פרס רהא"ע לעדוד האמנות - ליו"ר ע. אמני נתניה?

פרס רהא"ע לעדוד האמנות - ליו"ר ע. אמני נתניה?

היום ב'נתניה פלוס'


כששמעתי לראשונה על יסוד פרס ראש העיריה לעידוד האמנות חשבתי שהוא נועד לאמנים צעירים בתחילת דרכם, לשם עידוד חיי התרבות בעיר. כעת מסתבר לי שבין מקבלי הפרס נמנה גם היו"ר הוותיק והמתוקשר של עמותת אמני נתניה ואדריכל מצליח בפני עצמו.
 
באשר לפרס ראש העיר. לא מדובר על פרס עידוד.

זה שאריק קיבל את הפרס זה בסדר. אני אוהב את אריק. אריק אמן מוכשר. וצייר נפלא . מה שאתה רואה או ראיתה לא משקף אפילו חלק זעיר מהכישורים של האיש. העניין הוא לא באריק. ולא בפרס ראש העיר שניתן לאחד מהאמנים של עמותת אמני נתניה מדי שנה. העניין הוא בגלריה על הצוק. הגלריה הזו שהיא מהגלריות הכי יפות בארץ שממוקמת במקום הכי הכי. ממש על קצה הצוק המשקיף מלמעלה על הים. היא גלריה מבוזבזת. במקום למנף את הגלריה ולהפוך אותה לגלריה יוקרתית שאמנים מהשורה הראשונה יעמדו בתור כדי להציג בה. לקחו את הגלריה הזו שיש לה פוטנציאל אדיר והפכו אותה למועדון פנסיונרים.מאז האוצר המיתולוגי חובב גבעתי. הגלריה הזו מגרדת את שולי המדרכה. הרמה בה היא מתחת לכל ביקורת . האומנים המוצגים בה הם אפילו לא ברמה של חובבים. פשוט למרוט את השער מהראש מרוב צער.. פעם ראש העיר אמרה לנו אתם רוצים אומנות תסעו לתל אביב. אז נסענו לתל אביב וחזרנו לישון בנתניה וחלמנו חלום. ובבוקר התעוררנו הכל היה אותו חרא
 
בכוונה לא נכנסתי לשאלת הגלריה עצמה, לא כי

אינה רלוונטית אלא כי היא ראויה לדיון רציני בפני עצמו. היא מה שקיבלנו כברירת מחדל, בעיר שאין בה מוזיאון, אוי לבושה. באתי לכאן אחרי 20 שנה בהרצליה, וההבדל צובט.

אבל מכיוון שאתה אמן מוכר בעיר, התשובה שלך רק פותחת בעיני עוד כמה שאלות:

[] אני מאמין לך ששניידר בחור טוב וכל מה שכתבת, אבל אם פרס ראש העיריה אינו פרס עידוד, למה הוא כן נועד? מה חשוב יותר מזה?
[] חוץ מהעסקנים הפוליטיים הרגילים, איזה פיגורות מתחום האמנות המקומי החליטו מי יזכה בפרס?
[] למה הכוונה ב"פרס ראש העיר שניתן לאחד מהאמנים של עמותת אמני נתניה"? בהנחה ששניידר הוא מי שהיה אמור לבחור אצן מהעמותה בראשה הוא עומד, קביל בעיניך שהזוכה המאושר יהיה היו''ר עצמו?
 
עשיתם סלט... יש גם וגם

פרס ראה"ע לעידוד האמנות מבין חברי עמותת אמני נתניה המונים כיום כ-170 אמנים בתחומי הציור, הפיסול, וידאו-ארט וצילום. התחרות מבוססת על תחרות שנתית בה ארבעת הזוכים בכל שנה מקבלים אפשרות להציג תערוכה משותפת שנה לאחר מכן. מדובר בתחרות מסורתית הנמשכת לפחות עשור - אם לא יותר.

הקרן לעידוד אמנים בתחילת דרכם על בסיס מלגות, הינו מיזם נפרד - אותו ייסד בעיר לפני כחמש שנים בערך חבר המועצה דאז, אדיר בנימיני, וכיום ממשיכה במפעל חברת המועצה צ'וצ'י זילברברג. בכל שנה נבחרים אמנים מבספר קטגוריות (בימוי, משחק, כתיבה, אמנות פלסטית, מוסיקה) ומקבלים מענק כספי לסיוע בהפקת היצירה ו/או בהמשך לימודים.

בעניין הגלריה, אכן, מסכים עם גד אבי אסף. מקום עם פוטנציאל אדיר וניצול מאוד מוגבל. הציון נכשל אינו רק לתכנים, אלא ובעיקר לשיווק וליחסי הציבור החסרים משמעותית. ועוד בעניין הגלריה, בשנה הבאה, בעקבות כתבה שהופיעה בקול השרון, סוף-סוף תשופץ הגלריה שיד משפץ לא נגעה בה מיום היווסדה ויוספו מערכות מיזוג כדי שאלה שכבר מגיעים לא ייצלו יהפכו למיצג ריאליסטי המדגים פעולת עוף בגריל... שבת שלום...
 
או קיי, מדובר בשני פרסים שונים, הבנתי, תודה

ועדיין לא קיבלתי אף תשובה לאף שאלה שלי בענין פרס ראה"ע לעידוד האמנות.

מישהו יכול להסביר איך פרס שמיועד לחברי העמותה מוענק ליו"ר העמותה? מי מחליט מי מחברי העמותה יקבל את הפרס?
 
ביקשת תשובה, אז בבקשה

ההחלטה מי יקבל, בכל שנה מחדש, את הזכות החינמית להציג תערוכה, ניתנת לוועדה חיצונית הבוחנת, מבין כלל חברי העמותה המגישים ו/או פונים לוועדה בבקשה לקחת חלק במיזם, מיהם הראויים יותר לאותה שנה. הם אלה שקבעו, בשנת 2011, שיו"ר העמותה ועוד שלושה מתאימים, ואילו השנה, שנת 2012, זכו ארבעה אחרים. להזכירך, בתערוכת פרס ראה"ע יש להציג יצירות חדשות, אותן האמן מחויב ליצור. לא כל אמן מסוגל לעמוד באתגר, וגם שיקול זה נלקח בחשבון.
 
הרעיון הבסיסי טוב מיסודו, כמו הרבה רעיונות

אבל מבחן המעשה הוא המבחן האמיתי.

אם רוצים להעניק את הפרס כל שנה לארבעה אמנים שונים מתוך העמותה שצריכים ליצור תוך שנה חומר לתערוכה שלמה, אני מתחיל להבין מדוע היו צריכים להעניק גם ליו''ר...

תודה.
 
למעלה