פוליטיקה וממשל בבן גוריון

tapovan

New member
פוליטיקה וממשל בבן גוריון

אהלן,ראיתי שבבן גוריון יש פוליטיקה וממשל,מה בעצם ההבדל בין זה לבין מדעי המדינה,ואם למישהו יש מושג מה הולך שם?,דעות,חוויות,הכל יתקבל בברכה...
 

givatronist

New member
נראה לי שזה אותו דבר רק עם שימוש בשם יותר

פומפוזי. בדיוק כמו בבינתחומי בהרצליה
 
בחו"ל

קוראים לתחום political science (מדע הפוליטיקה בתרגום חופשי) למה שקוראים בארץ מדע המדינה אז בבן גורין עשו מעשה ולקחו את המונח החולניקי של פוליטיקה וממשל (שזה נכון יותר להגיד). חושבת שגגם בבינתחומי קוראים לזה ככה. אגב לא יודעת למה הטעות בשם של הפורום לא נכון לרשום מדעי המדינה אלא מדע המדינה. מדע המדינה הוא תחום דיסציפלינרי בתוך מדעי החברה.
 

lala1611

New member
יש הבדל..

אין לי מושג מה ההבדל המדויק בין 'מדע המדינה' לפו"מ, אני כן יודעת שכשמרצים שלנו (אב"ג) נשאלו לגבי הנושא- במיוחד אלה שבמקורם מהעברית, הם טרחו להבהיר היטב שההבדל בין החוג בב"ש לשאר החוגים בארץ הוא לא ברמת הסמנטיקה בלבד..
 
יכול להיות

לא יודעת איך זה בבאר שבע אני בוגרת של העברית. אולי השוני הוא מבחינת תכנים כלומר, פחות תיאוריות וגישות ויותר קורסים נושאיים (כמו נשים בפוליטיקה, פוליטיקה ואמצעי התקשורת וכו' וכו'). אבל באמת שאין לי מושג :))
 

levko6

New member
בוגרת פו"מ בבן גוריון

אז ככה, ברמת העיקרון אין הבדל. הכוונה בכך שהמרצים באב"ג טוענים כי יש הבדל נובעת ממס' סיבות: א. הטענה היא שאין דבר כזה "מעדי המדינה" מכיוון שזבו אינו מדע מדוייק. ב. כמו הבין תחומי, כך גם מחלקת פ"ומ באב"ג, בשני המקרים יש בעיה קשה של חשיבות יתר ורצון להתבדלות. בכל מקרה מדובר באחלה מחלקה, אחלה מרצים ויש שם את ראש המחלקה המקסים ביותר שפגשתי בחיי. אני מסיימת עכשיו את התואר (בשילוב עם תקשורת). אני ממליצה על המחלקה הזו. רק נקודה אחת למחשבה, אין כ"כ מה לעשות איתו בחוף כשמסיימים. נכון שכולנו צעירים כשאנו מתחילים ללמוד ומה יקרה אחרי התואר נראה רחוק עד אימה, אבל זה חשוב וצריך לדון בזה. אם אתה מתכוון להישאר באקדמיה או להמשיך לתואר שני, לך על זה. בלי תארים מתקדמים, זהו תואר מיותר. אולי תוכל לשלבו עם מדעי ההתנהגות, כלכלה או ניהול. בכל מקרה, המון בהצלחה.
 

tapovan

New member
עוד מישהו?

אשמח לשמוע עוד תגובות,טענות,בדיחות וסתם השמצות..... תודה...
 
למעלה