פירוז גרעיני מבית היוצר של מפלגת האבודה

mosheyd

New member
פירוז גרעיני מבית היוצר של מפלגת האבודה

מתוך דבריו של מנהל פורום מפלגת האבודה: "בשנת 2014 הממשלה ביצעה מהלכים שקידמו את העולם אל עבר מלחמה גרעינית. על ידי קניית מה שקראתי בעבר צעצוים יקרים ומיותרים". בנקודה זו מפנה מנהל פורום מפלגת האבודה לאתר זר המדבר על "הכישלון לארגן וועידה הנוגעת להכרזה על איזור נקי מנשק להשמדה המונית במזרח התיכון", ודוגל בעולם חופשי מנשק להשמדה המונית.
אני מפנה את חברי לפורום לפירסומים זרים הטוענים שללא הרתעה גרעינית במלחמת יום כיפור היינו על סיפה של שואה שנייה. אני מפנה את חברי לפורום גם לאיום הרוסי להפציץ את ישראל בנשק אטומי בשלבים המאוחרים של המלחמה.
האם מישהו חושב שבמזרח תיכון חופשי מנשק להשמדה המונית צה"ל יוכל להחזיק מעמד בחזית קונבנציונאלית? זאת כאשר מולו עומדים צבאות מודרניים ואיכותיים כמו סעודיה, מצרים ותורכיה - עם נשק וטקטיקות לחימה אמריקאיות בשל אימונים משותפים? האם מישהו מאמין שישראל תוכל לעמוד מול מעצמה גרעינית איסלמית כמו פקיסטן, שכבר העבירה 6 פצצות אטום לידי הסעודים?
סדר הכוחות הצבאי של מדינת ישראל רק מול מדינות המעגל הראשון סביבה, ללא אירן, עירק, פקיסטן, תורכיה וכו', הוא 1 ל-5. על כל חייל שלנו להם יש פי 5. על כל טנק שלנו להם יש פי 5. על כל מטוס שלנו להם יש פי 5. אם מול החיזבאללה הסתבכנו, מישהו בר דעת יכול לדמיין מערכה כלל חזיתית במציאות כזאת?
אפנה את קוראי הפורום לכתבה מאלפת באתר מאקו, שאחת הכותרות שלה אומרת את המילים הברורות הבאות: "סימן שאלה כבד מרחף על הסיכויים לניצחון במערכה". להלן הקישור:
http://www.mako.co.il/pzm-magazine/Article-f94231350789a31006.htm
בנקודה זו שוב אשאל, מדוע נציג מפלגת העבודה מדבר בחום על סכנות הנשק הגרעיני ומפנה לאתר זר בהתאם, אתר המייצג אירגון גדול שפועל ללא ליאות לפירוז אזורנו מנשק לא קונבנציונאלי ולהעמדת מדינת ישראל בסכנה של שואה שנייה? חומר מעניין למחשבה.
 

shershku

New member
אתה מוזמן לקיים את הבטחתך

בתגובה להודעה הזו. הודעה שיותר מאשר עונה לדיון הזה.
 

0bama1

New member
תשמע ידידי הוא בא מבית היוצר של "השתקן החקירתי " אז אם לא

תשתוק ?יש לו מימי ללמוד .והוא יודע להשתיק .אז שתוק
 

mosheyd

New member
מילת תודה ל-shershku

אומנם ידידנו מנהל פורום המערך קומם את עצביי במידע שגוי, ובטקטיקה בעייתית, אבל מאתמול הוא מנסה בכל כוחו לסייע לי "לעלות שוב לאוויר" אחרי כמה קשיים טכניים. האמת צריכה להאמר. אז תודה מר shershku
 

mosheyd

New member
תגובה ארוכה משהו... המשך נוסף בדרך

ראשית, אני מאמין גדול, וחסיד גדול, של השיטה הדמוקרטית. כל אדם שיש לו דעה, ומרגיש יכולת להביע אותה - מן הראוי שיביע אותה. וממש לא צריך להיות בר סמכא בעניין. ראינו מה עשו "ברי-סמכא", שכאמור כמעט הובילו אותנו לשואה שנייה במלחמת יום כיפור.
ולגופו של עניין. במלחמת יום כיפור היינו על פיתחה של שואה שנייה. כל מי שמנתח את העניין עם יושר אישי יודע את זה. ולא נדרש ניתוח מעמיק ונסתר. פשוט לשמוע ולא להאמין. לפני המלחמה צבאות ערב, סוריה, מצרים, עיראק וירדן, ריכזו את כוחותיהם לאורך הגבולות שלנו בכיף ובסבבה ללא כל הפרעה מצד ישראל. האבסורד כה גדול לאור הסיפור של ביקורו החשאי של המלך חוסיין קצת לפני המלחמה. הוא הגיע לפגישה עם גולדה והזהיר אותה - "אני לא מבין למה את לא מתכוננת, למה את לא נערכת - המצרים והסורים עומדים לפלוש אליכם פלישה מאסיבית. הם רחוקים מרחק פקודה אחת מכניסה למערכה כוללת". גולדה לא עשתה כלום. היא חשבה שהוא מבלף.
בתחילת המלחמה, ב-6/10/1973, פשוט קיבלנו מכות על הראש כל כך קשות. המילים הראויות הן - קריסה טוטאלית של צה"ל. כשכבר הצליחו לגייס מילואים, ופתחו במתקפת נגד ב-8/10 - מתקפת הנגד נכשלה כישלון מוחלט. ואז שמעו את קריאתו הנרגשת של דיין שחזר מביקור בחזיתות: "זהו חורבן בית שלישי". אני מפנה את חבריי לפורום לשורה של ידיעות ברורות בנושא מכה וכמה מקורות אמינים לחלוטין. לשם הדוגמא, פירסום של העיתונאי סימור הירש, שמבוסס על קשרים מצויינים שלו עם הפנטגון - קשרים המגובים במסמכים. דיין נכנס לפאניקה וזעק: "זהו חורבן בית שלישי".
כבר ביום השני למלחמה זומן למשרדה של גולדה מנכ"ל הוועדה לאנרגייה אטומית, שלהבת פריאר, כדי לדבר על תוכניות קונקרטיות של דיין להשתמש באופן מיידי בנשק הגרעיני של ישראל, ואכן לוויינים אמריקאיים וסובייטיים זיהו שינוע של נשק שכזה ממקום למקום בישראל. מדובר גם על מטוסים שחומשו והיו כבר מוכנים להפצצה, וגם על טילים שהוכנו להזנקה - כל אלה חמושים בפצצות גרעין ישראליות עליהם. דובר גם על מה שיהיה אחרי ההפצצה הישראלית, ואיך יקדמו את הצבא הערבי הכובש. היו תוכניות לפינוי מאסיבי של האוכלוסייה היהודית לכיוון איזור המרכז. היו תוכניות להטסת הממשלה וראשי המערכת המדינית לארה"ב כדי להמשיך משם את המערכה. היו תוכניות שצה"ל, או מה שיוותר ממנו, יחלק לאוכלוסייה היהודית טילי כתף לכל בית - שוב, כדי לקדם את הצבא הערבי הכובש.
זו היתה הכוננות הגרעינית הראשונה שהוכרזה במלחמה. בשלב הזה גולדה העבירה שדר ברור לרוסים ולאמריקאים - "תמות נפשי עם פלישתים". אם צבאות ערב לא נעצרים אז אני משתוללת. המצב היה כל כך עגום בכל החזיתות, ואני דיברתי עם שורה של אנשים שלחמו במלחמה מכל מני דרגות. וגם קראתי פירסומים, כולל, אגב, פירסומים מרתקים של ד"ר רונן ברגמן בעניין. חברים - קריסה טוטאלית. ושאף אחד לא יספר לי סיפורים שצבאות ערב נעצרו בגלל שחשבו שזו תחבולה צהל"ית. שטויות. רק מפאת זה שאני לא רוצה לעבור על חוקי האתר ולהפנות לפירסומים, שזה לא יהיה פירסומת, אני לא מפנה. צריך רק שיטוט קטן ברשת והמידע נגיש לכל. ואני מדבר על מקורות מהימנים לחלוטין.
כאמור, הסורים והמיצרים נעצרו מפחד הפצצה הישראלית. אבל הלחימה העיקשת נמשכה. כשכבר חשבנו שאנחנו מצליחים לעמוד על הרגליים, אני זוכר אמירה ברורה של קצין שיריון, שהוא פתאום רואה באופק דיוויזיה שיריון עיראקית שועטת לכיוון ישראל. וזה כשאנחנו חוטפים מהסורים לכל אורך החזית. והוא חושב לעצמו "מה עכשיו?? מה נעשה עכשיו??".
גם לאחר כמה ימים המצב היה כזה שאם המלחמה היתה נמשכת עוד כשבוע, לא היה נשאר לנו - לא חיל אוויר ולא חיל שיריון. לישראל לא היו נשארים לא טנקים ולא מטוסי קרב. כל "ברי הסמכא" יכולים לספר על פגישה קריטית אצל הנשיא האמריקאי אז, ניקסון, איך הוא צורח על עוזריו ושריו שהם מתמהמהים יותר מדיי ושיעברו בסיס בסיס בארה"ב. כל כדור של רובה, כך הורה להם, כל טנק ומטוס שפנויים - להעביר מייד לישראל. חברים, בעניין הזה, חד חלק וברור - אם לא האמריקאים, שואה שנייה. נקודה. אז הגיעו הרכבות האוויריות מארה"ב, ששינו את פני המלחמה.
עוד שגיאה טובה שעשו צבאות ערב היתה הטקטיקה הסובייטית שבה נקטו. מומחה, קצין בכיר מאוד, סיפר לי שהם נקטו בשיטה רוסית של התקדמות תחת חיפוי. התבססות, קידום חיפוי, ואז שוב התקדמות תחת חיפוי. אם הם היו נוקטים בשיטה של הבקעה לאורך מישור החוף, ולא התברברות (ותודה שכך היה...) בסיני, אז בינם לבין תל אביב לא היה כלום.
הכוננות הגרעינית השנייה שהוכרזה בישראל היתה גם כוננות גרעינית שהוכרזה בארה"ב, בדומה למשבר הטילים בקובה. כשאריק שרון הקיף את הארמייה השלישית, לוויינים אמריקאיים זיהו תנועה של ספינה רוסית לכיוון חופי ישראל. על הספינה, הפלא ופלא, חימוש גרעיני רוסי. הרוסים איימו שאם שרון לא מתקפל לאחור הם מפציצים את ישראל בפצצה גרעינית. הם גם שלחו כבר כוחות רוסיים שיסייעו לצבא המיצרי בחזית, ואיימו לשלוח כוחות רוסיים משמעותיים הרבה יותר, שיביסו את ישראל. בתגובה, גם בישראל, וגם בארה"ב הוכרזה כוננות גרעיני. האמריקאים הודיעו לרוסים שפגיעה אטומית שלהם בישראל כמוה כפגיעה באדמת ארה"ב, והם גם הכינו, כמדומני הנתון הוא אפילו די ספיציפי, את הדיוויזיה ה-82 המוטסת להתערבות מהירה של צבא ארה"ב לשלוח לסייע לישראל בחזית המיצרית, במקרה שהרוסים ינסו לשנות את פני המערכה ולהביס בעצמם את ישראל. רוצים לשמוע צחוק גורל, אני דיברתי עם בחור, ששירת בצה"ל, עלה מרוסיה. אימו יהודייה אביו נוצרי, ואביו לחם לצד המיצרים כחייל רוסי כנגד ישראל.
(המשך עוד כמה דקות)
 

mosheyd

New member
תגובה ארוכה מס' 2

גם לא מדובר ב"משחק של גולדה" כפי שאתה טוען. מדובר באווירת נכאים כנה ואמיתית ששררה בהנהגה הישראלית. נשק גרעיני ישראלי שונע, והיה מוכן להפעלה ברמה של פקודה בלבד. לאחר הזעקה של דיין לגבי "חורבן בית שלישי", היו טענות כלפי דיין שהוא איבד שליטה, ושהוא נוקט בפתרונות מטורפים. היו כאלה בצבא שסברו שדיין מרחיק לכת יותר מדי, ושאולי זה עדיין לא הזמן. דיין חשב גם אולי לגרום לכמה פיצוצים גרעיניים מעל שמי קהיר כאות אזהרה. אותם ראשי צבא ומערכת הביטחון סברו, מאוד בצדק לדעתי, שיש לנו לנו עוד אופציות לפני הגרעין. מועטות ביותר, אבל קיימות.
לגבי עניין "הצעצועים" המיותרים שציינת בתחום הגרעיני. אני מנוע מלדון כאן על סודות מדינה, אבל אם לכמה צוללות אתה קורא "צעצועים", אז אני בטוח שהיית מתפלץ אם היית יודע מה יש לנו באמת. שוב, אפנה לשורה של מקורות ואתרים ברשת. העניין הוא שמה שאתה מכנה "צעצועים" הוא חלק מלוחמה מודרנית. הרי מהותה של הלוחמה הגרעינית הוא הרתעה, ואין לך שום הרתעה אם אתה לא יכול לחמש טיל בראש חץ גרעיני, ושהאייטולות יידעו שבלחיצת כפתור אין איראן. אין לך שום הרתעה אם הצד השני לא יודע שגם אם כל מדינת ישראל, חס ושלום, אפר ואפר תחת כיבוש צבאות ערב, הרמטכ"ל עדיין יכול להפעיל מהבור בקריה מנגנון "מכה שנייה" של טילי גרעין ישראליים מצוללות, מפירי טילים תת-קרקעיים ומעוד כמה אופציות. אפנה כאן לפירסום אמריקאי, ששוב - בגלל חוקי האתר אני לא מציין את שמו, משנות ה-90. ספר מאוד ספיציפי שטען שלישראל יש אפילו מנגנון מאוד מוגדר במסגרת ה"מכה השנייה", שמהותו בהפעלה מהקריה במקרה הצורך 68 טילים עם פצצות מימן ישראליות עליהם לערי בירה מרכזיות במדינות ערב וכו'. אתה תכנה "צעצועים". מומחים יכנו זאת כ"לוחמה מודרנית". מה שברור הוא שמדובר בהרתעה.
בעניין ההרתעה אני מפנה לעובדה ברורה. מתי היתה זו הפעם האחרונה בינתיים, בע"ה, שמדינות ערב ניסו לפלוש פלישה מאסיבית לישראל? כאמור, במלחמת יום כיפור ב-1973. מתי מצריים חתמה איתנו על הסכם שלום? בשנת 1979 כמדומני. האם יד המקרה היא שבשנת 1979 היה הניסוי הגרעיני הישראלי המוכר והידוע? אומנם השלום קדם לניסוי, אבל הניסוי לא עמד בואקום ריק. אני בטוח שהמודיעין הישראלי "דאג" שתעבורנה ידיעות מתאימות למדינות ערב שאנחנו מוכנים. שוב - הרתעה. האם יש כאן מישהו שהוא נאיבי מספיק לחשוב שאם מדינות ערב היו סבורות שניתן להביס את ישראל הן היו נמנעות מכך?
משל קטן. דנתי פעם על העניין הזה עם חבר ערבי שלי. כשהוא שמע על עניין הפירוז הגרעיני ביוזמת ז'נבה הוא פשוט פרץ בצחוק. הוא נתן את אותו תסריט שאני אתן עכשיו. וזה לנאיבים שביננו.

1/1/20XX:
היום בו נחתם הסכם שלום הקבוע בין ישראל לפלשתין (פרטיו ידועים לכל).

1/1/20XX+5:
הסתיימה העמסת כל ראשי החץ הלא קונבנציונאלי בנמל אשדוד של ישראל, בנמל לטקיה בסוריה, בנמל בקהיר, וכן בנשק הלא קונבנציונאלי הסעודי בנמל עקבה בירדן.

תסריט א' הקצר:
פקיסטן ו/או אירגונים פורשים מאוזבקיסטן מעבירים לידי מצרים וסוריה 3 פצצות אטום כל אחת. מדינות אלה מנחיתות אותן על ישראל ללא כל מכת נגד. הכותרות בעיתונים דוברי ערבית: "פתרנו את הבעייה היהודית! פלשתין משוחררת". כמה אירגונים אופוזיציוניים מקוננים על מותם של 2 מיליון פלשתינים מלבד 6 מיליון היהודים, אך האייטוללא רפסנג'ני מזכיר להם התבטאות עבר שלו: "2 פצצות שלנו משמידות את ישראל. 2 פצצות שלהם קצת תעקוצנה את איראן. מה אכפת לי מכמה שהידים".

תסריט ב' בדרך...
 

0bama1

New member
כל מה שכתבת על מלחמת יום כיפור היה נכון .המחשבה שהסתובבה

בקרב מנהיגי ישראל על אולי הפעלה של "הפצצה נכונה גם היא .החזיונות שלך והדמיון המזרחי הפרוע של "קול הרעם מקהיר "שרוב אזרחי ישראל לא יודעים מה זה היה ,חדר אליך בהזרקה לווריד .הזלזול שלך בצהל ,חוסר האמונה שלך בצהל .נובעת או מאי ידיעה ,או באי הבנה ,או בנסיון הפחדה של אספסוף שמצביע ליכוד .אבל את האספסוף הזה אין צורך להפחיד באטום .הם שפוטים שלכם ,הם יצביעו גם אם בראשכם יעמוד כמו שאמר פעם אחד אצלכם יאסר עראפת .
לא אנחנו נקבל אטום לא הערבים יקבלו אטום אז בבקשה ממך פורום יש עתיד הוא פורום לאנשים אינטלגנטים .לך תמכור את הסחורה האטומית שלך בפורו הליכוד .שם יכתירו אותך למך השכונה
 

mosheyd

New member
א. איזה כיף לשמוע מילים כגון "הדימיון המזרחי הפרוע"...

ב. אם היית מחכה לחלק השלישי של דבריי היית רואה סקירה של הנושא הקונבנציונאלי שעמיתי דיבר עליו.
ג. אני מפנה את כבודו לתיאור ותמלול תוכן הפגישה בין שלהבת פריאר, מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית, לבין הצמרת המדינית - בה דובר על פיצוצים גרעיניים כהרתעה.
ד. איני מתכוון להצביע ליכוד. איני מנסה "להפחיד" אף אחד. איני חושב שהציבור שמצביע ליכוד הוא אספסוף. אני מעורר דיון בלבד.
ה. האם כבודו יכול לדון לגופו של עניין, או שמא יכולותיו האינטיליגנטיות יעמדו לו כאן לרועץ, וימשיך הוא להשתמש במילים נלוזות?
ו. "הסחורה האטומית" שלי היא מה שמאפשר לך לשבת במקומך בסבבה, וללכלך את הפה ככל שנפשך תתאווה, במקום להיות בים - כפי שהביעו מנהיגי ערב לא אחת ששם מקומנו. אפרופו כינוסים באיראן שקוראים להשמדת ישראל...
 

0bama1

New member
אם אתה משייך את עצמך לדמיון המזרחי הפרוע מי אני שאחלוק עליך

ואם כיף לך לשמוע אז אין מאושר ממני .לגופו של עניין הכתבה שלך היא חלקה היסטורית ,וחלקה הערכות ,חזיונות ,ללא שום הוכחות .אני מבין את כעסו של כבודו ,אני מבין את הקושי של אי הסכמה גורפת לכל מה שכתבת ,את החלק ההיסטורי אני מכיר כי הייתי שם .ובאשר ליתר הדברים גם ללא הסחורה האטומית שלך היינו שורדים .ישנם עוד דברים מענינים שהם לא אטום .ומרתיעים מאוד ואפילו הרבה מאוד .
רק אנשים מפוחדים או הרוצים להפחיד במיוחד את האספסוף מספרים לנו שאירן תעיף עלינו אטום .זה מתאים למפלגה שלך .לא לאנשים אינטלגנטים .ברור שאני לא יכול לדעת למי אתה מצביע {למרות שזה לא קשה }אבל אולי לך תחזיק לנתניהו את דפי הנאום שלו בקונגרס .
 

mosheyd

New member
אני רואה שיש לי עסק עם איש לא כל כך חכם?

אנא ממך, הבט לתגובה שבה אמרתי בצורה ברורה - "אני לא מצביע לביבי", למרות שאין לי דבר כנגד מי שמצביע ביבי, משום שאיני אדם יהיר ומתנשא כמו כבודו. בו נשחק במשחק, עבור מי אני מצביע? מי אני, ומה הרקע הפוליטי שלי? בו נראה אם אתה חכם, או אם אתה ההפך, כמו שאני סבור שאתה?...
 

mosheyd

New member
מתוך "אומנות המלחמה" - סון צה

"על כן, לפי חוקי המלחמה,
אל תסמוך על כך שהם לא יבואו.
הסתמך על מה שתכין להם בבואם.
אל תסמוך על כך שהם לא יתקפו.
הסתמך על האופן שבו לא ניתן יהיה לתקוף אותך."

סון צה הוא עוד אחד עם "דימיון מזרחי פרוע", לפחות כמו המזרחי כותב שורות אלה, לא?
אגב, הספר ממנו ציטטתי נלמד בבי"ס לפיקוד ומטה בצה"ל. סתם חומר למחשבה.
 

mosheyd

New member
כנראה גם ש"הדימיון המזרחי הפרוע" שלי מגיע מאחד מאבות אבותיי

הרמב"ן שה-DNA שלו זורם בדם שלי...
 

0bama1

New member
אני לא יודע בן כמה אתה .ואני לא יודע אם אתה בקיא במה שהיה

באיזורינו לפני מלחמת ששת הימים .היה רדיו מצרי בשם "קול הרעם מקהיר "שמצרים מצחיקים דיברו עברית .והמציאו בדייות כאלו על מנת להפחיד .שכול מי שחי בתקופה הזו השתמש בביטוי הזה .ולא התכוונתי להעליב אותך .ולגבי הרמבן ?נו הייתי מעדיף את איינשטיין ,אבל בסדר זכותך .
 

mosheyd

New member
אני נדרש לחזור על עצמי יתר על המידה כאן...

הפיצוץ בקהיר שאני מדבר עליו הוא חלק מאופציות שהצמרת המדינית חשבה עליו. באותה ישיבה עם שלהבת פריאר, וגם בפורומים אחרים במלחמת כיפור, ניסו לחשוב איך לממש את ההרתעה הגרעינית. גם כאן יש מדרג. אם אתה יכול להרתיע ע"י פיצוץ מבהיל בסטרטוספירה בשמי קהיר, פיצוץ שלא יפגע ביושבי העיר - אז אולי זה עדיף ממחיקת העיר.
 

mosheyd

New member
תגובה ארוכה מס' 3

"על כן, לפי חוקי המלחמה,
אל תסמוך על כך שהם לא יבואו.
הסתמך על מה שתכין להם בבואם.
אל תסמוך על כך שהם לא יתקפו.
הסתמך על האופן שבו לא ניתן יהיה לתקוף אותך."

(מתוך "אומנות המלחמה - סון צה)

לסיכום העניין הגרעיני הבאתי ציטטה זו מתוך ספר שנלמד בבי"ס לפיקוד ומטה בצה"ל. מהותו של הנשק הגרעיני היא אי-לוחמה מלכתחילה. זה אבסורד, אבל אבסורד חיובי - במידה לא מבוטלת, נשק גרעיני הוא לא רק מונע שואה, כמו אצלנו, אלא הוא גם גורם למנהיגים לחשוב פעמיים לפני הדרדרות למלחמה כוללת.
חשוב לציין, בעניין זה, שהכור בשורק מפוקח ע"י גורמי חוץ, אמריקאיים וכו', והכור בדימונה גם הוא מפוקח, ע"י גורמים פנימיים יותר... הכורים אינם ישנים ואינם במצב גרוע, כפי שתארת. הם מטופלים בשיטת הלגו. מדי תקופה מוחלף בהם חלק ישן לחדש, וכך דואגים שהם יישארו במצב חדש ואופטימלי. הכורים של היום הם ממש לא אותם כורים כפי שהיה כאשר הוקמו.
בעניין הלא קונבנציונאלי יש לדון, לא כאן ולא עכשיו, על בעייה אחרת לגמרי, והיא נפילה של נשק גרעיני או לא קונבנציונאלי לידי גורמי טרור, או גורמים חצי מדינתיים חצי טרור, כמו דאע"ש או חיזבאללה. דהיינו, גורמים שיכולים להפעיל נשקים אלה כנגדך, אך אין להם טריטורייה קבועה שאותה אתה יכול לתקוף ב"מכה שנייה". כך לא יכולה לפעול עליהם הרתעה גרעינית.

ולעניין הקונבנציונאלי. ברור וחשוב מאוד הוא שנשק גרעיני אינו יכול לעמוד לבדו, משום שבלוחמה יש את המונח "מלחמה מוגבלת". נשק גרעיני מגן עלינו מפני השמדה. הוא לא מגן עלינו מכל מה שבדרך: לא ממלחמה מוגבלת, לא ממערכה כבדה יותר (לבנון 1 ו-2, לדוגמא), וחשוב מאוד - גם לא מטרור. מה שמגן עלינו בהיבטים האלה הוא צבא קונבנציונאלי במצב אופטימאלי. מצב שהוא רחוק מלתאר את צה"ל.
אוסיף ואומר, שבמלחמה מודרנית אתה יכול לכפר על פער גיאוגרפי די בקלות. אם בלוחמת טילים, שהיא די מפותחת במדינות ערב; אם בקיומן של דיוויזיות להתערבות מהירה, שזה אומר מטוסי תובלה מיוחדים ומהירים כמו ההרקולס, שיכולים לנחות לא רק במסלול מסודר, ועליהם אתה יכול להעביר במהירות יחסית טנקים וכל מה שאתה רק רוצה. יתרה מזאת, חיל הים הטורקי אינו דל באמצעים, וכך גם חיל הים המצרי. שניהם ביחד עדיפים על חיל הים הישראלי באופן ברור. לגבי מרחק יבשתי, לוקח חודש בלבד לשנע דרך היבשה ולהציב על הגבול שלך כל כוח איראני או פקיסטני שיבקש להגיע לכאן.
לגבי מוטיבציה של כל מדינות ערב, תהיינה אשר תהיינה, מכל היבט או מצב, אם יש משהו שה"אביב הערבי" לימד אותנו הוא שהכול יכול להשתנות שם בקלות. משטר אסד לא יציב. משטר מובארק נפל (!!) בסיסה של הגנה ואסטרטגיה חכמה הוא - אני לא סומך על היציבות ושיקול הדעת של היריב - אני סומך על היציבות ושיקול הדעת שלי בלבד. מלחמת כיפור גם לימדה אותנו את הכלל האוניברסאלי: לעולם אל תאמר לעולם לא. תמיד צריך להיות מוכן. מה גם, שאם אתה בוחן את מבנה החברה הערבית בכלל, והמבנה השילטוני במדינה הערבית כמודל בפרט, אתה מגלה מבנה שילטוני/חברתי שרחוק מלהיות חסין בפני הפיכות. ומכאן נובעת חוסר היציבות. שוב, האביב הערבי לימד אותנו שאין אף מדינה ערבית שהיא חסינה מהפיכה. למעשה, יש נוסחה ליציבות מדינית, אני חושב: ככל שתהיה יות דמוקרטי לאורך זמן - כך תהיה יותר יציב שלטונית.
לגבי צה"ל. שוב - הצבא שלנו רחוק מלהיות במצב הזה. למעשה, בתגובות קודמות הבאתי מחקר שצה"ל לא מוכן לזירה כוללת. שצריך להיות שינוי תפיסה כולל. בחיפוש קל בגוגל אפשר לקרוא סקירות ברורות על העניין. צריכה להיות רה-אורגניזציה וממש דיאטה לוגיסטית בנקודת השקה שבין הצבא למשרד הביטחון. שאל את עצמך - האם באמת נדרשות כל משלחות הרכש שיש כיום? האם באמת אתה צריך כל כך הרבה נספחים צבאיים? האם בכל בסיסי הצבא יש חיסכון אמיתי?

אשמח להמשך דיון.
 

mosheyd

New member
תסריט ב'.

להלן תסריט ב'. ברור שנשמע הזוי, אבל גם אף אחד לא האמין ב-1939 ש-6 מיליון יהודים ירצחו. חומר למחשבה.

יום X:
נחתם הסכם השלום בין ישראל לפלשתין לפי מודל יוזמת ז'נבה.
יום X+1:
נושאת מטוסים אמריקאית שעגנה בנמל אשדוד צוידה בכל מלאי ראשי החץ הלא קונבנציונאלי של ישראל, מצרים, סעודיה, סוריה וירדן, ואז יצאה לדרכה לכיוון ארה"ב.
יום X+30:
עם חציית נושאת המטוסים את מיצרי גיברלטר, עלה רופא מהיישוב היהודי Z בשומרון להר הבית, ופוצץ עצמו בפתח מסגד אל אקצה. עדויות מקומיות ידעו לספר שהמסגד קרס על כל מאה המתפללים שנכחו במקום. בכל רחבי העולם הערבי פרצו הפגנות רחבות היקף כנגד ישראל, בהן נקרא להשמדתה.
יום X+31:
ההפגנות בעולם הערבי ובשטחים מתעצמות. מדינות ערב קוראות לכינוס דחוף של מועצת הביטחון כנגד "הפשע הציוני". האייתוללה רפסנג'ני קרא בנאום נרגש למחיקת "האויב הציוני" מעל מפה.
יום X+32:
לוויינים ישראליים ואמריקאים זיהו תנועה מדאיגה של דיוויזיות שריון וחילות משלוח מפקיסטן ואיראן.
יום X+33:
המלך עבדאללה המבוהל נושא נאום נרגש בפרלמנט הירדני בו הוא קורא ש"האומה הערבית כולה מתאחדת כנגד האויב הציוני". בכך מבטיחות לו פקיסטן, איראן, ושאר מדינות הליגה הערבית כי לאחר השמדת ישראל יוותר משטרו על כנו – זאת אם לא יפריע למאמץ המלחמה. עבדאללה המפויס מודיע על העמדת על צבא ירדן לרשות הצבא הערבי המאוחד. הודעה דומה מגיעה מכוחות דאע"ש, אל קעידה, תימן, נסיכויות המפרץ, סעודיה, חיזבאללה, צבא לבנון, סוריה ועיראק.
בישיבה בהולה של רוה"מ נתניהו מודיע ראש אמ"ן על שלושה טורים של כוחות צבא עצומים שנעים דרך היבשה לתוך ירדן, סעודיה, סוריה ולבנון. לאחר פגישה משותפת בין נשיא מצרים, א-סיסי, וסולטאן תורכיה, ארדואן, הודיעו השניים על הקמת פ.א.מ.ס "הפיקוד המדיטרני והאפריקאי האיסלמי המאוחד" להצטרפות למאמץ המלחמה כנגד האויב הציוני. שרי החוץ של המדינות הבאות הודיעו מייד על הצטרפות: תוניס, אלג'יריה, לוב, מרוקו, סודאן, מאוריטניה, סומליה, ג'יבוטי וקומורו.
יום X+33:
רוה"מ נתניהו יוצא לפגישה בהולה עם נשיאת ארה"ב הילרי קלינטון כדי לדרוש ממנה לפעיל את המטרייה הגרעינית שהובטחה לישראל בעקבות הסכם ז'נבה/ סעיף הפירוז. קלינטון מספרת לנתניהו על כינוס סיני ורוסי משותף שעומד לצאת ביום המחרת במועצת הביטחון הקורא לכינון שלטון בינ"ל בכל שטחי מדינת ישראל כפיתרון ביניים שיפייס את הצבא הערבי המאוחד. בסיום הפגישה מוחלט להתכנס שוב ביום המחרת.
יום X+34:
הצבא הערבי המאוחד ערוך כולו על גבולות ישראל, כולל פיקוד פ.א.מ.ס. כוחות המילואים של ישראל ערוכים גם הם במוצבי הגבול. אינדונזיה מודיעה על הצטרפות לצבא הערבי המאוחד, ונערכת בהתאם.
ישראל מתחילה במהלך פינוי מאסיבי של תושבים יהודים לכיוון איזור המרכז מהדרום, הצפון ומרחב ירושלים.
חילופי מהלומות בתורים האינסופיים בנתב"ג לטיסות יוצאות. רוה"מ נתניהו מודיעה על הכרזה על משטר צבאי ומצב חירום בכל רחבי מדינת ישראל. הנתב"ג נסגר לשימושים צבאיים בלבד.
יום X+60:
בשל כניסתו של יום כיפור, ובשל ידיעות מודיעיניות שהצבא הערבי המאוחד לא יפתח במלחמה בזמן הצום, משחררת ישראל מחצית מכוחות המילואים והצבא הסדיר לביתם. שר האוצר שטייניץ מברך על המהלך.
סדר הכוחות של הצבא הערבי המאוחד הערוך על גבולות ישראל מול צה"ל היה לערך: 9 מליון חיילים ערבים מול 0.7 ישראלים. 27,000 טנקים ערביים מול 3,800 של ישראל. 3,500 מטוסי קרב ערביים מול 450 של ישראל.

יום X+61:
עם עלות השחר בשעה 05:20, בבוקרו של צום יום כיפור, פתח הצבא הערבי המאוחד במלחמה כוללת כנגד ישראל לכל אורך גבולות המדינה. כדי לפגוע ביכולת ההתניידות חזרה של כוחות המילואים הונחתה מכת טילי קרקע-קרקע בדרך הבאה: 50 טילים לכל אחד מ-50 המחלפים והצמתים הראשיות במדינת ישראל. כתוצאה מהמכה הזו של 2,500 טילים הושלמה המשימה להשמדת המחלפים הראשיים בישראל.
27,190 טנקים פרצו מעבר לקו הירוק.
חילות הים של הפיקוד המדיטרני סגרו את כל קו החוץ הישראלי ופתחו במתקפה כוללת מהים התיכון ומים סוף.
3,000 מטוסי הצבא הערבי ערכו גיחות הפצצה לכל אורך גבולות ישראל.
מיליוני גברים פלשתינים החלו בצעדות המוניות לכיוון מרכזי הערים בתוך הקו הירוק, והתנגשו מול שארית הכוחות הנותרים של משטרת ישראל.
מטוס ראש הממשלה המריא לוושינגטון עם כל השרים נוכחים במטוס, זאת כדי להמשיך את מאמץ המלחמה מארה"ב.
יום X+62:
בבוקר המחרת ארה"ב כינסה דיון דחוף במועצת הביטחון. במהלך הדיון הוסכם על תחילת מבצע פינוי המוני של 3 מיליון היהודים שנותרו בחיים למחנות זמניים ברחבי קליפורניה.
יום X+64:
לאחר כשלושה ימי לחימה הוכרזה הפסקת אש. מבצע הפינוי ההמוני האמור החל, בהגנתה של הדיוויזיה ה-82 של צבא ארה"ב, ושל כ-20,000 חיילים שנותרו מצה"ל.
יום X+65:
בשעה 20:00 בערב נערך טקס הניצחון של הצבא הערבי המאוחד ברחבת חארם אל-שריף (הכותל המערבי לשעבר). סולטן תורכיה והמפקד העליון של הפיקוד האיסלמי המדיטרני, ארדואן, הניף נרגש את הדגל הירוק לראש התורן.
 
למעלה