פרוייקט "אין זמן"

פרוייקט "אין זמן"

אחרי שניצלתי את הפורום לקיטורים כלליים על הלא מספיקה הקבוע שלי, אני מבקשת לשנות את הגישה, ולבקש מכן עזרה פרקטית מכל סוג שהוא: איך מארגנים את הזמן? מה עושים כדי להספיק? כל טיפ, לינק, עצה ורעיון יתקבלו בברכה רבה.
 
רעיון ראשון

אפשר לעשות בו זמנית: לראות טלויזיה +לגהץ+ לדבר בטלפון! (ממשנתה של רוני ספיר)
 
מוישה פלדנקרייז אמר

ש: "כל תנועה היא טובה - חוץ מהתנועה המונוטונית".. אז זה בסדר, אם מעבירים את השפוף מצד לצד.. או משתמשים באזניה!
 

ציפי ג

New member
או שמחשיבים את תנועת הלסת

כתנועה. אני מצאתי שהחזקת השפוף בין האוזן לכתף גורמת לי לכאבי ראש. גם את פריקית פלדנקרייז?
 
... אפשר

לקרוא לזה ככה... אם כי אני לא מחשיבה את עצמי כ-"פריקית" בשום עניין...אני בורגנית מדיי
ו- מ-74´ אני תלמידה.
 

ציפי ג

New member
גם אני הייתי תלמידה ב74

בכיתה ג למיטב זכרוני. ואני פריקית - של הנקה, פריקית של פלדנקרייז, פריקית של קריאה עוד תקצר היריעה לפרט. אני כנראה לא בורגנית בכלל. מה שמזכיר לי שסבתא שלי לא הצטלמה בחתונה של כי זה יותר מדי בורגני, ואין לה אף תמונה ככלה.
 

ציפי ג

New member
אני לא צמה

צומות קטנים. יש לי גוף שנוטה להתיבשות, וצהבת מתמדת (איזו מחלה גנטית לא מדבקת, ובכל זאת) כך שאני צמה רק 9 באב ויום כיפור. מה הקשר לצום?
 
ככה בחיוך קטן...

התכוונתי לפריקיות הגורפת. סתם בחיוך של אחת שכן התייבשה אתמול.
 
אתן לא רציניות, בחיי

בינתיים הגענו לזה שאני אקנה אזנייה לטלפון, וככה החסכון יעלה לא על חשבון הצואר. זהו? אתן שולחות אותי לחפש בעצמי? חכו תבקשו משהו. חכו.
 

tookmy

New member
רוני

נמנעתי מלענות עד עכשיו בסוגיה בעיקר כי אין לי הרבה מה להגיד. כן, יש ימים שבהם אני עושה רשימת מטלות ואצה רצה למלא אותן ובעיקר אם הן דורשות רק טלפונים אז הן מסתיימות צ´יק צ´אק. יותר קשה לי עם משימות שדורשות יציאה מהבית, מה שאומר במקרה שלי ב- 99% מהמקרים גם כניסה למכונית, מה שישר אומר שזה יידחה ככל הניתן, לא אוהבת לזוז מהספה. בעיקר קשה לי לענות לך ולתת לך עצות כי כבר עברתי את שלב הכעס על עצמי שאני לא מספיקה, אני יותר מזוהה עם בטטה גם בתודעה הרבה מהזמן, לצערי... מה שאומר שאני אפילו כבר לא מנסה להספיק, ויתרתי. וחוץ מזה, בניגוד אלייך, אין לי ילדים, מה שמאד מקל על המצב.
 
תודה, השתתפות נעימה לי ../images/Emo13.gif

אני יושבת ממש ברגעים אלו, ומארגנת לי את הימים לפי חלוקה של שעות. אני חושבת שדרושה לי, לפחות בהתחלה, מסגרת מאד ברורה. אם אתרגל ואעבוד לפיה, אוכל אולי להתגמש בחזרה. אחד הדברים שאני מגלה הוא, שאני נוטה לעשות דברים רבים על חשבון שעות שצריכות להיות מוקדשות לעבודה, ובכך חוטאת לסדר העדיפויות האמיתי שלי כרגע. סימנתי לי את השעות ביום (בבקרים, את צודקת שילדים הם עבודה רבה), שבהן יש לי חופש לבחור בעיסוקים שאינם עבודה, ואני מקווה להתחיל בזה ממש מחר בבוקר. לאט לאט מתבהר לי, שהחלוקה של סבתא שלי ל"יום כביסה", "יום בישול", "יום קניות", שנהגתי לגחך מולה, יש בה הגיון רב. כמובן, שאצלי החלוקה הזו תצטרך להתרחב, משום שהפעילויות שאני עושה אינן רק כאלה של בית. אני מקוה שסדר יום כזה יהיה משהו שאני אמצא שאני יכולה לעמוד בו, ונהנית ממנו. אין לי מטרה שכתוב עליה: להסביל את עצמי
 

orot

New member
היי רוני

משהו שהצעתי לבת שלי, סטודנטית עמוסה, עובדת שני חלקי משרות, שעזר לה: תערכי לך רשימה של האלמנטים מבזבזבי הזמן ביומיום (שיחות טלפון? יותר מידי שיטוט במחשב? יותר מידי טיווי?) הקציבי לעצמך זמן ראוי לפי דעתך, ושימי שעון מעורר/צלצלול טלפון תזכורת לעצמך, בהתאם להקצבה. וצייתי לעצמך!!! ועוד משהו: אני נהגתי פעם להתחיל בדברים הפחות חשובים...התקדמתי לאיטי אל המנה העיקרית. אם יש לך איזה סדר משלך למלוי משימות - בחני אותו שוב והחליפי אם צריך. אותו סדר שהיה לי התגלה כלא יעיל. עברתי לסדר אחר - הכי חשוב - ראשון. וזה נהיה טוב יותר. ועוד - את הכי חשוב תמלאי לא רק לפני האחרים, אלא גם כשאת במיטבך מבחינת העוררות והמרץ. ספרי איך הולך....
 
תודה!

הרעיון של שעון מעורר יאומץ. הרעיון של הכי חשוב בזמן שאני הכי ערה, בעייתי מאד - אני הכי ערנית ויעילה בלילה, והדחיינות העיקרית שלי היא בעניינים שדורשים טלפונים ופגישות. אחד הדברים שברור לי לגמרי שצריך לעשות - ללכת לישון יותר מוקדם, ולהיות ערנית יותר במשך הבוקר. מהיום
 

מירה ח.

New member
בהמשך להערת "אורות"

רוני, שבי עם עצמך (כשיש לך זמן לבד עם עצמך, אולי בלילה, כשאת לא ישנה), והכיני 2 רשימות הכי ארוכות ומלאות שאת יכולה: 1. כל הדברים שאת רוצה לעשות (ע"ב יומי, שבועי, חודשי) ולא מספיקה. לדוג´: לסדר את המגירה, וכד´, 2. כל הדברים שאת רואה אותם כמבזבזי זמן (דוג´: ישיבה של שעתיים ברכב בדרך לעבודה). שבי וקיראי את 2 הרשימות, ונסי לדרג סדר חשיבות\נחיצות. ועכשיו, התחילי לעבוד על תרגום הזמן המבוזבז לזמן מנוצל (למשל: כתיבת אימיילים לאנשים שאת צריכה לטלפן אליהם, בשעות הערות בלילה, וכד´). אם את מצליחה להרכיב 2 רשימות רציניות ולא מצליחה לפרוץ דרך, כיתבי לי, ונמשיך משם. ובנוסף, אני מציעה לקריאה את הספר "אמור - ועשה" של ד"ר מרצ´בסקי.
 
תודה רבה מירה!

אני אכין את שתי הרשימות, אנסה להתארגן בעצמי, ואם אזדקק לכך ולא אהיה נבוכה מדי (בגלל תוכן הרשימות, ובעיקר מבזבזי הזמן), אשמח לבקש ממך עזרה. להערב, מצאתי כבר מרואיינת שמסכימה שאתקשר אליה אחרי אחת בלילה. מה מסכימה? זו היתה יוזמה שלה! כך נדחה יישום ההחלטה על שינה מוקדמת, אבל נפתרה בעיית ניצול הזמן להיום
 
מה אני לא בכחול ../images/Emo35.gif ../images/Emo35.gif

שנים לא גלשתי בפורום אחר משלי , וכתוצאה מכך... מזמן לא יצא לי לראות את עצמי בשחור
 
למעלה