פריצת דיסק- בחור צעיר..

אגווקטה

New member
פריצת דיסק- בחור צעיר..

אחי בן 22, לאחר תקופה של גלישת גלים אינטנסיבית החלו לו כאבים חמורים. כבר 5 חודשים הוא שוכב בבית ללא יכולת לעבוד וכל עמידה או ישיבה ממושכת גורמות לו כאבים עזים. איני יודעת מדוע, אבל רק לאחר 4 חודשים נשלח לבדיקה שקבעה: "בלט דיסק פרוץ L1-F1 משמאל, עם לחץ על השק והשורש משמאל". כמה חמורה אבחנה זו? כעת הוא החל שחייה על הגב 4 פעמים בשבוע, פיזיוטרפיה ופילאטיס. הפזיוטרפיסט פסימי ואמר שיש סיכוי טוב שיזדקק לניתוח. מדאיג אותי מאוד גם מצבו הנפשי- גלישה היא כל חייו, ובכלל תמיד היה "חזק וחסון", חרוץ ופעלתן. כעת חוסר הוודאות הוא זה שמשגע אותנו: האם יוכל לחזור לעסוק בספורט? האם יוכל לעבוד בעבודות הדורשות עמידה\ ישיבה (בעצם כל עבודה..)? האם כדאי לנתח? ובכלל האם מעתה עד סוף חייו יחייה תחת איום של פריצות חוזרות ויצתרך לשנות את כל תוכניותיו? רופא קופ"ח מתייחס אליו כמו אל עוד פציינט ברשימה, אבל אנחנו מוכנים לעשות הכל למען החלמתו.. אודה על כל תשובה ומידע!
 
פריצת דיסק../images/Emo7.gif

קשה להעריך מהמידע שמסרת עד כמה חמור הלחץ על מערכת העצבים. לכן, העצה הראשונה והחשובה היא לגשת ללא דיחוי למומחה עמוד-שדרה, אורתופדי או כירופרקטי. אז נדע כמה חשוב לנתח או כמה רצוי להמתין ולהמשיך בטיפול שאינו כירורגי. בכל מקרה, גם אם אין כל ברירה וצריך ניתוח (מה שכלל לא ברור כרגע), הסבירות שיוכל לשוב ולגלוש היא טובה. מהניסיון הצבור אצלנו, גם שחקני כדורגל וכדורסל בליגה מקצועית שבו לפעילות לאחר פריצה ואף ניתוח.
 

ec333

New member
מקרה דומה

הייתי ממלץ לכם בחום לא למהר לגשת לניתוח (כמו שרוב הרופאים ממליצים) ולנסות את הכל!!! אחרי ניתוח אין דרך חזרה... אני עברתי ניתוח גב בגיל 20 והיום בגיל 28 אני שוב על הפנים וגם אני עוסק בספורט אתגרי אני יודע שזו מחלה ממש ממליץ לכם לשמוע כמה שיותר אנשי מקצוע וממוחים ולהשאיר את הניתוח כאופציה אחרונה!!!! מאחל החלמה מהירה...
 
למעלה