או שניים בדו"חות נתיבי איילון אני יכול לומר לך רק שלקחת על עצמך משימה גדולה ומסובכת מאוד.)
 

alantan

New member
../images/Emo32.gif אין התקדמות עקב שני ארועים

אגב אלן, מה עם המפה שלך??
יש 'תקדמות? (אחרי מבט נוסף או שניים בדו"חות נתיבי איילון אני יכול לומר לך רק שלקחת על עצמך משימה גדולה ומסובכת מאוד.)
אין התקדמות עקב שני ארועים
המתחוללים בחיי בימים אלה: בשבוע האחרון הייתי בהתכוננות לטסט, שאותו עברתי בהצלחה היום! הרשיון הישראלי שאני מחזיק בו 16 שנה אינו בר תוקף באנגליה לתושבי קבע ומכיוון שהשנה שלי כאן תמה, אסור לי לנהוג כאן ברשיון הישראלי. שלא כמו מדינות מסויימות (ארה"ב למשל), הטסט כאן דומה לטסט בארץ מבחינת ההקפדה על פרטים ואורכו 40 דקות. היה לי צורך לעבור ממש חינוך מחדש על מנת שאנהג כראוי לטסט (למשל לבצע פניות ללא לחיצה על הגז לחלוטין - דבר שאני ממש לא רגיל לעשות). כמו כן, אנחנו בעיצומו של השקת מוצר (תוכנה) ואני מנסה לדאוג שכל התכניתנים העצלנים שלנו בבולגריה יספקו את מה שהובטח. יש לנו מספר מצגות בקנה, ואני נאלץ לבלות ימים כלילות מול הדבר הזה. לגבי ה"משימה", היא גדולה, אבל הרבה פחות מסובכת ממיפוי מערך הקווים הקיים עם כל הפיצולים החד סטריים, הפיתולים ומספר המסלולים הייחודיים הענק שיש היום.
 

אורי404

New member
יפה מאוד. ברוכים הבאים לפורום.

עתיד הרכבות בישראל
ישבתי ועמלתי... בהשראתו של harry back מעצב המפה הסכמטית הראשונה ל london underground, ובעזרת האתרים לרכבות שבישראל. עיצבתי את המפה המחברת בין כולם :) מחמם את הלב לחשוב שבעוד כמה שנים טובות, נוכל לנוע ברחבי הארץ ברכבת בהנאה... אשמח אם תחוו דעה.. לטוב ולרע.. פורמט pdf.. אם אתם לא רואים כתב בעברית, תעדכנו את ה pdf reader.
יפה מאוד. ברוכים הבאים לפורום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה