פילר של חברת חשמל

חורפנית

New member
פילר של חברת חשמל

האם חייבים להתקין (ולשלם) עבור פילר כפול לבית דו משפחתי כאשר בפועל נבנית רק יחידה אחת ואין כל כוונה לבנות את היחידה השנייה בטווח הנראה לעין?י?
 

kitt

New member
לא חובה, אבל המחיר לפילר יחיד הוא כמעט זהה

לזה של כפול, ואת ההפרש חברת חשמל דואגת להוציא מהדו כשהוא מתחבר לפילר. (זה מה שנאמר לי כשעשיתי פילר ורציתי יחיד למרות ההפרש הקטן).
 

חורפנית

New member
ומה עם התשתיות?

הפילר בצד שלי מתי ודרך איפה יעבירו את התשתית מהפילר אל היחידה השניה?
 

shanimoshe

New member
פילר (ארון מונים) לשני מונים ממוקם בגבול

המגרשים. כך שאת התשתית (ההזנה לפילר) מעבירים דרך השצ"פ ואת ההזנה לבתים מניחים היזמים בשטחם הפרטי. מטעמי בטיחות חוק החשמל אינו מאפשר מעבר של תשתית למגרש אחד דרך מגרש אחר. לעניין פילר 2 מונים ופילר מונה אחד. ראשית יש הבדל משמעותי במחיר החיבור באמצעות המרכיבים הנ"ל. ממידע פנימי אני יכול לציין כי יש מגמה בחברת החשמל לגבות תעריף חיבור של פילר 2 מונים כשמתקינים פילר מונה אחד, במקרים בהם חברת חשמל מחליטה על כך באופן מנדטורי (למשל עבור המגרש האי זוגי האחרון ברחוב). בכל מקרה אני מבין כי אין זה המצב במקרה שלך (יש לך מגרש צמוד, גם אם הוא לא מזמין חיבור ביחד איתך).
 

חורפנית

New member
אצלנו זה שונה

הפילר לא ממוקם בין המגרשים כי שם החניות הפילר מתוכנן ממש באמצע החזית של היחידה שלי - במרחק של כשמונה מטר מהגבול בין היחידות ולכן אני שואלת איך ומתי יעבירו את התשתית מהפילר ועד המגרש של היחידה השניה
 

fireman

New member
אני בטוח שהתשתית הזו כבר נמצאת שם

אל תדאגי, לא ירימו לך את הדשא או הריצוף בגינה בשביל להעביר צינור לשכן שלך
 

בינא

Member
פילר יחיד למגרש דו-משפחתי...

נובע מתכנון לקוי של אדריכל הנוף של הפרוייקט וגורם להוצאות מיותרות...אם לא יודעים מה לעשות...לכן: 1) אל תקנו פילר מוכן. 2) בצעו נישה בקיר גבול המגרש בגודל הנדרש לקבלת ארון יחיד של חברת חשמל* (60 ס"מ רוחב נטו, 40 ס"מ עומק ולפחות 150 ס"מ גובה מעל המדרכה. כל היתר קבור בקרקע מתחת לפילר). * ארון יחיד של חברת חשמל מקבלים מהחברה לאחר תשלום על החיבור, לפני קבלת היתר הבניה או אחרי כן. 3) במידה ורוכשים פילר כפול לחלק שלכם - צד אחד יהיה מיועד לארון של חברת החשמל והצד השני לבזק וכבלים. 4) לא ניתן לחייב אתכם לבצע הכנה לשכן. 5) אסור לחברת החשמל לחייב אתכם בבצוע כלשהו עבור השכנים.
 

חורפנית

New member
בינא לא הבנתי

אין כאן פרוייקט אלה בניה על מגרש בתוך אזור ותיק מאד. אני בונה עכשיו והדו שלי לא מתכוון לבנות לפחות בעשר השנים הבאות. לכן התכנון הוא רק בחלק שלי 1.מה זה פילר מוכן? מה התחליף לפילר מוכן? האם נישה=פילר? האם הקניה היא מח.ח? 2. האם אני יכולה לקבוע את מיקום הנישה היכן שנח לי על גבול המגרש ולא בהכרח באזור הגבול ביני לבין הדו שלי? 3. אני כנראה לא ממש מבינה מה זה פילא כי אתה מציע כאן ליעד חלק מהפילר הכפול למטרות של תקשורת וכבלים - אז פילר זה רק הנישה או שזה משהו שרוכשים מחברת חשמל? בינא אודה לך מאד אם תוכל להסביר מה זה הפילר ומה ההבדל בינו לבין הנישה ומי קובע מה ימוקם ו איפה
 

avi5199

New member
זה בסה"כ ח' מבטון שקונים ותוקעים באדמה

את צריכה לקנות ח' מבטון לפילר יחיד. צריך לחפור בור במקום המתאים במידה המתאימה לפילר יחיד, ( המהנדס של חברת חשמל יגיד לך את המידות והמיקום) ומשאית עם מנוף באה ומניחה את ה ח' מהבטון בפנים ולכל השאר דואגת חברת חשמל. לצקת בגדר ח' כזה, במקום לקנות את המוכן, זה יותר יקר, וגם יש את הסיכון שחברת חשמל יכולה להגיד לך שזה לא מתאים ... ולכן כדאי לקנות את המוכן. אני בניתי במגרש שבו מתוכננות בתאוריה 7 יחידות דיור, ושמתי רק פילר יחיד. אם רוצים אחר כך להסתיר את הכיעור, אפשר לשלב את הפילר בגדר שבונים סביבו.. .
 

fireman

New member
אדרבא....שירימו...

על כל שקל שזה עלה לך הם ישלמו 3...לא טוב? אני מכיר אישית בונה שבנה את כל השלד של הבית שלו על חשבון החברה המפתחת בגלל פאדיחה שהם עשו במילוי של הקרקע.
 

רשר

Well-known member
מנהל
מה גודל פילר חברת חשמל 500A?
למה להעלות באוב דיון כשאפשר לשאול ישר?
לעניין - 500A אינו חיבור לבית "חל"ב" אלא הזנה למערכת מסחרית מקצועית לכן פנה לחברת חשמל באזורך
ציין כתובת
מספר צרכן אם יש
סוג הצריכה

לרוב פניה מבוצעת ע"י מתכנן המתקן החשמלי שגם מבין מה אומרים לו מבחינה טכנית
 
למעלה