פילוסופיה בסין הקלאסית

lihii1

New member
פילוסופיה בסין הקלאסית

שלום, אני ממש בבעיה, אני צריכה לכתוב עבודה שתענה על אחת מהשאלות הבאות ואין לי מושג מאיפה להתחיל.. יש כאן מישהו שיוכל לעזור לי ? אפילו בתשלום...השאלות:
1)לאו דזה אמר שעל הדאו אסור לדבר ואף על פי כן קונפיציוס מדבר על הדאו כל הזמן.כיצד תסביר את הסתירה? 2)השווה בין הספר הראשון של האנלקטים לשני ותנסי לענות על השאלה האם כתב אותה מדען אחד? 3)האם יש קשר בין 15 האנלקטים הראשוניים לאנלקטיים השניים שבונים את הספר הראשון אנלקטים של קונפיציוס? 4)האם לדעתך אפשר ללמד פילוסופיה סינית בצורה מוצלחת באמצעות הסרטים על הפילוסופיה הסינית שמופיעים ביוטיוב למשל וורדס אוף ויסדום או הפילוסופיה של לאו דזה?
תודה רבה על כל עזרה שהיא !
 

kogawa

New member
איזה בלגאן...

לאו-דזה לא אמר דבר. לא בטוח שחי אפילו. בדאו-דה-דג'ינג כתובים דברים המיוחסים לו והדאואיזם הוא זרם מחשבה שהתפתח עם השנים. קונג-פו-דזה חי במקביל ודרכו הייתה שונה וודאי לא הכיר את הדאו-דה-דג'ינג כך שאין בין הדרך עליה אין לדבר של זרם אחד לדרך אחרת של זרם מחשבתי שונה שהתפתח במקביל. דרכו של איש מוסד לעשות פעולות עלומות ודרכו של פירסומאי לפרסם לכל אחד.

לגבי "המאמרות" (אנלקטים) תקראי את הערך "מאמרות" או "קונפוציוס" בויקפדיה. זה אינו ספר אחד במקורו אלא אוסף של דברי הוגים (לא מדענים).

לגבי לימוד פילוסופיה סינית ביוטיוב, זה כמו לילמוד פילוסופיה איסלמית מסרטוני דאע"ש - ניתן אולי לקבל הצצה אבל לא ללמוד.
 
למעלה