פנייה לכל בוחרי המרכז-שמאל

shaycohen2

New member
אתה לא מבין את החוק

המפלגה שלה יש את העודף הגדול ביותר (לאחר החלוקה במודד) היא זו שמקבלת את המנדט הנוסף, במידה ומנדט נוסף מחולק לצמד המפלגות. זו יכולה להיות כל אחת מהמפלגות שחתמו על ההסכם.
 
נכון, אבל למפלגה שמקבלת יותר קולות יש יותר...

סיכוי לזכות במנדט הנוסף. ואני ועוד איך מבין את החוק.

"תיאור השיטה מופיע בסעיף 81 לחוק הבחירות לכנסת. בתום ספירת הקולות בבחירות לכנסת נקבע מספר הקולות הנחוצים למושב בכנסת (המודד למנדט) באמצעות חלוקת סך כל הקולות שקיבלו הרשימות שעברו את אחוז החסימה במספר המושבים בכנסת - 120. לאחר מכן מוקצים לכל רשימה מנדטים כמספר השלם המתקבל מחלוקת מספר הקולות שקיבלה במודד למנדט. בסוף תהליך זה נותרים מצד אחד מנדטים שלא הוקצו, ולכל מפלגה ישנם עודפי קולות - השארית שמעבר למספר המנדטים השלמים שקיבלה. כעת יש להחליט על אופן חלוקת המנדטים שלא הוקצו. דרך אחת לעשות זאת היא לתת מנדט ראשון למפלגה בעלת העודפים הגדולים ביותר, מנדט שני למפלגה בעלת העודפים הבאים בגודלם, וכך הלאה, עד להקצאת כל המנדטים הפנויים. שיטה זו הייתה נהוגה מהבחירות לכנסת השנייה עד הבחירות לכנסת השביעית.

"חוק בדר עופר" יצר שיטה מורכבת יותר לחלוקת המנדטים שלא הוקצו, שיטה שמבחינה מסוימת היא צודקת יותר, אך מיטיבה עם המפלגות הגדולות. לפי שיטה זו, בחלוקת המנדטים שלא הוקצו מתייחסים לא רק לקולות העודפים של כל מפלגה, אלא לכלל הקולות שקיבלה, ולשם הקצאת מנדט נוסף בודקים מי המפלגה ש"תשלם" תמורתו את המספר הגדול ביותר של קולות, כאשר גובה התשלום מחושב באמצעות חלוקת כלל הקולות שניתנו למפלגה בכלל המושבים שיהיו לה, כולל המושב הנוסף שהקצאתו עומדת על הפרק."
 

shaycohen2

New member
אני שוב אסכם

בשורה התחתונה- קול לעבודה יכול בקלות להגיע ללפיד ומשם לקואליציית נתניהו (ההפרש בין המפלגות לא כל כך גדול כך שהסיכוי לא מבוטל).
 
אתה טועה, ההפרש מאוד גדול

לפיד לא יראה מספר דו-ספרתי של מנדטים. ועל זה אני חותם לך כבר מעכשיו. אל תתרשם מהסקרים/שקרים שאנשים אינטרסנטים ובעלי ניגוד עניינים עורכים אותם. שלא לדבר בכלל על כך שגם בסקרים הוא לא דו-ספרתי, וגם לא אתם. לעומת זאת, מפלגת העבודה של שלי לא רק ששומרת על מספר דו-ספרתי לאורך כל מערכת הבחירות, ובלמעשה מאז שלי נבחרה ליו"ר מפלגת העבודה החדשה, כי אם גם כמפלגה השנייה בגולה בכנסת והדולה ביותר בגוש המרכז-שמאל.
 

shaycohen2

New member
מאחל לה הצלחה בבחירות

כפי שאמרתי, אני לא נגד העבודה. אני פשוט חושב באופן אישי שלבני היא מועמדת ראויה ומנוסה יותר להוביל את המדינה. אם הציבור מעדיף את יחימוביץ והיא אכן תהיה מסוגלת להרכיב קואליציה, אני בטוח שלבני תתמוך בה. חבל שאתה משקיע כל כך הרבה מאמץ בניגוח שאר הגוש במקום לנסות ולשנות את תמונת הגושים. תקיפת לבני לא תעזור בהחלפת נתניהו.
 
אבל שנינו יודעים שללבני אין סיכוי להוביל

לא את המדינה וגם לא את גוש השמאל-מרכז. בעוד שלשלי יש. אז למה לא לתת צ'אנס למי שסיכוייה גבוהים יותר להוביל את המדינה ולהחליף את שלטונו הדורסני והאנטי-חברתי של נתניהו? הרי שנינו יודעים שאם כל הקולות של לפיד הבן וציפי לבני היו הולכים לשלי, נתניהו היה כבר היסטוריה. דווקא פיצול הגוש מעניק לנתניהו את השלטון על מגש של כסף. שלא לדבר על כך שללבי היתה הזדמנות להיות מס' 2 של שלי במפלגת העבודה ולהצטרף אליה להחלפת שלטון נתניהו, וכולנו ראינו מה היא עשתה עם זה...
 

shaycohen2

New member
אני לא מסכים

פיצול הקולות הוא לא מה שמפריע לגוש. אם התנועה והעבודה ימליצו על אותה המועמדת להרכבת הממשלה אז הפיצול לא יפריע. לא נכון גם שהעברת הקולות מהתנועה לעבודה יבטיח את מתן המנדט מהנשיא. בסופו של דבר, מה שקובע הוא גודל הגוש. ראה מה שקרה אחרי הבחירות הקודמות- קדימה קיבלה יותר מנדטים מהליכוד אך ביבי קיבל את המנדט מהנשיא להרכיב את הממשלה. דרך אגב, ב-2009, במהלך מביש, העבודה בראשות ברק לא המליצה לנשיא על לבני, כנראה כדי להכנס לקואליציית נתניהו. לגבי לפיד- אני מזכיר שלפיד והעבודה לא איחדו כוחות, בלי קשר ללבני, בטענה שעמדותיהם שונות מאוד בתחום החברתי כלכלי (יחימוביץ טענה זאת). בשורה התחתונה, בשיטה הנוכחית, שהיא אמנם שיטה חולה לדעתי, אין יתרון באיחוד פורמלי של רשימות. ראה מה שקרה לליכוד ישראל ביתינו. מה שחשוב הוא להתמקד במאמץ להעביר קולות מהימין לגוש המרכז שמאל ולהגדיל את אחוז ההצבעה בקרב תומכי הגוש.
 

shaycohen2

New member
שטויות

אין שום סיכוי שלבני תמליץ על ביבי. קשה לי להאמין שאפילו אתה מאמין בזה. אבל מה אכפת לך לזרוק את זה. אתה לא תצטרך לתת דין וחשבון על דבריך אחרי הבחירות. לבני כבר התחייבה להמליץ על מועמד מהגוש. יכול להתרחש תרחיש (לא סביר כל כך בעיניי) שבו ביבי יחליט אחרי הבחירות לקדם תהליך מדיני משמעותי ולבני תתמוך בו ואולי אפילו תצטרף לקואליציה, אם זה ישרת את האינטרס של מדינת ישראל (שוב, הסיכויי לכך נמוך ביותר) אך הדבר לא מחייב המלצה על ביבי.
 

shaycohen2

New member
לצערי צדקתי

שלי יחימוביץ נתנה במו ידיה את השלטון לנתניהו.
הסכם העודפים של יש עתיד עם העבודה נותן לקואליציית ביבי-לפיד-בנט את המנדט ה-61 שלה. חבל.
 
למעלה