פרופ' רפאל שלום,

פרופ' רפאל שלום,

עברתי ניתוח אף בד"ר סנטר לפני כשנתיים. לאחר כמה זמן מאז הניתוח התחלתי לבלוע ליחה עם הרוק ומאז זה לא עבר. האם אפשר להיפתר מהליחה וכיצד? זה מאוד מציק לפעמים. לאנשים אחרים שעברו את הניתוח אין ליחה, ואצלי לפני הניתוח היה הכל בסדר אז מדוע זה קורה? בנוסף, יש לי בעיה שלעיתים נחיר אחד נסתם כאשר זה לא נחיר קבוע וגם כששניהם "פתוחים" אז אני לא נושמת מספיק טוב. האם ההרדמה בניתוח נוסף תהיה כמו ההרדמה בקודם? (באמצעות תחבושות), ושוב יש לי חברות שעברו ניתוח כזה אצל אותו מנתח ואין להן בעיות בנשימה, אתה יכול להסביר לי את הסיבה?
 
בעיות אחר נתוח אף

התוצאה של נתוח אצל אותו מנתח אינה תמיד זהה. זה תלוי במצב ההתחלתי של האף לפני הנתוח, במבנה המחיצה והבליטות הצידיות (טורבינות) בתוך האף. אם הרופא שניתח אותך אינו נותן לך תשובות ופתרונות עליך לפנות למנתח אחר, במקרה כמו שלך רצוי אולי למנתח אף אוזן גרון, אך גם פלסטיקאי עשוי לעוץ לך לפחות באבחון הבעיה. יש סיבות שונות לחסימה, אם בעיוותים בתוך האף שקייימים לפני הנתוח, או כתוצאה מפעולות בעת הנתוח. לגבי הליחה רופא א.א.ג. יוכל אולי לתת תשובה.
 
ברשותך עוד שאלה..

מה זה רופא א.א.ג? לא כדאי לפנות קודם לרופא המנתח ולראות מה הוא אומר? בנוסף, שמתי לב כי בנחיר שמאל אין לי בליטה עליונה (טורבינה) כלל ואילו בנחיר ימין יש אך היא לא גדולה במיוחד. מה הסיבה שיש באחד כן ובאחד לא? זה יתכן שהרופא יוריד רק בלוטה אחת?
 
נזכרתי ש...

רופא א.א.ג זה אף אוזן גרון... אבל איך לדעתך אפשר לפתור את בעיית הליחה? האם באמצעות ניתוח? ולא ענית לי על השאלה הקודמת- האם ההרדמה תהיה כמו בניתוח הראשון באמצעות תחבושות? תודה!
 
רואפ א.א.ג

זה רופא המומחה במקצוע אף אוזן וגרון. רב ניתוחי האף הקוסמטיים מתבצעים ע"י מנתחים פלסטיקאים, אך גם חלק מרופאי אא.ג. מבצעים אותם. אשר לבליטות לא ברור מה יש לך ועליך להיוועץ ברופא א.א.ג.
 
למעלה