פעילות פסטיגל חמישית- אלוהים, מה זה היה?!

YossihNew

Well-known member
הפסטיגל, מופע נהדר, מופע מדהים עם כל ההפקה הכי טובה שיש! עם הסיפורים הכי נהדרים בעולם, עם השירים הכי טובים בעולם, מופעים שלעולם לא נשכח!

ויש את המופעים היותר גרועים. כן, עם כל האהבה לפסטיגל, היו כמה פסטיגלים שהיו ממש נוראיים. זה יכול להיות העלילה, הנושא, אפילו זה שהשירים לא ממש הרשימו... לצערי היו גם פסטיגלים כאלה.

לכן, לפני שאנחנו נכנסים לעומק הקורה בנושא הפסטיגל ורואים את הפסטיגלים הטובים יותר ואת הדברים היפים, אנחנו נצלול עמוק לרשימה מפחידה במיוחד. נצלול אל הפסטיגלים הגרועים, עשרת הפסטיגלים האיומים ביותר שאני זוכר מאז תחילת עידן חנוך רוזן בפסטיגלים. מתנצל מראש בפני מעריצי אותם פסטיגלים, יכול להיות שאפגע בטעות במושאי הערצתכם...​
 

YossihNew

Well-known member
מקום עשירי- פלאנובלה של פסטיגל (2001)

1606292967077.png

פלאנובלה של פסטיגל נכנס למקום העשירי, אבל רק מברירת מחדל כי הוא לא כל כך גרוע. הוא דווקא היה די נחמד. כלומר, נכון, טלנובלות זה לא בדיוק מה שילדים הכי אוהבים, אבל זה מה שהיה הכי חשוב אז ב-2001. הסיפור עצמו היה על צביקה הדר שצופה כל היום בטלנובלה ונהיה אובססיבי אליה, לצד אשתו, היעל המצוי גלית גיאת.

בסוף מסתבר שהעלילה זולגת למציאות וצריך לעזור לאושר (אליענה מגון, אחותה של נינט בשיר שלנו!) למצוא את אבא שלה. אז למה שמתי את זה כטוב מהפסטיגלים הגרועים? כי השירים מוזרים לגמרי. אין שום קשר בין חלק מהשירים לבין העלילה. עדי עזרוני כתבה שיר שנקרא "רוכבת על דרקונים", מישהו יודע מה זה קשור לעלילה?

אבל בתכל'ס הפסטיגל די נחמד, עדיף על פני פסטיגלים אחרים שהיו ברשימה הזאת. זה כאילו לקחו את שמש ושמו אותה בפסטיגל. אגב, זה אומר שחלק מהבדיחות לא בהכרח הכי מתאימות לילדים... אבל בלי קשר, יחסית לשאר הפסטיגלים שמופיעים פה הוא די טוב. וגם, מישהו מכם מוכן להודיע לאילנה אביטל שהיא גרועה? לא חשבתי ככה.

 

YossihNew

Well-known member
מקום תשיעי- תפוס ת'פסטיגל (2008)

תפוס ת'פסטיגל הרפתקה במצולות - מוזיקה ישראלית


עוד פסטיגל שהוא לא כזה גרוע. אבל בכל זאת הייתי צריך להכניס אותו. מצד אחד, אתה מסתכל על הקאסט ושואל את עצמך: איך אפשר לפשל פה? המון כוכבים מערוץ הילדים, שירי מימון ועידן יניב, שלמה בראבא כרע, שירים יפים מאוד, ופאקינג גל גדות באחד מהתפקידים הראשיים! פסטיגל עם וונדר וומן! איך אפשר לעזאזל לפשל פה?!

אז האמת שהעלילה קצת מוזרה. ראש העיר סול הרינג כולא את פנינת הים (שירי מימון) כדי להשתמש בקול שלה כדי ליצור סופות ולהיבחר מחדש, המון דגים עם שמות מאוד מוזרים (שונית אלמוג, ספייסי טונה, אמנון פורל, זהבי עצבני) ובסוף הכריש מהפוסטר (דביר בנדק, שעדיין מתחפש לכריש) הוא זה שמציל את כולם. הזוי לגמרי.

אגב, סיפור מעניין בפסטיגל הזה: ליאת בלו ועוז זהבי לוהקו אליו כשהאי בדיוק חזרה לעונה השנייה, ובדמויות שלהם. לכאורה נחמד, עד שאתה קולט שלעוז קראו בפסטיגל צ'יף. ולמה קראו לו צ'יף כשכבר מזמן ידענו שהוא לא צ'יף? בגלל שסול זה שם של דג, ולראש העיר קוראים סול! קצת מטומטם שכולם נקראים בשמות הזויים כאלה, אבל נו, וונדר וומן לפחות שם...

 

קבצים מצורפים

  • 1606293442249.png
    1606293442249.png
    KB 555.8 · צפיות: 1

Roei152

Well-known member
מנהל
סיפור מעניין בפסטיגל הזה: ליאת בלו ועוז זהבי לוהקו אליו כשהאי בדיוק חזרה לעונה השנייה, ובדמויות שלהם. לכאורה נחמד, עד שאתה קולט שלעוז קראו בפסטיגל צ'יף. ולמה קראו לו צ'יף כשכבר מזמן ידענו שהוא לא צ'יף? בגלל שסול זה שם של דג,
זה לא זואי וסול מהאי , כלומר הם נקראים ככה על שם עצמם מהאי , אבל אילו לא הדמויות מהאי , אלא אינדיאנים שחיים על אי שגיא מגיע אליו...
 

YossihNew

Well-known member
אלו הדמויות מהאי, רועי, זאת הייתה הרמיזה וזה בדיוק מה שהם אמרו...
 

Roei152

Well-known member
מנהל
נכון , הם הדמויות מהאי , אבל לא היה באמת קשר עלילתי , , הם לא שיחקו את זואי וסול הטיימרים , הם שיחקו דמויות שנקראות זואי וצ'יף והיו אינדיאנים על בסיס הדמויות מהאי.., - הכותבים חשבו " איך אנחנו יכולים להכניס את האי לסיפור בלי להכנס לסדרה? בואו נשחק אסואציות ים - אי - - על אי יכולים להיות אינדיאנים - נלהיב את הצופים בכך שהדאינדיאנים הם הדמוית מהאאי" מה שאני זוכר מהצפייה במופע בדי וי די ...
נגיד השנה , אולי באמת יהיה קשר עלילתי לזיגי ....
 

YossihNew

Well-known member
אה, לא, רועי, ממש לא.

הוא זיהה אותם והם אמרו שהם חיים כאילו אין מחר.

זה בדיוק כמו זיגי השנה. שהם בפסטיגל בלי קשר עלילתי אמיתי (כי אם היה קשר עלילתי דורי ונטע ממש לא היו בטוחים בזה שהם רוצים להופיע וניב היה יותר רע ושיקמה הייתה יותר צופיפניקית).

וזה לא העניין, הקטע היה שהם קראו לו צ'יף כי לקרוא לו סול הם לא יכלו (כי סול זה שם של דג ששמור לדג אמיתי).​
 

YossihNew

Well-known member
מקום שמיני- היי סקול פסטיגל (2015)

1606293797827.png

הביקורות נגד הפסטיגל בשנה לפני כן עשו את שלהן. הוחלט לשנות לחלוטין את הפורמט. אין יותר תחרות! אין יותר פנטזיה! רק נושאים מהחיים! ולוקחים את אורי גרוס שיכתוב את העלילה! לכאורה אמור להיות ממש יפה, עם קאסט לא רע בכלל, שיר שמעביר מסר ("מילים פוגעות", שיר נגד שיימינג) ומוסר השכל. אבל בפועל... לא כזה מדהים.

קודם כל, זה הפסטיגל הראשון שהתחיל את הנסיגה מהסיפורים הפנטסטיים יותר. אנשים הפכו פשוט לאנשים, ולא לדמויות מגניבות כמו פעם. בנוסף, תובל שפיר לא היה שם, ואליאנה הייתה ברומן עם עומר דרור, ואתם יודעים איך הגיבו לזה... אבל הכי חשוב בעיניי, היה שכל העלילה הייתה פשוט העתקה גסה מהשיר שלנו.

אורנה דץ הופכת לנעמי שחר, אליאנה לא רוצה לשיר אבל מתגלה "במקרה" כששרה לעצמה בידי יהודה לוי (כמו נינט ודורון), ואפילו מתראיינת כשמחברים את התשובות שלה לשאלות אחרות, מה שמוציא ריאיון פוגע (כמו בעונה השנייה של השיר שלנו). כותבים, תפסיקו להעתיק מעצמכם כבר. אנשים שמים לב לזה, לא ידעתם?

 

YossihNew

Well-known member
מקום שביעי- היי סקול פסטיגל 2- הגמר הגדול (2016)

היי סקול פסטיגל 2 הגמר הגדול - הזמנת כרטיסים - קופת חיפה 2207*


אז בפעם הראשונה אי פעם, הפסטיגל הפך למופע בהמשכים! הפסטיגל הזה הפך להמשך של הפסטיגל הקודם שלו, כשאורי גרוס מנסה לכתוב את ההמשך לעלילה. שוב הלהקה של אליאנה, אושרת, נווה, שירן ומורשת מנסה להתחרות, והפעם לייצג את תיכון גל מול תיכון סביוני סביונים, בהובלת עודד המנהל ותובל.

ואם אתם חושבים שאנשים קיבלו את זה שתובל היה רע, טעות בידיכם. אגב, אם אני לא טועה, בסוף אליאנה בכלל לא בחרה בינו ובין עומר, שהופיע פחות במופע הזה. בנוסף המסרים היו מבולבלים. וגם התחילו כאן שתי מסורות בעייתיות: שיר הנושא לראשונה מזה יותר מעשור היה מקורי (ולא גרסה לשיר מפורסם), וגם זמרים מפורסמים פתאום שרו את השירים שלהם במקום שירים מקוריים (סטטיק ובן אל התחילו את זה).

אבל היי! עודד מאוד מצחיק, קטורזה סבבה, מיכל ינאי... איכשהו... טובה בתור מורה קלולסית (ככה עושים לגיבורת ילדות וחברה ותיקה שלך, אורי?!) וכמובן, איציק גונב את ההצגה בתור סיימון סטאר הנהדר, מין המשך של מאבקי גאליס בפסטיגל. אבל ריבונו של עולם, הפסטיגל היה הזוי... ניסו לתת מסר, אבל פחות עבד...

 

YossihNew

Well-known member
מקום שישי- סטורי של פסטיגל- אגדה מעכשיו (2017)

סטורי של פסטיגל - אגדה מעכשיו דיוידי + דיסק | סרט דיוידי


זה שאורי גרוס מופיע שלוש פעמים ברציפות, זה אומר משהו? טוב, בתכל'ס זה הפסטיגל האחרון שהוא כתב. פסטיגל קצת מוזר, ניסיון להתאים את סינדרלה לעולם המודרני, כך שבמקום נעל יש לנו אייפון. וגם בת הים הקטנה איכשהו פה כי אליאנה נותנת את השיר שלה ללירון ושרה במקומה. ועומר אדם לא עובד בסופ"שים, מסתבר...

והיי, איך אני אמור לשנוא פסטיגל ראשון כבוגרת לאהיבתי שירה?! היא שרה שלא צריך שם מסכה! מסכה, שמעתם?! הבחורה ניבאה את זיגי! אבל בלי קשר, פסטיגל קצת מוזר. במקום ללכת על הצפוי, ולשים את ליבי עם אליאנה, הוא בן זוג של לירון, ואילו אליאנה משום מה בת הזוג של עומר אדם. פעם יחידה בערך שזמר מילא חלק כזה חשוב בעלילה...

לפני העלילה, אגב, אורי עשה קטע מודע לעצמו בו החבורה מנסה לעשות "הפי אנד פסטיגל: אגדה ממזמן", בו אליאנה היא הנסיכה, משפחת שטרודל המכשפות, לירון הפיה, ודניאל גד וליבי השומרים שלה. ואני שואל: מה רע כל כך באגדה ממזמן?! ועוד משהו אחד: אם שגיא ביטבוקס ברייטנר יופיע שוב בפסטיגל ויאמר שורה אחת (כי כל השאר זה ביטבוקס), אני מתאבד.

 

YossihNew

Well-known member
מקום חמישי- לילה מטורף בפסטיגל (2010)

לילה מטורף בפסטיגל (2010) - Album by Participants of Festigal | Spotify


מסתבר שהניסיון לחגוג שלושים שנה לפסטיגל לא היה עד כדי כך מוצלח. זה היה פסטיגל ראשון לליבי שלנו, שקיבל תפקיד ראשי. לצערו, הקאסט שלצידו קצת מוזר... כן, יש כמה מוכשרים באמת (אמיר ז"ל, שתי הרוניות, טל) אבל בתכל'ס המון אחרים היו דמויות ממש מוזרות (מה קשור כמנקים, יון תומרקין כאלכסנדר מוקדון מצ'ואיסט, שנראה כאילו ממש לא משנה לו המופע, עוז זהבי כבוקר מוזר...).

הסיפור עצמו לא כזה מדהים. בעצם העתקה מלילה מטורף במוזיאון (לילה, בחוץ, דה?). ליבי ומאיה שואף ננעלים במוזיאון וצביקה הדר המנהל מציע להם לגלות את סוד הכישרון של דמויות המוזיאון, כדי שיוכל לגנוב אותו לעצמו. לא שאני יודע מהו סוד הכישרון של אילנית לוי בעצם, וכמובן שבסוף עוצרים אותו אבל הוא חוזר בתשובה.

בפסטיגל גם לא היו הרבה שירים זכורים. כלומר, ליבי נתן הופעה נהדרת, ואמיר ז"ל כתב שני שירים נהדרים (אחד מהם ממש מיוחד), אבל העלילות לא מגניבות והשירים לא כאלו יפים, ולא, מה קשור כבר לא כל כך מצחיקים. למרות שהייתי מת לראות את יון ואת ציון נלחמים בקרב ערפדים, אבל זה החלום שלי. וחנוך רוזן מנגן על גיטרה, גם משהו...

 

YossihNew

Well-known member
מקום רביעי- קונג פו פסטיגל (2009)

1606295334586.png

אוי ואבוי, קונג פו פסטיגל. או בשמו השני: "מה קורה כשלוקחים את העלילה של מולאן ומשתמשים בה בצורה הכי מטופשת בעולם". אז הפסטיגל מספר על סין בשליטת הקיסר יצפאן (בתחפושת, בטח) שמנסה להתגונן מפני מלכת הנמרים טיגרה (מאיה בוסקילה), שהיא ללא ספק הרעה הכי גרועה בפסטיגל (חזרה בתשובה לפני השיר שלה!).

זהו הפסטיגל היחיד שבו עודד פז שר שיר לבד (שיר חלטוריסטי מאוד), עמית פרקש היא פאקינג זמיר (ועוד מתאהבת בסוף ביון, איך זה אמור להתרחש בכלל?!), עידן יניב לוחם סלב (משו משו. זה היה השם שלו), והשיר היחיד שבאמת ראוי לציון הוא כמובן "מטרה מספר אחת" האלמותי של אגם ועדי, השיר שמציל את הפסטיגל.

ואני רק שאלה: מה אכפת לי אם סין תיכבש בידי טיגרה מלכת הנמרים?! כאילו, אולי היא תאסור על אכילת עטלפים ואז היינו במקום אחר לגמרי היום. אבל טריוויה קטנה: זה הפסטיגל היחיד שבפוסטר שלו מישהו מופיע פעמיים. אודי ואביעד מופיעים בפוסטר גם כעצמם, וגם כבובו וזץ. אבל את מולאן שאנשים ישאירו למולאן.

 

YossihNew

Well-known member
מקום שלישי- אקס פסטיגל (2013)

פעילויות לילדים, הצגות לילדים - פסטיגל X מגיע לחיפה


אני שונא את הפסטיגל הזה! פשוט שונא את הפסטיגל הזה בכל נימי נפשי! לא מעניין אותי שתובל מת עליו, לא מעניינת אותי עמית יגור, לא מעניין אותי נולדתי להופיע, לא מעניינים אותי הרעים ומרינה, לא מעניין אותי שמורשת מופיע פעם ראשונה, מה זה משנה?! וגם מה זה משנה לא מעניין אותי בכלל! עד כדי כך לא מעניין אותי!

לאחר שנרגעתי, הפסטיגל מספר על מאסטר אקס (קוסם שהוא בתכל'ס ביבי), שמנהל קרקס נודד בניסיון למצוא את כוחות ארבעת היסודות שהופרדו ממנו לפני שש עשרה שנים. היחידה שתמצא אותם היא סונו, שזאת עמית בעלת כוחות הנבואה שלה מהשמינייה. ואני שואל אתכם: ארבעה יסודות שתובל לא שולט בהם?! ברור לי שהוא כשף אוויר, אבל הוא היחיד ששולט כאן בכל היסודות!

פסטיגל מלא בכמה ליהוקים שאין לי מושג מאיפה הקריצו (לינה מח'ול, אור גרוסמן), עלילה שבתכל'ס לא הייתה שונה מדי ממה שקיבלנו בהצצה (תכל'ס רק הסוף לא היה בהצצה), וגם האנשים המוכשרים פשוט עולים לשיר שיר ונעלמים אחר כך. לפחות לאליאנה יצא שיר מכל העניין הזה. כישלון גמור בעיניי. את אווטאר תשאירו לתובל!

 

YossihNew

Well-known member
מקום שני- פסטיגל 1998- הבחירה של הילדים! (1998)

משתתפי פסטיגל 98 - יד ביד - YouTube


אוי ואבוי. איזה פסטיגל מוזר לגמרי. כאילו, בסדר, אני מודה, היה שם את אחד מהשירים הכי נפלאים בעולם (קטן זה הכי כיף בעולם). אבל בתכל'ס? פסטיגל הזוי לגמרי, מפוצץ בתוכן מסחרי ועם אחת מהעלילות הכי מפגרות שאני זוכר. בקיצור רב: כל העלילה היא שיש ילד שפשוט חולם את הכול, והכול מתרחש אצלו בחלום.

אז מיטל מיכאלי (כן, זאת) שהיא מוצ'קינית בחלום שלו מתאהבת בו, אבל עצבני ובכייני (טוביה צפיר ושי חדד, מה הוא קשור?!) מנסים לתפוס אותו. למה? לא יודע. כדי להביא אותו למסיבת חצי יום ההולדת שלו. וארז בן הרוש משחק תולעת צבעונית. כאילו... כן... זה חלום, חברים, העלילה ממש לא קוהרנטית, אל תאשימו אותי.

והפסטיגל הזה היה מפוצץ בתוכן מסחרי! כאילו, הילד בחלום רוצה ארוחת מקדונלד'ס, במבה, קרלו, ואפילו לנסוע עם הארנב של נסקוויק. כל כך הרבה תוכן עד שקיצצו אותו מהשידור בערוץ 2. ובסוף עצבני הופך לטוביה צפיר. ואגב, אני שאלה: אם מיכל ינאי באה לרוב החלומות שמזמינים אותה... לאיזה חלומות בדיוק היא *לא* באה?

 

YossihNew

Well-known member
מקום ראשון- פסטיגל סובב עולם (2003)

סטריאו ומונו, אתר הדיסקוגרפיה של המוסיקה הישראלית


בסדר, תרגיעו את שיר, היא בטח ממש כועסת על הבחירה. אבל כן. כילד הפסטיגל הזה היה מאכזב בטירוף. בואו נגיד את העלילה: עופר שכטר וגיא אריאלי (אהוב ליבה של שיר) מגיעים לספינת פיראטים במהלך טיול שנתי (עם פריצי בהדרכת המורה מאשה), ויוצאים למסע סובב עולם (או אולם?). אבל רק דבר אחד... הקאסט, איזה חרא!

כילד עניין אותי לראות מנחים מגניבים מערוץ הילדים. אבל כאן לא היו כאלה. יעל בר זוהר עזבה אותם, ורודריגו עוד לא הצטרף. ג'ולייטה זה ליהוק הזוי, חמסה זה ליהוק כל כך 2003. יעל דואני היא כלום לעומת אחותה. עופר שכטר ומלי לוי היו מאקזיט ובואו נגיד שלא התאימו לילדים. וגיא אריאלי היה מישהו שסבתא שלי ראתה בטלוויזיה. לפחות רועי בר נתן מצחיק ויהודה לוי חשוב מאוד...

ואת האמת? זה הפסטיגל היחיד שאני זוכר בו היו מקרים של שיר אחרי שיר. לאחר שיעל דואני מסיימת את השיר המטופש שלה, היא יורדת ורודריגו עולה ישר, בלי קטע קישור. ככה גם במקרה של גיא ומלי. ושירים הזויים, שהיו אמורים כביכול לייצג את העולם, ובתכל'ס גרמו לי להבין שכל העולם נגדנו. אחרת למה הרסו לנו את הפסטיגל הזה?! ולכן הוא במקום הראשון מהגרועים.

 
למעלה