פרדוקס....

מצב
הנושא נעול.

shmoolikipod

New member
פרדוקס....

פרדוקס....
ככל שמתפתחת הטכנולוגיה וענף הבנייה נע קדימה (לאט אבל בטוח) - ככה המבנים נעשים חסרי מעוף, המצב הזה בעיקר בארץ וזה מאוד מרגיז. בשביל מה לטייח את הבית בצבעים המשמימים האלה? למה לא לחפות באבן אפורה? זה יותר זול מאבן ח'רבה ימח שמה. למה להתחבט ימים שלמים עם הלקוחות איזה גוון של לבן לשים בקירות? הם במילא נראים אותו דבר משעמם למה תמיד, אבל תמיד אני מפסיד במאבק מול בינוניות הלקוחות? למה כשיש לקוח שמקשיב לי התוצאה הרבה יותר טובה? לא בשביל השחצנות, באמת. למה תמיד ביום ראשון בבוקר מתקשרת הלקוחה להגיד "שגיסתה ראתה בשבת את התוכניות ואמרה שככה לא עושים" - בטח לא עושים ככה, בשביל המקוריות שכרת את האדריכל שלך שהוא בוגר 5 שנות פיתוח יצירתיות (נגיד) איך זה שבכל תכניות העיצוב בטלויזיה הלקוחות נעלמים מהבית עד סוף התהליך? הלקוחות שלי מה זה לא נעלמים....הם יושבים לי ולקבלן על הראש כל יום כל היום אני ממורמר? יש מצב
 

fireman

New member
את לוקח יותר מידי דברים ללב

פרדוקס....
ככל שמתפתחת הטכנולוגיה וענף הבנייה נע קדימה (לאט אבל בטוח) - ככה המבנים נעשים חסרי מעוף, המצב הזה בעיקר בארץ וזה מאוד מרגיז. בשביל מה לטייח את הבית בצבעים המשמימים האלה? למה לא לחפות באבן אפורה? זה יותר זול מאבן ח'רבה ימח שמה. למה להתחבט ימים שלמים עם הלקוחות איזה גוון של לבן לשים בקירות? הם במילא נראים אותו דבר משעמם למה תמיד, אבל תמיד אני מפסיד במאבק מול בינוניות הלקוחות? למה כשיש לקוח שמקשיב לי התוצאה הרבה יותר טובה? לא בשביל השחצנות, באמת. למה תמיד ביום ראשון בבוקר מתקשרת הלקוחה להגיד "שגיסתה ראתה בשבת את התוכניות ואמרה שככה לא עושים" - בטח לא עושים ככה, בשביל המקוריות שכרת את האדריכל שלך שהוא בוגר 5 שנות פיתוח יצירתיות (נגיד) איך זה שבכל תכניות העיצוב בטלויזיה הלקוחות נעלמים מהבית עד סוף התהליך? הלקוחות שלי מה זה לא נעלמים....הם יושבים לי ולקבלן על הראש כל יום כל היום אני ממורמר? יש מצב
את לוקח יותר מידי דברים ללב
בקצב הזה אתה תוך כמה שנים קופץ מגג של בניין גבוה....תרגע
תזכור, הלקוח תמיד צודק, לגבי הבינוניות, לפעמים מדובר בפונקציה של כסף, לך זה נשמע כ"עוד סתם מספר" אבל ללקוח זה עוד כמה מאות שקלים למשכנתא כל חודש.... אתה בעיצוב שלך רוצה מקלחון מנירוסטה שעולה 8000 ש"ח, אבל ללקוח אין 8000 ש"ח בשביל להשקיע במקלחון אז אתה צריך להתפשר על ה"בינוניות" של הלקוח. אתה כאדריכל צריך לתכנן בהתאם לדרישות וליכולות הכלכליות של הלקוח. לגבי הגיסה\שכנה\דודה\אחות.....כשאני בניתי את הבית שלי אחד השכנים בכל פעם שהיה עובר ורואה שנעשית עבודה הוא היה עוצר בשביל לתת לשכל....מסוג החוכמולוגים....יש כאלה, אין מה לעשות....חלק מהעצות שלו לקחתי וחלק מהעצות שלו השארתי בכניסה למגרש כי זה לא מעניין אותי מה הוא חושב.. אתה צריך להבין שאתה אמנם האדריכל והמשכיל לעומת הלקוח אבל אתה עובד בשביל הלקוח ובשביל מה שהלקוח רוצה...אם אתה תתכנן ותעשה את מה שאתה רוצה ותתעלם מהרצונות והבקשות של הלקוח שהגיעו מהדודה או מהגיסה או מהכלב שהיא מגדלת אתה תמצא את עצמך מהר מאוד בלי לקוחות ובלי עבודה. יש נושא של פרקטיקה ושימושיות של דברים בבית, מה שנראה לך מובן מאליו וטבעי ביותר ש"ככה זה צריך להיות" לא בהכרח תואם את מה שהלקוח רוצה. האדריכלית שלי תכננה לי בבית מטבח ומטבחון צמוד אליו, מבחינתי זה לא בא בחשבון, רציתי מטבח אחד גדול ומרכזי, מטבחון שתעשה אצלה בבית. ככה אני רגיל וככה אני רוצה והעובדה שאתה למדת 5 שנים ארכיטקטורה\אדריכלות לא יכולה לאפשר לך לכפות על הלקוח שלך דברים שהוא לא מעוניין בהם. ולסיכום, כן, לקוחות הם נודניקים, במיוחד כשזה עולה להם כסף (בניגוד לכל התוכניות למיניהן) אל תהיה ממורמר, קח דברים בפרופורציות, זאת העבודה וצריך לעשות אותה בלי שזה יעלה לך בבריאות.
 

shmoolikipod

New member
לא הבנת אותי

את לוקח יותר מידי דברים ללב
בקצב הזה אתה תוך כמה שנים קופץ מגג של בניין גבוה....תרגע
תזכור, הלקוח תמיד צודק, לגבי הבינוניות, לפעמים מדובר בפונקציה של כסף, לך זה נשמע כ"עוד סתם מספר" אבל ללקוח זה עוד כמה מאות שקלים למשכנתא כל חודש.... אתה בעיצוב שלך רוצה מקלחון מנירוסטה שעולה 8000 ש"ח, אבל ללקוח אין 8000 ש"ח בשביל להשקיע במקלחון אז אתה צריך להתפשר על ה"בינוניות" של הלקוח. אתה כאדריכל צריך לתכנן בהתאם לדרישות וליכולות הכלכליות של הלקוח. לגבי הגיסה\שכנה\דודה\אחות.....כשאני בניתי את הבית שלי אחד השכנים בכל פעם שהיה עובר ורואה שנעשית עבודה הוא היה עוצר בשביל לתת לשכל....מסוג החוכמולוגים....יש כאלה, אין מה לעשות....חלק מהעצות שלו לקחתי וחלק מהעצות שלו השארתי בכניסה למגרש כי זה לא מעניין אותי מה הוא חושב.. אתה צריך להבין שאתה אמנם האדריכל והמשכיל לעומת הלקוח אבל אתה עובד בשביל הלקוח ובשביל מה שהלקוח רוצה...אם אתה תתכנן ותעשה את מה שאתה רוצה ותתעלם מהרצונות והבקשות של הלקוח שהגיעו מהדודה או מהגיסה או מהכלב שהיא מגדלת אתה תמצא את עצמך מהר מאוד בלי לקוחות ובלי עבודה. יש נושא של פרקטיקה ושימושיות של דברים בבית, מה שנראה לך מובן מאליו וטבעי ביותר ש"ככה זה צריך להיות" לא בהכרח תואם את מה שהלקוח רוצה. האדריכלית שלי תכננה לי בבית מטבח ומטבחון צמוד אליו, מבחינתי זה לא בא בחשבון, רציתי מטבח אחד גדול ומרכזי, מטבחון שתעשה אצלה בבית. ככה אני רגיל וככה אני רוצה והעובדה שאתה למדת 5 שנים ארכיטקטורה\אדריכלות לא יכולה לאפשר לך לכפות על הלקוח שלך דברים שהוא לא מעוניין בהם. ולסיכום, כן, לקוחות הם נודניקים, במיוחד כשזה עולה להם כסף (בניגוד לכל התוכניות למיניהן) אל תהיה ממורמר, קח דברים בפרופורציות, זאת העבודה וצריך לעשות אותה בלי שזה יעלה לך בבריאות.
לא הבנת אותי
אני האחרון שאכפה על הלקוחות אני ח ו ס ך ללקוחות כסף - זה ערך אצלי, אני לא מכריח אף פעם לקחת את היקר, להפך. דיברתי על הבינוניות בטעם, אם הגדרת לאדריכלחית שלך שיש מטבח וזהו, אז זהו. לא על כך אני מלין, כבודם של הלקוחות במקומו מונח היטב. בכל מקרה הייתי חייב להוציא קצת קיטור, אני פה מול המחשב משש בבוקר כמו קוף קטן להיות עצמאי רציתי.....
 

mol3

New member
זה מה יש...

לא הבנת אותי
אני האחרון שאכפה על הלקוחות אני ח ו ס ך ללקוחות כסף - זה ערך אצלי, אני לא מכריח אף פעם לקחת את היקר, להפך. דיברתי על הבינוניות בטעם, אם הגדרת לאדריכלחית שלך שיש מטבח וזהו, אז זהו. לא על כך אני מלין, כבודם של הלקוחות במקומו מונח היטב. בכל מקרה הייתי חייב להוציא קצת קיטור, אני פה מול המחשב משש בבוקר כמו קוף קטן להיות עצמאי רציתי.....
זה מה יש...
כל עוד הלקוח משלם, אתה עושה מה שהוא רוצה. ואם הוא ירצה בית צבוע באדום, עם ציורים של פופאי על החזית, זה מה שהוא יקבל. לכן היה מאד רצוי לבדוק ולגשש את הטעם של הלקוחות לפני שניגשים לסקיצה ראשונית. ככל שהסקיצה תתאם לטעם הלקוח, כך יהיו פחות חיכוחים.
 
פרדוקס?

פרדוקס....
ככל שמתפתחת הטכנולוגיה וענף הבנייה נע קדימה (לאט אבל בטוח) - ככה המבנים נעשים חסרי מעוף, המצב הזה בעיקר בארץ וזה מאוד מרגיז. בשביל מה לטייח את הבית בצבעים המשמימים האלה? למה לא לחפות באבן אפורה? זה יותר זול מאבן ח'רבה ימח שמה. למה להתחבט ימים שלמים עם הלקוחות איזה גוון של לבן לשים בקירות? הם במילא נראים אותו דבר משעמם למה תמיד, אבל תמיד אני מפסיד במאבק מול בינוניות הלקוחות? למה כשיש לקוח שמקשיב לי התוצאה הרבה יותר טובה? לא בשביל השחצנות, באמת. למה תמיד ביום ראשון בבוקר מתקשרת הלקוחה להגיד "שגיסתה ראתה בשבת את התוכניות ואמרה שככה לא עושים" - בטח לא עושים ככה, בשביל המקוריות שכרת את האדריכל שלך שהוא בוגר 5 שנות פיתוח יצירתיות (נגיד) איך זה שבכל תכניות העיצוב בטלויזיה הלקוחות נעלמים מהבית עד סוף התהליך? הלקוחות שלי מה זה לא נעלמים....הם יושבים לי ולקבלן על הראש כל יום כל היום אני ממורמר? יש מצב
פרדוקס?
בוא נראה, הלקוח, על גיסתו, שמרנותו, טעמו, וקטניותו [אם תרצה]... זו הפרוגרמה שלך. לא פחות מקוי מגרש ואחוזי בניה. כמו שאני רואה את זה, תפקידך לעשות את הלקוח שלך מרוצה. זה שאם המגרש הזה, לו היה שלך, היית עושה אותו אחרת, לא רלוונטי. אסור לשכוח מי פה הלקוח. זה לא אומר שצריך להגיד אמן לכל גחמה. עדיף לעורר דיון שבו נשקלות האפשרויות שבסופו הלקוח צריך לעשות החלטה. אם באמת חשוב לך, תמצא דרך לרתום את הלקוח ברב המקרים, ואם לא? אז כנראה שזה לא נכון במקרה הזה. חשוב שללקוח תהיה אמירה בעניין ביתו וגם את חלקו באחריות לתוצאה. לעבוד [במיחד מול לקוח פרטי] זה לתת שירות. בקיצור, תזוז קצת, מזווית אחרת רואים דברים שונה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה