פתיחת טבעת במהלך ההריון... ?

דיאנהש

New member
פתיחת טבעת במהלך ההריון... ?

שלום לכולם, האם ניתן לפתוח טבעת במהלך ההריון? כרגע אני בשבוע 12.
 

אופירA

New member
מנהל
חובה לפתוח הדרגתית בהתאם לצורך

ברגע שמרגישים שיכולת האכילה קצת קטנה, חובה לפתוח מעט את הטבעת.
רצוי להיזהר, ולפתוח את הטבעת בשלבים הדרגתיים, ולא בבת אחת או בפתיחות גדולות.
לפתוח קודם כל רבע CC.
בהמשך לפי רמת ההיצרות לפתוח עוד בקפיצות של רבע או חצי לפי הצורך. באופן כזה לא מגיעים למצב חירום שמחייב פתיחה גדולה בבת אחת.
אם מגיעים למצב שמחייב פתיחה גדולה יותר, לא לסגור גם אם גדלה יכולת האכילה. בהריון אין לסגור את הטבעת בשום מקרה.

חשוב שתימנעי ממצב של רפלוקס (עליית מזון או נוזלים בזמן השינה) ומכל מצב שמעיד על בעיה בוושט (דלקת וכו'). בכל מקרה כזה חשוב לפתוח מיידית את הטבעת, בחצי CC.

גם אחרי פתיחה, יש לשתות בנחת 4 כוסות מים, כדי לוודא שהפתיחה מספקת ולא צריך לפתוח עוד. אם לא מספיק, והמים לא עוברים חלק לגמרי לגמרי, לפתוח במקום עוד רבע או לפי הצורך.
כדאי להיזהר מאוד ממצבי חירום שמחייבים הגעה למיון, כי שם הרבה פעמים הרופא משכנע לפתוח הרבה יותר ממה שצריך, ומניסיוני זו בכייה גדולה מאוד.
רצוי מאוד להתייעץ בכל חשש ומצב במנותחים המנוסים שבפורום התמיכה השכן, "קיצורי קיבה", כי שם אנו יודעים להדריך את המנותחים להימנע עד כמה שאפשר מסיכונים וסיבוכים עם הטבעת, ולחיות איתה בשלום ובלי תקלות (שמאוד נפוצות אצל מנותחים בגלל שאין הדרכה נכונה במרפאות הבריאטריות, ואין ידע אצל המנתחים בנחיצות להתנהלות רגישה ועדינה עם הטבעת כדרך שמונעת סיבוכים).

ביום הלידה או יום לפני, יש דילמה רפואית, שחלוקות בה הדעות הרפואיות, אם כדאי לפתוח את כל הטבעת כדי להימנע מסיכונים של תזוזה עקב הלחץ בלידה, או לפתוח מעט או לא לפתוח כלום. אני לא יודעת להכריע בדילמה זו. כל החלטה שתקבלי מגובה בדעה רפואית. לכן תקבלי החלטה לפי האינטואיציות שלך.
לאחר הלידה, בפרט אם נעשתה פתיחה גדולה, הסגירה חייבת להיות בהדרגה כדי לא ליצור לחץ קיצוני על הקיבה ולשבש את יעילות הטבעת. יש להמתין בין סגירה לסגירה 4 שבועות ולא להיחפז בתהליך (מה שיוצר גם הוא לחץ קיצוני על הקיבה).
צריך לזכור שסגירה מחדש עשויה להיות שונה בתכלית מהסגירה הקודמת, לכן אין להסתמך על הניסיון של המספרים הקודמים, אלא להסתמך על הקשבה למצב ההגבלה המתפתחת בקיבה, כדי לשקול כמה לסגור בפעם הבאה. מניסיון, העצות של הרופאים כמה לסגור אינן יעילות ברוב המקרים, וכדאי להתייעץ בפורום התמיכה מפי בעלי הניסיון בנושא זה.
 
למעלה