פתרון לבעיית ה"שבויים על דם על הידיים".דעתכם?

menimm

New member
פתרון לבעיית ה"שבויים על דם על הידיים".דעתכם?

היי, יושבים בבתי הכלא שלנו אנשים שלא היינו רוצים לשחרר לעולם. וכשחוטפים לנו מישהו, אנחנו יודעים שתגיע הדילמה הבלתי אפשרית. הצעתי היא פשוטה, אבל דורשת הרבה אומץ. היא מורכבת משני חלקים : א. לשחרר כל מי שנדרש כדי להחזיר את גלעד הביתה (נקרא לזה שכר לימוד). ב. להכניס לתוקף חוק עונש מוות שיחול בדיוק על אותם אנשים שאף פעם לא נרצה לשחרר (נקרא לזה יישום הלקח שנלמד..) אנחנו לא נהיה המדינה הראשונה שתוציא להורג אנשים. ולא מדובר כאן בעונש מוות לרוצח ללא אקדח מעשן.. מה דעתכם ?
 

ther MeסAn

New member
האפשרות הראשונה היא חסרת טעם

במה יעזור לנו לשחרר מאות אסירים? הם ימשיכו לחטוף עוד חיילים תוך כדי רציחות פה ושם ולקינוח ינעימו את זמנינו בקניונים ואוטובוסים מתפוצצים. וכך נחזור לאותה הנקודה- חייל נחטף-> משחררים תמורתו (חיי או בתוך ארון קבורה) מאות אסירים-> האסירים חוזרים לקן הטרור האהוב והחמים שלהם-> עוד חייל נחטף. וזה יפסק רק כשתקום ממשלה בעלת עמוד שדרה וביצים, מה שלא נשמע סביר כ"כ... לפחות לא בעשור הקרוב. מצד שני, למרות שאני בעד עונשי מוות, איך לדעתך יגיבו בחמאס אחרי שתתחילו להוציא להורג חיילים שלהם? אפשר להתחיל ליישם את זה רק אחרי שלא יהיה בידהם אף חייל שבוי שלנו.
 

menimm

New member
זו בדיוק הנקודה שלי...

להחזיר את גלעד בכל מחיר. ולוודא שבפעם הבאה שייחטף מישהו, המחיר יהיה נסבל. כי אסיר שמהווה מחיר בלתי נסבל פשוט לא יהיה בין החיים. שחרור מאות אסירים יעזור לנו להביא את גלעד הביתה, וכשגלעד בבית נוכל לשנות את חוקי המשחק, לא לפני כן.. הם מנסים כבר תקופה ארוכה להמשיך בפיגועים, הם לא יפי נפש והם אף פעם לא יהיו. הם מקדשים את האדמה יותר מאשר את החיים וזה מביא אותם לנקודות פנאטיות קיצוניות, הנקודות הללו לא עומדות בקנה אחד עם הסולם המוסרי שלנו ולכן גם חוקי הענישה שלנו לא בסולם הנכון.. בכלל אני חושב שכמו במדינות ערב, אם היו חותכים לגנבים את הידיים היה לנו הרבה יותר נעים כאן, אבל זה כבר שייך לסרט אחר
 

ther MeסAn

New member
כן, אבל אני בטוחה שלא באמת תרצה לרדת לרמה

של מדינות ערב ולהוציא להורג כל אחד. גם בארה"ב לא מוציאים כל רוצח סדרתי להורג. הפתרון הזה יכול להיות יעיל עד שארה"ב או אחת ממדינות אירופה יתחילו להתלונן ולזעוק בצביעות על חוסר האנושיות שלנו. חוץ מזה, יש עוד בעיה, כמו שאמרת- הם מקדשים את האדמה יותר מאת החיים ואם עכשיו לא מזיז להם להתאבד גם אח"כ לא יזיז להם לנסות לחטוף עוד חייל או לתכנן עוד פיגוע. הדבר היחיד שנרוויח מההוצאות להורג זה פשוט את העובדה שלא נאלץ להאכיל אותם בכלא. וכמובן, יש את הממשלה הדפוקה שלנו, שהחליטה לשחרר עוד אסירים כמחווה לטרוריסטים (כאילו הם יתרגשו מהמחווה ויעשו איתנו שלום)... איך בדיוק אפשר לשנות את חוקי המשחק לטובתנו כשכאלה חמורים דבילים ולא מפותחים שכלית יושבים בהנהגה?
 

menimm

New member
זו לא ירידה ברמה, זה מענה לצורך.

הצורך שלנו להמנע ממצב שבו אנחנו נאלצים להחזיר שבויים שאנחנו אף פעם לא רוצים להחזיר. אף אחד לא מתאבד על דעת עצמו. יש מנגנון, יש דגים שמנים ודגי רקק. אם תפסנו דג שמן אני בעד הוצאה להורג, זה לא נקרא "להוציא להורג כל אחד" כמו שאת כתבת. המטרה היא לא לייצר הרתעה (אם על הדרך זה יקרה -- מה טוב). המטרה היא לעולם לא לעמוד שוב במצב הזה שבו אנחנו נדרשים לשחרר מחבלים מהגרועים שבגרועים בתמורה לחיילים שלנו. זו דילמה בלתי אפשרית, את באה בטענה על כך שהממשלה הדפוקה שלנו החליטה לשחרר אסירים..., זה לא בגלל שהיא כזו דפוקה, זה בגלל שהיא בין הפטיש לסדן ואין לה ברירות. מה שאני אומר, הוא שהממשלה יכולה להגדיר מה זה פטיש ומה זה סדן, ובכך לשנות את חוקי המשחק. הרי בכל פעם שחוטפים לנו מישהו, אנחנו בסוף משחררים את כל מי שלא רצינו לשחרר, זה פשוט לוקח יותר זמן. אני מציע ללמוד מזה, לשלם שכר לימוד ולשחרר את כ-ל מי שהם מבקשים מאיתנו. אבל המחבלים הבאים שיכנסו לשערי בית הכלא, ונדע שאלו עומדים בקריטריונים של אף פעם לא היינו רוצים לשחרר..., למנוע את הדילמה ולהעביר אותם מבית הכלא לבית הקברות, זה הכל...
 

idanoosh17

New member
אם כבר נכנסנו לדיון הזה

אז לדעתי צריך ניתוק מוחלט בין האסירים אצלנו למשפחות שלהם בדיוק כמו גלעד והמשפחה שלו. אין דיבורים בטלפון ואין ביקורים, שלא ידעו אם הם חיים או מתים מהרגע שנתפסו. רק ככה אם הם יחטפו נוכל להחליף 1 תמורת 1.
 

menimm

New member
מסכים.. אבל הצלב האדום לא יסכים איתנו.

יש חוקים בין לאומיים שאנחנו חייבים לעמוד בהם, מניעה של ביקורים זה משהו שלדעתי, יהיה קשה יותר לממש בהשוואה לעונש מוות. זה עונש לגיטימי למקרים מסויימים. ומה שטוב בעונש הזה, הוא שזה סופני. אין יותר שאלות ותהיות לגבי האדם שיקבל את העונש הזה. סמיר קונטר, אם היה מקבל עונש מוות, היה חוזר בארון תמורת שלוש הארונות שאנחנו קיבלנו. חומר למחשבה.
 

ther MeסAn

New member
אני בספק אם היינו מקבלים לפחות חצי יד תמורתו

אתה באמת מאמין שחשוב להם לקבל גופה? כששולחים מחבל לפעולת טרור לא מצפים לקבל את הגופה שלו בחזרה וממש לא מעניין אותם מה יקרה למחבל, העיקר שהצליח לגרור אחריו לקבר מספיק יהודים. תזכור שאתה לא מנהל פה משא ומתן עם מדינה נורמלית אלא עם טרוריסטים.
 

menimm

New member
אם זה מה שיש, זה מה שהם יקחו. ואולי אפילו....

אולי אפילו לא יהיה שווה להם להתעסק בכלל עם חטיפות... ידעת שבעופרת יצוקה חיילים קיבלו הוראות להקריב את חייהם רק לא להתפס בשבי ?
 

ther MeסAn

New member
בוא נחזור למציאות

הם בעמדת כוח ולא משנה מה תעשה, זה פשוט לא ישתנה. הם בחיים לא יפסיקו להתעסק עם החטיפות, לא משנה כמה "חיילים" שלהם תוציא להורג. וכן, ידעתי, ואני גםיודעת שלא רק החיילים בצה"ל מקבלים הוראות כאלו. ותכלס? צודקים. במה אתה היית בוחר- מוות מהיר יחסית בהתאבדות או עשרות שנים בשבי בעינויים עד המוות תוך כדי כנראה גילוי סודות של המדינה?
 

menimm

New member
המציאות היא לא ש"הם בעמדת כוח ולא משנה מה .."

לצערי... הם מבינים ומעריכים רק כוח. וכל זמן שאנחנו ננסה להיות ה"אנושיים וההומאניים", הם ימשיכו לחיות בתחושה שאת מתארת... שהם בעמדת כוח לא משנה מה אנחנו נעשה. ולגבי הבחירה שלי, כנראה שלא הייתי מתאבד. לטננבאום לדוגמא, זה השתלם, אני מקווה שגם לשליט.
 

ללוווש

New member
הרבה לא מבינים

עד כמה השחרור של כ"כ הרבה אסירים יהיה הרסני ברמות מטורפות.. כולם חושבים על הרגש ולא עם השכל הישר, כשברור לכולם שכשישחררו אסירים מחבלים עם דם על הידיים ועם ראש קרימינלי - תחילת שנות האלפיים יחזרו על עצמם פי 8. כל אדם הוא עולם ומלואו - אין ספק, אבל יש החלטות קשות בחיים- מה לעשות, יש רצוי ויש מצוי. אי אפשר לשחרר כ"כ הרבה אסירים למען אדם אחד, שיקר לכולנו. מה גם שמעבר לפגיעה בנפגעי הטרור ע"י הפעולה הזאת, שאיבדו את יקיריהם באינתיפאדה ועכשיו צריכים לקבל את הגזירה שאותו אדם שהרס להם את החיים ישוחרר לחופשי -- יש גם את הפגיעה העתידית שבטוח תתרחש. ומי שחושב שלא - פשוט מיתמם. המחבלים האלה חלקם בכירים בחמאס ולא יאוחר היום שהאינתיפאדה תחזור על עצמה ושנבין שהמחיר ששילמנו כבד מידי. לסיכום, מה שיש לי לומר זה שעם כל העצב צריך לחשוב בהיגיון. תשחררו אדם אחד ותהרגו רבבות ותפגעו בעשרות אלפים. צעד טיפשי וחסר אחריות.
 

menimm

New member
אז... מה את מציעה ?

לא לשחרר = רון ארד 2, לשחרר = חזרה לשנות ה-2000 אני מציע לשחרר, ולשנות את המנגנון כך שאנשים שכאלה לא יצטברו חיים אצלנו יותר בבתי הכלא... היה צריך לעשות את זה מזמן, אבל אנחנו לא לומדים בלי שנשלם על זה ביוקר. וגלעד לא צריך להיות שכר הלימוד...
 

konni

New member
ה"טיפשי וחסר אחריות" הם מצדך ללוווש

ניסיון לחטוף חיילים שלנו, כמו גם המשך הירי לעברנו, מלבנון ומרצועת עזה, הם מציאות שגרתית באזורנו, לצערנו. להטיף כאילו המציאות תשתנה לרעה בגלל שחרור של אסירים עם "דם על הידיים" זאת פריווילגיה שמרשים לעצמם שטופי מוח בשטויות. את מחיר ההיסטריה הזאת משלם החייל שלנו ששביו מתמשך, חייל שיצא לשדה הקרב בידיעה כי אם חלילה יפול בשבי - ממשלתנו לא תפקיר אותו. גם בקרב בני משפחות שכולות פועל היגיון בלתי נמנע באזורינו - האילוץ להסכים לשלם כל מחיר הכאב למען השיחרור המהיר של כל חייל השבוי בידי אוייבנו. [ללווש, אינך נמנה עם המשפחות הגיבורות הללו].
 

ללוווש

New member
קודם כל

אני בת. דבר שני, תתפלא, אבל המצב יחמיר בהרבה יותר... לא חושבת שאפשר להגדיר את ישראל 2010 כמו ישראל 2002, מבחינה בטחונית. אתה מבין כמה אסירים ישוחררו? מוחות מעוותית ומחבלים שיעשו הכל, אבל הכל בשביל להתנקם..? אין ספק בכלל שצריך לשחרר חיילים בשבי, וכמעט בכל מחיר, אבל זה טיפשי להציל נפש אחת ולסכן מדינה שלימה. אני לא באה לשכנע אף אחד, בנתיים אני לא רה"מ וגם אי אפשר לשפוט אותו על ההחלטות שלו... זו סיטואציה קשה שאין פה הכרעה לכאן או לכאן. עניין של השקפה.
 
למעלה