פיצויים בעת חופשת לידה

פריגת

New member
פיצויים בעת חופשת לידה

שלום לכולם. מה המעביד שלי חייב לשלם לי במידה והוא פיטר אותי בעת שהותי בחופשת לידה? מעבר לכך שזוהי עבירה חוקית, במה הוא חייב לפצות אותי?
 

מדון

New member
חוץ מפיצויים וחופשה שלא ניצלת יהבראה

יש להודיעה אם כל החומר למשרד התמס ל משרד המסחר והתעשייה מטה היחידה ליחסי עבודה רשימת טלפונים יחסי עבודה נשים בהריון כתובת טלפון פקס ממונה ראשי על יחסי עבודה בנק ישראל 5, ירושלים 02-6662793 02-6662971 תל אביב דרך מנחם בגין 86, ת"א 03-5613505 03-5612393 חיפה חסן שוקרי 5 חיפה 04-8619321 04-8628054 ירושלים יפו 30 ירושלים 02-6667975 02-6667989 יש הרבה כסף בתביעה שהם ואת תגישו
 

פריגת

New member
לא כ"כ ענית לשאלתי...

בוא נגיד שהגענו להסכם שאני לא תובעת אותו בתנאי שהוא משלם לי את מה שהוא חייב. אז מה הוא בעצם חייב? פיצויים כמו פיטורי עובד רגילים + 40 יום אם אני לא טועה? או שאני כן טועה?
 

cוורנה1

New member
פיטורין לאחר לידה שלום לך, מעסיקך מחוייב בתשלום פיצויים/הבראה/יתרת ימי חופשה+ 60 ימים בגין פיטורייך+30 ימי אי הודעה מראש. ../images/Emo49.gifו../images/Emo50.gif
 
אתה צודק, יש הרבה כסף, אבל הוא לא יילך אליה

אם התמ"ת נכנס לעסק והוא רואה לנכון לפעול נגד אותו מעסיק, ז'תומרת יפתח נגדו את ההליך - זה יהיה כבר עבירה פלילית והכסף שהמעסיק ישלם יעבור למדינה ולא אליה כתובעת. אלא אם כן במקביל גם תתבע באופן פרטי ואזרחי בבית דין לעבודה ואז אם המעסיק יצטרך עפ"י החלטת השופט לשלם - רק אז הכסף יהיה ישירות אליה!
 
מה זאת אומרת "לקבל את כל מה שמגיע לך כולל הקנ

ס הכתוב בחוק"? החוק אומר שהעונש על עבירה כזאת הוא חצי שנה מאסר או 150K. לפי הבנתי, או יותר נכון לפי מה שבררתי בתמ"ת (שוב, אני נמצאת באותו סיפור... פיטורים, תביעה אזרחית ותביעה של התמ"ת) הקנס לא הולך אליי, אלא למדינה! זה שנקבל פושע אחד פחות, או יותר נכון זה שנהיה שותפים ( ע"י הגשת תלונה) להענשת אותו מעסיק זה נכון וזה מחובתנו!!!
 

r66

New member
באופן כללי החוק אוסר לפדות בכסף תקופות שבהן

אסור למעביד לתת הודעת פיטורין. הוא יכול לפצות אותך בהרבה מעל המשוער - בפס"ד המצ"ב נקבעו פיצויים של כ- 50,000 ש"ח אם אני לא טועה מתוך פס"ד ע"ע 627/06 אורלי מורי נ' מ.ד.פ ילו בע"מ ואח', ניתן ביום 16.3.2008. "אין להתיר למעביד לפדות בכסף את תקופת איסור הפיטורים ובכך לצאת לידי חובתו. פדיון תקופת איסור הפיטורים בכסף כאשר העובדת מעוניינת ומבקשת לחזור לעבודה, אינו עולה בקנה אחד עם רוח החוק, ומהווה הפרה של חוק עבודת נשים, המקימה זכות לפיצוי." בנוסף - התקופה שלאחר חופשת לידה, בה חל איסור פיטורים הוארכה מ-45 ימים ל-60 ימים, בתוקף מיום 15/2/07 ואם יש הסכמה ביניכם אל תשכחו את ההודעה המוקדמת...פדיון ימי החופשה, ההבראה..
 
כמו שענה לך r66... פסק הדין של אורלי מורי

המפורסם בו היא זכתה ב40000 על כל עבירה שעברו מעסיקיה בפיטורים לאחר החל"ד!!!! חוק "עבודת נשים" וחוק "שוויון זכויות.." אני חושבת את לא צריכה לוותר! גם אם הוא משלם לך את ה60 ימים וההודעה המוקדמת - את עדיין זכאית ללאו הוכחת נזק עד 50K לכל עבירה. קחי עו"ד טוב ותלחמי!!! (מייעצת לך את זה בתור אחת שעברה פיטורים מכוערים כאלו, לאחר חל"ד והחלטתי שאני נלחמת! לקחתי עו"ד טוב והמעסיק לשעבר שלי ישלם באבי-אביו!!!) בנוסף - אני רואה את זה כחובתך לפנות לתמ"ת ולהגיש תלונה על המעסיק!!!! לדעתי חובתנו - הנשים להלחם במעסיקים כאלו שלא מתחשבים באישה היולדת! אגב הקנס על עבירה על חוק הוא 150K!!!!
 
הצעתי

הייתי מציעה לפנות לעורך דין, זאת מאחר ונושא הפיצויים במקרה זה, אינו מסתיים בתשלום זכויות בסיסיות, כגון פיצויי פיטורים. במידה ומעביד מעוניין לפטר עובדת במהלך חופשת לידה, עליו לקבל היתר לפיטורים מאת משרד התמת. מאחר והוא לא מילא אחר הקבוע החוק, יש כאן עילה לתביעה גם על פי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה וגם על פי ההליך ה"פלילי" לכאורה המנוי בחוק עבודת נשים. שיהיה בהצלחה
 
למעלה