פסיכומטרי: חשיבה כמותית: בעיות הספק ותנועה

TFNM

New member
עונה

כאשר ישנם נעלמים בשאלה ונעלמים בתשובות אפשר ואף כדאי להשתמש בהצבת מספרים,נציב מספרים במקום הנעלמים בשאלה (בצורה המקיימת את הגבלות השאלה) ונקבל תוצאה מסויימת,לאחר מכן נציב את אותם המספרים במקום אותם הנעלמים בתשובות,אם התוצאה שקיבלנו אינה למה שקיבלנו בעת ההצבה בשאלה תשובה זו נפסלת. ככה נעבוד עד אשר נפסול שלוש תשובות ואז התשובה הרביעית שלא נפסלה חייבת להיות התשובה הנכונה.

הצבתי את Z ואת E כ3 מכיוון שזו הצבה במספרים נמוכים ונוחים שמקיימת את נתוני השאלה (לא הגיוני שמיצי יילל מינוס פעמים).
אם מיצי יילל שלוש פעמים בשלוש שעות אז הוא מילל פעם אחת בשעה,אציב בתשובות לפי מה שהצבתי בשאלה ואם התשובה לא תצא 1 אז אבצע הצבה שניה.
תשובות 1 ו-4 נפסלות ונותרתי את תשובות 2 ו-3 .
אבצע הצבה שניה,הפעם שבה Z וE אינם שווים אחד לשני.
נציב E=6 וZ=3 כך שכל שעה הוא מיילל פעמיים,תשובה 3 נפסלת ולכן אני יכול לסמן את תשובה מס' 2.

דרך נוספת היא לעבוד לפי נוסחת תפוקהXזמן=סה"כ עבודה ולשחק איתה עד שמבינים את העיקרון האלגברי...הטריק פה הוא להבין שזמן (Z) *תפוקה=E ומשם לבודד את Z..

דוגמה לתרגיל שלרוב יהיה עדיף להציב.
שחזור של שאלת מרכז ארצי עם תוכי שאוכל תולעים.
 
למעלה