פולשת רק לשנייה....

I s t a r

New member
פולשת רק לשנייה....../images/Emo191.gif

WIESBADEN – In Deutschland bleiben immer mehr Frauen ohne Kinder. 2008 hatten nach Angaben des Statistischen Bundesamtes (Destatis) 21% der 40- bis 44-jährigen Frauen keine Kinder zur Welt gebracht. Dagegen waren unter den zehn Jahre älteren Frauen (Jahrgänge 1954 bis 1958) 16% und unter den zwanzig Jahre älteren (Jahrgänge 1944 bis 1948) nur 12% kinderlos. Von den Frauen zwischen 35 und 39 Jahren hatten 2008 26% noch keine Kinder, allerdings wird sich in dieser Altersgruppe der Anteil der kinderlosen Frauen noch vermindern. מתוך הסטטיסטיקה בגרמנית : בגרמניה יש יותר ויותר נשים ללא ילדים. ע"פ הנתונים הסטטיסטיים של הבונדסאמט 21% מהנשים בגילאי 40 -44 לא הביאו ילדים לעולם. אצל נשים בשנולדו בין 1954- ל1958 והמבוגרות בעשר שנים מהקבוצה הקודמת 16% ןאצל נשים המבוגרות בעשר שנים מקבוצה זו - 12%. בשנת 2008 בקבוצת הנשים שבין 35-39 ל 26% עדיין אין ילדים (!!) אם כי נראה שבקבוצת גיל זו חלק מהנשים עוד ישנו את דעתן. חשבתי שלמען הבאת נתונים אלה שווה לקפוץ לרגע
אפרוח, אם יש לי טעויות או אי דיוקים בתרגום, את יכולה לתקן? להתראות שוב חברות
 
זה תואם את ההיכרות הבעיקר לא אישית

שלי עם נשים גרמניות. חבר טוב לי גר שם. אחותו של בן הזוג שלו לשעבר התחתנה בשנים האחרונות, היא בת למעלה מ-40 ואין לה ילדים. לבן הזוג הנוכחי שלו יש שתי חברות נשים, אני מניחה גם כן בסביבת הגיל הזו שכן גם הוא בן 40 פלוס, שאין להן ילדים. יש לנו גם מכרה משותפת אחת בת 40 שאין לה ילדים. מכרה אחרת שלנו, איסלנדית שגרה בגרמניה, עשתה ילדה אחת לפני כמה שנים ואין לה רצון בעוד ילדים.
 

efroch99

New member
נראה לי בסדר גמור התרגום../images/Emo13.gif

אחת מכל חמש נשים היא ללא ילדים! בהחלט שונה מאוד מפה (אבל עדיין - הרוב הגדול הוא כן עם ילדים). מה שאצלנו בפורום מעורר הערכה, בגרמניה גורם לדאגות איומות. אישתאר, עדיין ממשיכים שם עם התמריצים להבאת ילדים? עם הפרסומות להיכנס להריון וכאלה?
 

I s t a r

New member
ההבדל היותר משמעותי

נעוץ לאו דווקא בכך שאחת מכל 5 נשים היא בלי ילדים - שבשבילי לפחות זה מבורך ומרגיש מאוד נוח, אלא בכך שלמרות שלרוב *כן* יש ילדים, אין שום לחץ או תכיפות או מסר תרבותי חברתי מהסביבה שזו "חובה". ההבדל העיקרי נעוץ בשוני המהותי הזה שבין היחס של הסביבה לנושא ילדים / לא ילדים בגרמניה לעומת ישראל למשל. זה פשוט לא אישיו בכלל ונדיר עד נדיר מאוד להיתקל במישהו שבכלל יעורר שיחה על כך. לגבי תמריצים, אני חושבת שישנם תמריצים משמעותיים לנשים או משפחות עם ילדים ועד כמה שידוע לי יש משפחות שכמעט "מתפרנסות" מזה, אבל יש גם דברים שמרתיעים נשים מהבאת ילד או ילד נוסף כמו למשל החובה להישאר איתו בבית שלוש שנים. פרסומות לא ראיתי בשום מקום, כך שאני לפחות לא מודעת להן...
 
זה באמת לא אישיו, או שזה לכיוון ההפוך?

גרתי בארץ מערב אירופאית (לא גרמניה, אלא ארץ סמוכה לגרמניה), ושמעתי לא פעם ולא פעמיים ביטויים של לעג, סלידה והתנשאות כלפי: 1. אנשים שיש להם הרבה ילדים מהממוצע (מעל שניים-שלושה), 2. אנשים שמביאים לעולם ילד בגיל צעיר משמעותית מהמקובל באותה ארץ. (מכרה שלי בארץ ההיא, שהיגרה לשם מחבר העמים, הייתה בת 23 והיה לה פעוט בן שנתיים. היא סיפרה איך הורים של ילדים אחרים שהיו עם בנה במעון היו מלחשים ומצחקקים עליה: "כזאת צעירה וכבר עשתה ילד? מה הקטע עם האנשים האלה? מה, הם לא שמעו על אמצעי מניעה?!") כל ההתייחסויות האלה לא היו מכוונות אלי, כי לא היו לי ילדים אז וגם לא היו בתכנון. אבל בהחלט שמתי לב אליהן כצופה מהצד, כשהיו מופנות לאנשים אחרים. הרושם שלי היה שהחברה בארץ האירופית שגרתי בה היא לא יותר סובלנית ופתוחה מהחברה הישראלית בקטע של ילודה, היא פשוט דכאנית לכיוון ההפוך.
 
(וב"מעל שניים-שלושה", הכוונה

משמעותית יותר מהממוצע. הממוצע היה טיפה פחות משניים, 1.8 או משהו כזה).
 
טוב, עכשיו בדקתי בסטטיסטיקה: זה פחות מ-1.8 שם

בכל אופן, הנקודה שלי ברורה, ואפסיק לבחוש בדקדוקיה ולהוסיף הודעות
 

I s t a r

New member
תשובה מהירה

לא נתקלתי באמירות כאלה יותר מאשר בישראל. בעצם, כשאני חושבת על זה.....בקבוצות מעורבות שבהם מישהי פתאום נכנסה להיריון בגיל צעיר מאוד או שיש לה ילדים כשהיא מתחת לגיל 25 למשל, הרמות הגבה וההערות לא הגיעו מהגרמנים בקבוצה. מאוד לא נהוג כאן להתבטא באופן תוקפני או שיפוטי כלפי בחירות של אחרים גם אם חושבים בעומק הלב שזה לא לעניין להביא ילדים בגיל כזה. בקיצור,ייתכן שיש להרבה אנשים דעה מסוימת לגבי הבאת ילדים ונישואין בגיל כה צעיר אולם לא שמעתי או נתקלתי בלגלוג או הערות ציניות כלפי אנשים אלה.
 

I s t a r

New member
זה נכון

משפחות עם יותר מ2 - 3 ילדים נחשבות "מוזרות", אך לא הייתי קוראת לזה "התנשאות".
 

מיששש

New member
גם אצלנו יש לעג סלידה והתנשאות כלפי:

* מי שמביא לעולם פחות משני ילדים, אבל גם מי שמביא יותר משלושה (טוב, מקסימום ארבע - אבל זה ממש דורש מאיתנו סובלנות מטורפת). * מי שיולדת לפני גיל 25, אבל גם מי שרוצה ללדת אחרי גיל 35. * מי שלא רוצה לניק, אבל גם מי שמניקה יותר מחצי שנה (ומי שממש מניקה שנתיים ומעלה - זה כבר חטא שלעולם לא יסלח). אצלנו פשוט אין סובלנות לשום כיוון, ובעיקר - יש רצון גדול מאוד להתערב. לנו, כנשים שלא רוצות ילדים, מפריעה ההתערבות הפרונטליסטית כמובן, אבל אי אפשר להתעלם מכך שיש ביקורת מאוד חזקה גם כלפי מי שסוטה מהנורמה לכיוון השני.
 

מיה82

New member
ממש יש שיפוטיות כלפי נשים עם ילד אחד

ביום שני הייתי אצל רופא הילדים והמזכירה שלו ברוב חוצפתה התחילה שוב להציק- מתי אח חייבים שנים אחד זה לא משפחה. אז עניתי לה- יש חתול וזה האח. היא הסתכלה עלי כאילו אני צריכה אישפוז פסיאטרי. זאת לא הפעם הראשונה שהיא עושה את זה ובהמשך עם תמשיך אני שוקלת לדבר עם הרופא עליה. אז ככה שאני מסכימה יש בישראל שיפוטיות לכל כיוון.משחק שסכומו אפס- מה שלא נעשה ( אלה עם כן זה בדיוק בנורמה) תמיד יהיה למישהו מה להגיד.
 

efroch99

New member
זכור לי משהו

נדמה לי שזה היה בטיול הגדול שלנו באירופה, לפני בערך 13 שנה. היו מודעות חוצות ענקיות שבה רואים בטן הריונית, והשאלה Schwanger? (את בהריון?). זאת הייתה מודעה מטעם המדינה שמטרתה היתה לעזור ולהסביר את הנושא. כל זה בערבון מוגבל, אם זכרוני אינו מטעה אותי. אני זוכרת שזה הפתיע אותי מאוד, לראות את זה דווקא בגרמניה. אבל ידוע שהמדינה שינתה מדיניות והיא למעשה מעודדת ילודה, בגלל הפחד של הזדקנות האוכלוסיה, נושאי פנסיה, חוסר יכולת להתחרות בשוק הגלובאלי בטווח הרחוק, ועוד. אין ספק שעל פניו יש שם הרבה יותר כבוד לבחירותיו של האחר. אבל כמו גם בנושאים אחרים, יש הרבה רגשות מתחת לפני השטח, וגם בנושא הזה, כמו בנושא האנטישמיות, אני לא יודעת מה עדיף - לדעת את האמת בפנים, או לחיות עם החשש שאנשים שסביבך לא כנים איתך. פעם חד משמעית העדפתי את השיטה הגרמנית. היום אני פחות בטוחה בכך.
 

I s t a r

New member
בתחום של חופש הבחירה

אני עדיין מעדיפה חד משמעית את השיטה בגרמנית
לגמרי. כשהייתי בביקור בארץ התפלצתי למשל לגלות שבקופת החולים אי אפשר היה להימלט מהפרופגנדה של ילודה! על מסכי הענק ריצדו לפחות 7 פרסומות בדקה על שירותי הילודה שלהם - לא על שירותי טיפול בסרטן, איידס, נכויות שונות, פיגור או זיקנה - אלא ילודה. בכל מקום פלאיירים ומודעות ענק וזה כולל אפיו את הטלויזיה הפרטית בבית. גם אם ישנה כאן תופעת עידוד ילודה, היא מעודנת כנראה מאוד מאוד כי אני פשוט לא נתקלתי בה ואם אתקל - אבוא ואספר. אני לא נגד העידוד הזה אם הוא נעשה באופן עדין ומכבד ואינו שוטף מוחות או עשוי כך שהוא למעשה כופה עלייך בחירה אחרת את "לא נורמלית". ילודה רבה אני רואה אצל נשים צעירות מאוד, ממש נערות לעיתים ולרוב די בולט שהם מסביבות סוציואקונומיות נמוכות ולכן יש לזה אולי את הסטיגמה שניקולינה (?) דיברה עליה. אתמול הייתי בגלידריה ובגלל שזוהי עונת הקיץ על חופשתה המעיקה, היו שם 2 משפחות עם ילדים - אחת עם 3 והשנייה עם 2 והצרחות והצעקות וההתרוצצות היו כל כך קשים לאנשים שמסביב שחלקם פשוט קמו והלכו בהפגנתיות והאמת שאני ממש נאלצתי לעשות אותו דבר כי אי אפשר היה כבר. אח"כ זוגי ואני בעצם נזכרנו שבישראל זוהי תרבות יומיומית ויש איזו יכולת אטימה שמיעתית/ רגשית אחרת לרעש ולהפרעה המטורפת הזו לאחרים כי אחרת אי אפשר לשרוד. בעלי המקום הביטו בחוסר אונים במצב ולא ידעו איך להתמודד עם זה (ושוב, לא מדובר על רעש ילדים רגיל, אלא על צרחות וריצות ומכות בשולחנות ובחלונות ופיזור גלידה בכל מקום) כך שזה מסתבר קורה גם כאן לפעמים...
 
יותר מזה...

אחרי שהתחתנו, אין לי מושג איך (אולי ממשרד הפנים...) גילו את זה בקופ"ח (שבמקרה משותפת לשנינו) ושלחו אלינו הביתה פליירים על השירותים שלהם "לאם ולתינוק". זה הרגיז אותי נורא!
 
זכור לי גם!

(ואנחנו בקופו"ח שונות) אבל זה הפסיק מתישהו (אולי כש"עברתי את הגיל"?) (ולי הם שלחו פליירים על שירותי ההריון דוקא)
 
אם זה יגמר בפעם הזאת-בסדר.

אני אשכנע את עצמי שבסה"כ הם עושים שיווק עפ"י קבוצות פילוח, ואצפה לקבל מהם עלון בפעם הבאה עם הגיעי ל"גיל הבלות" (איזה שם מכוער). אם אקבל על זה פירסום נוסף-אני פונה להתלונן.
 
שיפור מסויים?

לפחות בנושא הפרסומות של קופות החולים בארץ, שמתי לב שבזמן האחרון הן עברו מפרסומות של שירותי הריון ולידה (שהיו נושא מרכזי וכמעט בלעדי בפרסומות קופ"ח עד עתה) לפרסום הביטוחים הסיעודיים שלהם. האם זה תחילתו של שינוי תפיסתי מרענן? או שמא רק פרסומת עונתית חולפת? ימים יגידו.
 

efroch99

New member
הפורפגנדה הפרו-נטאלית

והמסחרה שקופות החולים עושות מזה, פשוט מקוממת. שטיפת מוח - פשוטו כמשמעו.
 

Indie62

New member
הכללית יודעת שהריון זו נקודת החוזק שלה

לעומת כל הנקודות האחרות, שבהן היא לא נתפסת מי יודע מה. לכן כמויות הפרסומות האדירות לתחום הזה בקופה. ביושבי מול חדרו של רופא הנשים - שטיפת מוח של 100 פעמים בטן הריונית על המסכים והפלאיירים סביבי עד למצב שבו פיתחתי מן סוג של סלידה כזה מכל הרעיון של בטן מתעגלת והייתי צריכה אשכרה גמילה כדי לשוב ולראות בטן ולחשוב עליה בצורה חיובית. זה כאילו ניסו לשתול לי את הדימוי הזה במוח בכוח - עוד ועוד ועוד בטן ובטן ובטן...
 
למעלה