פרויקט פיליאס

מצב
הנושא נעול.
לפי הידיעה של יעקב צלאל

דיון חשוב שאני שמח שעלה לפורום
רעיון האוטובוסים הללו יעיל וטוב בקווים בעלי עומס בינוני. כל זמן שלא בונים מסילה תת-קרקעית או מסלול תת-קרקעי לאוטובוסים יעודיים, מדוע של ישמתמשו בכלים שכאלה? כלים הדורשים תשתית זולה בהרבה מזו הנדשרת לרכבת קלה? כל זמן שמדובר בכלים יעילים יותר בתצרוכת האנרגייה שלהם והמסוגלים לנסוע באופן מונחה ובטוח, הם נראים לי פתרון עדיף על פני פתרון מסילתי עילי בתחומי הערים. חשיבות קיומם של אלה מותנה בהיותם בעלי מסלול נסיעה נפרד משאר כלי הרכב באותם הצירים ובעלי עדיפות בעת מעבר בצמתים. חסרונם של אלה הוא ביכולתם המוגבלת לגמישות בכל הנוגע לגודל המערך, בניגוד לרכבת קלה שבקלות ניתן לחבר יחדיו שתי יחידות ויותר.
לפי הידיעה של יעקב צלאל
הניסוי אמור להיות בחיפה או בירושלים
 

D O A

New member
רעיון לקו: מלחה - מרכזית ירושלים

לפי הידיעה של יעקב צלאל
הניסוי אמור להיות בחיפה או בירושלים
רעיון לקו: מלחה - מרכזית ירושלים
אם הניסוי עומד להתבצע בירושלים (לפי דברי אביתר) יש לי רעיון למסלול הקו (אולי ניתן להעביר לאחראים באגד / משרד התחבורה). מסלול הקו: 1. תחנת רכבת מלחה 2. קניון מלחה 3. קמפוס האוניברסיטה גבעת רם / משרדי הממשלה 4. תחנה מרכזית הנסיעה תהייה דרך כביש בגין שהוא כביש מהיר ורחב ומתאים לנסיעת כלים כאלו. הנסיעות יתוזמנו עם כניסת / יציאת רכבות - גודלם של האוטובסים יאפשר לקלוט מס' רב של נוסעים המגיעים בבת אחת. הקו יהווה קישור בין תחנת הרכבת הנמצאת בדרום העיר לתחנה המרכזית הנמצאת בצפון העיר.
 

Image of me

New member
אני בעד, אבל אני מאמין שיעשו את

רעיון לקו: מלחה - מרכזית ירושלים
אם הניסוי עומד להתבצע בירושלים (לפי דברי אביתר) יש לי רעיון למסלול הקו (אולי ניתן להעביר לאחראים באגד / משרד התחבורה). מסלול הקו: 1. תחנת רכבת מלחה 2. קניון מלחה 3. קמפוס האוניברסיטה גבעת רם / משרדי הממשלה 4. תחנה מרכזית הנסיעה תהייה דרך כביש בגין שהוא כביש מהיר ורחב ומתאים לנסיעת כלים כאלו. הנסיעות יתוזמנו עם כניסת / יציאת רכבות - גודלם של האוטובסים יאפשר לקלוט מס' רב של נוסעים המגיעים בבת אחת. הקו יהווה קישור בין תחנת הרכבת הנמצאת בדרום העיר לתחנה המרכזית הנמצאת בצפון העיר.
אני בעד, אבל אני מאמין שיעשו את
הניסוי במת"צ החדש שישלים את קו הרכבת הקלה. מסומן בכחול במפה.
 

mucool2

New member
עדיף לחבר עם רכבת!

רעיון לקו: מלחה - מרכזית ירושלים
אם הניסוי עומד להתבצע בירושלים (לפי דברי אביתר) יש לי רעיון למסלול הקו (אולי ניתן להעביר לאחראים באגד / משרד התחבורה). מסלול הקו: 1. תחנת רכבת מלחה 2. קניון מלחה 3. קמפוס האוניברסיטה גבעת רם / משרדי הממשלה 4. תחנה מרכזית הנסיעה תהייה דרך כביש בגין שהוא כביש מהיר ורחב ומתאים לנסיעת כלים כאלו. הנסיעות יתוזמנו עם כניסת / יציאת רכבות - גודלם של האוטובסים יאפשר לקלוט מס' רב של נוסעים המגיעים בבת אחת. הקו יהווה קישור בין תחנת הרכבת הנמצאת בדרום העיר לתחנה המרכזית הנמצאת בצפון העיר.
עדיף לחבר עם רכבת!
 

mucool2

New member
קצת פירוט:

עדיף לחבר עם רכבת!
קצת פירוט:
אוטובוס כזה (כמו גם רכבת קלה) מיועד לקווים עתירי נוסעים ורצוי גם ארוכים יחסית (עם כ-20 תחנות או יותר) כדי להצדיק את עצמו. מה שאתה מציע זה בעצם "שאטל" (קו קצר עם מעט תחנות) בקו שלא יהיה עתיר נוסעים. אוטובוס רגיל (ואפילו מידיבוס) יכול לספק את הסחורה הזאת.
 

D O A

New member
כשמגיעה רכבת יש מסה של נוסעים

קצת פירוט:
אוטובוס כזה (כמו גם רכבת קלה) מיועד לקווים עתירי נוסעים ורצוי גם ארוכים יחסית (עם כ-20 תחנות או יותר) כדי להצדיק את עצמו. מה שאתה מציע זה בעצם "שאטל" (קו קצר עם מעט תחנות) בקו שלא יהיה עתיר נוסעים. אוטובוס רגיל (ואפילו מידיבוס) יכול לספק את הסחורה הזאת.
כשמגיעה רכבת יש מסה של נוסעים
כשמגיעה רכבת יש מסה גדולה של נוסעים, ולכן מיניבוס או אוטובוס רגיל לא מספיק להכיל את כולם. הפתרון הוא כמה אוטובוסים או אוטובוס גדול.
 

Image of me

New member
אבל לא כולם צריכים להגיע לאותו מקום

כשמגיעה רכבת יש מסה של נוסעים
כשמגיעה רכבת יש מסה גדולה של נוסעים, ולכן מיניבוס או אוטובוס רגיל לא מספיק להכיל את כולם. הפתרון הוא כמה אוטובוסים או אוטובוס גדול.
אבל לא כולם צריכים להגיע לאותו מקום
כל אחד צריך להגיע למקום אחר בעיר. מי שצריך לאיזור התחנה המרכזית - אכן יעדיף לנסוע דרך התחנה המרכזית. אבל מי שצריך להגיע לדרום העיר או למזרח העיר, ואפילו לנוה יעקב ופסגת זאב, לא ירצה לעבור דרך התחנה המרכזית אם יש לו אוטובוס שמגיע ממלחה עד השכונה שלו! ולכן צריכים להוסיף עוד קווים ממלחה, ולא ליצור קו אחד ממלחה לתחנה המרכזית עם אוטובוסים ענקיים.
 

mucool2

New member
בוא'נה איזו טלפתיה! (לא ראיתי

אבל לא כולם צריכים להגיע לאותו מקום
כל אחד צריך להגיע למקום אחר בעיר. מי שצריך לאיזור התחנה המרכזית - אכן יעדיף לנסוע דרך התחנה המרכזית. אבל מי שצריך להגיע לדרום העיר או למזרח העיר, ואפילו לנוה יעקב ופסגת זאב, לא ירצה לעבור דרך התחנה המרכזית אם יש לו אוטובוס שמגיע ממלחה עד השכונה שלו! ולכן צריכים להוסיף עוד קווים ממלחה, ולא ליצור קו אחד ממלחה לתחנה המרכזית עם אוטובוסים ענקיים.
בוא'נה איזו טלפתיה! (לא ראיתי
את ההודעה שלך)
 

Image of me

New member
../images/Emo140.gif

בוא'נה איזו טלפתיה! (לא ראיתי
את ההודעה שלך)
 

mucool2

New member
אבל רוב הנוסעים לא צריכים להגיע

כשמגיעה רכבת יש מסה של נוסעים
כשמגיעה רכבת יש מסה גדולה של נוסעים, ולכן מיניבוס או אוטובוס רגיל לא מספיק להכיל את כולם. הפתרון הוא כמה אוטובוסים או אוטובוס גדול.
אבל רוב הנוסעים לא צריכים להגיע
לאותו מקום. לכן טוב שיהיו כמה אוטובוסים, ואפילו רכבות קלות, אבל שיפזרו את הנוסעים באזורי המגורים השונים. נסיעה למלחה, משם למחנה המרכזית ומשם הביתה תהיה ארוכה מדי לרובנו. אגב, הרכבות לתחנת מלחה כמעט לא יתחרו (לצערי) באוטובוסים הבינעירוניים, בגלל זמן הנסיעה הארוך והמיקום הלא נוח לרוב תושבי העיר. לכן גם כמות הנוסעים בשלב הזה לא צפויה להיות גדולה במיוחד. כשתפתח תחנת הרכבת של הקו המהיר ליד בנייני האומה (והת"מ), נסיעות מת"א וגוש דן יתבצעו כמעט באופן בלעדי אליה, ואז אפשר לצפות לכמויות נוסעים גדולות מאוד, שיפוזרו בין היעדים השונים ע"י רכבות קלות (מסלולים עתירי נוסעים) ואוטובוסים (מסלולים אחרים).
 

TDR

New member
פרויקט רכבת קלה בחיפה

פרויקט פיליאס
מעבר לשירשור ולויכוח הכל כך מיותר שהתחיל במאמר של יעקב צלאל, רצ"ב קישור לאתר הבית של פרוייקט פיליאס. מהתמונות רואים שיש שני דגמים: מפרקי עם נגרר אחד ומפרקי עם שני נגררים. מעניין.
פרויקט רכבת קלה בחיפה
מדובר ברכב בעל הנעה חשמלית לנתיבים מועדפים אשר יעבוד בין הקריות ועד טירת הכרמל במסגרת תוכנית הרק"ל בחיפה. לפרטים חב' יפה נוף.
 

Azazel

New member
היי, זו רכבת המאה ה21../images/Emo6.gif

פרויקט רכבת קלה בחיפה
מדובר ברכב בעל הנעה חשמלית לנתיבים מועדפים אשר יעבוד בין הקריות ועד טירת הכרמל במסגרת תוכנית הרק"ל בחיפה. לפרטים חב' יפה נוף.
היי, זו רכבת המאה ה21

דעתי האישית שזה לא מספיק טוב, בלשון המעטה, ואמרתי זאת גם בשיחה עם האנשים הטובים ( ללא שמץ ציניות, יש להדגיש) ב"יפה-נוף".
 

amirv

New member
למה לא מספיק טוב

היי, זו רכבת המאה ה21

דעתי האישית שזה לא מספיק טוב, בלשון המעטה, ואמרתי זאת גם בשיחה עם האנשים הטובים ( ללא שמץ ציניות, יש להדגיש) ב"יפה-נוף".
למה לא מספיק טוב
אם זה נראה כמו רק"ל ונוסע על נתיב משלו כמו רק"ל ועל הנעה חשמלית כמו רק"ל, אז זה כנראה רק"ל עם גלגלים, שילוב יתרונות מנצח
 

mucool2

New member
נחכה לתוצאות הניסוי... ../images/Emo13.gif

למה לא מספיק טוב
אם זה נראה כמו רק"ל ונוסע על נתיב משלו כמו רק"ל ועל הנעה חשמלית כמו רק"ל, אז זה כנראה רק"ל עם גלגלים, שילוב יתרונות מנצח
נחכה לתוצאות הניסוי...
 
יותר נכון: "רכבת שירדה מהפסים"

למה לא מספיק טוב
אם זה נראה כמו רק"ל ונוסע על נתיב משלו כמו רק"ל ועל הנעה חשמלית כמו רק"ל, אז זה כנראה רק"ל עם גלגלים, שילוב יתרונות מנצח
יותר נכון: "רכבת שירדה מהפסים"
 

Azazel

New member
כי רק"ל במתכונות הנוכחיות היא

למה לא מספיק טוב
אם זה נראה כמו רק"ל ונוסע על נתיב משלו כמו רק"ל ועל הנעה חשמלית כמו רק"ל, אז זה כנראה רק"ל עם גלגלים, שילוב יתרונות מנצח
כי רק"ל במתכונות הנוכחיות היא
לא יותר מטראם טיפה מהיר. הבעיה שלי היא לא הגלגלים, אלא המתקונת של "תח"צ בעלת קיבולת גבוהה (וגם זה לא ממש), שנוסעת באמצע העיר, ממגוון סיבות: יעילות, אטרקטיביות, בטיחות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה