צריבה בהנקה

gig777

New member
צריבה בהנקה


שלום רב,
הנקתי שני ילדים עד גיל שנתיים ללא שום בעיה.
משום מה בילדה השלישית החלה תופעה מוזרה של צריבה בזמן ההנקה ופצעים פתוחים הצצים מעט לאחר ההנקה.
לא יודעת אם קשור - עד גיל חצי שנה לא נתקלתי בשום בעיות. לאחר 6 חודשים חזרתי לעבודה בלית ברירה והתחלתי בשאיבות יומיומיות.
גם התזונה מעט השתנתה. אם בבית הקפדתי על תזונה נכונה, אז לאחר החזרה לעבודה הרביתי בעוגות, קוראסונים ומתוקים כאלה ואחרים.
לאחר כחודש-חודשיים מהחזרה לעבודה התחילו העקצוצים-צריבות בזמן ההנקה. בסיום ההנקה הפטמות היו אדומות ותוך כדקה החלו להופיע פצעים שהגלידו והפכו לקילופים משונים במשך הימים שלאחר מכן.
במקביל לבת שלי הופיעו מעט פצעים בפה. רופא ילדים ורופאת משפחה רשמו לשתינו דקטרין אורל ג'ל. לביתי עברו הפצעים אך אצלי התופעה לא נעלמה.
לביתי זה לא חזר יותר ברוך השם. אך לי הבעיה צצה בכל הנקה/שאיבה. בכל פעם שזה הופיע לא היתה לי ברירה לעבור לשאיבה הידנית שהיא היחידה שלא גרמה לתוצאה זו (ההנקה הישירה והשאיבה המכנית כן גרמו).
הלכתי לבית מרקחת מיוחד שרקח לי משהו טבעי - לא עזר גם כן.
כשהגיעה לגיל 10 חודשים נכנסתי להיריון והפסקתי להניק לקראת גיל שנה, כי זה היה לי כבר קשה מדי ההנקה הידנית. היא ארכה מלא זמן והייתה מייגעת כי מתישהו הפסיק לצאת הרבה חלב.
אני מעוניינת להניק גם את הילד/ה הבא/ה שת/יוולד אך אני לא יודעת איך לבדוק אם הבעיה נפתרה.
אני מפחדת שזה יצוץ מיד עם הלידה ויפגע לי ביכולת ההנקה.

דבר נוסף שאולי קשור - כשבועיים שלושה לאחר שהתופעה החלה, החל לי גם גרד נוראי בפות שמסרב לעבור. הרופאה רשמה לי סוג של נרות לשים במשך 3 ימים וזה כלל לא עזר. לפעמים הגרד לא מורגש ולעיתים זה בלתי נסבל.

הרופאים לא ממש הצליחו לעזור. באינטרנט המידע שקיבלתי לא עזר - שתיתי חומץ תפוחים במשך תקופה ארוכה, היה מגעיל ולא עזר, אני משתדלת להוריד בכמויות הסוכרים והקמחים כמה שיכולה.

אולי במקרה יש פה מישהי שנתקלה בתופעה ויכולה לסייע לי לפתור את הבעיות הללו?

תודה מראש!
 
למעלה