צפו: מעשנים ביחד, בתא הקטר ברכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

S o l l y

New member
לא דיברתי על בסיסי דלק או חומרים מסוכנים:
אלא על בסיסים רגילים. לא נתקלתי בהם בבעיית עישון, אבל יתכן שבשנים האחרונות השתנו דברים? נראה לי מטורף לאסור עישון בשטח פתוח. שמע: הנושא נדוש כבר. אין סיכוי שתשכנע אותי. שבת שלום ומבורך !
גם אני לא דיברתי על בסיסים מסוכנים :)
 

itamo

New member
גם בסיס צבאי הוא לא רכוש פרטי. אז מה?
בבסיסי צה"ל מותר לעשן בכל מקום פתוח וטוב שכך. כמו-כן נמכרות סיגריות בכל בסיס צבאי וכך נכון. אתה ואני מממנים את רכוש הרכבת מהמס שלנו אבל מממנים גם את צריפין. אז מה? יש הסכמה שבשתיקה כי האינטרס הסופי הוא שקט תעשייתי ורוגע של העובדים המעשנים. לא תצליח לעולם למנוע עישון. עדיף שתתרכז בצינורות מפלטי המכוניות ובמניעת זיהום מהם. זיהום אויר מסיגריות הוא אפסי לחלוטין בתרומתו לזיהום האויר העולמי. גם לך אומר: לא נצליח לשכנע איש את חברו ועדיף שנכבד את דעתו של האחר גם אם איננו מסכימים לה. גם לך אאחל אויר נקי בסביבתך הקרובה ! לילה טוב. אביתר.
אבל בבסיסי צה"ל יש תקנות אחרות
צה"ל החליט שמותר לעשן בבסיסים שלו ורכבת ישראל החליטה שאסור לעשן בקרונות הרכבת שלה, כל גוף יכול לקבוע איזה תקנות שהוא רוצה ועל העובדים וכל מי שנמצא בשטח הארגון לכבד אותם, בלי קשר לדעות האישיות שלו.
 

jp3raptor

Member
כל הכבוד לנהג המעשן ! זכותו המלאה לעשן בתא הנ
הניהוג ואין לאף אחד שום זכות לבלבל לנו המעשנים את המוח ! נעשן בכל מקום וכמה שיותר ! לא נאה לך? שים מסכת אב"כ ולך עם בלון חמצן נקי. הסיגרייה מגבירה את הריכוז ומרגיעה את הנהג ! ככה זה גם על הכביש ! מי שלא מעשן - לא יודע ושלא יבלבל ת'מוח ! וגם מזיינים את המוח שלנהגי קטר יש מכוניות מרצדס מפוארות ! אז מה? זו זכותם המלאה לנסוע במרצדס חדישות ! הטעות היחידה שהוא עשה היתה להכניס זרים לתא או לפתוח את הדלת ואז חדר העשן לתא הנוסעים - דבר שלא צריך להתקיים. חוצמיזה - שיעשן בכיף וגם ישתה קפה בעת הנסיעה ! כאשר מישהו פה יהיה נהג קטר ויבין את הלחץ הנפשי - רק אז יוכל לפתוח את הפה. עד אז - שלא נשמע בלבולי בימים נגד עישון ! וכמובן - כל הכבוד למעשנים ! צריך לפעול בדחיפות נגד החוקים האוסרים עישון במקומות ציבוריים. איש איש שיכול לאסור עלינו לעשן וכמה שיותר ובכיף ! יש כאן עוד גולשים שחושבים כמוני אבל הם מפחדים להתבטא. אין בושה בעישון ועישון סיגריות הוא נהדר, מרגיע ובעל ריח טבק נעים באויר !
נכון מאוד, חבל שרק...
חבל שהוא לא אונן בתא הניהוג! שמעתי שזה ממש מרגיע... הרי אם הנהג יכול לעשות מה שבא לו כי זה ה"שטח שלו" אז אין שום מגבלה שהבן אדם יענג את עצמו בזמן שהוא נוהג .
 

fireman

New member
כל הכבוד לנהג המעשן ! זכותו המלאה לעשן בתא הנ
הניהוג ואין לאף אחד שום זכות לבלבל לנו המעשנים את המוח ! נעשן בכל מקום וכמה שיותר ! לא נאה לך? שים מסכת אב"כ ולך עם בלון חמצן נקי. הסיגרייה מגבירה את הריכוז ומרגיעה את הנהג ! ככה זה גם על הכביש ! מי שלא מעשן - לא יודע ושלא יבלבל ת'מוח ! וגם מזיינים את המוח שלנהגי קטר יש מכוניות מרצדס מפוארות ! אז מה? זו זכותם המלאה לנסוע במרצדס חדישות ! הטעות היחידה שהוא עשה היתה להכניס זרים לתא או לפתוח את הדלת ואז חדר העשן לתא הנוסעים - דבר שלא צריך להתקיים. חוצמיזה - שיעשן בכיף וגם ישתה קפה בעת הנסיעה ! כאשר מישהו פה יהיה נהג קטר ויבין את הלחץ הנפשי - רק אז יוכל לפתוח את הפה. עד אז - שלא נשמע בלבולי בימים נגד עישון ! וכמובן - כל הכבוד למעשנים ! צריך לפעול בדחיפות נגד החוקים האוסרים עישון במקומות ציבוריים. איש איש שיכול לאסור עלינו לעשן וכמה שיותר ובכיף ! יש כאן עוד גולשים שחושבים כמוני אבל הם מפחדים להתבטא. אין בושה בעישון ועישון סיגריות הוא נהדר, מרגיע ובעל ריח טבק נעים באויר !
איזה לחץ נפשי בדיוק?
חותכים אותו מהצדדים? צופרים לו? הוא מתמודד עם הולכי רגל שקופצים לו למסילה בכל שני מטר? רק במדינת ישראל עשו מנהגי הקטרים והרכבות מינימום הסגנים של אלוהים.....עובדים בעבודה מונוטונית, משעממת, ומתישה שעיקרה שתי ידיות ודוושת עירנות ופעם בשנתיים מכונית שנתקעת על המסילה ואז צריך גם לבלום. אותם סגנים של אלוהים בכל פעם חושפים את עצמם בצורה המביכה ביותר שיכולה להיות שיוצרת רושם רע בארגון גדול בו עובדים מאות ואלפי אנשים שעושים עבודתם קודש. להיות נהג משאית או אוטובוס זה לחץ נפשי, נהג קטר? עם מה הוא מתמודד? עם מסילה ממוחשבת שלוקחת אותו לאן שהוא צריך להגיע? הוא צריך להתמודד עם נוסעים? (מלבד במקרה הספציפי הזה) הוא צריך להתמודד עם שיכורים? עבריינים? נרקומנים? נהגים שיכורים שנוסעים מסביבו? נהגים שחוצים רמזורים באור אדום? נהגים שנוסעים במהירות מופרזת? אביתר ידידי היקר, טעמתי כבישים במהלך שנות חיי המועטות בכמות שאנשים בגיל כפול ממני עוד לא טעמו ולא יטעמו בעוד שנים רבות....נהגתי כמעט על כל כלי רכב שיש לו גלגלים, הסביבה המבוקרת של מסילת הברזל לעולם לא תוכל להיות מלחיצה נפשית כמו הג'ונגל שמתחולל על הכבישים אז סלח לי אם אני רואה בעבודתו של נהג משאית או נהג אוטובוס כעבודה שהיא יותר מלחיצה נפשית מעבודתו של נהג רכבת
 

S o l l y

New member
איזה לחץ נפשי בדיוק?
חותכים אותו מהצדדים? צופרים לו? הוא מתמודד עם הולכי רגל שקופצים לו למסילה בכל שני מטר? רק במדינת ישראל עשו מנהגי הקטרים והרכבות מינימום הסגנים של אלוהים.....עובדים בעבודה מונוטונית, משעממת, ומתישה שעיקרה שתי ידיות ודוושת עירנות ופעם בשנתיים מכונית שנתקעת על המסילה ואז צריך גם לבלום. אותם סגנים של אלוהים בכל פעם חושפים את עצמם בצורה המביכה ביותר שיכולה להיות שיוצרת רושם רע בארגון גדול בו עובדים מאות ואלפי אנשים שעושים עבודתם קודש. להיות נהג משאית או אוטובוס זה לחץ נפשי, נהג קטר? עם מה הוא מתמודד? עם מסילה ממוחשבת שלוקחת אותו לאן שהוא צריך להגיע? הוא צריך להתמודד עם נוסעים? (מלבד במקרה הספציפי הזה) הוא צריך להתמודד עם שיכורים? עבריינים? נרקומנים? נהגים שיכורים שנוסעים מסביבו? נהגים שחוצים רמזורים באור אדום? נהגים שנוסעים במהירות מופרזת? אביתר ידידי היקר, טעמתי כבישים במהלך שנות חיי המועטות בכמות שאנשים בגיל כפול ממני עוד לא טעמו ולא יטעמו בעוד שנים רבות....נהגתי כמעט על כל כלי רכב שיש לו גלגלים, הסביבה המבוקרת של מסילת הברזל לעולם לא תוכל להיות מלחיצה נפשית כמו הג'ונגל שמתחולל על הכבישים אז סלח לי אם אני רואה בעבודתו של נהג משאית או נהג אוטובוס כעבודה שהיא יותר מלחיצה נפשית מעבודתו של נהג רכבת
 
איזה לחץ נפשי בדיוק?
חותכים אותו מהצדדים? צופרים לו? הוא מתמודד עם הולכי רגל שקופצים לו למסילה בכל שני מטר? רק במדינת ישראל עשו מנהגי הקטרים והרכבות מינימום הסגנים של אלוהים.....עובדים בעבודה מונוטונית, משעממת, ומתישה שעיקרה שתי ידיות ודוושת עירנות ופעם בשנתיים מכונית שנתקעת על המסילה ואז צריך גם לבלום. אותם סגנים של אלוהים בכל פעם חושפים את עצמם בצורה המביכה ביותר שיכולה להיות שיוצרת רושם רע בארגון גדול בו עובדים מאות ואלפי אנשים שעושים עבודתם קודש. להיות נהג משאית או אוטובוס זה לחץ נפשי, נהג קטר? עם מה הוא מתמודד? עם מסילה ממוחשבת שלוקחת אותו לאן שהוא צריך להגיע? הוא צריך להתמודד עם נוסעים? (מלבד במקרה הספציפי הזה) הוא צריך להתמודד עם שיכורים? עבריינים? נרקומנים? נהגים שיכורים שנוסעים מסביבו? נהגים שחוצים רמזורים באור אדום? נהגים שנוסעים במהירות מופרזת? אביתר ידידי היקר, טעמתי כבישים במהלך שנות חיי המועטות בכמות שאנשים בגיל כפול ממני עוד לא טעמו ולא יטעמו בעוד שנים רבות....נהגתי כמעט על כל כלי רכב שיש לו גלגלים, הסביבה המבוקרת של מסילת הברזל לעולם לא תוכל להיות מלחיצה נפשית כמו הג'ונגל שמתחולל על הכבישים אז סלח לי אם אני רואה בעבודתו של נהג משאית או נהג אוטובוס כעבודה שהיא יותר מלחיצה נפשית מעבודתו של נהג רכבת
אחריות על חיי 700 נוסעים היא אדירה !
הלחץ כה גדול עד שכל טעות יכולה להסתיים בתאונה. לא לחינם יש פסיכולוגים ברכבת ולא לחינם יש השתלמות תקופתית בנושא וריענונים לנהגים. כאשר תהיה נהג קטר תבין. הלחץ נורא ואיום. רמת העירנות חייבת להיות במקסימום בכל רגע. ואם זה באמת מעניין אותך, גש למכללה לרכבתאים בתחנת תל-אביב דרום ובקש לראות את הספר בנדון. כדאי שתשאל נהגי קטר על הענין. אני מכיר אישית נהגים שעברו תאונות. אמנם הם לא נפגעו פיזית, אך נהרסו נפשית. אחד מהם ניסה להתאבד אחרי אסון הבונים ועולמו נחרב. כל אבן גדולה על המסילה מחייבת בלימת חירום. כל רכב קרוב מדי מחייב בלימת חירום. בינתיים אני מבחין ב-388 ארועים בחודש האחרון בלבד. היות ואני רואה את מברקי הארוע, אני יכול לומר לך שרוב המקרים לא מגיעים לתקשורת כי הם נגמרים בכמעט תאונה. הלחץ על הנהגים עצום. שטות קטנה של נהג רכב יכולה לשנות לנהג קטר את כל החיים. ויש לא מעט נפגעי הלם כאלה ברכבת. בכל חודש יש מאות מקרים של כמעט תאונה. גם מקרים כאלה משבשים לנהג קטר את הבטחון העצמי שלו וזה קורה גם למדריכי נהגים מעולים כדוגמת גיורא וייס שהתנגש במיניבוס במפגש 252 ביום 05.08.2010. מר וייס הוא נהג הרכבת הטוב ביותר בישראל - מקצוען פר אקסלאנס, מדריך נהגים ותיק ואיש משפחה מעולה ! ובכל זאת, התנגש במיניבוס שלא באשמתו. אתה חושב שקל לו? גיורא ממוטט מזה למרות שחיצונית לא תראה עליו דבר. גיורא לא אשם בדבר אך בתוכו הוא אכול מהתאונה. עשה לי טובה ערן יקירי: תיזהר ממני ! אינעל העולם אם לא תבוא אליי בסוכות ! נמאס לי ממך יא נוצתי וחלוד ! אם לא תבוא, אני אחטוף אותך לירושלים ! יאללה קבענו יא שחיף??
תעיז לא לבוא ! נראה אותך ! זה יותר מאיום ! תיזהר ממני גבר !
 

fireman

New member
אחריות על חיי 700 נוסעים היא אדירה !
הלחץ כה גדול עד שכל טעות יכולה להסתיים בתאונה. לא לחינם יש פסיכולוגים ברכבת ולא לחינם יש השתלמות תקופתית בנושא וריענונים לנהגים. כאשר תהיה נהג קטר תבין. הלחץ נורא ואיום. רמת העירנות חייבת להיות במקסימום בכל רגע. ואם זה באמת מעניין אותך, גש למכללה לרכבתאים בתחנת תל-אביב דרום ובקש לראות את הספר בנדון. כדאי שתשאל נהגי קטר על הענין. אני מכיר אישית נהגים שעברו תאונות. אמנם הם לא נפגעו פיזית, אך נהרסו נפשית. אחד מהם ניסה להתאבד אחרי אסון הבונים ועולמו נחרב. כל אבן גדולה על המסילה מחייבת בלימת חירום. כל רכב קרוב מדי מחייב בלימת חירום. בינתיים אני מבחין ב-388 ארועים בחודש האחרון בלבד. היות ואני רואה את מברקי הארוע, אני יכול לומר לך שרוב המקרים לא מגיעים לתקשורת כי הם נגמרים בכמעט תאונה. הלחץ על הנהגים עצום. שטות קטנה של נהג רכב יכולה לשנות לנהג קטר את כל החיים. ויש לא מעט נפגעי הלם כאלה ברכבת. בכל חודש יש מאות מקרים של כמעט תאונה. גם מקרים כאלה משבשים לנהג קטר את הבטחון העצמי שלו וזה קורה גם למדריכי נהגים מעולים כדוגמת גיורא וייס שהתנגש במיניבוס במפגש 252 ביום 05.08.2010. מר וייס הוא נהג הרכבת הטוב ביותר בישראל - מקצוען פר אקסלאנס, מדריך נהגים ותיק ואיש משפחה מעולה ! ובכל זאת, התנגש במיניבוס שלא באשמתו. אתה חושב שקל לו? גיורא ממוטט מזה למרות שחיצונית לא תראה עליו דבר. גיורא לא אשם בדבר אך בתוכו הוא אכול מהתאונה. עשה לי טובה ערן יקירי: תיזהר ממני ! אינעל העולם אם לא תבוא אליי בסוכות ! נמאס לי ממך יא נוצתי וחלוד ! אם לא תבוא, אני אחטוף אותך לירושלים ! יאללה קבענו יא שחיף??
תעיז לא לבוא ! נראה אותך ! זה יותר מאיום ! תיזהר ממני גבר !
אביתר, לא תצליח לשכנע אותי
יום יבוא ומקצוע נהג הרכבת עוד יבוטל... הכל יופעל ע"י מחשבים ללא תלות בגורם האנושי שלצערנו רק מוכיח שוב ושוב שיש לו מרכיב מכריע בטעויות. להעמיד תצפיתן במחסום בשביל שיודיע למרכז בקרה שיודיע לנהג לבלום זו הדרך הכי מטומטמת שבאמצעותה ניתן למנוע תאונה.....התקינו מכ"מים....למה? בשביל לקבל התראה בחדר בקרה ואז כשמנסים לקרוא לנהג במירס.....אז הרשת נפלה והרכבת דוהרת לתוך מכונית כי גם הנהג שנמצא בתוך הרכבת במילא לא יועיל כי הרכבת צריכה 2 ק"מ בשביל לבלום.... אבל אם המכ"ם היה מפעיל באופן אוטומטי בלימה של הרכבות המתקרבות אליו למה אני צריך את הנהג בתא? בשביל שיארח חיילות? בשביל שיהפוך את התא ניהוג שלו לפינת עישון? שיתעסק בנוסע שמצלם אותו? עד כאן בנושא הזה.... כל הנהג בכל תאונה בה יש פגיעה בנפש גורם למשברים נפשיים אצל רוב האנשים, במקרה הזה דין פרוטה כדין מאה, יש לי חבר שלא שם לב שהוא נכנס לצומת, הנוסעת שלידו נהרגה....הבנאדם התרסק נפשית, מאותו היום הוא לא היה אותו בנאדם. אותם 388 אירועים ברכבת שנפרסים על חודש, מתקיימים פי עשרה מידי יום על הכבישים, מאות תאונות שמסתיימות בנזק לרכוש בלבד, מאות תאונות שמסתיימות בפציעות קלות, ללא הרוגים, כאלה שלא מגיעות לכותרות..... אתה בכל פעם חוזר ומפאר את הבטיחות הגבוהה ברכבת ביחס לכלל אמצעי התחבורה הכבישיים.....אז איך אתה מנגן הפוך כרגע? מה נשתנה הלילה הזה? שטות של נהג אוטובוס יכולה לקחת את כל הנוסעים לתהום, ראינו בצומת הערבה לפני מספר חודשים, שטות של נהג רכב פרטי מחסלת משפחה שלמה בצומת אוהלים לפני מספר חודשים.... נהג משאית שמוביל חומר מסוכן ומתהפך באזור עירוני יכול לחסל מאות ואלפי בני אדם.... כשמגיעים לכאן עם תמונות וסרטונים שבהם חיילת אומרת לנהג "אל תפתח הוא עדיין מצלם" זה מראה שאין שם לא לחץ נפשי ולא בטיח, יש שם זריקת ז** על מאות הנוסעים שמובלים על ידו באותה רכבת....העישון זה בכלל לא הנושא פה.
 

נוסע234

New member
אביתר, לא תצליח לשכנע אותי
יום יבוא ומקצוע נהג הרכבת עוד יבוטל... הכל יופעל ע"י מחשבים ללא תלות בגורם האנושי שלצערנו רק מוכיח שוב ושוב שיש לו מרכיב מכריע בטעויות. להעמיד תצפיתן במחסום בשביל שיודיע למרכז בקרה שיודיע לנהג לבלום זו הדרך הכי מטומטמת שבאמצעותה ניתן למנוע תאונה.....התקינו מכ"מים....למה? בשביל לקבל התראה בחדר בקרה ואז כשמנסים לקרוא לנהג במירס.....אז הרשת נפלה והרכבת דוהרת לתוך מכונית כי גם הנהג שנמצא בתוך הרכבת במילא לא יועיל כי הרכבת צריכה 2 ק"מ בשביל לבלום.... אבל אם המכ"ם היה מפעיל באופן אוטומטי בלימה של הרכבות המתקרבות אליו למה אני צריך את הנהג בתא? בשביל שיארח חיילות? בשביל שיהפוך את התא ניהוג שלו לפינת עישון? שיתעסק בנוסע שמצלם אותו? עד כאן בנושא הזה.... כל הנהג בכל תאונה בה יש פגיעה בנפש גורם למשברים נפשיים אצל רוב האנשים, במקרה הזה דין פרוטה כדין מאה, יש לי חבר שלא שם לב שהוא נכנס לצומת, הנוסעת שלידו נהרגה....הבנאדם התרסק נפשית, מאותו היום הוא לא היה אותו בנאדם. אותם 388 אירועים ברכבת שנפרסים על חודש, מתקיימים פי עשרה מידי יום על הכבישים, מאות תאונות שמסתיימות בנזק לרכוש בלבד, מאות תאונות שמסתיימות בפציעות קלות, ללא הרוגים, כאלה שלא מגיעות לכותרות..... אתה בכל פעם חוזר ומפאר את הבטיחות הגבוהה ברכבת ביחס לכלל אמצעי התחבורה הכבישיים.....אז איך אתה מנגן הפוך כרגע? מה נשתנה הלילה הזה? שטות של נהג אוטובוס יכולה לקחת את כל הנוסעים לתהום, ראינו בצומת הערבה לפני מספר חודשים, שטות של נהג רכב פרטי מחסלת משפחה שלמה בצומת אוהלים לפני מספר חודשים.... נהג משאית שמוביל חומר מסוכן ומתהפך באזור עירוני יכול לחסל מאות ואלפי בני אדם.... כשמגיעים לכאן עם תמונות וסרטונים שבהם חיילת אומרת לנהג "אל תפתח הוא עדיין מצלם" זה מראה שאין שם לא לחץ נפשי ולא בטיח, יש שם זריקת ז** על מאות הנוסעים שמובלים על ידו באותה רכבת....העישון זה בכלל לא הנושא פה.
רכבות ללא נהג
כרגע קיים בכמה רשתות מטרו, למשל, בקופנהאגן: http://en.wikipedia.org/wiki/Copenhagen_Metro http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_driverless_trains נראה שלא קיים לעת עתה ברכבות בין-עירוניות, אבל יכול להיות שגם זה יבוא עם הזמן.
 

easylivin

New member
רכבות ללא נהג
כרגע קיים בכמה רשתות מטרו, למשל, בקופנהאגן: http://en.wikipedia.org/wiki/Copenhagen_Metro http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_driverless_trains נראה שלא קיים לעת עתה ברכבות בין-עירוניות, אבל יכול להיות שגם זה יבוא עם הזמן.
נכון להיום, זה אכן לא קיים ברכבות בינעירוניות
וכנראה שגם לא יהיה בשנים הקרובות. וזה משתי סיבות עיקריות, לדעתי: א. לא ניתן לסגור מסילה בינעירונית באופן הרמטי מהשפעת הסביבה. לא רק מבני אדם, אלא גם מפגעי הטבע. ב. תוצאות של תאונה במהירות גבוהה עלולות להיות נוראיות בהרבה מתאונה ברכבת תחתית למשל, במהירות שבדרך כלל לא תהיה גבוהה מ-70 קמ"ש.
 

easylivin

New member
איזה לחץ נפשי בדיוק?
חותכים אותו מהצדדים? צופרים לו? הוא מתמודד עם הולכי רגל שקופצים לו למסילה בכל שני מטר? רק במדינת ישראל עשו מנהגי הקטרים והרכבות מינימום הסגנים של אלוהים.....עובדים בעבודה מונוטונית, משעממת, ומתישה שעיקרה שתי ידיות ודוושת עירנות ופעם בשנתיים מכונית שנתקעת על המסילה ואז צריך גם לבלום. אותם סגנים של אלוהים בכל פעם חושפים את עצמם בצורה המביכה ביותר שיכולה להיות שיוצרת רושם רע בארגון גדול בו עובדים מאות ואלפי אנשים שעושים עבודתם קודש. להיות נהג משאית או אוטובוס זה לחץ נפשי, נהג קטר? עם מה הוא מתמודד? עם מסילה ממוחשבת שלוקחת אותו לאן שהוא צריך להגיע? הוא צריך להתמודד עם נוסעים? (מלבד במקרה הספציפי הזה) הוא צריך להתמודד עם שיכורים? עבריינים? נרקומנים? נהגים שיכורים שנוסעים מסביבו? נהגים שחוצים רמזורים באור אדום? נהגים שנוסעים במהירות מופרזת? אביתר ידידי היקר, טעמתי כבישים במהלך שנות חיי המועטות בכמות שאנשים בגיל כפול ממני עוד לא טעמו ולא יטעמו בעוד שנים רבות....נהגתי כמעט על כל כלי רכב שיש לו גלגלים, הסביבה המבוקרת של מסילת הברזל לעולם לא תוכל להיות מלחיצה נפשית כמו הג'ונגל שמתחולל על הכבישים אז סלח לי אם אני רואה בעבודתו של נהג משאית או נהג אוטובוס כעבודה שהיא יותר מלחיצה נפשית מעבודתו של נהג רכבת
ממש לא "רק בישראל"...
כתבת הרבה ויפה, וחבל כי אתה פשוט מחטיא את המטרה, שהיא אחראיות הנהג לחיי מאות נוסעים. נהג רכבת צריך להיות מרוכז בנהיגה 100% מהזמן ולא מאית האחוז פחות. לא יכולות להיות פה שום הנחות. בכלל. מדובר בתפקיד אחראי יותר שדרוש ריכוז גבוה יותר מנהיגה במכונית פרטית, באופן חד וחלק. וכך חושבים בכל העולם, לא רק בישראל. גם העניין הפסיכולוגי שהזכיר אביתר, הוא לא מה שנוטים לחשוב. אולי בישראל באמת הנהגים נפגשים עם פסיכולוגים רק אחרי תאנות, אני לא יודע איך זה פה - אבל במקומות אחרים הם מחוייבים לבקר אצלם באופן סדיר ותדיר. כי, שוב, האחריות פה היא לחיי מאות נוסעים והנזק הפוטצניאלי נמדד במיליארדים. לגבי העישון, גם אני דווקא מסכים שבהחלט יש להתיר עישון בתא הנהג, בתנאי שהעשן לא נכנס לתא הנוסעים. אלא שכרגע בקרונועים העישון אסור למיטב ידיעתי, ולכן מדובר בעבירת משמעת חמורה.
 

fireman

New member
ממש לא "רק בישראל"...
כתבת הרבה ויפה, וחבל כי אתה פשוט מחטיא את המטרה, שהיא אחראיות הנהג לחיי מאות נוסעים. נהג רכבת צריך להיות מרוכז בנהיגה 100% מהזמן ולא מאית האחוז פחות. לא יכולות להיות פה שום הנחות. בכלל. מדובר בתפקיד אחראי יותר שדרוש ריכוז גבוה יותר מנהיגה במכונית פרטית, באופן חד וחלק. וכך חושבים בכל העולם, לא רק בישראל. גם העניין הפסיכולוגי שהזכיר אביתר, הוא לא מה שנוטים לחשוב. אולי בישראל באמת הנהגים נפגשים עם פסיכולוגים רק אחרי תאנות, אני לא יודע איך זה פה - אבל במקומות אחרים הם מחוייבים לבקר אצלם באופן סדיר ותדיר. כי, שוב, האחריות פה היא לחיי מאות נוסעים והנזק הפוטצניאלי נמדד במיליארדים. לגבי העישון, גם אני דווקא מסכים שבהחלט יש להתיר עישון בתא הנהג, בתנאי שהעשן לא נכנס לתא הנוסעים. אלא שכרגע בקרונועים העישון אסור למיטב ידיעתי, ולכן מדובר בעבירת משמעת חמורה.
בולשיט
נהגת פעם על פול טריילר? נהג פולטריילר צריך לשים לב מה קורה מסביבו בתחום מעגלי של יותר מ300 מעלות כאשר השטחים המתים שלו לצערנו מייצרים את רוב המתים. נהג רכבת צריך להסתכל קדימה, הוא לא צריך מראות, הוא לא צריך לבדוק אם יש אופנוען שנדבק אליו מימין או משמאל או שיש איזה מכונית שעוקפת אותו או שאולי התפוצץ לו אחד מ30 הצמיגים שיש לו במשאית או שהמטען שלו התפזר על הכביש. גם נהג רכבת וגם נהג אוטובוס וגם נהג משאית וכל נהיגה אחרת היא תפקיד הדורש מידה רבה של אחריות, כלפי עצמך, כלפי המופקדים תחת אחריותך וכלפי הסובבים אותך, במקרה של נהג הרכבת, האחרון אינו רלוונטי מאחר ונתיב נסיעתו מוכתב ע"י המסילה ממנה הוא אינו יכול "לסטות". ההבדל בין כל הנהגים הללו הוא שלרובם יש מערכת אכיפה מסודרת שנקראת משטרת ישראל - אגף התנועה ולסגנים של אלוהים אין אכיפה....אז הם יכולים לדבר בסלולרי ויכולים לארח חיילות, ויכולים לצאת מהתא ולהינעל בחוץ בעוד הרכבת נוסעת (ואז המערכת הממוחשבת מצילה כמה מאות נוסעים ובולמת את הרכבת כי הגורם האנושי הצטיין במילוי תפקידו) ויכולים להתעסק בצלם שמצלם את הנהג מנהל פינת עישון במקביל. שוב, העישון הוא לא הנושא המרכזי פה.
 

easylivin

New member
בולשיט
נהגת פעם על פול טריילר? נהג פולטריילר צריך לשים לב מה קורה מסביבו בתחום מעגלי של יותר מ300 מעלות כאשר השטחים המתים שלו לצערנו מייצרים את רוב המתים. נהג רכבת צריך להסתכל קדימה, הוא לא צריך מראות, הוא לא צריך לבדוק אם יש אופנוען שנדבק אליו מימין או משמאל או שיש איזה מכונית שעוקפת אותו או שאולי התפוצץ לו אחד מ30 הצמיגים שיש לו במשאית או שהמטען שלו התפזר על הכביש. גם נהג רכבת וגם נהג אוטובוס וגם נהג משאית וכל נהיגה אחרת היא תפקיד הדורש מידה רבה של אחריות, כלפי עצמך, כלפי המופקדים תחת אחריותך וכלפי הסובבים אותך, במקרה של נהג הרכבת, האחרון אינו רלוונטי מאחר ונתיב נסיעתו מוכתב ע"י המסילה ממנה הוא אינו יכול "לסטות". ההבדל בין כל הנהגים הללו הוא שלרובם יש מערכת אכיפה מסודרת שנקראת משטרת ישראל - אגף התנועה ולסגנים של אלוהים אין אכיפה....אז הם יכולים לדבר בסלולרי ויכולים לארח חיילות, ויכולים לצאת מהתא ולהינעל בחוץ בעוד הרכבת נוסעת (ואז המערכת הממוחשבת מצילה כמה מאות נוסעים ובולמת את הרכבת כי הגורם האנושי הצטיין במילוי תפקידו) ויכולים להתעסק בצלם שמצלם את הנהג מנהל פינת עישון במקביל. שוב, העישון הוא לא הנושא המרכזי פה.
רק בגלל הכותרת,
התגובה שלך לא שווה התייחסות. אחרת, הייתי כותב כמה מילים על משמעת ואחריות, אבל זה בכל מקרה חסר תועלת להסביר לאדם בוגר למה אסור לנהג רכבת לחרוג מהנהלים שנכתבו בדם, אפילו לא "טיפה", ואפילו לא "מה קרה, רק דיברנו קצת". אבל נראה לי שחבל על הזמן.
 

easylivin

New member
רק בגלל הכותרת,
התגובה שלך לא שווה התייחסות. אחרת, הייתי כותב כמה מילים על משמעת ואחריות, אבל זה בכל מקרה חסר תועלת להסביר לאדם בוגר למה אסור לנהג רכבת לחרוג מהנהלים שנכתבו בדם, אפילו לא "טיפה", ואפילו לא "מה קרה, רק דיברנו קצת". אבל נראה לי שחבל על הזמן.
בקריאה נוספת, נראה לי שאפילו לא הבנת את
הדברים שכתבתי ולמה כתבתי אותם. וממש לא כתבתי אותם כדי להצדיק את הנהג - להיפך. ברור שהעישון הוא לא הנושא העיקרי - דווקא ניסיתי כבר כמה פעמים להחזיר את הדיון לנושא החשוב באמת, שהוא זילזול הן בעבודה והן בחיי מאות נוסעים מצד הנהג, שהתבטא ממש לא בעישון (כי כאמור, לדעתי אין שום בעיה שנהג יעשן כל עוד הנוסעים לא מרגישים זאת) אלא ההתקשקשות שלו עם חיילות, חיילים ומי לא בזמן הנהיגה. זאת הסיבה שגם הדגשתי שכן קיימת אחריות עצומה בעבודה הזאת, וכן דרוש ריכוז 100% מהזמן (כדבריך, "לא תצליח לשכנע אותי אחרת"). אבל שוב, נראה לי שחבל על הזמן שלי להסביר את דבריי למישהו שכנראה לא טרח לקרוא את השירשור כולו, אלא בא וישר יורה מהמותן.
 

down under

New member
בקריאה נוספת, נראה לי שאפילו לא הבנת את
הדברים שכתבתי ולמה כתבתי אותם. וממש לא כתבתי אותם כדי להצדיק את הנהג - להיפך. ברור שהעישון הוא לא הנושא העיקרי - דווקא ניסיתי כבר כמה פעמים להחזיר את הדיון לנושא החשוב באמת, שהוא זילזול הן בעבודה והן בחיי מאות נוסעים מצד הנהג, שהתבטא ממש לא בעישון (כי כאמור, לדעתי אין שום בעיה שנהג יעשן כל עוד הנוסעים לא מרגישים זאת) אלא ההתקשקשות שלו עם חיילות, חיילים ומי לא בזמן הנהיגה. זאת הסיבה שגם הדגשתי שכן קיימת אחריות עצומה בעבודה הזאת, וכן דרוש ריכוז 100% מהזמן (כדבריך, "לא תצליח לשכנע אותי אחרת"). אבל שוב, נראה לי שחבל על הזמן שלי להסביר את דבריי למישהו שכנראה לא טרח לקרוא את השירשור כולו, אלא בא וישר יורה מהמותן.
איך אתה מסביר שלנהג רכבת צריך להיות יותר
ריכוז מנהג משאית ענק (סמי טריילר, פול טריילר ובכביש הערבה גם סמי-פול-טריילר)??? הרי לנהג רכבת לא אכפת מה קורה (והוא גם לא יודע ולא יכול לדעת) מאחורי הרכבת שלו וגם לא בצדדיה. בעוד שלנהג משאית ענק כן חשוב לדעת מה קורה מאחורי משאיתו וגם בצדדיה. ואנא, אם תוכל בלי להדגיש פה ושם מלים בתגובתך. אני מסוגל לקרוא תגובה שלמה ולהבינה גם ללא הדגשת מלים בודדות בתוכה.
 

easylivin

New member
איך אתה מסביר שלנהג רכבת צריך להיות יותר
ריכוז מנהג משאית ענק (סמי טריילר, פול טריילר ובכביש הערבה גם סמי-פול-טריילר)??? הרי לנהג רכבת לא אכפת מה קורה (והוא גם לא יודע ולא יכול לדעת) מאחורי הרכבת שלו וגם לא בצדדיה. בעוד שלנהג משאית ענק כן חשוב לדעת מה קורה מאחורי משאיתו וגם בצדדיה. ואנא, אם תוכל בלי להדגיש פה ושם מלים בתגובתך. אני מסוגל לקרוא תגובה שלמה ולהבינה גם ללא הדגשת מלים בודדות בתוכה.
כבר כתבתי. אחריות עצומה דורשת ריכוז והשקעה
מקסימלית, ללא שום הנחות. נהג רכבת מסיע יותר אנשים והנזק הפוטנציאלי גדול יותר. גם הנוסעים ברכבת, שחייהם בסכנה, וגם הנוסעים ברכבות נוספות שעלולות להתעכב בשעות בגלל היסח דעת של נהג אחד. פשוט מאוד. אני בתור נוסע ואזרח שמשלם מסים ומממן גם את הסובסידיה לרכבת בין היתר, לא מוכן שהנהגים יקבלו "הנחות" על חשבון הבטחון שלי ושל נוסעים אחרים. רק בגלל שהם נוסעים "במסלול קבוע" לכאורה, ממש לא אומר שמותר להם להיות פחות מרוכזים. אני גם חושב (וכמוני רוב מתכנני התחבורה בעולם, כנראה) שכל עוד מסלול הרכבת אינו מופרד לחלוטין משאר העולם החיצון, הנהיגה ברכבות לא תהיה באמצעות מחשב. ובאופן לא מפתיע היא אכן לא אוטומטית במציאות בשום מקום בעולם, למעט רכבות תחתיות ועיליות. אפילו לא בקווים המהירים שהם כביכול מופרדים לגמרי, עדיין - אפילו בהם לא ניתן למנוע מקרים חריגים באופן מוחלט. יותר מזה: המציאות מראה שכמות המקרים החריגים במסילות הקיימות הן בארץ והן באירופה המפותחת, היא עצומה. נהגי רכבת ישראל בעצמם מעידים על הלחץ שהם שרויים בו, כשמדי יום חותכים להם במפגשים, מתפרצים למסילות גם במקומות מגודרים, מניחים פלטות בטון ומה לא. נ.ב. החלטתי בכל זאת להדגיש את השורה הזאת, אבל לא כדי להרגיז אותך אלא להיפך - כדי להחזיר אותנו שוב מהעיסוק בטפל (הדגשות ואגו), לעיסוק בעיקר בלי ירידות אישיות.
 

down under

New member
כבר כתבתי. אחריות עצומה דורשת ריכוז והשקעה
מקסימלית, ללא שום הנחות. נהג רכבת מסיע יותר אנשים והנזק הפוטנציאלי גדול יותר. גם הנוסעים ברכבת, שחייהם בסכנה, וגם הנוסעים ברכבות נוספות שעלולות להתעכב בשעות בגלל היסח דעת של נהג אחד. פשוט מאוד. אני בתור נוסע ואזרח שמשלם מסים ומממן גם את הסובסידיה לרכבת בין היתר, לא מוכן שהנהגים יקבלו "הנחות" על חשבון הבטחון שלי ושל נוסעים אחרים. רק בגלל שהם נוסעים "במסלול קבוע" לכאורה, ממש לא אומר שמותר להם להיות פחות מרוכזים. אני גם חושב (וכמוני רוב מתכנני התחבורה בעולם, כנראה) שכל עוד מסלול הרכבת אינו מופרד לחלוטין משאר העולם החיצון, הנהיגה ברכבות לא תהיה באמצעות מחשב. ובאופן לא מפתיע היא אכן לא אוטומטית במציאות בשום מקום בעולם, למעט רכבות תחתיות ועיליות. אפילו לא בקווים המהירים שהם כביכול מופרדים לגמרי, עדיין - אפילו בהם לא ניתן למנוע מקרים חריגים באופן מוחלט. יותר מזה: המציאות מראה שכמות המקרים החריגים במסילות הקיימות הן בארץ והן באירופה המפותחת, היא עצומה. נהגי רכבת ישראל בעצמם מעידים על הלחץ שהם שרויים בו, כשמדי יום חותכים להם במפגשים, מתפרצים למסילות גם במקומות מגודרים, מניחים פלטות בטון ומה לא. נ.ב. החלטתי בכל זאת להדגיש את השורה הזאת, אבל לא כדי להרגיז אותך אלא להיפך - כדי להחזיר אותנו שוב מהעיסוק בטפל (הדגשות ואגו), לעיסוק בעיקר בלי ירידות אישיות.
כל מה שכתבת הוא נכון אבל לא עונה על השאלה
לא הצלחת להסביר לי (וגם לערן הכבאי שהוא גם נהג רכב כבד וגם היה מנהל בפורום הזה, ככה שהוא מבין משהו ברכבתאות וגם בנהיגת כלי רכב ענקיים) איך זה שלנהג משאית ענק אין יותר "הפתעות" בכביש ושיש לו יותר שטחים להתבונן בהם (אחורי משאיתו, צדדי משאיתו). כמו כן נהג משאית ענק כן יכול לסטות בטעות או במכוון מהמסלול שלו, דבר שלא יכול לקרות (כמעט, למעט בקטעי מסוט/מפלג) ברכבת. אז נכון שנהג קטר/קרונוע מוביל הרבה יותר אנשים. אבל עדיין נהג משאית גדולה, במיוחד בקרב נהגים דרעקים כמו שיש בארץ הקודש, חייב להיות הרבה יותר דרוך וערני.
 

easylivin

New member
כל מה שכתבת הוא נכון אבל לא עונה על השאלה
לא הצלחת להסביר לי (וגם לערן הכבאי שהוא גם נהג רכב כבד וגם היה מנהל בפורום הזה, ככה שהוא מבין משהו ברכבתאות וגם בנהיגת כלי רכב ענקיים) איך זה שלנהג משאית ענק אין יותר "הפתעות" בכביש ושיש לו יותר שטחים להתבונן בהם (אחורי משאיתו, צדדי משאיתו). כמו כן נהג משאית ענק כן יכול לסטות בטעות או במכוון מהמסלול שלו, דבר שלא יכול לקרות (כמעט, למעט בקטעי מסוט/מפלג) ברכבת. אז נכון שנהג קטר/קרונוע מוביל הרבה יותר אנשים. אבל עדיין נהג משאית גדולה, במיוחד בקרב נהגים דרעקים כמו שיש בארץ הקודש, חייב להיות הרבה יותר דרוך וערני.
אוקיי. אני מציע נוסח פשרה:

שניהם חייבים להיות ערניים. לשניהם סיבות שונות וגם סיבות משותפות להיות ערניים תמיד. מתאים?
אגב, אני מקווה ששמת לב: בסך הכל התנגדתי לאמירות "איזה לחץ כבר יש על נהגי קטר", "ורק בישראל עושים מזה עניין גדול", כי כאמור, שתיהן לא נכונות. לא השוויתי בכלל מה יותר קשה ומה פחות קשה. שני התפקידים אחראיים מאוד, ושניהם דורשים ערנות של 100%. זה הכל.
 
אוקיי. אני מציע נוסח פשרה:

שניהם חייבים להיות ערניים. לשניהם סיבות שונות וגם סיבות משותפות להיות ערניים תמיד. מתאים?
אגב, אני מקווה ששמת לב: בסך הכל התנגדתי לאמירות "איזה לחץ כבר יש על נהגי קטר", "ורק בישראל עושים מזה עניין גדול", כי כאמור, שתיהן לא נכונות. לא השוויתי בכלל מה יותר קשה ומה פחות קשה. שני התפקידים אחראיים מאוד, ושניהם דורשים ערנות של 100%. זה הכל.
הפשרה לא מקובלת ! צדקת לאורך כל הדרך:
להיות נהג משאית פול-טריילר זה לא ביג דיל. אני למשל, עשיתי את הרישיון יחסית מהר בזמנו. לא הייתי אומר ביג-דיל. גם ידידה מאוד טובה היא נהגת פול-טריילר והיא תמיד אומרת שנהיגה על פול-טריילר היא משחק ילדים. כדי להגיע ולהיות נהג קטר של רכבת נוסעים - נדרשים 9 שנות אימונים לפחות !!!!!!!! הרבה יותר אחראי והרבה יותר מסובך והכשרה הרבה יותר ארוכה ומסובכת להחריד. שום תאונה עם טריילר לא תגרום ל-700 הרוגים. תאונה נוראה עם רכבת יכולה לגבות מחיר כבד הרבה יותר מאשר כל סוג משאית גורר תומך או אחר. כל מיני גולשים כאן לא נכנסו מימי חייהם לתוך קטר ולבטח לא קראו את ספרי ההדרכה שאורכם הוא בערך פי 30 מכל ספרי התאוריה לרכב כבד. חבל מאוד שאינני יכול, עקב זכויות, לסרוק לכאן את ספר ההדרכה הראשי לנהיגת קטר המצוי ברשותי. החומר מאוד מסובך אפילו לי והדרישות מטורפות. נדרשים הרבה יותר ידע וניסיון מאשר נהג פול-טריילר שנוהג כל יום במשך 30 שנה. עזוב אריק יקירי: יש לך ויכוח עם קובי שלא ראה מימי חייו את ספר ההדרכה לנהגי קטר ואינו יודע כמה דברים צריך לזכור בעת נהיגת קטר. כל סטייה של 1 קמ"ש מהמהירות המותרת בקטע מסויים, יכולה להוביל לאסון נורא. נהגי קטר מנוסים לא סומכים רק על האינדוזי. לסמוך רק על האינדוזי או על מרכז הבקרה, זו נסיעה עיוורת ומסוכנת. ראיתי כבר מקרה בנען שבו האינדוזי פשוט לא פעל והיה קצר סמוי במערכת הבקרה בלוד - קצר שלא נראה על המסכים. זה נגמר כמעט בתאונת צד נוראה בין שני מערכי קרונועים לפני שנתיים. והיה שם גם מקרה שנהג לא ציית לרמזור אדום וגם זה כמעט נגמר בתאונת צד קשה בין שני מערכי קרונוע למרות האינדוזי ולמרות המערכות המודרניות. אין בטוח ותאונות קורות גם אם כל הארץ תהיה מופרדת מפלסית. מספיק בורג אחד שלא סגור היטב בחוגון של קטר או קרונוע והדבר עשוי להסתיים ב-500 הרוגים. תזכור היטב שאני אמרתי. שבוע טוב. אביה.
 

down under

New member
הפשרה לא מקובלת ! צדקת לאורך כל הדרך:
להיות נהג משאית פול-טריילר זה לא ביג דיל. אני למשל, עשיתי את הרישיון יחסית מהר בזמנו. לא הייתי אומר ביג-דיל. גם ידידה מאוד טובה היא נהגת פול-טריילר והיא תמיד אומרת שנהיגה על פול-טריילר היא משחק ילדים. כדי להגיע ולהיות נהג קטר של רכבת נוסעים - נדרשים 9 שנות אימונים לפחות !!!!!!!! הרבה יותר אחראי והרבה יותר מסובך והכשרה הרבה יותר ארוכה ומסובכת להחריד. שום תאונה עם טריילר לא תגרום ל-700 הרוגים. תאונה נוראה עם רכבת יכולה לגבות מחיר כבד הרבה יותר מאשר כל סוג משאית גורר תומך או אחר. כל מיני גולשים כאן לא נכנסו מימי חייהם לתוך קטר ולבטח לא קראו את ספרי ההדרכה שאורכם הוא בערך פי 30 מכל ספרי התאוריה לרכב כבד. חבל מאוד שאינני יכול, עקב זכויות, לסרוק לכאן את ספר ההדרכה הראשי לנהיגת קטר המצוי ברשותי. החומר מאוד מסובך אפילו לי והדרישות מטורפות. נדרשים הרבה יותר ידע וניסיון מאשר נהג פול-טריילר שנוהג כל יום במשך 30 שנה. עזוב אריק יקירי: יש לך ויכוח עם קובי שלא ראה מימי חייו את ספר ההדרכה לנהגי קטר ואינו יודע כמה דברים צריך לזכור בעת נהיגת קטר. כל סטייה של 1 קמ"ש מהמהירות המותרת בקטע מסויים, יכולה להוביל לאסון נורא. נהגי קטר מנוסים לא סומכים רק על האינדוזי. לסמוך רק על האינדוזי או על מרכז הבקרה, זו נסיעה עיוורת ומסוכנת. ראיתי כבר מקרה בנען שבו האינדוזי פשוט לא פעל והיה קצר סמוי במערכת הבקרה בלוד - קצר שלא נראה על המסכים. זה נגמר כמעט בתאונת צד נוראה בין שני מערכי קרונועים לפני שנתיים. והיה שם גם מקרה שנהג לא ציית לרמזור אדום וגם זה כמעט נגמר בתאונת צד קשה בין שני מערכי קרונוע למרות האינדוזי ולמרות המערכות המודרניות. אין בטוח ותאונות קורות גם אם כל הארץ תהיה מופרדת מפלסית. מספיק בורג אחד שלא סגור היטב בחוגון של קטר או קרונוע והדבר עשוי להסתיים ב-500 הרוגים. תזכור היטב שאני אמרתי. שבוע טוב. אביה.
דעותיך המתלהמות מעניינות לי את הקצה
בטח ובטח אם הן נאמרות כצעקה. ואסיים בהוכחה הבאה: אף נהג סמיטריילר (וקל וחומר אף נהג סמי-פול-טריילר) לא היה נותן לשר התחבורה או התשתיות לנהוג מספר קילומטרים ברכב הכבד על כבישים ציבוריים אם לשר לא היה רשיון מתאים. ברכבת נתנו גם נתנו. נתנו לאיציק מרדכי לנהוג, נתנו לאריק שרון, נתנו גם למכובדים אחרים לנהוג בקרונועי IC3. אז איפה כאן הקושי הרב ויוצא הדופן???
 
דעותיך המתלהמות מעניינות לי את הקצה
בטח ובטח אם הן נאמרות כצעקה. ואסיים בהוכחה הבאה: אף נהג סמיטריילר (וקל וחומר אף נהג סמי-פול-טריילר) לא היה נותן לשר התחבורה או התשתיות לנהוג מספר קילומטרים ברכב הכבד על כבישים ציבוריים אם לשר לא היה רשיון מתאים. ברכבת נתנו גם נתנו. נתנו לאיציק מרדכי לנהוג, נתנו לאריק שרון, נתנו גם למכובדים אחרים לנהוג בקרונועי IC3. אז איפה כאן הקושי הרב ויוצא הדופן???
את הקצה של מה שאין לך !

כשיהיה לך רישיון נהיגה לפול-טריילר, תמשיך את הדיון. עד אז, גש להירשם לתאוריה ולשיעורים על גורר תומך. כאשר תעבור את המבחן המעשי, תקבל ממני ומאריק גביע גלידה במחיר של 8.70 ש"ח בד"ר לק....כל אחד משנינו יתרום למבצע סך של ארבעה שקלים ושלושים וחמש אגורות. ולעניננו: אני לא הייתי נותן לאף אחד שאין לו רישיון נהיגה מתאים לעלות על קטר או על סוס של טריילר. מה אתה רוצה ממני????? אני נתתי למרדכי, לשרון ולביבי לנהוג על קרונוע? אתה מתבלבל קשות. גש קנה לך פיצה פפרוני, שתה פחית קוקה-קולה ותתאושש מהבילבול בו הינך שרוי............ טוב יעקב, יש לי תכנית חשובה בערוץ 515 NG-HD והיא לבטח יותר מרתקת מאשר הדיון איתך. סע לשלום ושיהיה לך שבוע מזהיר, רגוע, נעים ושקט וכמובן קריר !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה