פרשת "קורח":

לאה סי

Active member
פרשת "קורח":

בס"ד
"ויקח קרח "

ישנן ג' פרשיות סמוכות זו לזו, ששמותיהן מורכבים משלוש אותיות, ובכל אחת מהן מצויה האות קו"ף: קרח, חקת, בלק.
בפרשת קרח, הקו"ף היא בתחילת המילה, בפרשת חקת, הקו"ף היא באמצע המילה, ובפרשת בלק, הקו"ף היא בסוף המילה.

ישנו ביאור לעניין זה בשם המהר"ל- האות קו"ף מסמלת "קדושה". אצל קרח, שהיה בתחילתו כשר ונתקלקל לאחר מכן, הקו"ף מופיעה בהתחלה, להורות שהיה כשר בתחילתו בלבד. בפרשת "חקת", העוסקת בעניין טהרת טמא מת ע"י אפר פרה אדומה, הקו"ף היא באמצע, שכן הסדר הוא שבתחילה יש טומאה (האדם שנטמא במת), לאחר מכן מגיעה טהרה (ע"י אפר הפרה) ולבסוף שוב טומאה (כי העוסקים בפרה נטמאים שוב עד הערב), לכן הקו"ף היא באמצע. לגבי בלק, כידוע היה רשע, אך יצאה ממנו רות המואבייה, שהייתה כשרה, לכן הקו"ף בסוף...

"ויקח קרח"

במדרש רבה מסופר על קורח, שהיה ממונה על אוצרותיו של פרעה מלך מצרים, ומשם נטל את עושרו הרב. ודרשו חז"ל על קורח את הפסוק בירמיהו: "עושה עושר ולא במשפט בחצי ימיו יעזבנו ובאחריתו יהיה נבל".
והמגיד מדובנא שאל: אם קורח אסף את עושרו מפרעה וממצרים, אם כן, למה דרשו עליו את הפסוק "עושה עושר ולא במשפט", הרי עושרו היה במשפט ואם כן, מה חטאתו?
והסביר המגיד על פי משל. משל למה הדבר דומה? ליהודי אחד שהיה בעל בית משתה. ביום השוק התאספו ובאו אל בית המשתה הרבה גויים שיכורים וביקשו לשתות. מזג להם בעל הבית יין ושיכר ביד נדיבה. לפתע הבחין בעל הבית בגנב, ששולח את ידו אל צרורותיהם של השיכורים ומבקש ליטול מהם את ממונם. התנפל בעל הבית על הגנב, תפסו בבגדו והוציאו מבית המזיגה בכוח. מדוע אתה מתנפל עלי? תמה הגנב – וכי נטלתי ממך מאומה? ויאמר לו בעל בית המשתה: שוטה שבעולם, אם אתה גונב מהם אתה גם גונב ממני, שהרי אם לא יהיה להם כסף, איך ישלמו לי?...
כן הוא גם הנמשל: כאשר נטל קורח את ממונו של פרעה, נמצא נוטל בעקיפין את ממונם של ישראל, שהרי הקדוש ברוך הוא הבטיח להם "ויצאו ברכוש גדול" ואם כן, מה שנטל קורח מפרעה, גרע מביזת מצרים!

"רב לכם כי כל העדה כולם קדושים"

הב"ח (רבי יואל סירקיש, בעל הספר "בית חדש") רבה של קראקא, נזדמן אצל רב אחד בעיירה הסמוכה לעיר. כדרכם של תלמידי חכמים המזדמנים לפונדק אחד, פתח הב"ח וגלגל בדברי תורה עם רבה של העיירה. אך מיד ניתברר לו, שבעל שיחתו לא מתמצא לא בתלמוד ולא בפוסקים וכל שכן אין בידו לפסוק שאלת חכם כדת וכדין. יודע מר – אמר לו הב"ח – כמדומה אני, שאנו צריכים לעשות חליפין בכיסאות הרבנים. בדין הוא, שכבודו יכהן בקראקא רבתי ואני בעיירה קטנה זאת.
שמע הלה את המחמאה ושמח בליבו. ולא עוד אלא שלא יכול להתאפק ושאל: האומנם נכון הדבר? הייתכן?
אמת לאמיתה אמרתי – נענה הב"ח והסביר – דברים שאמרתי כך אמרתי. בקראקא "כל העדה כולם קדושים" , כולם תלמידי חכמים ומורי הוראה. מי שיש לו "שאלת חכם" יש ויש לו על מי לסמוך בעיר מלאה חכמים וסופרים כקראקא, ולכן גם מי שאינו בקי כל כך בטיב תלמוד והוראה יכול להיות רב בקראקא, מה שאין כן בעיירה קטנה זו, שתושביה אינם למדנים, הריהי באמת זקוקה לרב גדול בתורה, היודע להורות ולפסוק כהלכה.

לרפואת:

יוסף בן שרה
יצחק בן יונה
סתיו בת אירית
יהונתן צבי בן שרית מרגלית
בנימין בן זילפה
תמר-מאיה בת אילנה
אבינועם ראובן בן פרחה
נתן בן גילה
דוד יוסף בן רחל
אביחי רודולף בן לאה
אלעד בן תרז תמר
אופיר בן שרה
אורי בן רחל
אורי בן תמר
רוחמה חיה בת חוה
ציון בת אלונה (א' בצירה)
רינה אליה בת אירה איטה
טובה חיה בת שרה
זיו בן מרגלית
דבורה בת שמחה
מירב בת אסתר
נמרוד בן צפריר
ליאת בת צילה
דבורה בת ציפורה
עודד רפאל בן יונה
אליהו בן נעימה
אופק בן רביד
יאיר יונתן רפאל בן מירב מיכל
נווה בן רעות
שמעון בן סוליקה
הדס בת שרה פוריה
הדסה בת מרה (MERA)
עידו בן יעל
מיכאל בן לאה
הילה בת ליז עליזה
דורי בן אורה
דיזי -זהבה בת נזלו
מזל בת מרים
אורנית בת רות
שמעון בן רחל
לימור בת פנינה (פאולינה)
שלום בן סעדה
רחלי בת לילי אפרת
אסתר בת רחל
אפרת בת דבורה הינדה
דניאל בן הילה שרה
דוד אריה בן מרים
גיטה בת נעכא (NECHA)
אבנר בן סלמה
מאיר בן אסתר
שושנה בת שרה
נתי בן דבורה
אתי אסתר ארנונה בת שרה
אורטל בת יפית
שרה (שרקה) בת רוזה
עמליה רחל בת כנרת אפרת ודרור יעקב
יהודית בת ציונה סינייה
נחמה רייזל בת קריינדל
חסיבה בת חנה
רחל בת חיה לאה
גד בן אסתר
חן בת ענת חנה


וכל חולי עמו ישראל.

"אל נא רפא נא לה"!

"אָנָּא, בְּכֹחַ גְדֻּלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה:
קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ, שַׂגְּבֵנוּ, טַהֲרֵנוּ, נוֹרָא:
נָא גִבּוֹר, דוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם:
בָּרְכֵם, טַהֲרֵם, רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָמְלֵם:
חֲסִין קָדוֹשׁ, בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתְךָ:
יָחִיד גֵּאָה, לְעַמְּךְ פְּנֵה, זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתְךָ:
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ, יוֹדֵעַ תַעֲלֻמוֹת: "

רפואה שלמה ובשורות טובות לכל עם ישראל!

העתירו בתפילה בעד :

יעקב נפתלי בן רחל פרנקל
גיל-עד מיכאל בן בת-גלים שאער
אייל בן איריס תשורה יפרח

והקב"ה ישמע תפילותינו ברצון וישיב בנים לגבולם ולחיק הוריהם ומשפחותיהם

שבת שלום ומבורך
 
'שכוייח. יפה מאד ותודה רבה. יהי רצון שנזכה

לבשר ולהתבשר רק טובות בדבר כל אלה שאנו מתפללים לרפואתם ולשיבתם בריאים ושלמים הביתה.
 

הבת המתהוללת

Well-known member
מנהל
שכוייח! וזכינו לשלושה דברי תורה! תודה רבה,

שבת שלום, רפואה שלמה ושישובו הבנים הביתה במהרה בע"ה.
 

fields5

New member
שבת שלום ומבורך לאה

ככל שישי העלתי את הדברים המחכימים לספר הפנים.
 
למעלה