פתרון לבעיית העיקולים ושחיקת...

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הכי טוב לשמוע מפי הגבורה...

למה הפסיקו לענות לו?
סליחה. עכשיו אני רואה שהתכוונת לאוהד אסטון בהודעתך הקודמת. באמת מעניין אותי לדעת מה הלך בינו ובין מחלקת פניות הציבור של ר"י.
הכי טוב לשמוע מפי הגבורה...
ממה שאני זוכר , מאחר ואוהד לא נענה לטענותיו ע"י המחלקה הוא ביקש לדבר עם אחד המנהלים. המחלקה ניסתה ובהצלחה לטאטא את אוהד ע"י הערמת קשיים ביורוקרטיים : "תשלח פקס!" , "תכתוב מכתב ! " וכד' אבל מענה אנושי הוא לא קיבל למרות שאף בפניות הציבור הודו שאין להם תשובה לפנייתו. אני מאוד מקווה שאני מדייק. אוהד מוזמן להביא את דבריו בעניין.
 

ManInBlack86

New member
שני מערכים

מדובר על שני מערכים שהתחזוקה...
מדובר על שני מערכים רוכנים שהתחזוקה שלהם תהיה בתחנת מלחה ואם רוצים אפשר לרכוש יד שניה או לזרז הזמנה, אני חושב שאם תהיה החלטה לרכוש שניים כאלה, ימצאו את השניים. מדובר בשני מערכים לא עשרים, זה עניין של החלטה והחלטה כזו תחסוך, זמן, כסף, ציוד שיוכל להמשיך ולשרת קווים אחרים עוד מספר שנים.
שני מערכים
זה מעט מאוד. מה אם אחד מהם יתקלקל? חוץ מזה, שאם כבר יעשו את זה אז הקו יתחיל בת"א כי אין טעם לטרטר את הנוסעים שיחליפו רכבת בבית-שמש. כך שמדובר בנסיעה בת כ-80 דקות. בשביל להגיע לתדירות של כל חצי שעה לערך (חייבים תדירות כזו לקו תיירותי, במיוחד שבכל פעם יסע רק מערך אחד), צריך יותר מערכים. למה לא לקחת רכבות ישנות לשפץ אותן ולתת לנוסעים הרגשה נוסטלגית שהם נוסעים ברכבת שהיתה פה לפני 100 שנה?
 

OMER G17

New member
כי יותר ריאלי רכבות רוכנות...לא?

שני מערכים
זה מעט מאוד. מה אם אחד מהם יתקלקל? חוץ מזה, שאם כבר יעשו את זה אז הקו יתחיל בת"א כי אין טעם לטרטר את הנוסעים שיחליפו רכבת בבית-שמש. כך שמדובר בנסיעה בת כ-80 דקות. בשביל להגיע לתדירות של כל חצי שעה לערך (חייבים תדירות כזו לקו תיירותי, במיוחד שבכל פעם יסע רק מערך אחד), צריך יותר מערכים. למה לא לקחת רכבות ישנות לשפץ אותן ולתת לנוסעים הרגשה נוסטלגית שהם נוסעים ברכבת שהיתה פה לפני 100 שנה?
כי יותר ריאלי רכבות רוכנות...לא?
 

four seasons

New member
מסיבה מאוד פשוטה...

שני מערכים
זה מעט מאוד. מה אם אחד מהם יתקלקל? חוץ מזה, שאם כבר יעשו את זה אז הקו יתחיל בת"א כי אין טעם לטרטר את הנוסעים שיחליפו רכבת בבית-שמש. כך שמדובר בנסיעה בת כ-80 דקות. בשביל להגיע לתדירות של כל חצי שעה לערך (חייבים תדירות כזו לקו תיירותי, במיוחד שבכל פעם יסע רק מערך אחד), צריך יותר מערכים. למה לא לקחת רכבות ישנות לשפץ אותן ולתת לנוסעים הרגשה נוסטלגית שהם נוסעים ברכבת שהיתה פה לפני 100 שנה?
מסיבה מאוד פשוטה...
שנסיעה היום אמורה להיות בתנאים שמתאימים לתקופה וIC3 באיזשהו מקום מאפשר זאת, אני מאמין שאם הקו המחודש היה ברכבות ישנות, מספר הנסיעות היה מאוד קטן, לקטע בין בית שמש לירושלים יש משמעות, נסיעה איטית גורמת ללחץ אצל הנוסעים (אני חוותי נסיעה בUC3 בקו שהיה מלה בחופשה והיה איטי ומזל שהנסיעה לא נגרמה באסון, רוב הנוסעים הם יומיומיים ולוקח זמן לבנות נסיעה יוממית, לכן לדעתי שילוב שני מערכים (או לשלושה) רוכנים, יקצר את הנסיעה, יחסוך כסף וציוד ובעיקר יחסוף את עצמו לנוסעים שישתמשו כדי להגיע לעבודה במרכז או ההפך ולא/נשים שגרים בסמיכות לתחנה עד ל2 3 קילומטר שיחנו את הרכב בחניון מלחה ויסעו ברכבת ורכבת כזו צריכה להיות מתאחמה לתקופה עם אפשרות שימוש בתקשורת, בלוטוט, אפשרות שימוש במחשבים ניידים ונוחות ושילוב של רוכנת IC3 יכולה לאפשר זאת ולקיים את הקו הזה גם לאחר פתיחת הקו המהיר.
 

ManInBlack86

New member
ולמה שלא יעשו את השיפורים האלה

מסיבה מאוד פשוטה...
שנסיעה היום אמורה להיות בתנאים שמתאימים לתקופה וIC3 באיזשהו מקום מאפשר זאת, אני מאמין שאם הקו המחודש היה ברכבות ישנות, מספר הנסיעות היה מאוד קטן, לקטע בין בית שמש לירושלים יש משמעות, נסיעה איטית גורמת ללחץ אצל הנוסעים (אני חוותי נסיעה בUC3 בקו שהיה מלה בחופשה והיה איטי ומזל שהנסיעה לא נגרמה באסון, רוב הנוסעים הם יומיומיים ולוקח זמן לבנות נסיעה יוממית, לכן לדעתי שילוב שני מערכים (או לשלושה) רוכנים, יקצר את הנסיעה, יחסוך כסף וציוד ובעיקר יחסוף את עצמו לנוסעים שישתמשו כדי להגיע לעבודה במרכז או ההפך ולא/נשים שגרים בסמיכות לתחנה עד ל2 3 קילומטר שיחנו את הרכב בחניון מלחה ויסעו ברכבת ורכבת כזו צריכה להיות מתאחמה לתקופה עם אפשרות שימוש בתקשורת, בלוטוט, אפשרות שימוש במחשבים ניידים ונוחות ושילוב של רוכנת IC3 יכולה לאפשר זאת ולקיים את הקו הזה גם לאחר פתיחת הקו המהיר.
ולמה שלא יעשו את השיפורים האלה
כמו שימוש במחשבים ניידים עם בלוטות' וכו' גם בקו החדש? ואז למה צריך את הקו הישן?
 

four seasons

New member
הקו הנוכחי חשוב ללא קשר לקו...

ולמה שלא יעשו את השיפורים האלה
כמו שימוש במחשבים ניידים עם בלוטות' וכו' גם בקו החדש? ואז למה צריך את הקו הישן?
הקו הנוכחי חשוב ללא קשר לקו...
המהיר, אני רואה בו קו בפני עצמו, זה כמו לומר שלא צריך רכבות בכלל בגלל שיש אוטובוים או ההפך שלא תהיה נסיעה של אוטובוסים ומוניות לירושלים כאשר יפתח הקו המהיר, כל תוספת לתחבורה ציבורית לירושלים (או כל מקום אחר) חשוב כי הוא מוריד מס' רכבים המכביש ומזהם את האוויר פחות מהם.
 

בועז ל

New member
ותוספת שכמעט כולם כאן שוכחים

הקו הנוכחי חשוב ללא קשר לקו...
המהיר, אני רואה בו קו בפני עצמו, זה כמו לומר שלא צריך רכבות בכלל בגלל שיש אוטובוים או ההפך שלא תהיה נסיעה של אוטובוסים ומוניות לירושלים כאשר יפתח הקו המהיר, כל תוספת לתחבורה ציבורית לירושלים (או כל מקום אחר) חשוב כי הוא מוריד מס' רכבים המכביש ומזהם את האוויר פחות מהם.
ותוספת שכמעט כולם כאן שוכחים
הקו חייב להמשיך כקו סדיר היות והוא משרת אוכלוסיות גדולות . ישנם עוד ערים בארץ חוץ מת"א... הקו כקו תיירותי יעניין חובבי רכבות +נוסטלגיונרים +מתי מעט. גורלו להיכשל כשלון חרוץ ואילו הקו כקו סדיר בעל איכויות משופרות יקפיץ בעשרות אחוזים את כמות הנוסעים בו.
 

mucool2

New member
יש לקו עוד שימוש חשוב מאוד

ותוספת שכמעט כולם כאן שוכחים
הקו חייב להמשיך כקו סדיר היות והוא משרת אוכלוסיות גדולות . ישנם עוד ערים בארץ חוץ מת"א... הקו כקו תיירותי יעניין חובבי רכבות +נוסטלגיונרים +מתי מעט. גורלו להיכשל כשלון חרוץ ואילו הקו כקו סדיר בעל איכויות משופרות יקפיץ בעשרות אחוזים את כמות הנוסעים בו.
יש לקו עוד שימוש חשוב מאוד
קו רכבות משא (מה שהקו המהיר לא יוכל לשמש). זה יועיל לכלכלה של העיר וגם יוריד לא מעט משאיות מסוכנות ואיטיות מכביש ירושלים-תל אביב.
 

fireman

New member
גם מערך אחד ידרוש

מדובר על שני מערכים שהתחזוקה...
מדובר על שני מערכים רוכנים שהתחזוקה שלהם תהיה בתחנת מלחה ואם רוצים אפשר לרכוש יד שניה או לזרז הזמנה, אני חושב שאם תהיה החלטה לרכוש שניים כאלה, ימצאו את השניים. מדובר בשני מערכים לא עשרים, זה עניין של החלטה והחלטה כזו תחסוך, זמן, כסף, ציוד שיוכל להמשיך ולשרת קווים אחרים עוד מספר שנים.
גם מערך אחד ידרוש
הקמת מערך תחזוקה מלא ומתאים.
 

david80

Member
למה לא? אני חושב שהגרמנים ישמחו

אי אפשר לעבור עכשיו למערכים רוכנים
הזמנה של מערכים חדשים כאלה תארך מספר שנים (עד אז כבר תהיה רכבת מהירה) וגם יש צורך לבנות עבורם מוסך חדש - כל זה עולה כסף רב שגם ככה כבר נשפך על הקו הזה. לא נראה לי שרכבת ישראל תעשה את זה.
למה לא? אני חושב שהגרמנים ישמחו
להיפטר מכמה מערכי VT-611 ולמכור אותם לישראל!
 

בועז ל

New member
והיום The Marker מצטרף למאבק

פתרון לבעיית העיקולים ושחיקת...
הציוד בדרך בין בית שמש לירושלים, רכישת שני מערכים רוכנים שיעשו את הקטע בין בית שמש לירושלים הלוך חזור, מערכת הIC3 תגיע עד לבית שמש ומשם הנוסעים ירדו ויעברו לרכבת רוכנת, זה יחסוך הרבה כסף, ציוד מתכלה, יקצר את זמן הנסיעה משמעותית ומספר הנוסעים יגדל והרכבות יסעו מלאים בכל השנה. קו של IC3 או מודו ספרדי מנהריה לבית שמש ומעבר למערך רוכן לירושלים, בכל אופן אני מחכה לחורף, לשלג, מעולם לא ראיתי את ההרים מושלגים. אפשר גם פעם ביום (יש בצהריים שבמשך קרוב לשעתיים אין נסיעה בקטע לשלב רכבת עם שני קטרים ישנים ומספר קרונות יגוסלביים ישנים שיעוצבו כמו בשנות השיבעים עם המושבים הרכים וקרון אנגלי שתעשה נסיעה איטית ללא מזגן וחלונות פתוחים בין בית שמש לירושלים שהמטרה תיירותית. עוד פיספוס נוסף, קו 99 סובב ירושלים לדעתי צריך כחלק מהמסלול להגיע לתחנת מלחה, אני רואה הרבה פעמים תיירים שיורדים מהרכבת ונראים אבודים, סביר להניח שרובם היו בוחרים להשתמש בו, קו הקומותיים אילו היה מגיע פעם בשעה מתי שהרכבת מגיעה, הוא היה מתמלה לא רק בתיירים אלה במבקרים מהארץ שמגיעים ברכבת לירושלים.
והיום The Marker מצטרף למאבק
התקשורתי בקו הרכבת לי"ם הקו שכבר כווווולם יודעים שנעשו בו כמעט כל המחדלים האפשריים ברמת התכנון,הביצוע , התכנון והשיווק. כל הכבוד! צריך להמשיך במערכה נגד הקו החשוב הזה עד לשיפור הליקויים. לכל מי שאינו בקיא בפרטים (ואני בספק רב) |זהו מאמר חובה !הדגש|
 

OMER G17

New member
כן טוב בהחלט צריך לסגור את הקו

והיום The Marker מצטרף למאבק
התקשורתי בקו הרכבת לי"ם הקו שכבר כווווולם יודעים שנעשו בו כמעט כל המחדלים האפשריים ברמת התכנון,הביצוע , התכנון והשיווק. כל הכבוד! צריך להמשיך במערכה נגד הקו החשוב הזה עד לשיפור הליקויים. לכל מי שאינו בקיא בפרטים (ואני בספק רב) |זהו מאמר חובה !הדגש|
כן טוב בהחלט צריך לסגור את הקו
ביינתיים
 

בועז ל

New member
אם כבר בוכים על חלב שנשפך...

כן טוב בהחלט צריך לסגור את הקו
ביינתיים
אם כבר בוכים על חלב שנשפך...
אז היה צריך ללכת על חלופה G . חלופה S הוכיחה את האמת העממית הנכונה: מה שעולה בזול סופו שיעלה ביוקר !
 

OMER G17

New member
נכון..גם אני השתכנעתי באיחור שחלופה

אם כבר בוכים על חלב שנשפך...
אז היה צריך ללכת על חלופה G . חלופה S הוכיחה את האמת העממית הנכונה: מה שעולה בזול סופו שיעלה ביוקר !
נכון..גם אני השתכנעתי באיחור שחלופה
G היא הרבה יותר הגיוני...כמובן שהיא לא מבטלת את A1 שהרבה יותר חשוב!
 

בועז ל

New member
../images/Emo45.gif הכל חשוב עומר.

נכון..גם אני השתכנעתי באיחור שחלופה
G היא הרבה יותר הגיוני...כמובן שהיא לא מבטלת את A1 שהרבה יותר חשוב!
הכל חשוב עומר.
חלופה G אם הייתה קיימת היום הייתה מסירה את הלחץ הנוראי הקיים היום להשלמת A1 . חשוב לציין שעפ"י חלופה G זמןי הנסיעה בין ת"א לי"ם היה עומד על 50-55 דקות. מכובד ויותר מזה !
 

ManInBlack86

New member
אז אתה מסכים איתי שהיו מוותרים

לא בהכרח .
אם גם תקרא בתגובתי הקודמת לעומר חלופה G עדיין הינה פתרון לא רע לגמרי לתל אביבים.לא כמו A1 אבל עדיין טובה דייה ואטרקטיבית.
אז אתה מסכים איתי שהיו מוותרים
לחלוטין על A1. ואז גם היינו מאבדים את קו S, שעל אף חסרונותיו הוא עדיין קו תיירותי מצויין.
 

בועז ל

New member
כמובן שבארץ יש סיכוי לכך.

אז אתה מסכים איתי שהיו מוותרים
לחלוטין על A1. ואז גם היינו מאבדים את קו S, שעל אף חסרונותיו הוא עדיין קו תיירותי מצויין.
כמובן שבארץ יש סיכוי לכך.
הכל אפשרי ידידי אם כי לטעמי הדבר הנכון לעשותו הוא הקמת שתי החלופות במקביל. מאחר ואיני נוהג להפנות חברים לארכיון הפורום אומר רק כי בזמנו הועלו בפורום רעיונות נהדרים (אדיה איפה אתה?) כיצד קו כפול מסילה משופר בין נען לי"ם משרת היטב את הדרום + תושבי בית שמש. החשיבה על הקו כקו תיירותי בלבד גורמת עוול לתושבי בית שמש שלהם נחוץ קו מודרני כאוויר לנשימה. גם אם A1 היה מתבטל במקרה כזה (ואני נגד ביטולו) אולי היה בכך איתות לשפיות תכנונית לפיה הולכים על הריאלי ולא על המגלומני.
 

OMER G17

New member
צריך את שניהם..לא מוזגם שיהיו שתי

כמובן שבארץ יש סיכוי לכך.
הכל אפשרי ידידי אם כי לטעמי הדבר הנכון לעשותו הוא הקמת שתי החלופות במקביל. מאחר ואיני נוהג להפנות חברים לארכיון הפורום אומר רק כי בזמנו הועלו בפורום רעיונות נהדרים (אדיה איפה אתה?) כיצד קו כפול מסילה משופר בין נען לי"ם משרת היטב את הדרום + תושבי בית שמש. החשיבה על הקו כקו תיירותי בלבד גורמת עוול לתושבי בית שמש שלהם נחוץ קו מודרני כאוויר לנשימה. גם אם A1 היה מתבטל במקרה כזה (ואני נגד ביטולו) אולי היה בכך איתות לשפיות תכנונית לפיה הולכים על הריאלי ולא על המגלומני.
צריך את שניהם..לא מוזגם שיהיו שתי
מסילות לי-ם..חבל לי מאוד לא הלכו על שתי החלופות אבל לפני שנוכחנו בכישלון הקו הנוכחי הכרתי בזה שזה כורח המציאות..אני מקווה שמאיפשהו מאוד מלמעלה יבוא הרעיון לבצע גם את G אגב אם זה G או A1 יותר חשוב A1 כמובן
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה