פורום הבלקן... ארררם לא קצת פוליטי?

מור כשאתה צודק אתה צודק

אבל כשאתה לא צודק אז לא
דא"ג לא יזיק קצת ויכוח תרבותי גם על העניינים שעומדים על הפרק כפי שהבחנת בחושייך החדים. סלאבים מהווים את מרבית תושבי אירופה בסביבות 300 מיליון. גם בסרביה יש בעיות עם המוסלמים בקוסובו, שנהיו מוסלמים אחרי השילטון העותמאני, במקור אילו הם סלאבים. ולעמים הסלאבים נעשה עוול לא קטן לאורך ההיסטוריה עוד מימי הויקינגים דרך הגרמנים שהשתמשו בסלאבים לצורכיהם ושלטו בנקודות המפתח ועד לשלטון בברית המועצות הרוסי שהשתמש במשאביהם ללא רחם. כך שיש הרבה מן המשותף לעמים הסלאבים בבלקן ויש גם שוני. הטיהורים האתניים הם דבר בעייתי וכואב מאוד ואני כולי תקווה שלא יקרה יותר כדבר הזה. אנו החיים בישראל צריכים ללמוד מההיסטוריה שלנו ומהמקבילה הסלאבית כי אנו במקום נפיץ ובעייתי לא פחות. ובעניין הסלובנים אכן דוברים סלובנית קרוב מאוד לסרבו קרואטית אבל הם היו תחת השילטון האוסטרו הונגרי שנים רבות מאוד ובכלל המדינה והאנשים דומים גם דומים לאוסטרים.
 
ועכשיו ברצינות

אם אתה סלובני נייטרלי אחי אז לשם הויכוח אני סרבי שורשי, קדימה מה דעתך? וברצינות, יוגוסלבים לשעבר החיים בישראל וגם ישראלים שמעוניינים ללמוד על מדינות יוגוסלביה ו/או לתייר בהם נמצאים קצת בחוסר מידע זמין מלבד כמה ספרים טובים, נכון להיום. אני מניח שזה ישתנה עם הזמן וכחלק מהשינוי הזה נוצר הפורום הראשון בישראל שזוהי אחת ממטרותיו. אני בונה מאגר מידע המחולק למדינות ראה בעמוד השער לפורום. תיירים הרוצים לבקר במדינות יוגו יכולים לעבור ולהנות בקרואטיה, משם לסלובניה ולאיטליה או לאוסטריה לחליפין לסוע בסרביה ולעבור להונגריה כלומר קהל המטרה בפורום אינו דווקא הבוסני הנלחם על צדקת דרכו. בעולם מלבד פוליטיקה יש גם תרבות שירים ריקודים אוכל ועוד..., ספורט, מדע וטכנולוגיה.
 

טשאפק

New member
היהודים ביוגוסלביה

על-פי רוב הגדירו עצמם (מעבר להיות יהודים) כיוגוסלבים, יותר מאשר סרבים\בוסנים\קרואטים. זה נכון ליהודים ברוב המדינות הרב-לאומיות - אוסטרו-הונגריה, בלגיה או בריטניה למשל.
 
למעלה