פתרון לבעיית העיקולים ושחיקת...

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
../images/Emo45.gif בכל מקרה

זה לא פתרון. צריך היה פשוט מלכתחילה
לקנות מערכים רוכנים לקו, וזהו. אבל התקמצנו ועכשיו משלמים על זה. זה לא פתרון לפצל את הקו לשתיים ולעשות מעבר בבית-שמש. אף אחד לא יסע אם יהיה עוד צורך בהחלפת רכבת באמצע. עם כבר, אז לקצר את הקו שיהיה בין ת"א לירושלים (ולא כפר-סבא לירושלים) ולקנות 8-10 מערכים. זה יספיק להפעלת הקו כולו.
בכל מקרה
קניית מספר גדול של מערכים משתלמת יותר בסופו של דבר, במחיר לכל מערך ובתחזוקה.
 

four seasons

New member
השאלה אם זה ראלי למציאות עכשיו...

זה לא פתרון. צריך היה פשוט מלכתחילה
לקנות מערכים רוכנים לקו, וזהו. אבל התקמצנו ועכשיו משלמים על זה. זה לא פתרון לפצל את הקו לשתיים ולעשות מעבר בבית-שמש. אף אחד לא יסע אם יהיה עוד צורך בהחלפת רכבת באמצע. עם כבר, אז לקצר את הקו שיהיה בין ת"א לירושלים (ולא כפר-סבא לירושלים) ולקנות 8-10 מערכים. זה יספיק להפעלת הקו כולו.
השאלה אם זה ראלי למציאות עכשיו...
אני בהחלט מסכים איתך לגבי רכישת 8 מערכים רוכנים, אבל כפיתרון לשחיקה שנגרמת היום לIC3 אני חושב שאפשר לרכוש שני מערכים רוכנים (או שלושה) יד שניה ואני חושב שהמעבר בבית שמש לא כל כך נורא, היום יש קווים ברכבת ישראל שיש צורך בהחלפת רכבת וא/נשים נוסעים וגם בעולם יש מעבר בין רכבות וא/נשים נוסעים ברכבות, החיסכון בזמן והנסיעה המהירה והנוחה ברוכנת בקטע בית שמש ירושלים לא תפגע בכמות הנוסעים אלה יהיו יותר נוסעים לדעתי. בכל אופן אני חושב שבמט לעתיד כאשר יפתח הקו המהיר לירושלים, בכל זאת יהיה חשיבות לקו הנוכחי לא רק כקו תיירותי אלה כקו סדיר והשאיפה שבעתיד יהיו מערכים רוכנים שיעשו את הקו מתל אביב לירושלים דרך בית שמש ללא קשר לקו המהיר אלה כאחד המקווים הסדירים. אגב מערך רוכן יכול לשמש גם כקו תיירותי בנוסף להיותו קו נוסעים סדיר אם הקרון האמצאי שלו יהיה עם חלון גבוה פנורמי (כמו באוטובוסים התירותיים של פעם), היתרון של קו רוכן הוא באפשרות של נסיעה מהירה לא רק במסילה ישרה אלה במסילה עיקולית, מתל אביב לבית שמש הנסיעה תהיה במהירות האפשרית המותרת, כך שבקטע שבין בית שמש לירושלים היא תוכל להאט מידי פעם בכדי ממש להנות מהנוף וזה מדהים לראות את הנוף פנורמית ועדיין לתת מענה של נסיעה סדירה.
 

mucool2

New member
האם משתלם לדעתך

השאלה אם זה ראלי למציאות עכשיו...
אני בהחלט מסכים איתך לגבי רכישת 8 מערכים רוכנים, אבל כפיתרון לשחיקה שנגרמת היום לIC3 אני חושב שאפשר לרכוש שני מערכים רוכנים (או שלושה) יד שניה ואני חושב שהמעבר בבית שמש לא כל כך נורא, היום יש קווים ברכבת ישראל שיש צורך בהחלפת רכבת וא/נשים נוסעים וגם בעולם יש מעבר בין רכבות וא/נשים נוסעים ברכבות, החיסכון בזמן והנסיעה המהירה והנוחה ברוכנת בקטע בית שמש ירושלים לא תפגע בכמות הנוסעים אלה יהיו יותר נוסעים לדעתי. בכל אופן אני חושב שבמט לעתיד כאשר יפתח הקו המהיר לירושלים, בכל זאת יהיה חשיבות לקו הנוכחי לא רק כקו תיירותי אלה כקו סדיר והשאיפה שבעתיד יהיו מערכים רוכנים שיעשו את הקו מתל אביב לירושלים דרך בית שמש ללא קשר לקו המהיר אלה כאחד המקווים הסדירים. אגב מערך רוכן יכול לשמש גם כקו תיירותי בנוסף להיותו קו נוסעים סדיר אם הקרון האמצאי שלו יהיה עם חלון גבוה פנורמי (כמו באוטובוסים התירותיים של פעם), היתרון של קו רוכן הוא באפשרות של נסיעה מהירה לא רק במסילה ישרה אלה במסילה עיקולית, מתל אביב לבית שמש הנסיעה תהיה במהירות האפשרית המותרת, כך שבקטע שבין בית שמש לירושלים היא תוכל להאט מידי פעם בכדי ממש להנות מהנוף וזה מדהים לראות את הנוף פנורמית ועדיין לתת מענה של נסיעה סדירה.
האם משתלם לדעתך
להקים מערך תחזוקה שלם בשביל 2-3 יחידות? יותר כלכלי, אם כבר, לקנות כמות יותר רצינית (והם לא חייבים לשמש רק בנסיעות לירושלים אבל זה יהיה יעודם העיקרי)
 

בועז ל

New member
רכבות הטילטינג נוסו בארץ על הקו

האם משתלם לדעתך
להקים מערך תחזוקה שלם בשביל 2-3 יחידות? יותר כלכלי, אם כבר, לקנות כמות יותר רצינית (והם לא חייבים לשמש רק בנסיעות לירושלים אבל זה יהיה יעודם העיקרי)
רכבות הטילטינג נוסו בארץ על הקו
לבאר שבע.אם וכאשר יוקם קישור ממסילת השורק לציר הדרומי (וזה מצריך ראייה תכנונית מעבר לכתף, של מתכנני ר"י)אפשר יהיה בהחלט לרכוש צי רכבות רוכנות.
 

mucool2

New member
טילטינג

רכבות הטילטינג נוסו בארץ על הקו
לבאר שבע.אם וכאשר יוקם קישור ממסילת השורק לציר הדרומי (וזה מצריך ראייה תכנונית מעבר לכתף, של מתכנני ר"י)אפשר יהיה בהחלט לרכוש צי רכבות רוכנות.
טילטינג
רכבות ה"טילטינג" נוסו גם על הקו לירושלים (רגע לפני שנסגר). בסוף החליטו ליישר את הקו כדי לקצר את הנסיעה, וזאת כמובן החלטה נכונה. שימוש בטילטינג היה הופך את היישור ל"מיותר". עם הקו לירושלים המצב קצת יותר מסובך.
 

mucool2

New member
התכוונתי ליישור הקו לבאר שבע כמובן

טילטינג
רכבות ה"טילטינג" נוסו גם על הקו לירושלים (רגע לפני שנסגר). בסוף החליטו ליישר את הקו כדי לקצר את הנסיעה, וזאת כמובן החלטה נכונה. שימוש בטילטינג היה הופך את היישור ל"מיותר". עם הקו לירושלים המצב קצת יותר מסובך.
התכוונתי ליישור הקו לבאר שבע כמובן
 
מקום בעולם שבו

השאלה אם זה ראלי למציאות עכשיו...
אני בהחלט מסכים איתך לגבי רכישת 8 מערכים רוכנים, אבל כפיתרון לשחיקה שנגרמת היום לIC3 אני חושב שאפשר לרכוש שני מערכים רוכנים (או שלושה) יד שניה ואני חושב שהמעבר בבית שמש לא כל כך נורא, היום יש קווים ברכבת ישראל שיש צורך בהחלפת רכבת וא/נשים נוסעים וגם בעולם יש מעבר בין רכבות וא/נשים נוסעים ברכבות, החיסכון בזמן והנסיעה המהירה והנוחה ברוכנת בקטע בית שמש ירושלים לא תפגע בכמות הנוסעים אלה יהיו יותר נוסעים לדעתי. בכל אופן אני חושב שבמט לעתיד כאשר יפתח הקו המהיר לירושלים, בכל זאת יהיה חשיבות לקו הנוכחי לא רק כקו תיירותי אלה כקו סדיר והשאיפה שבעתיד יהיו מערכים רוכנים שיעשו את הקו מתל אביב לירושלים דרך בית שמש ללא קשר לקו המהיר אלה כאחד המקווים הסדירים. אגב מערך רוכן יכול לשמש גם כקו תיירותי בנוסף להיותו קו נוסעים סדיר אם הקרון האמצאי שלו יהיה עם חלון גבוה פנורמי (כמו באוטובוסים התירותיים של פעם), היתרון של קו רוכן הוא באפשרות של נסיעה מהירה לא רק במסילה ישרה אלה במסילה עיקולית, מתל אביב לבית שמש הנסיעה תהיה במהירות האפשרית המותרת, כך שבקטע שבין בית שמש לירושלים היא תוכל להאט מידי פעם בכדי ממש להנות מהנוף וזה מדהים לראות את הנוף פנורמית ועדיין לתת מענה של נסיעה סדירה.
מקום בעולם שבו
רכבת של 70 ק"מ מעיר בירה לעיר השניה בגודלה דורשת החלפה? לא קיים! בטח לא במדינה מודרנית. החלפה בבית שמש מממש לא כדאית
 

four seasons

New member
הקו הראשי יהיה המהיר...

מקום בעולם שבו
רכבת של 70 ק"מ מעיר בירה לעיר השניה בגודלה דורשת החלפה? לא קיים! בטח לא במדינה מודרנית. החלפה בבית שמש מממש לא כדאית
הקו הראשי יהיה המהיר...
אפשר להתייחס אל קטע בית שמש ירושליים כקו פרוורי שישמש כקו סדיר וכקו תיירותי שבשלב ראשון עד לפתיחת הקו המהיר או עד למצב שיהיה תקציב שני מערכים רוכנים יעשו את המסלול הלוך חזור, בכל אופן בעתיד כאשר יפתח הקו המהיר קו ת"א ירושליים דרך בית שמש כקו סדיר שינסעו בו לכל אורכו מערכים רוכנים הוא קו ראוי ונדרש. לגבי החלפה ומרחקים והשוואה בין אירופה לישראל זה לא הוגן מבחינת מרחקי הנסיעה ומרחקי הערים, אילו נתייחס אל שטח במבט של אחוזים נגלה שזה הגיוני. אני זוכר שלפני עשר שנים נסעתי מלונדון לליברפול והיתה החלפת רכבת באמצע המסלול ולא סבלתי מזה וגם נוסעים יוממים ירדו מהרכבת והמתינו לרכבת שתיגע, במצב של רוכנת שעושה הלוך חזור בית שמש ירושליים הרכבת תמתין במקום, כך שלא תהיה המתנה פשוט יורדים מהIC3 עוברים מסלול עולים לרוכנת וממשיכים. עוד מאפיין שכדאי להתייחס אליו בנוגע לאירופה ששם יש מערך מסילות בין מדינות ורכבות מהירות עושות מסלול של מס' מדינות ללא החלפה בין מדינה למדינה. לא כל כך הבנתי מה הבעיה בלהחליף רכבת כשרכבת ההמשך ממתינה (אני לא מדבר על איחור) או שיודעים שצריך להמתין זמן קבוע, אני רואה בעיה באיחורים, בכל סוג תחבורה, חוסר הידיעה הוא המתסכל, כי אני לא יודע אם אני צריך להמתין חמש דקות או 45 דקות.
 

OMER G17

New member
רפי מדובר על פתרון זמני ועדיף!

מקום בעולם שבו
רכבת של 70 ק"מ מעיר בירה לעיר השניה בגודלה דורשת החלפה? לא קיים! בטח לא במדינה מודרנית. החלפה בבית שמש מממש לא כדאית
רפי מדובר על פתרון זמני ועדיף!
 

846

Active member
אגב.... מדוע המהנדס הראשי של

פתרון לבעיית העיקולים ושחיקת...
הציוד בדרך בין בית שמש לירושלים, רכישת שני מערכים רוכנים שיעשו את הקטע בין בית שמש לירושלים הלוך חזור, מערכת הIC3 תגיע עד לבית שמש ומשם הנוסעים ירדו ויעברו לרכבת רוכנת, זה יחסוך הרבה כסף, ציוד מתכלה, יקצר את זמן הנסיעה משמעותית ומספר הנוסעים יגדל והרכבות יסעו מלאים בכל השנה. קו של IC3 או מודו ספרדי מנהריה לבית שמש ומעבר למערך רוכן לירושלים, בכל אופן אני מחכה לחורף, לשלג, מעולם לא ראיתי את ההרים מושלגים. אפשר גם פעם ביום (יש בצהריים שבמשך קרוב לשעתיים אין נסיעה בקטע לשלב רכבת עם שני קטרים ישנים ומספר קרונות יגוסלביים ישנים שיעוצבו כמו בשנות השיבעים עם המושבים הרכים וקרון אנגלי שתעשה נסיעה איטית ללא מזגן וחלונות פתוחים בין בית שמש לירושלים שהמטרה תיירותית. עוד פיספוס נוסף, קו 99 סובב ירושלים לדעתי צריך כחלק מהמסלול להגיע לתחנת מלחה, אני רואה הרבה פעמים תיירים שיורדים מהרכבת ונראים אבודים, סביר להניח שרובם היו בוחרים להשתמש בו, קו הקומותיים אילו היה מגיע פעם בשעה מתי שהרכבת מגיעה, הוא היה מתמלה לא רק בתיירים אלה במבקרים מהארץ שמגיעים ברכבת לירושלים.
אגב.... מדוע המהנדס הראשי של
רכבת ישראל לא מתפטר??? האם הוא לא "קצת" אחראי למחדל .....???????
 
השקיעו כל כך הרבה במחדל

פתרון לבעיית העיקולים ושחיקת...
הציוד בדרך בין בית שמש לירושלים, רכישת שני מערכים רוכנים שיעשו את הקטע בין בית שמש לירושלים הלוך חזור, מערכת הIC3 תגיע עד לבית שמש ומשם הנוסעים ירדו ויעברו לרכבת רוכנת, זה יחסוך הרבה כסף, ציוד מתכלה, יקצר את זמן הנסיעה משמעותית ומספר הנוסעים יגדל והרכבות יסעו מלאים בכל השנה. קו של IC3 או מודו ספרדי מנהריה לבית שמש ומעבר למערך רוכן לירושלים, בכל אופן אני מחכה לחורף, לשלג, מעולם לא ראיתי את ההרים מושלגים. אפשר גם פעם ביום (יש בצהריים שבמשך קרוב לשעתיים אין נסיעה בקטע לשלב רכבת עם שני קטרים ישנים ומספר קרונות יגוסלביים ישנים שיעוצבו כמו בשנות השיבעים עם המושבים הרכים וקרון אנגלי שתעשה נסיעה איטית ללא מזגן וחלונות פתוחים בין בית שמש לירושלים שהמטרה תיירותית. עוד פיספוס נוסף, קו 99 סובב ירושלים לדעתי צריך כחלק מהמסלול להגיע לתחנת מלחה, אני רואה הרבה פעמים תיירים שיורדים מהרכבת ונראים אבודים, סביר להניח שרובם היו בוחרים להשתמש בו, קו הקומותיים אילו היה מגיע פעם בשעה מתי שהרכבת מגיעה, הוא היה מתמלה לא רק בתיירים אלה במבקרים מהארץ שמגיעים ברכבת לירושלים.
השקיעו כל כך הרבה במחדל
אז שישקיעו עוד קצת. ו"קצת" זה לא מערכים רוכנים. כי הם עולים הרבה ובסופו של דבר, עם פתיחת החלופות, לא יהיה להם ערך. מה שאני לא מבין (וסביר אולי שאני לא מבין כי אני לא מהנדס) זה מדוע בכל העולם יש רכבות הרריות ולא קורה להן כלום. כנראה שה IC3 לא מיועדים לנסיעה בהרים. ככה פשוט. ולכן יועילו חכמי ר"י לקנות משהו משומש ובמצב טוב מעמיתיהם השוויצרים או האוסטרים ובא לציון (ולעיר ציון...) גואל.
 

mucool2

New member
ולמה שהמשהו המשומש לא יהיה רוכן?

השקיעו כל כך הרבה במחדל
אז שישקיעו עוד קצת. ו"קצת" זה לא מערכים רוכנים. כי הם עולים הרבה ובסופו של דבר, עם פתיחת החלופות, לא יהיה להם ערך. מה שאני לא מבין (וסביר אולי שאני לא מבין כי אני לא מהנדס) זה מדוע בכל העולם יש רכבות הרריות ולא קורה להן כלום. כנראה שה IC3 לא מיועדים לנסיעה בהרים. ככה פשוט. ולכן יועילו חכמי ר"י לקנות משהו משומש ובמצב טוב מעמיתיהם השוויצרים או האוסטרים ובא לציון (ולעיר ציון...) גואל.
ולמה שהמשהו המשומש לא יהיה רוכן?
 
כי הרוכן מאד יקר לתחזוקה

ולמה שהמשהו המשומש לא יהיה רוכן?
כי הרוכן מאד יקר לתחזוקה
וכמשומש עוד יותר יקר לתחזוקה. ובכלל..מה שטוב לשוויץ טוב לנו... ממילא עתיד המסילה הזאת הוא רק בתיירות ואז לאיטיות יש יתרון.
 

בועז ל

New member
כבר היום הקו הינו תיירותי בלבד.

כי הרוכן מאד יקר לתחזוקה
וכמשומש עוד יותר יקר לתחזוקה. ובכלל..מה שטוב לשוויץ טוב לנו... ממילא עתיד המסילה הזאת הוא רק בתיירות ואז לאיטיות יש יתרון.
כבר היום הקו הינו תיירותי בלבד.
למעט אי אילו בודדים המשתמשים בו כיוממים.אני דוקא סבור שעתיד הקו אינו כקו תיירותי אלא כקו יוממי . על ר"י לעשות הכל ולא לחסוך באמצעים ע"מ להביא את הקו לדרישות המאה ה 21 . לראות רק את אוכלוסיות הקצה של הקו הינה התעלמות משוועת מאוכלוסיה גדולה נוספת הקיימת לאורך הקו.
 

fireman

New member
אני כבר כתבתי את דעתי על הקו הזה

כבר היום הקו הינו תיירותי בלבד.
למעט אי אילו בודדים המשתמשים בו כיוממים.אני דוקא סבור שעתיד הקו אינו כקו תיירותי אלא כקו יוממי . על ר"י לעשות הכל ולא לחסוך באמצעים ע"מ להביא את הקו לדרישות המאה ה 21 . לראות רק את אוכלוסיות הקצה של הקו הינה התעלמות משוועת מאוכלוסיה גדולה נוספת הקיימת לאורך הקו.
אני כבר כתבתי את דעתי על הקו הזה
עשרות פעמים....בשורה התחתונה....צריך להיות פסיכי בשביל להיות יומם בקו הזה.
 
הקו היום לא תיירותי

כבר היום הקו הינו תיירותי בלבד.
למעט אי אילו בודדים המשתמשים בו כיוממים.אני דוקא סבור שעתיד הקו אינו כקו תיירותי אלא כקו יוממי . על ר"י לעשות הכל ולא לחסוך באמצעים ע"מ להביא את הקו לדרישות המאה ה 21 . לראות רק את אוכלוסיות הקצה של הקו הינה התעלמות משוועת מאוכלוסיה גדולה נוספת הקיימת לאורך הקו.
הקו היום לא תיירותי
קו תיירותי מחייב התיחסות אחרת לגמרי ובראש ובראשונה שווק. לקו הזה יש יתרונות שאין לקו אחר וזה הנוף המשגע, מסלולי אופניים בדרך, ירושלים ועוד. לכן צריך להשמיש את התחנה בדרך לעצירה על מנת להתחיל משם טיולי אופניים, צריך לעשות טיולים משולבים רכבת/אוטובוס לירושלים וחזרה, טיולי שלג מיוחדים, גן החיות התנכי, ליצנים ברכבת וכו וכו. ניתן לשווק טיולים שנתיים של בתי ספר, בתי אבות, מרכזי קליטה וכו שיסעו הלוך ברכבת וחזור באוטובוס, קרון מסעדה צבעוני, קרונות פנורמיים (הייתי מסב דו קומתי אם אפשר היה, כמו האוטובוס בירושלים) ועוד ועוד. בקיצור, יש הרבה מה לעשות.
 

nubi

New member
הבעיה היא שאת אף אחד

הקו היום לא תיירותי
קו תיירותי מחייב התיחסות אחרת לגמרי ובראש ובראשונה שווק. לקו הזה יש יתרונות שאין לקו אחר וזה הנוף המשגע, מסלולי אופניים בדרך, ירושלים ועוד. לכן צריך להשמיש את התחנה בדרך לעצירה על מנת להתחיל משם טיולי אופניים, צריך לעשות טיולים משולבים רכבת/אוטובוס לירושלים וחזרה, טיולי שלג מיוחדים, גן החיות התנכי, ליצנים ברכבת וכו וכו. ניתן לשווק טיולים שנתיים של בתי ספר, בתי אבות, מרכזי קליטה וכו שיסעו הלוך ברכבת וחזור באוטובוס, קרון מסעדה צבעוני, קרונות פנורמיים (הייתי מסב דו קומתי אם אפשר היה, כמו האוטובוס בירושלים) ועוד ועוד. בקיצור, יש הרבה מה לעשות.
הבעיה היא שאת אף אחד
זה לא מעניין. אני מסכימה איתך-בכל מקום אחר בעולם היו מרוויחים מקו כזה יפה הון כסף. במדינה שלנו-את מי זה מעניין?
 

mucool2

New member
ושכחת:

הקו היום לא תיירותי
קו תיירותי מחייב התיחסות אחרת לגמרי ובראש ובראשונה שווק. לקו הזה יש יתרונות שאין לקו אחר וזה הנוף המשגע, מסלולי אופניים בדרך, ירושלים ועוד. לכן צריך להשמיש את התחנה בדרך לעצירה על מנת להתחיל משם טיולי אופניים, צריך לעשות טיולים משולבים רכבת/אוטובוס לירושלים וחזרה, טיולי שלג מיוחדים, גן החיות התנכי, ליצנים ברכבת וכו וכו. ניתן לשווק טיולים שנתיים של בתי ספר, בתי אבות, מרכזי קליטה וכו שיסעו הלוך ברכבת וחזור באוטובוס, קרון מסעדה צבעוני, קרונות פנורמיים (הייתי מסב דו קומתי אם אפשר היה, כמו האוטובוס בירושלים) ועוד ועוד. בקיצור, יש הרבה מה לעשות.
ושכחת:
שיפוץ תחנת החאן וחזרתה לחיים - מה שיאפשר גם שילוב של העיר העתיקה במסלול, וגם אירועים כמו פסטיבל הקולנוע בסינמטק (ואירועים אחרים במוסדות התרבות שבסביבת התחנה).
 
שניכם צודקים והפיתרון הוא הפרטת הקו

ושכחת:
שיפוץ תחנת החאן וחזרתה לחיים - מה שיאפשר גם שילוב של העיר העתיקה במסלול, וגם אירועים כמו פסטיבל הקולנוע בסינמטק (ואירועים אחרים במוסדות התרבות שבסביבת התחנה).
שניכם צודקים והפיתרון הוא הפרטת הקו
מכירתו או השכרתו לחברה פרטית חזקה בתחום התיירות שתפעיל אותו בנפרד למערך הרכבות הציבורי. ואז אולי הם יוסיפו גם קטר קיטור...:)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה