פגיות מפוצצות או הדרך לאשקלון עוברת

rsharon

New member
פגיות מפוצצות או הדרך לאשקלון עוברת

דרך תל השומר.... סופסוף התחברתי לאינטרנט אחרי 10 ימי ניתוק. הריון תאומים שבוע 30+6.... כעת אני מאושפזת ביחידה להריון בסיכון גבוה בתל השומר. אבל עד אתמול אחה"צ הייתי מאושפזת בבי"ח ברזילי באשקלון, ואני בכלל גרה במודיעין. איך זה קורה אתם שואלים? ביום שישי בערב לפני עשרה ימים הגענו למיון נשים תה"ש עם צירים מוקדמים. איך שנכנסנו הודיעו לנו שהפגיה סגורה (אח"כ הבנו שבעצם התכוונו להגיד שהפגיה מלאה) ואם צריך אשפוז, לא אצלנו... למרבה הפלא, כן היה צריך אשפוז והתחילו לברר עם בתי חולים אחרים באיזור. כל הפגיות באיזור המרכז ואפילו ירושלים מלאות ולא יכולים לקבל אותי. הכי קרוב היה אשקלון... וככה מצאתי את עצמי מועברת באמבולנס לאשקלון. למותר לציין שזה הותיר אותי המומה וחסרת אונים. עם פעוטה בת שנתיים וחצי ומרחק נסיעה של מעל שעה לכל כיוון ידעתי שהעניין מאוד לא סביר. מישהי אחרת שהגיעה איתי העבירו ללניאדו. ואמרו לי שכבר שבועיים יש מצוקה חמורה של פגיות באיזור המרכז. שבוע לפני כן העבירו מישהי לכרמל בחיפה. לא להאמין. מצאתי את עצמי מנהלת חמ"ל פגיות כל יום ומנסה לברר אם יש פגיה פנויה כדי שאוכל לחזור, ו-אין. רק אתמול בערב, לאחר תשעה (!!!) ימי אשפוז סו"ס הועברתי בחזרה. אני כותבת כל זאת ע"מ להתריע ולהזהיר: 1. בכלל נסו להימנע מצירים מוקדמים. אפילו אם הרופא לא הורה על שמירת הריון או מנוחה, החל משבוע 26, תורידו פרופיל ותנוחו כמה שיותר. הרבו בשתיה! 2. תהיו מודעים למצב הפגיות המפוצצות - לא שיש הרבה מה לעשות עם זה....
 

enoway

New member
ואוו... לא ידעתי שכזה חמור-

גם אנחנו היינו בתה"ש לפני כשבוע וקצת בגלל צירים. הייתי אז בשבוע 33+3 ולאחר שטיפלו בי להפסקת צירים שמעתי אותם מתלבטים האם אני "מאיימת" או לא.. כלומר- האם הלידה קרבה ויש לאשפז. כשהבנתי שהדילמה היא האם להעביר אותי לבי"ח אחר התחלתי להגיד להם שאני ממש לא מאיימת על אף אחד ושיתנו לי ללכת הביתה. לשמחתי זה עזר. מאז אנחנו משתדלים למשוך זמן, אבל בעקבות מה שאת כותבת- בכלל לחוץ לי להרוויח זמן. עכשיו 34+5 אבל עדיין אני לא יודעת אם אצליח להחזיק עד גבול הפגות (זה רק מ36 מלא?) מלחיץ... לא בא לי ללדת באשקלון.
 

ממה מיה

New member
יווו איזה לחץ ../images/Emo88.gif

קודם כל מאחלת לך המשך הריון תקין ושקט ומקווה שתשתחררי במהרה עד לבוא התל"מ. נתת לי ניעור רציני, אני חיה באופוריה שכשיגיע הרגע בית החולים בו אני בוחרת יקבלני בזרועות פתוחות ... גם לגבי הורדת הילוך ושתיה לוקחת את ההמלצה. אגב לגבי הסקר שעשית, גם אני ממודיעין, עם ילד עוד מעט בן 4. איזה פגיות באזור מומלצות ?
 

rsharon

New member
ראשית - תודה על הברכות

סקר הפגיות שעשתי לא היה איזו פגיה יותר טובה אלא יותר אלמנטרי - באיזו פגייה יש מקום.... לדוגמא, דיברתי כל בוקר עם האחראית על הפגיה בליס והיא עידכנה אותי. פעם אחת היא אמרה לי שנאלצו לקבל פגים ו"שמו אותם על המדף" ( מה זה אומר??) פעם אחרת אמרה לי "תתאפקי". בעין כרם למשל אמרו לי שאין להם טיפול נמרץ נשימתי הנדרש בשבועות כאלו מוקדמים ואז הם מעבירים לפגייה בהר הצופים. אבל גם בהר הצופים לא היה מקום. בקיצור מה שאני אומרת, כולנו עסוקות בלבדוק איזו פגיה טובה יותר כאשר המצב הוא שבכלל אין מקום אז מה זה משנה.... תשמרי על עצמך!
 
טוב לדעת. פחד איימים!

עד כמה שהבנתי, בחיפה אפשר לסמוך על הפגיות של רמב"ם, כרמל ובני ציון, אז אולי אני יכולה קצת להרגע.
 
תופעה ידועה ומוכרת

אני הייתי מאושפזת בתה"ש במשך חודש וחצי, ואפילו "הותק" המכובד הזה לא הבטיח לי מקום בפגייה. כאשר שקלו לילד אותי באופן יזום, אמרו לי שיעבירו אותי לצורך כך לברזילי (זה היה לפני כשלוש שנים). למזלי, הניתוח נדחה ל.... תאריך שבו היה שחרור של שני ילדים מהפגייה. קשה להאמין, אבל זה המצב.
 

איג3

New member
זה פשוט לא הגיוני

ועוד עם כל הכתבות לאחרונה על הפגיות. שה' ישמור. זו ממש הפקרות! אבל, אין מה לעשות נכון?!
 

enoway

New member
נראה לי שההסבר ההגיוני ביותר

הוא מבול השלישיות והרביעיות לאחרונה.. זה נורא משמח, ומאד מרגש, אבל מכיוון שבדכ הם נולדים בשבועות פחות מתקדמים, זה פשוט תופס בבת אחת את רוב הפגיה.. כנראה שצריך להסיק מסקנות ולהגדיל את הפגיות קצת. ובאמת אסיים באיחולי "שלא נדע פגיות". (34+6, יש תקווה)..
 

orenkeren

New member
אני פשוט לא מאמינה../images/Emo12.gif ושאלה...

עכשיו יש לי עוד סיבה לדאגה (כאילו שחסרות....), ואני הייתי בטוחה כל הזמן שאני פשוט מגיעה לתה"ש, יולדת וזהו. לא חשבתי על אפשרות של פגיה סגורה. אתן חושבות שאפשר לברר את זה לפני שמגיעים לבי"ח ? כדי שלא יתחילו להעביר אותי ממקום למקום... ואם הרופא שלי עובד בתה"ש, אין "פרוטקציה" ? טוב, עכשיו אני נכנסת לנוהל מנוחה רציני (עד עכשיו "זייפתי"). דרך אגב, מאיזה שבוע זה כבר לא פג ? אני יודעת ש-37, האם 37 מלא, או 36 מלא (פתאום כל שבוע נראה לי קריטי)
 
כאמא לתאומים פגים, הבהרה קטנה...

קודם כל, גם אני הייתי מאושפזת למעלה מחודש בתה"ש, וכן, לפעמים יש מצב שהפגייה "נסגרת", כי יש תפוסה למעלה ממלאה. עם זאת, כשאין ברירה (למשל מישהי שהייתה מאושפזת בהיי ריסק לתקופה ממושכת) עושים שמיניות באוויר ומקבלים את הילד/ים שלה. שנית, ילד שנולד עד שבוע 34+0 מגיע אוטומטית לפגייה בלי קשר למשקלו ולמצבו. בד"כ אם הכל תקין הוא נשאר לא יותר משבועיים (36 שבועות מלאים + 2 קילו לפחות). ילד שנולד בין שבוע 34 ל-36, שוקל למעלה מ-2 קילו, לא סובל מבעיות נשימה, מסוגל לינוק/לאכול כראוי, שומר על חום גוף, מאזן סוכרים וכו' - בד"כ ישהה ב"יונקים מעבר", אפילו לא בפגייה, וישוחרר לאחר שיוכח שהוא "יודע" לעשות את כל הנ"ל. בלי שום קשר - גבירותיי, ל-נ-ו-ח ולשתות ה-מ-ו-ן!! לנג'ס לרופא שיבדוק לכן את צוואר הרחם כל שבוע בא"ס, מוניטור צירים ומודעות! עם טיפול מתאים הרבה מאוד לידות תאומים יכולות להדחות משמעותית! קחו מילה של בעלת נסיון מופלג... (אתן מוזמנות לקרוא את סיפור הלידה שלי ב"עולם" שלי: http://www.tapuz.co.il/pCards/myCard/?userId=1554154
לכולן! עתליה
 

rsharon

New member
טוב, אז כמה תשובות...

קודם כל עדכון על מצב הפגיה בתה"ש - פנוי! אתמול היה לנו סיור בפגיה עם הסבר מפורט - מאוד מעניין ומוריד את רמת החרדה. וגם מאוד מפעים.... בפירוש אפשר להתקשר ולשאול מה מצב הפגיה. הם אפילו שאלו אותנו למה לא התקשרנו לפני שבאנו וביררנו... ויטמין P תמיד יכול לעזור. הגדרה של פג (לפי תה"ש) - קטן מ-2 ק"ג או קטן משבוע 34. משחררים בשבוע 36 או כשמגיעים למשקל 2 ק"ג.
 

mbar30

New member
שרון - ראשית אני מאחלת לנו שלא

נזדקק לפגיה. שנית תשמרי עליהם בפנים עוד כמה שבועות מקסימום שבוע 37 38 תגידי להם די, צאו.
 

rsharon

New member
זהו... השתחררתי אתמול אחה"צ!

עכשיו אהיה במעקב של היחידה להריון בסיכון גבוה. אין ספק שאני שמחה לא לשמוע השכם והערב את ה"סוסים הדוהרים" של המוניטורים...
 

juanes

New member
מחלקת ההי ריסק של תה"ש...

הייתי מאושפזת שם שבועיים לפני הלידה... למרות שזה בית חולים, ולמרות שאני שנאתי כל רגע- אני מתגעגעת לצוות.
 

קרן משם

New member
כאמא לשלישייה של פגונים אמיתיים

ילדתי בשבוע 28 אני חייבת לציין שחלה *חובה* על בית החולים לקבל את הקטנים בפגיה אני שכבתי בשמירה מוחלטת 10 שבועות בהיי ריסק בנהריה הייתי פרסונל [אחות באותה המחלקה!] ורצו להעביר אותי לחיפה בשבוע 26 מחשש ללידה מוקדמת ותפוסה מלאה של הפגיה אני לא הסכמתי! לא התאים לי אל תשאלו אותי מאיפה הם מצאו מקום [או אני את האומץ לסרב] אבל עובדה שנמצא לילדיי מקום אגב הפגיה בנהריה מדהימהההההה, מקצועית ואין לי מילים שיתארו ת'מקום הזה בו גדלו ילדיי חודשיים עד ארבעה חודשים. שלא תצטרכו ושבש לכולן
 
למעלה