פשיטת רגל שלב כינוס נכסים

מרי98

New member
פשיטת רגל שלב כינוס נכסים

שלום לעו"ד אייל
ב9/2011 הוגשו מסמכים ע"י עו"ד שלנו לפש"ר (כל תהליך זה אחרי איחוד תיקים בהוצ"פ שהתחיל משנת 2000 ולא עמדנו בתשלומים ואז ב2011 החלטנו על פש"ר), ב4/2012 קיבלנו תשובה עם תאריך של בית משפט ב10/2012 ותשלום חודשי לכינוס בסה"כ 2.000 ש"ח (הכנוסות שלנו כי בני זוג 20.000 ש"ח חודשי) מאחר פגישה עם עו"ד של כנ"ר קיבלנו ממנו המלצה לחכות עוד 4 חודשים לפחות ,כי יש עיקוב בבית משפט וגם בכדי לראות מי ועל כמה הוגשו תביעות). עכשיו בסוף ינואר קיבלנו תשובה מעו"ד שלנו
שהוגשו כמה תיקים כוללים:: בנק - 400.000 ש"ח (חוב הקרן 68.000), ביטוח מנורה - 35.000 ש"ח (חוב קרן 5.000 ש"ח),ביטוח לאומי - 5.000 ש"ח, מס הכנסה - 7.000 ש"ח, עובד שתובע את חברה ב2,500 ש"ח . (תביעות הם נגד חברת בע"מ שבעלי היה עובד ומנהל בה, אבל בבנק הוא ערב אישי).
כל זה הקדמה ועכשיו שאילות
לקראת בית משפט ב14/2/13 שאנו צריכים להחליט אם ניגשים לפש"ר או הסדר. כרגע בקופת כנ"ר נצברו 22.000 ש"ח , ש10.000 מתוכם כנ"ר רוצה בתשלום עבור הסדר שיכול להסיג (האם זה חוקי שכנ"ר מקבל את התשלום,לאומת שיש לנו את עו"ד משלנו)
2. מה כדאי לנו לעשות אם מתוך 22.000 ש"ח שיש בקופת כנ"ר אנו סוגרים כל החובות קטנים (ביטוח,ביטוח לאומי, מס הכנסה, עובד) נשאר רק בנק ,האם עם בנק כדי להגיע להסדר עד 70.000 ש"ח (אנו מסוגלים לעשות זאת רק בתשלומים של 5 שנים ) האם בנקים הולכים בדרך כלל להסדר כזה.
או להמשיך לשלם את תשלומים קבועים במסגרת כנ"ר של 2000 ש"ח ולפי רפורמה חדשה משנת 2012 יכול להגיע מקסימום שנתיים ,זה עומר שנשלם 48.000 ש"ח ובסופו של דבר נגיע להפטר.
3. מה מעורבות של כנ"ר במצב המשך תשלומים ואנו חייבים לשלם לו את סכום האם כנ"ר משתנה או שהוא מלווה אותנו במהלך שנתיים קרובים ורק דרכו בעתיד נצטרך להגיש הפטר.
4. בראשוני נמצאת דירה שנקנה לפני נשואים ויש הסכם ממון עם צוו בית משפט ,מה סיכוי שחובות נצברו על חברה של בעלי (חברת בע"מ) יכולים לחייב אותי למכור את דירתי,
5. האם כדי בתהליך שאנו נמצאים עכשיו להתגרש (אפילו פיקטיבי) בכדי להציל את הנכס היחיד שלנו
מה המלצתך בנושא ,נשמח לתשובה בהקדם.
תודה


(
 
תשובה!

ראשית, נראה כי על מנת לענות לשאלותייך צריך להכיר את תיקך, יחד עם זאת אנסה לתת מענה כללי לשאלות:

קצת סדר...הכנ"ר מקבל שכר השגחה בכל תיק פש"ר - בתיק שאין בעל תפקיד (מנהל מיוחד/נאמן) 20% ממה שנצבר בקופה, ובתיק שיש בעל תפקיד - 20% משכר בעל התפקיד (ללא מע"מ והוצאות). לאור התשלום החודשי שהושת סביר כי התיק יצא לבעל תפקיד.

בהסדר מחלקים את הכספים בהתאם לשיעור הנשייה של כל נושה ונושה, כאשר קיימים חובות בדין קדימה (עפ"י רוב לרשויות המדינה או מזונות) שהינם קודמים לחובות הרגילים ורק אחרי פירעון 100% עוברים לחלק דיבידנד לנושים הרגילים. לא נהוג לפרוס תשלומים לביצוע הסדר לתקופה של 5 שנים. עפ"י רוב מדובר בסדר גודל שאינו עולה על שנתיים.

הרפורמה עליה מדברים לא נכנסה לתוקף ובכלל לא ברור באיזו קונסטלציה תיכנס. כיום ההנחייה היא לתת הפטר לאחר 4 שנים מיום צו הכינוס בהנחה שאין תועלת לנושים מניהול המשך הליך.

באופן כללי, אומר כי במסגרת הליך הפש"ר, בעל התפקיד אמור לממש או לחילופין לדאוג שהחייב יפדה נכס אותו הוא מחזיק - בין אם דירה או כל נכס אחר למעט חריגים (כספי פנסיה, דירה תפוסה כשאחד מבעלי הזכויות בדירה אינו חייב וכיוצ"ב).

חשוב לעמוד בצו התשלומים אחרת מסתכנים בביטול ההליך - שינוי נסיבות לרעה או לטובה יכול לגרור שינוי בתשלום החודשי - אם הפחתה, אם הגדלה.

בנוגע לשאלה על גירושין פיקטיביים - השאלה לא כ"כ ברורה לי, בהנחה שאת לא בפש"ר (כך אני מבין) ויש הסכם ממון לדירה שנרכשה לפני הנישואין, וככל שהדירה שייכת לך - מדוע להתגרש?!

בכל אופן ולידיעה, חייב לא יכול לוותר על נכס במסגרת הליך הפש"ר - מעבר לעובדה שבכך הוא מסתכן בביטול ההליך, הרי שניתן לבטל הענקה זו במסגרת ההליך.

בהצלחה!
 
למעלה