פורז - התקווה הבאה של שינוי?

פורז - התקווה הבאה של שינוי?

הרבה אנשים פונים אל פורז נוכח התגברות הסחטנות החרדית - כך לפחות ע"פ ראיון שלו בתקשורת. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3516557,00.html במצב שבו שינוי ששרדה באופן וירטואלי את לפיד ופורז היא חסמב"ה אחד גדול המסתתר מהציבור, גם אחד כמו פורז יכול לעשות גלים באמבטיה. הבעייה היא באמת שלציבור הרחב אין שום אמון בכל מי ומה שהיה קשור בצורה כלשהי לשינוי שקרסה. לכן לא פלא שאף אחד מ-15 הגמדים שהיו בכנסת הקודמת לא מראה את פרצופו - חוץ מלפיד כמובן שמככב עדיין בארץ נהדרת או מעורר גיחוך בהופעותיו בתקשורת. אם שינוי של לפיד ופורז היתה טרגדיה אז מה שפורז או מישהו אחרת דוגמתו ינהיג יהיה פארסה.
 
לאהרן שלום

פורז הוא לא התקווה שלנו, מספיק שהוא רץ פעם אחרת והפריע לנו להתמודד. בשביל מה להקים עוד פעם מפלגה עם מצע זהה לשינוי זה רק יזיק לנו. אני משער שאם פנו אליו אנשים משמעות הדבר שחץ התפרקה, אחרת היה אומר לאותם אזרחים שכבר יש מפלגה
 

אנדרי ז

New member
עזוב את הציבור, לנו אין אמון בו

אני לא אתייחס כרגע לדרך שבה נוצר הפיצול ולדיקטטורה שקדמה לו, חבל להיכנס פה שוב לאותן מריבות. אני רק אתייחס להרגשה שהייתה לי ולעוד הרבה אנשים עוד הרבה לפני הפיצול, אותה גם השמעתי בפומבי בעת מסע הבחירות למועצה ב-2004, שמישהו שם למעלה פשוט חש שלא בנוח במפלגה עם 15 מנדטים, ומתגעגע לימים שבהם הוא היה הח"כ היחיד ("המכולת של פורז"). חוסר ניסיון ליזום, תפקוד שערורייתי בתור שר הפנים, ושום רצון לחשוב אפילו על חתירה לשלטון יום אחד. וכמו שראינו, מי שלא שואף למעלה מגיע במהרה לביבים. אז אומנם הוא ידע כיצד למשוך את המפלגה בימיה הקשים בשנות ה-90 ואולי זה מה שאנחנו צריכים עכשיו, אבל מצד שני גם אם הוא יחולל את אותו נס לא תהיה לזה שום המשכיות איתו וחבל על המאמץ כדי לחזור בסוף לאותה נקודת שפל.
 

אנדרי ז

New member
אין אמון בחלקי הציבור שתומכים בפורז ../images/Emo3.gif

סתם סתם, אין אמון בפורז כמובן. נראה לך שאני מחפש בכוח שיצחקו עליי בארץ נהדרת?
 

eitangn

New member
רק נזכור כי שינוי של היום זו האופוזיציה של אז

רק להזכיר לאהרון ואחרים כי שינוי של היום זו האופוזיציה של אז, וכל הנאמר כאן זו דעה סובייקטיבית, לא עובדה.
 

טשאפק

New member
פורז הוא מספר 2 טוב

היה ח"כ חרוץ ומועיל, בהחלט ברמה גבוהה מזו של רוב הכנסת הנוכחית. (אע"פ שלרבות מדעותיו איני מסכים). אינו בנוי להנהגה.
 

Goldust

New member
פורז התקווה החילונית

פורז הוא אכן התקווה החילונית. מדובר בפוליטיקאי ישר דרך ועקשן. לאחר שלוינטל ושות' פירקו את שינוי החזרה של פורז יכול להיות ובגדול. אך לטעמי הוא צריך לעשות את הקאם בק שלא במסגרת שינוי אלא במסגרת חילונית חדשה ואף להביא שחקני חיזוק חדשים שיהיו מחוייבים לרעיון החילוני. כמו כן על המסגרת החדשה להפיק לקחים מהכשלונות של שינוי. שהם בעיקר פתיחת שורות ושיתוף חברים וגם מיתון המסרים אנטי חרדים שהתפרשו בציבור הרחב כשנאת חרדים.
 
החילונים בצרות כי הם נתנו לאנשים הלא נכונים

להוביל אותם. ואותם אנשים השתינו עליהם בקשת.
 

timeless1

New member
אבל כאשר נתנו למפלגות בעלות מצע כלכלי

שאתה תומך בהן, בהם באמת השתינו עליהם בקשת לטובת הפלסטינים.
 
יש הבדל בין מי שמבטיח לבוחריו א ועושה את ב

לבין מי שמכתחילה לא מבטיח לבוחריו את א. והרי שינוי נבחרה על מצע מסויים שעליו בכיריה השתינו בקשת. ומלבד זאת אני הצבעתי למפלגה כלשהי רק פעם אחת בחיים שלי עד עכשיו, למפלג העבודה בראשות פרץ, שלצערי איכזבה אותי קשות ועמוקות.
 

timeless1

New member
הוא הקים את חץ.

הנה לך מסגרת חדשה, יחד איתו הוא לקח את כל המוכשרים שהיו בכנסת האחרונה [כמעט את כולם], ויחד עם זאת, הוא "הצליח" לקבל פי 2 משינוי , שרוב הנבחרת שלה לכנסת היתה אלמונית לחלוטין. עכשיו, מה יותר משפיל - אני מניחה שזה יהיה תלוי בנקודת ההשקפה של המשיב.
 

Goldust

New member
חץ לא רלוונטית

בדיוק כמו שינוי. שתיהן לא הצליחו לספק את הסחורה. אובייקטיבית פורז הוא מותג בתחום מאבק בכפייה הדתית, נושאים ירוקים וכלכלה חופשית יש לו גם דימוי של איש ציבור נקי. יחד עם זאת הוא עצמו אינו מספיק בשביל לסחוב קהלים גדולים עבור הרעיון האזרחי. יש צורך לצרף אליו אנשי ציבור עם יכולת להביא קולות. אולי מן 'טומי לפיד' חדש וכריזמטי.
 
פורז מותג לחוסר טאקט ולסופר-סנוביות

אני לעולם לא אשכח את הראיון שלו אצל רפי רשף, שבו הוא אמר לאותו אדם אומלל "אתה לא נראה לי רעב במיוחד". בעוד שהוא מרשה לעצמו להסתובב עם כלביו לבושים בורסאצ'ה...
 
פורז הציע לאירגונים הירוקים לנסוע לחו"ל

או לצפות בטלוויזיה כדי לראות נופים ירוקים. כשר הפנים הוא אישר את הרס הסביבה.
 
למעלה