צהריים של שבת עם גשם מבורך

Doctor Goblin

New member
עד לפני כמה דקות הייתי מתחת לפוך עם טורפדו

עכשיו קמתי ואני צריך להספיק לשחק ב- Injustice: Gods among us
 

Doctor Goblin

New member
הנה ביקורת שכתבתי על המשחק:

משחקים עם הגיבורים של DC (להוציא באטמן) קיבלו שם מאוד רע במהלך השנים. היו הרבה נסיונות חצי-אפויים למשחקים המלווים סרט או עלילת קומיקס. היה משחק מכות עלוב למדי של ליגת הצדק ב-98. חלק ממש זכו להיכנס להיכל התהילה של המשחקים הגרועים בהיסטוריה (אני מסתכל עליך אקוומן עם יד הקרס או עליך סופרמן 64... http://www.youtube.com/watch?v=nohsA4R_1HU )

(כמו בסרטים, גם במשחקים, באטמן משום מה יוצא דופן. במיוחד בשנים האחרונות עם סדרת ארקהם. הרעיון הזה של באטמן נפרד משאר גיבורי DC עוד יחזור בהמשך)

בכל מקרה, Injustice מגיע בזמן טוב מבחינת חובבי משחקי המכות. אחרי שנים מעולות עם סטריט פייטר הרביעי והחידוש המעולה של מורטאל קומבאט, העניינים "נרגעו" קצת וחובבי משחקי המכות הסתפקו בהמשכונים שלא מחדשים כלום (עוד טקן ועוד טקן וכולם מרגישים כמו טקן 3), במשחקים בינוניים לגמרי (סטריט פייטר X טקן) או סתם סחיטות כסף של קאפקום (אוליטמייט ארקייד אדישן של כגל דבר אפשרי בערך...). גם חובבי DC מחפשים כבר שנים משחקי מכות שיוכלו להתחרו בסדרה הקלאסית של משחקי המכות והקרוסאוברים המצוינים של Marvel Vs Capcom. באוירה הו ואחרי הצלחה מסחררת עם מורטאל קומבאט האחרון ל-Netherealm Studios יש יופי של מומנט להצלחה במידה והמשחק שהם יגישו טוב מספיק.

התשובה הקצרה היא A for effort, B for execution.

ועכשיו בהרחבה:
אני חושב שהחלק הבעייתי ביותר במשחק הזה הוא הפרזנטציה שלו. בעוד שיש אלמנטים מאוד מושקעים, הגרפיקה משאירה הרבה מקום לשיפור. במיוחד במצבי הסיפור כאשר רואים קלוז אפים של הדמויות, ניתן לראות כמה מהן מכוערות. השיער של וונדר וומן נראה כמו פאה לא חבושה היטב, הבעות הפנים של סופרמן מזכירות בעיקר את קיאנו ריבס וה"צלקות" שהם משילים במהלך הקרבות לגיבורים נראות מזויף. פשוט מזויפות לגמרי... לא ברור למה הכניסו צלקות מלכתחילה (כן התאים במורטאל קומבאט... פחות פה) אבל עם מכניסים אותם, לפחות כמו שצריך. עוד בעיות בפרזנטציה הן בתפריטים או במסך בחירת הדמויות או במסך שמציג את "המתמודד הבא". רקע שחור, עשן לבן ודמויות. זהו. מינימליסטי לגמרי ודי משעמם.

לעומת הפרזנטציה הלוקה בחסר, אלמנטים אחרים בגימור שלו מעולים. הדיבוב מעולה, התפריטים קלים לניווט ומנגינות הרקע קליטות ולא מפריעות בשום שלב, לא לשמיעת הדיאלוגים ולא לקרב עצמו.

הלאה, לדמויות. הדיעה שלי מעורבת. אני חושב שחלק מהקאסט מתאים בהחלט ואכן יכל להיות הרבה יותר גרוע. אחרי שאמרתי את זה, יש הצפה גדולה מדי של דמויות באטמן במשחק. מתוך 24 דמויות (ניתן לראות את כל התמונות למטה), 7 (8 כולל Deathstroke שהוא חצי דמות באטמן) הן דמויות שקשורות לעטלף. זה המון. להשוואה - סופרמן מקבל 3 וכל השאר מקבלים בין 1-2 דמויות למותג. זה מפריע לי משתי סיבות. הראשונה, זה גורם למשחק להיראות יותר כמו "באטמן וחברים", ובתקופה בה באטמן הוא האחרון מבין הגיבורים שצריך עוד משחק. שנית, מבחינת גיוון, זה מרגיש שהרבה דמויות עם גימיקים דומים מדי. עכשיו, הדמויות של באטמן מוצלחות מאוד, הפייבוריטית שלי היא הארלי וסולומון גרונדי בתלבושת מאפיונר הוא אחד המגניבים. למרות זאת, מרגיש לי קצת חבל שכולם במשחק אחד על חשבון דמויות שקיבלו פחות זמן מסך בעבר. אם אני הייתי מתכנן, אולי הייתי מתפרע לגמרי ולא מכניס אף דמות באטמן למשחק. מלבד באטמן, כדמות סודית...

מצבי המשחק היא התכונה הכי מוצלחת במשחק הזה. יש את מצב הסיפור המושקע (כ-3 וחצי שעות), יש מלבדו עוד כמה עשרות מצבי משחק סטנדרטיים של לחימה בסדרת דמויות (דוגמאות: קלאסי-רנדומלי, רק נבלים, רק גיבורים, מצב "הישרדות", לחימה בזמן מוגבל, כל 30 שניות הבריאות של מי שאתה נלחם בו חוזרת למלאה...) מלבד כל אלה יש 240 משימות STAR LABS. כל משימה כזו היא בעצם קרב עם תנאים מסוימים ולפי מידת העמידה שלך בתנאים אתה מקבל בין 1 ל-3 כוכבים על הצלחת המשימה. הכוכבים משמשים לפתיחת משימות מתקדמות יותר. דוגמה פשוטה: אתה סופרמן וצריך להילחם בבאטמן שחמוש בבאטאראנגים מקריפטונייט. אתה מקבל כוכב אחד על הנצחון, עוד כוכב אם באטמן לא פגע בך עם הקריפטונייט וכוכב שלישי אם ניצחת אותו באמצעות Super move. יש גם מערכת של נקודות והמון דברים נעולים שאתה יכול לשחרר איתן: תלבשות, אמנות וכו'. הבשר של המשחק הזה גם לשחקן יחיד ממש רב ומגוון ומגיע כל הכבוד על כך.

אני לא אפרט יותר מדי על הסיפור עצמו כאן, מחשש ספוילרים. זה סיפור שנעשה כבר בעבר כמה פעמים והוא לא נעשה כאן בצורה באמת מעולה. הוא סביר. לא פחות, לא יותר. אני כן ממליץ לשחק בו לפחות פעם אחת, במיוחד כדי להבין את התלבושות או חלק ממה שמניע את הדמויות במשחק הזה. הוא לא ארוך ולא קשה.

נראה לי שעברתי על הכל חוץ מעל החלק הכי חשוב, הקרבות עצמם.
קל מאוד להרים את השלט ולהתחיל לשחק. עבור כל דמות יש המון מכות ומכות מיוחדות, אבל רשימה נגישה בלחיצת כפתור אחד מגלה את החשובים מביניהם (רשימה שאתה גם יכול לעדכן לבד). כפתור ההגנה נזנח לטובת גישת ה"לחץ אחורה" או "לחץ למטה" כדי להגן והקומבואים, גם האויריים קלים מאוד לביצוע. זירות הקרב המגוונות מכילות פריטים שונים שניתן להשתמש בהם בקרב (לשגר טילים מהבאטמוביל, לזרוק חבית נפץ...) ויש גם דרך לנוע בין חלקי זירה שונים אם עומדים בקצה הזירה ומכים את היריב במכה חזקה כלשהי. לכל דמות יש גם super move קל מאוד לביצוע ברגע שמד הקסם מתמלא וגם stance שני שקל מאוד לעבור אליו בלחיצת כפתור. הוכנס גם Clash mode שזה סוג של מיני משחק שמאפשר לך לגרום נזק או להחזיר חיים בחלקים מסוימים של הקרב. כל האופציות הללו, המשותפות לכל הדמויות, קלות לשליטה ולביצוע ותוצאותיהן מרהיבות מאוד. רואים הרבה כוונה טובה, תכנון והשקעה. אבל, לצערי, המוצר הסופי סובל מבעיות אולי אפילו כי התאמצו יותר מדי.

למה הכוונה? בגלל שכל קרב מתמלא באופציות סינמטיות, פיצוצים ואפקטים, מהר מאוד האפקטים עצמם הופכים למשעממים יחסית. אמנם תמשיך להשתמש לפחות בחלקם כי הם גורמים נזק ליריב, אבל זה לא אותו דבר לראות את הפיצוצים 10 פעמים בקרב כמו לראות פעם אחת בקרב Fatality אחד מתוך 3 צעדי סיום. זה עשוי להימאס על חלק מהאנשים, אבל הבעיה היא יותר עם אלו שזה לא נמאס עליהם, אבל הם פשוט הופכים אדישים. כאשר נעשים אדישים לפיצ'ר העיקרי במשחק שלך, יש לך בעיה.

בעיה יותר חמורה לטעמי היא בעית איזון הדמויות. בניגוד למשחקים של קאפקום, יש הבדלים מהותיים בין דמויות מסוימות שיגרום להיות ביתרון עצום על אחרות. הדמויות ה"חלשות" ביותר הן ה-Brutes כמו גרונדי או דומסדיי והדמויות החזקות ביותר הן אלו עם יריות מהירות לטווח רחוק. Deathstroke ו- Superman עושים מהשאר קציצות בלי הרבה מאמץ. לאחד יש רובה סער ולשני יריות לייזר. אמנם גם לג'וקר ולהארלי יש אקדחים, אבל היריות שלהם איטיות יותר או לטווחים קצרים יותר. אני חושש שבעיות האיזון פוגמות מאוד בהנאה במשחקים מהסוג הזה והיה קל יותר לעלות עליהן אם היו משקיעים פחות בעיצוב כל מה שמסביב ויותר בעיצוב הדמויות עצמן. זה גם פחות נסלח לטעמי בזמנים אלו מאשר בשנות התשעים שבהן כל הדמויות היו שבורות...

*****************************

אז לסיכום, מה יש לנו? משחק מכות של DC, אבל בעצם בעיקר של באטמן. עם אפקטים מרהיבים אבל גרפיקת דמויות מכוערת. עם קרבות ידידותיים למשתמש אבל משעממים אחרי זמן קצר ולא מאוזנים בעליל. מומלץ או לא?

הייתי אומר שמומלץ בסך הכל. זה לא "משחק מכות מושלם" כמו שמורטאל קומבאט היה אבל את ההנאה עם חברים תשיגו בהחלט ממנו. לשבת בשני אנשים כאשר כל אחד בוחר את הדמות החביבה עליו ולשחק בקרב שבהחלט יכל להיות סצינה בסרט עתיר אפקטים זה לא משהו שכיח וזו חויה שמסופקת היטב. הייתי אומר שזה משחק שצריך לקנות בעיקר ב"קבוצות". כאשר אם למישהו נמאס ממצבי המשחק בשחקן יחיד הוא מעביר לחברים. אבל תמיד כולם יהנו לשבת ולהעביר ביחד ערב של בירה, פיצות ונסיונות מעשיים להריע בשאלה מי מנצח את מי באטמן או סופרמן.


הארלי כמובן.
 
לצערי אין לי מושג במשחקים

לכן זה נקרא לי כמו סינית, אבל אני מאמינה שלאנשים אשר בקיאים בתחום הזה ואוהבים אותו, אזי זה בטח אוצר
 
למעלה