פתרון הומאני לעזתים - כיבוש שטח ומעבר לתוכו.

Ccyclist

Well-known member
פתרון הומאני לעזתים - כיבוש שטח ומעבר לתוכו.

הצעתי היא כדלקמן:

1 - צה"ל צריך לקרא לפינוי אזורים ברצועה, לטהר אותם מנוכחות חמאס, חימוש, מנהרות, לבסס קו הגנה ולהמשיך לאזור הבא.

2 - אונר"ע (טעות מכוונת) צריך להקים תחנת אוטובוסים ומשאיות מדרום לעיר עזה בשטח החקלאי הפתוח.

3 - אחרי בידוק של אונר"ע האוטובוסים אחד-אחד יגיעו למחסום ארז או כרם שלום. במחסום יהיה בידוק משני של צה"ל והשב"כ, לאזרחים בלתי מעורבים ינתן מעבר חופשי לשטחי הרצועה הכבושים מאחורי קווי ההגנה. פעילי חמאס שינסו לנצל את האוטובוסים יובאו למעצר ויש לפרסם זאת מראש. יש להודיע שאוטובוסים ממולכדים או מתאבדים באוטובוסים יביאו לפסקת פעילות אונר"ע ברצועה אחרי הפסקת הלחימה עקב שיתוף פעולה עם הטרור וסיכון אזרחים פלשתינים. הנסיעה מהמחסום לשטח הכבוש תעשה כנראה דרך שטח ישראל. רכוש יועבר במשאיות אחרי בידוק כפול - אונר"ע ומדינת ישראל. כללים זהים לגבי מילכוד או הברחת אמל"ח.

4 - בשטחי הרצועה הכבושים, שיתרחבו עם המשך המבצע שמטרתו חייבת להיות כיבוש הרצועה כולה (20 שנות האוטונומיה בעזה ו9 השנים מאז ההתנתקות היו כישלון צורם לניסוי המדיני) ניתן להעביר כוח שיטור פלשתיני מהגדה - ללא נשק. אם השוטרים הפלשתינים יחששו לחייהם יש לאפשר להם לישון במחסום ארז או כרם שלום.

5 - התהליך צריך להיות שיטתי מבית חנון דרומה ואז מחאן יונס צפונה. לא סתם אני נוקב בשטח החקלאי שבמרכז הרצועה בתור המיקום האידאלי לתחנת המעבר.

6 - בסוף כיבוש הרצועה וטיהורה מנשק / רקטות / פעילי טרור האוכלוסייה האזרחית תהיה פחות או יותר בביתה. מדובר במעבר זמני שימנע יצירת פליטים חדשים ומי שביתו לא יפגע בלחימה יוכל לחזור אליו.

7 - ללא פליטים חדשים ואחרי חשיפת תפקידה של אונר"ע בהחבאת אמצעי לחימה בבתי הספר ובתי החולים שלה יש להחליפה ב UNHCR שמבחינתו מעמד הפליטות אינו עובר בירושה ומתקיים במשך 5 שנים בלבד. עד פתיחת המבצע לא היו ברצועה פליטים רבים לפי הגדרת ה UNHCR ויש למנוע מצב בו יווצרו כאלו.

8 - לאחר סיום הלחימה יוחזר המנהל האזרחי, המשטרה הפלשתינית הלא-חמושה תוכל לפעול כחלק ממנו, והרשות הפלשתינית תוכל לפרוש את חסותה על בחירות מקומיות (ללא השתתפות ארגונים המסועפים לארגונים חמושים) כדי להעניק לשלטון המקומי ברצועה דרגה של לגיטימציה. לישראל תהיה הזכות לשיטור "פדראלי" מעל לרמת האוטונומיה המקומית, המשטרה המקומית תהיה מחוייבת להסגיר חשודים לישראל (סעיף שממילא קיים בהסכמי אוסלו אך מעולם לא יושם), מערכת החוק המקומית תחוייב לטפל באלימות נגד ישראל במקום להתעלם ממנו כפי שהיא עושה כיום, מערכת החינוך המקומית תוכפף למנהל החינוך הערבי במשרד החינוך.

9 - שיקום עזה יעשה באמצעים "סביבתיים" בלבד - עץ, חרס וכו'. מאד "ירוק" ובניגוד לבטון ולמתכת שמצאו את דרכם לישראל בצורות שונות ומשונות - לא "הקפיטליסט ימכור להמונים את החבל שבו ייתלה".
 
למעלה