פסח ושורשים משפחתיים

ornan

New member
פסח ושורשים משפחתיים

שלום לכולכם! במהלך הבישולים לחג - אותם מאכלים שמסמלים את שורשינו: כבד קצוץ, קניידלך, גפיילטע פיש... נזכרתי, שלפני כ 10 שנים כשהתחלתי לחפש מישהו שאולי מכיר , אולי זוכר, הגעתי אל אישה, שהייתה בין היחידות שזכרה את בית אבי ממייכוב-פולין, אותה אישה, שהייתה בהכשרה לפני עלייתה לארץ, התגוררה בבית סבי וסבתי, היא ידעה לספר לי על נפלאות המשפחה, ואז ספרה שהיא זוכרת את הגפיילטע פיש הנהדרים שסבתא לאה שלי הכינה, עוד היא אמרה שאלה היו הכי טעימים , שהיא זכתה לאכול אי פעם. סבתא לאה שלי, לא זכתה שנכדיה יטעמו מהם. לזכרה ולזכר משפחתה היפה והגדולה, שכה מעטים שרדו ממנה, והמעטים ששרדו, לא ספרו, אני משתדלת להמשיך.... שוב חג שמח!!!
 
לאורנן-גם אוכל הוא....../images/Emo155.gif

חלק משורשינו,כדאי לשמור מתכונים משפחתים זה נכס.גם קננתי את ספר הבישול של שמוליק כי בעיני בישול הוא מורשת מישפחתית
 

א77

New member
שרשים של התנאים שהסבו בבני ברק

מאד תמוה לכאורה מה החידוש הגדול שמביא בעל ההגדה מעשה ברבי אליעזר וכו´ שהיו מסובין בבני ברק והיו מספרין ביציאת מצרים כל אותו הלילה עד שבאו תלמידיהם ואמרו להם וכו´. האמינו לי שאני אחד מהרבה מאד המסובין אף הם עד אור הבוקר. אלא שהחידוש הוא בזה שכל אותן התנאים הקדושים סיפרו ביצי"מ עד הבוקר אף שהם לא היו בשעבוד מצרים. שהרי רבי אליעזר בן עזריה היה כהן, רבי יהושע היה לוי, רבי טרפון היה כהן (ושבט לוי הרי לא נשתעבדו) ורבי עקיבא בן גרים. ולמרות זאת סיפרו ביציאת מצרים כל הלילה עד אור הבוקר.
 

avitalit

New member
וורט יפה מאוד.

זה חידוש יפה . שלך הוא ? אם כן ישר כח ! ואם לא -איפה קראת אותו ? ולעניין הגניאולוגי .. האם ישנו בספרות היהודית רישום שושלות של התנאים /אמוראים (מלבד "משפחת בר פפא הזכורה לטוב בכל סיום מסכת ...) ? איציק
 

א77

New member
יש לי מחברת חידושי הגדה

שכתבתי בגיל 10. שם ציינתי גם מקורות. ועם שאלתך, ניגשתי לחטט שם ומצאתי שהמקור הוא "אגודת אזוב" רק למיטב זכרוני היו שני "אגודת אזוב" האחת היא של האבד"ק פאפא, שהיה בנו של בעל "ערוגת הבושם" והשני פרח מזכרוני כרגע. ואנסה לברר, בהזדמנות. בקשר לשושלות התנאים והאמוראים, זה דבר פשוט להגיע לזה. הכי נורמלי זה דרך ספר סדר הדורות. עד שהגיע הרב רפאל הלפרן ובאטלס שחיבר, סידר בצורה יפה את סדר הדורות של התנאים והאמוראים.
 
למעלה