פסק הלכה נגד קבורה בקומות

inondvi

New member
פסק הלכה נגד קבורה בקומות

להלן ידיעה ככתבה וכלשונה שפורסמה באתר האינטרנט של המטה עולמי להצלת העם והארץ: "גדולי ישראל נגד קבורת קומות פוסקי ההלכה נגד קבורת מתים בקומות. פוסקי ההלכה הנודעים הרב שמואל ווזנאר והרב ניסים קרליץ הוציאו גילוי דעת חריף נגד קבורת מתים בקומות ואומרים כי הדבר נוגד את ההלכה היהודית. גם בית הדין צדק של העדה החרדית מפרסם השבוע גילוי דעת חריף נגד קבורת מתים בקומות "אודות קבורת קומות שנתפשט השנים האחרונות בארה"ק, כבר נתבאר בשו"ת מנחת יצחק שאסור על פי ההלכה לקבור בצורה כזאת, וכל זה מלבד מה שזכות הוא לנפטרים להיקבר בקרקע משלו עד לרקיע. ומה שמונעים היום ממשפחות הנפטרים לזכות לקבורה כמסורה בקרקע, אלא במחיר מופרז, הוא נגד ההלכה ומסורת ישראל מדור דור". ראשי חברא קדישא בישראל מסרו לנו כי מדובר בגזירה איומה דווקא בארץ ישראל, והוסיפו כי לפני חודשים מספר בעת הלויית משפחת פוגל מאיתמר הי"ד ניסו לקברם בקבורת קומות אולם לאור התערבותם של רבנים וגדולי ישראל סב המשפחה דרש לא לקברם בקבורת קומות ונחפר באמצע ההלוויה קברים על פי המסורת היהודית. כתבנו מציין כי פסק ההלכה של הגאון רבי שאול ישראלי זצ"ל שולל מכל וכל קבורת קומות". הידיעה מלווה בתמונה של מה שנטען פסק ההלכה של בית דין צדק של העדה החרדית. הקישור לידיעה: http://www.sos-israel.com/index.asp?catID=51389&siteLang=3 אני כבר מבולבל. כל אחד מושך לצד שלו. אז למי אנחנו אמורים להטות אוזן קשבת?
 

dansra

New member
פספסת משפט מפתח

רציתי רק להאיר את תשומת ליבך כי בגילוי הדעת של בית דין צדק של העדה החרדית ישנה התייחסות ברורה לנושא התשלום עבור קבורה: "ומה שמונעים היום ממשפחות הנפטרים לזכות לקבורה כמסורה בקרקע, אלא במחיר מופרז, הוא נגד ההלכה ומסורת ישראל מדור דור". משפט שיוצא נגד עלות הקבורה באדמה בבתי עלמין שבהם קיים מחסור חמור בקרקע. אני מתקשה לקבוע אם ההתנגדות נכונה, שכן מצד אחד קבורה בקומות היא צורך של המדינה שהתעורר לנוכח מצוקת הקרקעות (לטעמי זה כמו אקמול – לא יפתור את הבעיה בטווח הארוך) וביטוח לאומי מממן זאת למשפחות ובכך אין הן נאלצות לשלם אלפי שקלים. מצד שני, עוד לפני דורות רבים התגבשה במסורת היהודית ההכרה שיש למנוע אי שוויון בנושא הקבורה, שלא מתקיים במקרה הזה, שכן בעלי ממון יוכלו להיקבר באדמה והשוויון מתבטל.
 
ממתי בד"ץ העדה החרדית פוסקים לכלל הציבור?

עם כל הכבוד לבד"ץ העדה החרדית, הם אינם מתיימרים לפסוק לכלל הציבור אלא לקבוצה קטנה של קנאים בירושלים ובבית שמש. הרב רוז'ה שהוא מחשובי הרבנים בתחום הקבורה ות"ח עצום אישר את הקבורה בקומות וגם הרב וואזנר, להבדיל ממה שנכתב לעיל, אישר. http://www.inn.co.il/News/News.aspx/209186
 

yoavha12

New member
ככה זה כשהחרדים הם איום אלקטורלי

וזה רק מוכיח כי אין אמת אחת ביהדות ועל כן עליה לאפשר לכל הזרמים להתנהל על פי רצונם. העדה החרדית, מה לעשות, מהווה איום אלקטורלי על כתפי השלטון במדינה. הוא נזהר מלהרגיזה אותה, מכופף את ראשו אל מול דרישות רבות שלה, גם אם הן עומדות בניגוד לחופש הבחירה וחירות האדם. אל תיתמם, אלה הן העובדות.
 
נכון שאין לך מושג מהי "העדה החרדית"?

אתה מתבלבל בין "העדה החרדית" לבין "החרדים". העדה החרדית אינה איום אלקטורלי משתי סיבות: 1. מדובר בכמות מאוד קטנה של אנשים, מיעוט קטן בציבור החרדי. 2. מדובר באנשים שאינם מצביעים לכנסת מתוך אידיאולוגיה.
 
למעלה