פשתן!

פשתן!

שלום לכולם לאחרונה שמעתי דעות מעורבות בנוגע לצריכה של פשתן אני קונה את הפשתן טחון בחנויות טבע, שם הוא מאוכסן במקרר בשקית אטומה. הם לא טוחנים אותו במקום. בבית אני מחזיק אותו במקפיא בקופסא אטומה. בערך שבועיים. אני אוכל בערך 2-4 כפות ביום עכשיו האם זה באמת מקור טוב לאומגה 3? והאם באמת יש לו יתרונות מרובים כמו שגורמים לי לחשוב? יש נזק בצריכה קבועה כזו? תודה !
 

לקשמי

New member
כשאתה קונה את הפשתן כבר טחון

הערך התזונתי שלו (אומגה 3) פחות, כי הוא כבר נמצא זמן מסויים על המדף כשהוא טחון, עד שאתה קונה אותו. אם אתה רוצה להינות ממירב הערך התזונתי של הפשתן, הדבר האידיאלי הוא לקנות את זרעי הפשתן השלמים ובכל פעם לטחון במטחנת קפה ותבלינים, את הכמות שאתה רוצה לאכול.
 

lightflake

New member
היום אפילו בסופרים הגדולים כבר ראיתי את זה

ליד השקיות של הקטניות האורגניות..
 

007bg

New member
אם אתה מתעקש על אומגה שלוש ממקור צימחי,

קנה שמן פשתן שעבר כבישה קרה ומאופסן בבקבוק כהה, ואם ידך משגת, דאג שהיה בקירור מעת הכנתו עד שאתה קונה. חום או אור פוגמים באיכות שלו.
 

lightflake

New member
הבעיה עם השמן היא שאומרים לא להשתמש בו

כחודש לאחר פתיחת הבקבוק. (כנראה מתקלקל במגע עם האוויר) אם כבר קונים אז מומלץ לקנות בקבוק קטן כל פעם.
 

lightflake

New member
הי....

זה כן מקור טוב, ובעבר נעשה מחקר לבדיקת הקשר לגבי כמה בעיות נפשיות בין אוכלוסיה שצרכה אומגה 3 מזרעי פשטן טחונים לבין אוכלוסיה שלא ואכן נמצא קשר לטובת הצורכים... המחקרים החדשים יותר מתבצעים עם תוספת של שמן דגים אבל התוצאות דומות מה שגורם לי להסיק שאכן זרעי הפשתן מהווים מקור טוב לחומצת השומן הזו. אם זה ממש חשוב לך אני אחפש אצלי את המחקר הזה. האם יש נזק בצריכה קבועה כזו? שאלה טובה.. גם אני צרכן פשתן אז אשמח לדעת את התשובה.. עד היום לא מצאתי שום מיגע על נזק אפשרי למעט ההתרגלות של המעיים לקליפות הזרעים (וכנראה גם הריר שיוצא מהם במגע עם מים) שגורם לזירוז פעולת המעיים. יכול להיות שאם פתאום תפסיק המעיים יצטרכו להתרגל לפעולה מעט שונה (ז"א שאולי תחווה קצת עצירות...) אני לא חושב שזה גורם למשהו פרמננטי אבל זו אופצייה. בכל אופן לא צריך להגזים בכמויות. אני אוכל באופן לא קבוע רק כ-כף אחת ליום.. ואני לא יודע להגיד לך איזו כמות נחשבת למוגזמת בשבילך. לפי מה שכתבו באתר אנונימוס "הכמות היומית המומלצת היא 5-4 גרם ליום (2.2 גרם לכל אלף קלוריות)" מה שאומר שאם כף זרעים טחונים מכיל כ2 גרם אז יש צורך בכ2-2.5 כפות ליום אם אנחנו בונים על כל הצריכה רק מזרעי הפשתן ולא אוכלים מהמזונות האחרים: מאנונימוס: כף שמן פשתן – 8 גרם כף שמן קנולה – 1.6 גרם כף שמן סויה – 0.9 גרם כף שמן זית – 0.8 גרם כף זרעי פשתן טחונים – 1.9 גרם רבע כוס אגוזי מלך – 2.6 גרם כוס פולי סויה מבושלים – 1 גרם לגבי ההכנה/שמירה: ההמלצה הטובה ביותר היא לרכוש או למצוא אצל ההורים/הדודים איזו מטחנת קפה/אגוזים קטנה ואז לקנות את הזרעים השלמים (שבצורה זו נשמרים הרבה זמן אפילו ללא קירור) ופשוט לטחון 2 שניות את הכמות הרצויה לפני האוכל. הכי טרי שיש... שימו לב לשינויי המחיר במוצר הזה, מ-6-7 שקל לקילו בחנויות טבע הוגנות ועד ל 18 שקל ל*חצי* קילו בחנויות היקרות.
 

lightflake

New member
אהמ.. קודם כל אם מחקר הראה שתוספת חומר מסוים

משפר מצב מסויים זה לא בהכרח מעיד שהמצב נגרם מחוסר של החומר הזה, אלא רק שהוא יעיל כטיפול. למיטב זכרוני דובר על דיכאון והפרעות ביפולריות (מאניה-דיפרסיה) אבל אם תרצי אחפש את המחקר הזה אצלי.
 
למעלה