פסח שנה וחצי אחרי שרוול

0804771

New member
פסח שנה וחצי אחרי שרוול

בת 39 שנה וחצי אחרי שרוול 40 קילו פחות מרגישה מצוין
האם מותר לאכול מצות,קמח מצה או שעדין לא מומלץ מה אתם מתכונים לעשות תודה חג שמח
 

אופירA

New member
מנהל
ד"ר שמולבסקי, לגבי מצות המצווה בליל הסדר

האם המנותח שנה וחצי ויותר אחרי הניתוח עדיין נחשב כחולה שאינו יכול לאכול את הכמות לפי ההלכה לבריא, וצריך לאכול פחות לפי הכמות לחולה?
(הכמות לבריא = כ-2.5 מצות מרובעות מפוזרות על פני ליל הסדר. הכמות לחולה 1-1.5 מצות כנ"ל. אפשר לאכול את המצות גם מפוררות. כמובן שמי שאסור לו רפואית בכלל - אסור לו).
 
מצות

גם שנה וחצי וגם חמש שנים וחצי אחרי הניתוח- המטופל עדיין אחרי הניתוח. והקיבה שלו -היא לא קיבה "רגילה"- היא עברה שרוול. כמובן, כול אחד מחליט לעצמו. ואם מי שהוא מעניין להרחיב את השרוול- בבקשה. ושיהיה לנו חג שמח.
 

אופירA

New member
מנהל
כלומר, הוא בעצם נחשב לחולה.

אז יש הלכות לגבי מי שנחשב חולה. הוא מחויב לאכול את כזיתות המצווה לפי מידת כזית של חולה (9 גר' לפחות).
תודה על התשובה.

לגבי "מישהו מעוניין להרחיב את השרוול", לפי הגדרתך - אני שאלתי על אכילת מצווה של ליל הסדר. מי שמקיים מצווה אינו מעוניין להרחיב את שרוולו, אלא לברר נושא של סכנת חיים או סכנת בריאות.
כמו שאשה שנכנסת להריון ויולדת תינוק, אין להגדירה כמי שמעוניינת להרחיב את הוואגינה שלה... זה שיקול נחות במטרה הנעלה של הבאת ילד לעולם. ולכן יש להביא בחשבון את המטרה הנעלה של קיום מצוות אכילת מצה בליל הסדר (פעם בשנה!), כשמורים למנותח השרוול מה מותר לו ומה אסור לו... ובהחלט מותר לרופאים לחשוב על כך ואפילו לכבד זאת, ולא להיות מנותקים מנפש הפציינט ואורח חייו...

אכילת מצה אינה סכנת חיים למי ששנה וחצי אחרי שרוול ואין סיבה שיימנע מהמצווה. כפי שמובן לי מתשובתך בעקיפין, יש סיבה שיאכל את הכמות המינימלית האפשרית, כיוון שקיבתו משורוולת ואינה טבעית.
(שלא אטעה אף אחד - בשנה הראשונה התשובה שונה, ויש לשאול את הרופא ספציפית לגבי מצות המצווה של ליל הסדר. זה לא המקרה בשאלה זו).
 
למעלה