ציפי לבני מחסלת את השמאל

ציפי לבני מחסלת את השמאל

לבני לא אומרת כלום בכל הקשור לכיבוש, אין לה אמירה מוסרית.
 
מבחינה מדינית נתניהו הפך לשמאלן יותר קיצוני

מיציפי .כשקדימה שלטה ,היא הקפיאה התנחלויות ?את יודעת מה זה בשביל נתניהו להקפיא התנחלויות ?בזמן קדימה בנו ובנו ובנו בשטחים . ומה זאת אומרת שציפי לא אומרת כלום בכל הקשור לכיבוש ?מה את לא יודעת מה דעתה ?ולמה הכוונה "אין לה אמירה מוסרית"?
 
אני מדברת על מוסר

כשאתה מספר על נפלאות קדימה וההתנחלויות, זה רק מגלה את האמת האיומה על קדימה. בניה בהתנחלויות זה אסון, המפלגה שלך גונבת קולות מהשמאל ומעבירה אותם להתנחלויות.
 

ATAF151

New member
לגמרי לא

צריך להפריד בין שני דברים. גם בלי לחץ אמריקני, קדימה בעד הקפאת ההתנחלויות ובעד שטחים תמורת שלום ובטחון. מצד שני, נכון שהמתנחלים כל כך נחושים כך שהם מצליחים למצוא דרכים לבנות ולהתרחב גם בניגוד לדעת הממשלה (וזה כולל גם למשל את התקופות שמרץ ישבו בממשלה). קדימה לא גונבת קולות של השמאל, קדימה מייצגת את הרוב המוחלט של אנשי השמאל היהודים בישראל (וגם חלק מהימין המתון), ורק פרשיות השחיתות שהיו בה, עצרו אותה ב 28 מנדטים, בלי השחיתות ועם אותה המדיניות הם עוד היו מקבלים בהרבה יותר.
 
סליחה תמר בדרך נפלאות קדימה הליכוד הולך! אבל

תביני "שבתחבולות תעשה לך מלחמה " ולמה כוונתי ? בזמן שבגין היה במגעים עם המצרים לשלום ,המשיכו לבנות את ההתנחלויות בסיני ,עד הרגע האחרון על מנת שתושבי פתחת רפיח ירדמו בשמירה ,זו היתה הטקטיקה בין אם מוצא חן או לא . ואז בהגיע רגע האמת קרה מה שקרה ,ולבסוף הושג שלום.ולכן בזמן שקדימה שלטה ,היו שיחות שלום רציפות ,שברור שנתניהו ימשיכן מאותה נקודה שהופסקו ,את יכולה לשאול מדוע אמריקה לא לחצה על אולמרט ?אז התשובה בתוך השאלה ,היה משא ומתן כל הזמן ,והאמריקאים העלימו עין מהבנייה שהרדימה את המתנחלים . כאשר נתניהו משחק אותה "אבו עלי " אז האמריקאים השפילו אותו ,ועכשיו הוא גם מקפיא וגם ידבר עם אבו מאזן ,וגם יפנה את ההתנחלויות ,אמריקה רואה אדם לחיץ ללא דרך שניגרר בעל כורחו לתהליך ,והם ימחצו אותו . מקווה שהבנת את ההבדל בין קדימה לליכוד . ואגב זו לא המפלגה שלי ,אף אחת לא המפלגה שלי ,אני בכלל לא הצבעתי בבחירות האחרונות ,מהטעמים שלי . ולכן מי שגנב קולות זה התבוסתן הכנוע נתניהו ,שרימה את הימין ,ואם היו בחירות עכשיו ,הוא היה חוזר לממדים הטבעיים שלו דהיינו 12 מנדטים .
 

ATAF151

New member
אין כאן עניין מוסרי

קדימה מבינה שצריך לסגת מרוב השטחים תמורת שלום, כי אי אפשר לעשות קסם ולהעלים מיליוני ערבים שגרים שם וגם לעשות שלום וגם לא לסגת. אבל קדימה בשום אופן לא מתכוונת להיכנס לענייני מוסר מורכבים ולא רלוונטים, היא מתכוונת לנהל משא ומתן הגיוני תוך כדי נכונות לנסיגה ומצד שני עמידה איתנה על הצרכים של מדינת ישראל הקטנה.
 
יפה! תכריזו את זה

תפסיקו עם ההבל של השלום, אתם הכי גרועים. תראה מה כתב חבר שלך הללויה שקדימה בעד ההתנחלויות. אתם גונבים קולות ממרצ למען המתנחלים. תתביישו צבועים.
 

ATAF151

New member
נראה לי שלא קראת מה שכתבתי

רוב תומכי השמאל היהודי במדינה תומכים בנסיגות תמורת שלום, אבל רק מתוך דאגה לאינטרסים של מדינת ישראל ותוך כדי שמירה קנאית על בטחון המדינה. ואת זה בדיוק קדימה מייצגת, ולכן קדימה בעד הקפאת ההתנחלויות ופינוי ההתנחלויות שלא נמצאות בתוך גושי ההתיישבות הגדולים שישארו בישראל המסגרת חילופי שטחים. כלומר קדימה ממש לא בעד ההתנחלויות וממש לא גונבים קולות ממרץ, מרץ כבר שנים רבות יורדות וזה עוד לפני הקמת קדימה.
 
זו דעתך

אחרים בפורום הזה `פורום קדימה` מהללים את ימי שלטונה של קדימה ואת הבנייה בהתנחלויות שפרחה אז. מה שמוכיח שאין אחידות רעיונית אצלכם, אחד אומר כך ואחר אומר אחרת.
 

yigal1602

New member
מה שהעם אמר מפורשות שדרכה של מרצ אינה דרכו.

הרעיון של התרפסות קבועה בפני הערבים כדרכה של מרצ כנראה אינו קוסם יותר למצביעי השמאל בארץ. עובדתית בכל מרצ במגמת החלשות בכל אחת ממערכות הבחירות האחרונות.
 

ATAF151

New member
זו דעת קדימה

גם במצע וגם בהצהרות, קדימה טוענת בצורה חד משמעית שהיא בעד פתרון שתי מדינות לשתי עמים ונסיגה מרוב השטח, והיא פוצצה את המשא ומתן עם הליכוד גם בגלל סירובו של ביבי לתמוך בעמדות הללו. אפילו מופז שנחשב להכי ניצי טוען שהוא בעד העמדות הללו. קדימה לא יכולה להיות אחראית על כל מגיב בפורום כזה או אחר, ואי אפשר מצד אחד להאשים את קדימה כל הזמן שהם שמאלנים יותר ממרץ והעבודה (ועובדה שהעבודה הסכימו להיכנס לממשלת הימין וקדימה לא), ומצד שני להאשים אותם כאילו הם ימניים.
 
קודם קדימה ניצחה את הליכוד לא לשכוח !עכשיו

את טוענת שהעם מטומטם ,אז תתווכחי עם העם ! עכשיו קדימה בעד התנחלויות זה נכון אבל רק בגושים שישארו בידינו ,בעוד שאנשי" אדוני אלוהינו" חיים בעולמם ,אז אם אדוני שההתנחלויות הוקפאו שיבואו אליו בטענות . תביני מפלגת העבודה בזמנו הקימה התנחלויות מתוך ראייה ביטחונית ,כמו למשל אלפי מנשה הגבוהה,ועוד ישובים שיגנו למשל על נמל תעופה "בן גוריון " בעוד שהליכוד והימין .ושרון שצעק" תיפסו את הגבעות " היו חפארים ללא תוכנית מוגדרת ,אלא מתוך" הבטחה אלוהית" אז עכשיו אלוהים לא מרוצה .!
 

צול1

New member
מרצ לא המריאה כי הציבור לא בחר בה

ולא בגלל אף סיבה אחרת. קדימה לא הונתה ולא רימתה אף אחד מהציבור של השמאל. זה נכון שהמון אנשים התחרטו לאחר שהצביעו לקדימה, אך יחד עם זאת המון אנשים שאני מכיר שהצביעו למרצ התחרטו גם, וכלה באנשים שהצביעו לליכוד או לליברמן או לעבודה, זה כמעט ולא טבעי לא להתחרט או להביע ספקות. הרעיון הוא לגרום לבן אדם להצביע בעבורך, ובמידה ואתה בן אדם טוב אז גם לדאוג שהוא לא יתחרט על כך. אנשים הצביעו לקדימה משום שהם רצו לחסום את ביבי מראשות הממשלה, דבר שהיה כמעט בלתי אפשרי משום שהאפשרות היחידה שלה גם במידה והיא הייתה זוכה הייתה או להכנע ללחץ הכספי של ש"ס (דבר שהיה גורם לה כבר להתלכלכות), או בלהושיב מפלגה כמו ליברמן או הליכוד ביחד עם מפלגה כמו מרצ וחד"ש, דבר שגם קשה לי לראות. היא לא הונתה אף אחד, היא מההתחלה אמרה שיהיה לה קשה מאד הפעם, אבל שזה אפשרי לעשות את זה. בסך הכל מרבית הציבור בישראל באמת בחר בקדימה. הסיבה שאנשים לא הצביעו למרצ היא כפולה, בעייני לפחות. והיא כולה אשמתה של מרצ. מרצ עשתה את אותה הטעות אשר עשתה בזמן מלחמת לבנון השניה והיא לא רק לא להתנגד למלחמה אלא אף תמכה בעופרת יצוקה בלב שלם. אז נכון שאנשים כמוני וכמוך שמגיעים מתוך מרצ יודעים שאנשים כמו אילן וזהבה ואפילו רן כהן הרימו גבה והתנגדו למלחמה ולמהלך של ג'ומס. אבל עבור מרבית הציבור שזועזע עד עמקי נשמתו במהלך המלחמה וחיכה לראות את ג'ומס תוקף בחריפות את החלטת הממשלה לצאת,זועזע והתאכזב קשות והחליט לעבור הפעם שמאלה ולהצביע לחד"ש. אני אגב אחד מאותם האנשים שעברו ממרצ לחד"ש, ואני עומד מאחורי ההחלטה הזאת בלב שלם. לא אכפת לי שהם לא ציונים, ולא אכפת לי שיש סתירה בין האתר בערבית לאתר בעברית, ולא אכפת לי שבבלד יש אישה ערביה במקום השלישי ואילו אצלנו בחד"ש היא הייתה בחמישי. אני מסתכל על חד"ש מהצד ועל הפעילות היוצאת מן הכלל שהיא עושה ומסוגל להעריך את הניסיון ליצור פוליטיקה אחרת ומשותפת לשני העמים. אני מעריך את הניסיון היפה של יצירת דו קיום. ואני רואה וחי על בשרי את הקושי ומרגיש מחוייב להמשך התהליך. זה בכל אופן עדיף בכמה וכמה רמות על פני העסקנות והגועל נפש שנמצא בתוך מרצ. כל הגמגומים האלה לגבי כל כך הרבה דברים כבר עשו לי בחילה. אפילו את דגל הסוציאליזם הורדתם מזמן.
 
למעלה