פיבו וכאבי חניכיים

מורטלש

New member
פיבו וכאבי חניכיים

שלום

עם פיברו מזה 15 שנים כרגע ממש בירידה וזאת אחרי שפעת קשה ואח"כ עקירת שן, בחודש האחרון כאבים בחניכיים מתגברים כמעט בצהריים עד הערב. משתדלת לשמור על הגיינת הפה, ישנה דלקת ממש בקטנה, התחיל ככאב בחניכיים צד ימין ממש מתחת לאף ועכשיו התפשט לצד השני של האף, ר. שיניים בדק לא יודע ממה זה... האם מישהי נתקלה בתופעת כאבי חניכיים? כאשר אני מתעצבנת הכאבים מחמירים.
 

VanHalen2

New member
נסי אולי רופא שיניים מומחה לבעיות חניכיים?

ברפואת שיניים כמו בכל תחום יש התמחויות. אז דבר ראשון לכי להיבדק אצל עוד רופא. יכול להיות שבאמת אין בעיה והכל בסדר וזה יעבור אבל חוות דעת נוספת של לפחות עוד רופא שיניים חשובה לשקט הנפשי שלך וחוץ מזה רופא אחד עשוי לפספס דברים שרופא אחר יעלה עליהם.
זה מה שעושים במצבים כאלה - הולכים לקבל חוות דעת שנייה. אל תדחי את זה. אחותי שיננית בקנדה ולמדתי ממנה שדלקות חניכיים גורמות לאיבוד עצם כלומר הרס של הלסת ואז לשיניים אחרות אין לסת להיתפס בתוכה. אנשים מגיעים למצב של השתלות עצם והשתלות שיניים בגלל הזנחה של דלקות חניכיים.
דבר שני ברור שהכאבים מחמירים כשאת מתעצבנת. זה יקרה לכל מי שכבר סובל מכאבים ממושכים. יכול להיות שבמצב של עצבנות את מכווצת שרירי פנים ומתיחות נוספת באזורים שכבר כואבים יגבירו את הכאב מן הסתם.
 
כן, היו חולות שדיווחו על כאבים בפה

עד כדי כך שעקרו להן שיניים כדי להפסיק את הכאב והוא לא הפסיק, כי זה לא היה השיניים אלה השיבוש במנגנון הולכת הכאב של הפיברו.
לא כתבת כמה זמן עבר מאז העקירה. את כותבת שיש לך כאב עז ודלקת כנראה שלא מספיק גדולה כדי להסביר את עוצמת הכאב שלך.
אם רופא השיניים ידע שאת חולה במחלה שיש בה שיבוש במנגנון הולכת כאב,
וידאגו שהדלקת תטופל, אני חושבת שאת יכולה להיות רגועה (וכשתירגעי גם הכאבים יפחתו וגם זה יעזור לגוף לרפא את הדלקת)
את בטח מכירה את זה מהפיברו שמכה או פגיעה שאמורה לגרום כאב קטן לאדם רגיל ולעבור אחרי פרק זמן קצר, כואבת מאד מאד לחולי פיברו ולמשך זמן ארוך.

אני לא רופאה ולכן ממליצה לך שזה, כמו כל סמפטום שמתנהג "אחרת" יהיה בבדיקה ובהשגחה של איש מקצוע. רופא מהתחום הרלבנטי.
אבל את יודעת כבר כמה לתחושת שלנו יש השפעה, במחלה הזו בעיקר על מצבנו הכללי ועל כאבים בפרט.
שוב, הדלקת גם אם היא קטנה, צריכה להיות מטופלת.

ואני מקווה שזה רופא שינים בתחום של פה ולסת. ואולי כדאי שיראה גם אף אוזן-גרון, אם את אומרת שהכאב קרוב לאף. ואם אין ממצא בתחום של רופא שיניים זה כנראה כאב ממקור עצבי, או שיש רופאי שיניים שמתמחים בזה או נוירולוג.
אבל אני מקווה שעם הורדת המרכיב של חוסר הודאות, את תורידי לחץ והגוף יצליח להתמודד עם זה.

תעדכני ובהצלחה
 
למעלה