פנייה לכל בוחרי המרכז-שמאל

פנייה לכל בוחרי המרכז-שמאל


אל תצביעו למי שייתן את קולו לנתניהו

תחשבו הפעם טוב טוב לפני שאתם שמים את הפתק שלכם בקלפי. אל תתפתו למפלגות אופורטוניסטיות ולוזריות שכל מטרתן לשבת בקואליציה המסואבת, הדורסנית והאנטי-חברתית של נתניהו. אל תבואו לקלפי בתחושה שהבחירות כבר הוכרעו ושאתם חייבים להיכנע לנתניהו וחבר מרעיו, אל תבואו לקלפי בתחושה של מפסידים, תבואו לקלפי עם אמונה של מנצחים. אל תורידו את ראשכם, הרימו אותו בגאווה. כי אתם לא חייבים שום דבר לאף אחד, ובטח לא לנתניהו. ללכת לקלפי להצביע זוהי זכותכם הדמוקרטית, בדיוק כמו של כל אזרח אחר. אף אחד לא עושה לכם טובה שנותן לכם להצביע, מדובר בזכות דמקרטית בסיסית, מאבני היסוד של הדמוקרטיה. על כן על תבואו לקלפי בתחושה שכאילו עושים לכם טובה שנותנים לכם לבוא לקלפי להצביע. והכי חשוב: כשאתם לבדכם עם עצמכם שם מאחורי הפרגוד, אל תמהרו לשים את הפתק. תסתכלו עליו טוב טוב ותעשו חשבון נפש אמיתי עם עצמכם, עד כמה אתם שלמים עם הפתק הזה שבחרתם לשלשלו לתיבת הקלפי. שאחרת אתם עוד עלולים להצטער ולסבול מנקיפות מצפון כל ימי חייכם על הפתק הלא נכון שאותו שמתם שם...

השאלה הכי חשובה שעליכם לשאול את עצמכם בלכתכם לקלפי להצביע ביום הבחירות הינה: האם אני רוצה לתת את הקול שלי בעקיפין לנתניהו או האם אני רוצה אלטרנטיבה אמיתית לשלטונו?

ושכל אחד מכם יעשה את חשבון הנפש שלו בינו לבין עצמו.

אני כמובן לא אגיד לכם למי להצביע. אך אני סומך עליכם שתשימו את הפתק הנכון.
 

shaycohen2

New member
ציפי לבני הוכיחה בעבר שהיא לא רצה לקואליציה

אם אלו היו השאיפות שלה, היא הייתה עושה זאת בקדנציה הקודמת. ההצהרה של יחימוביץ לגבי אי כניסה לקואליציה היא ספין. אני מזכיר שרק לפני כחודש היא טענה שלהכריז דבר כזה מראש זו "עיוולת פוליטית".
 
באמת? ומה תגיד אם תעשה את זה אחרי הבחירות?

גם אז תמשיך לסנגר עליה ולהצדיק אותה? אולי תגיד לא היתה לה ברירה? ובכלל, אתה רואה את לבני חסרת הסבלנות יושבת באופוזיציה 4 שנים? נו באמת...
 

shaycohen2

New member
לבני כבר ישבה באופוזיציה כמעט 4 שנים

בחלק מהזמן הזה, דווקא העבודה הייתה בקואליציה של ביבי. לא נכון להגיד שלבני חסרת סבלנות- היא נשארה באופוזיציה כשהרבה מאוד אנשים לחצו עליה להיכנס לקואליציה. היא עזבה את הכנסת לאחר ההשתלטות של מופז על קדימה, לא בעקבות הישיבה באופוזיציה. הדימוי שלפיד ויחימוביץ מנסים להדביק לה הוא לא נכון ומקומם. דווקא המחליף של לבני בקדימה רץ כאחוז תזזית לקואליציה. אני טוען שלהגיד קטגורית שלא תצטרף לקואליציה זו לא עמדה נכונה (גם שלי חשבה כך עד שההתדרדרות בסקרים הבהילה אותה). לבני לא תשב בממשלה שלא תקיים משא ומתן עם הפלסטינים. בזה אני בטוח. אם במקרה ביבי יחליט לשנות את עורו ולקדם את תהליך השלום, יהיה מקום לתמוך בו בעניין זה. זה תסריט מאוד לא סביר אך אי אפשר לפסול אותו על הסף. שלי יחימוביץ פוסלת אותו משיקולי בחירות בלבד.
 
להזכירך: לבני פרשה ברגע שהפסידה למופז

ושוב אשאל אותך: מה תעשה אם היא תעזוב שוב אחרי הבחירות? גם אז תמשיך לסנגר עליה ולהצדיקה?
 

shaycohen2

New member
הספין של לפיד

תקרא את מה שכתבתי - אני הזכרתי את פרישתה של לבני מקדימה בעצמי. את דעתי על הפריימריז בקדימה והבחירה במופז כבר כתבתי בעבר (ראה מצבה של קדימה עכשיו).
שוב, אני לא חושב שציפי לבני תפרוש אחרי הבחירות. לשאול אותי אם אני אגן עליה גם במקרה שתעשה זאת, זה כמו לשאול אותך אם תגן על יחימוביץ אם תצטרף לקואליציית נתניהו בניגוד גמור להצהרתה. כמובן שאני לא אצדיק דבר כזה. אני מזכיר לך שלבני הייתה חברת כנסת משנת 99 ועד שנת 2012 באופן רצוף. חלק גדול מהזמן הזה היא בילתה באופוזיציה ולא התפטרה. להפך, היה עליה לחץ גדול מאנשים כמו מופז להצטרף לקואליציה והיא לא עשתה זאת. הנסיון לייחס לה נטיה להתפטרות הוא פשוט ספין לא נכון. יש לי ספק גדול מאוד אם יאיר לפיד יתמיד בכנסת משך זמן המתקרב למשך הזמן בו עסקה לבני בעשייה ציבורית. לכן אני חושב שהביקורת שהוא מפנה אליה בעניין זה היא הכפשה חצופה ולא מוצדקת. מראה משהו על "הפוליטיקה החדשה" שהוא מציג. רק לפני פחות משנה, כשלבני פרשה, הוא אמר שאין זה מתפקידו לשפוט את מידת הצלחתה. מה השתנה? מה שהשתנה הוא ההפיכה של לפיד לפוליטיקאי הדומה להרבה מאוד פוליטיקאים אחרים מהביצה שלנו.
 
אתה לא צריך לשאול אותי, מבחינתי זו תהיה בגידה

ואני לבוגדים לא סולח. בניגוד אליך, אם מישהו בוגד בי אפילו פעם אחת הוא מחוק בעיניי לנצח.
כך שאני שואל אותך שוב: מה תעשה במידה ולבני תבגוד בך ובבוחריה? האם עדיין תסנגר עליה ותצדיקה?
 

shaycohen2

New member
כבר כתבתי לך שלא

מבחינתי, כבוחר קדימה בבחירות הקודמות, היא הייתה נאמנה לעקרונותיה בקדנציה הנוכחית כך שאני בטוח שכך תנהג גם בהמשך.
בכל מקרה, היא הצהירה היום בפירוש שלא תעזוב אחרי הבחירות. לי זה מספיק.
 
לא שאלתי אותך על היום, שאלתי מה יהיה כשתבגוד

בך ובבוחריה. האם גם אז עדיין תסנגר עליה ותצדיקה? למה אתה מתחמק מלהשיב לי על שאלה פשוטה?
 

shaycohen2

New member
אתה לא קורא את מה שאני כותב

ואחר כך אתה אומר שאני מתחמק - אתה מתחמק מלקרוא.
כתבתי שאם היא תפרוש אני לא אצדיק זאת בשום אופן. אבל היא לא תפרוש. מה לא ברור?!
 
אבל לא שאלתי רק על פרישה, שאלתי על בגידה

ובגידה יכולה להיות גם כניסה לממשלת נתניהו רק בשביל כסא ומנעמי השלטון... להזכירך: לבני לא התחייבה שלא להיכנס לממשלתו, ועם פרץ שנושף בעורפה עם הגיסות שהוא הביא איתו לתנועה כדי להשתלט עליה מבפנים, הכל יכול לקרות...
 

shaycohen2

New member
לבני הוכיחה שהיא לא בוגדת בעקרונותיה

ובטח שלא נכנסת לקואליציה רק בשביל "מנעמי השלטון". עובדה שלא עשתה זאת בקדנציה הקודמת, למרות לחצים כבדים. ההצהרה של יחימוביץ לגבי אי כניסה לקואליציית נתניהו היא ספין בחירות. רק לפני כחודש היא אמרה שהתחייבות כזו היא עיוולת פוליטית. מה השתנה? - הירידה בסקרים. גם לבני, בסבירות גבוהה, לא תיכנס לקואליציה של נתניהו. אם זאת, תמיד ישנה אפשרות (קלושה), שביבי ישנה את עורו אחרי הבחירות (אולי בלחץ אובמה) ויחליט לקדם את תהליך השלום באופן רציני. במקרה כזה, למשל, ייתכן מאוד שיהיה נכון לחזק אותו. אין כל טעם לצאת בהכרזות בומבסטיות כאלו כבר עכשיו. הסיבה היחידה היא שיקולי בחירות - וזה מה שהנחה את יחימוביץ.
 
זה בגלל שנתניהו לא הסכים לרוטציה איתה

זה לא בגלל שלבני לא רצתה, כי היא דווקא כן רצתה, בתמורה לרוטציה. נתניהו זה שלא רצה ולא הסכים לרוטציה שלה. אחרת לבני ועוד איך היתה נכנסת לממשלה שלו.
 

הרווק1

New member
מופז נכנס לקואליציה

עם 28 מנדטים וקיבל תיק אחד בלבד(!!)

והכל במטרה לחשוף את הפנים האמתיות של ממשלת נתניהו בנושא גיוס חרדים

מופז הציג אולטימטום להסדרת הנושא ועם תום המועד פרש מהממשלה

מהלך בהחלט ראוי ועדיף עשרות מונים מאי העשייה של ליבני.
 

הפרבולה

New member
מופז נכנס לקואליציה ודבר ראשון שהוא עשה זה

קבע פגישה עם אבו מאזן, כל חבריו למפלגת קדימה היו אחוזי אמוק לקדם את "התהליך המדיני" שכביכול הוקפא באשמת נתניהו . במקום להתמקד במאבק ל"שוויון בנטל " שלשמו הם הצהירו שנכנסו לקואליציה מיד הם הלכו לפגוש את אבו מאזן, מה לעשות לשמאל אין חיים חוץ מ"התהליך המדיני".

ואז אבו מאזן זרק את שאול מופז מכל המדרגות ונתן לו בעיטה גדולה בתחת וסירב לפגוש אותו חחחחח, אולי אם שאול היה עוקר מההתנחלות שלו בכוכב יאיר אז אולי אבו מאזן היה מסכים לפגוש אותו ( כמו שאהוד ברק עשה בשנת 2000 אחרי שהפלסטינים דרשו את כוכב יאיר במיסגרת חילופי שטחים ).
 

shaycohen2

New member
סליחה?

מופז נכנס לקואליציה זמן קצר אחרי שהצהיר שלא ייעשה זאת (במהלך הפריימריז). הוא לא נכנס במטרה לחשוף את הפנים של נתניהו. להזכירך, באותו הזמן הייתה כוונה ללכת לבחירות. מופז נבהל מאפשרות ההליכה לבחירות במצבו בסקרים ולכן החליט להכנס לקואליציה בכדי לדחות את הקץ. להציג את זה כמעשה ראוי זה פשוט עיוות בלתי מתקבל על הדעת של המציאות. להזכירך, מופז לא הצליח לעשות כלום בשהותו הקצרה בקואליציה. זה היה תרגיל מיותר.
 

mr dish

New member
כל מסכת הבחירות שלך ושל גבירתך, בשלוש מלים...

בלה בלה בלה.
 

shaycohen2

New member
אז למה חתמה יחימוביץ הסכם עודפים עם לפיד?

כיוון שלפי כל הסימנים לפיד ילך לקואליציית נתניהו, קול לעבודה יכול בקלות למצוא עצמו מחזק את ביבי.
 
כדי להרוויח עוד מנדט על חשבונו

להזכירך: לפי חוק באדר-עופר המפלגה שמספר בוחריה גדול יותר זוכה בהסכם העודפים במנדט הנוסף. כך שין סיכוי שלפיד יגזול מנדט מהעבודה, כי אם ההיפך.
 
למעלה