צריך קצת עזרה באינפי...

  • פותח הנושא yg1
  • פורסם בתאריך

yg1

New member
צריך קצת עזרה באינפי...

(חלק מהתרגילים כאן פתרתי אבל אני לא בטוח כ"כ אם נכון אז אני אודה לכם אם תפתרו את כולם...) 1.הוכח שלכל n טיבעי מתקיים: e^x>1+x+X^2/2!+...+X^n/n! 2. F רציפה ב [a,b] וגזירה ב (a,b) פרט למספר סופי של נקודות הוכח שקיימת C שנמצאת בקטע (a.b) כך ש: lF(b)-F(a)l<=lF(c)llb-al 3. הוכח שלמשוואה e^x=X-2 יש פיתרון אחד חיובי ואחד שלילי בדיוק 4. מצא את אורכו המקס´ של סולם הניתן להעברה בצורה אופקית ממסדרון שרוחבו 4 מ´ למסדרון מאונך לו ברוחב 3 מ´ 5.חשב בקירוב שורש שני של 64.1 6. הוכח/הפרך א. אם F גזירה ונגזרת גדולה מ0 אזי lim F(x)=אינסוף x=>אינסוף ב.f גזירה ונגזרתה גדולה או שווה לA עבור A>0 אזי lim f(X)=אינסוף x=>אינסוף עוד שתי שאלות קטנות... אם מישהו יכול לצרף לפיתרון או סתם להסביר לי איך אני מוכיח רציפות, רציפות במ"ש וגזירות וכמו כן מה כל אחד מהם נותן לי בעצם כדי להגיע לפיתרון אני אודה לו מאוד אהה כן השאלה השניה היא שאני מחפש ספר טוב כדי ללמוד ממנו את כל הנושא של פונ´ באינפי 1 בעיקר ספר עם תיאוריה והסברים אם אתם יכולים להמליץ לי זה יהיה די טוב תודה מראש...
 

yg1

New member
תרגיל אחד קצת התבלבל לי.. הנה תיקון

e^x>1+x+X^2/2!+...+X^n/n!
 

לידול

New member
ניסיון

1. תעשה פיתוח של exp(x לטור טיילור ותקבל את התשובה. 2. זהו משפט ערך הביניים לנגזרות צורץ לגרנז´. תחפש במייזלר זה מוכח שם. 3. תעביר אגפים ותקבל e^x-x+2 זאת פונקציה, אם תעשה לה חקירה, תגלה שיש לה נקודת קיצון אחת עבור איקס שווה אפס. וזאת תהיה מינימום. והיא תהיה מתחת לאפס. מכיוון שמשם והלאה הפונקציה עולה, תהיה נקודת חיתוך אחת חיובית עם ציר איקס, משמאל הפונקציה ירדה עד שם ולכן היתה נקודת חיתוך אחת שלילית עם ציר איקס. 5.תעשה דיפרנציאל לפונקציה שורש איקס. מענין אותך הדיפרניאל, כאשר דלתא איקס הוא 0.1 ואיקס הוא 64. 6.תציב בהגדרת הנגזרת, תכפיל במכנה, ותשתמש באריתמטיקה של גבולות, והטענה הוכחה.
 

yg1

New member
אם אתה יכול לצרף פיתרון מלא

זה מאוד יעזור.. או לפחות הסבר קצת יותר מפורט כי לא הבנתי את הרוב תודה בכל מקרה
 
תשובה

עיין בקובץ. אני מניח שאתה לא יודע מה זה פיתוחי טיילור ומקלורן, אז התשובה בהתאם.
 

cauchy

New member
פיתוחי טיילור ומקלורן

לא אני שלחתי את בקשת העזרה, אבל זה מישהו שלומד איתי בקורס. אנחנו לומדים אינפי 1 ועוד לא למדנו את פיתוחי טיילור ומקלורן נודה לכם אם תתנו לנו פתרון שונה במקום.
 

yg1

New member
אממ... עוד משהו... אם את תוכלי

לעזור לי גם בעוד 2 שאלות שלא הבנתי זה יהיה בכלל מעולה .הוכח/הפרך: F מוגדרת על (a,b) חח"ע ומעתיקה כל קטע פתוח חלקי על קטע פתוח אזי F רציפה 2. F רציפה על [0,a] fa=f0 הוכח שקיים Xo<=a/2 וגם Xo>=0 2. F רציפה על [0,a] fa=f0 הוכח שקיים Xo<=a/2 וגם Xo>=0 כך ש f(Xo)=f(Xo)+a/2 תודה בכל מקרה!!
 
תשובה ל-1

מספיק להוכיח ש0F עולה או יורדת, שכן בעזרת עובדה זו יש משפט שטוען ש-F רציפה. נניח בשלילה ש-F לא מונוטונית, ולכן קיימות 3 נקודות x1<x2<x3 כך ש:
F(x(i))<F(x(j)) and F(x(u))>F(x(v)) when x(i)<x(j) and x(u)>x(v) u,v,i,j are in the set {1,2,3}​
ולכן יש צורך להפריד להמון מיקרים. אני אטפל רק במקרה אחד: נניח ש:
F(x1)>F(x2) and F(x2)<F(x3)​
שם לב ש:
[F(x2)+min(F(x1),F(x3))] is between F(x2) and F(x3) and is also between F(x2) and F(x1).​
לפי הנתון F מעבירה את הקטע מ- x1 ל-x2 לקטע פתוח, ולכן קיים t בקטע כך ש-
F(t)=[F(x2)+min(F(x1),F(x3))]​
וכנ"ל לגבי הקטע מ-x1 ל-x3, ומכאן יש לנו סתירה לחח"ע. מקווה שלא התבלבלתי באמצע.
 

yg1

New member
וואי ממש ממש תודה הבנתי הכל עכשיו

תודה!!!!!! תגיד אבל בכל מקרה אתה מכיר ספר שאני יכול ללמוד ממנו בצורה יסודית את הנושא של פונ´ באינפי 1?
 
הממ...

יש את הספרים של האו"פ. בכל ספרייה של אוניברסיטה תוכל למצא אותם [כדאי לך לא לקנות את הספרים כי הם די יקרים].
 

לידול

New member
תיקון לסעיף שתיים

זה דומה למשפט ערך הביניים לנגזרות, צורת לגרנז´ אבל זה לא כיוון שהפונקציה לא גזירה בכל התחום. המשפט איננו נכון. דוגמה נגדית: הפונקציה ערך מוחלט של איקס, בתחום [1,1-]. לכל נקודה בקטע, הנגזרת היא או מינוס אחד או אחד. אגף שמאל הוא אפס ואגף ימין הוא פלוס שתיים או מינוס שתיים.
 

yg1

New member
אנשים!!! אני חייב עזרה!!!

אני כבר ממש ממש נואש... אני חייב עזרה דחופה בתרגילים האלה...
 
למעלה