צריכה יעוץ...

osif1

New member
צריכה יעוץ...

היי..אני בת 23..מתכננת ללמוד השנה חינוך.. נרשמתי לסמינר הקיבוצים למסלול חינוך לגיל הרך לידה עד 6 עם התמחות בחינוך מיוחד.. 2 אופציות נוספות שיש לי הן חינוך לגיל הרך 3-8 מסלול גננות מורות או חינוך יצרתי.. השאיפה הסופית שלי כרגע היא להגיע ללימודי אבחון לקויות למידה..אבל אני לא סגורה איזה מהמסלולים יהווה את הבסיס הטוב ביותר..עוד אופציה שחשבתי עליה היא טיפול באומניות.. אני יודעת שזה עלול להשתנות..ויש לי עוד דרך ארוכה אבל אני רוצה שתהיה לי איזושהיא נקודת יעד..אשמח לקבל איזשהיא חוות דעת.. שיהיה יום מקסים אסנת
 

papaya27

New member
הי לך,

יש לי תואר 1 ביעוץ חינוכי לגיל הרך (מאתא) וביררתי הרבה לגבי לימודי המשך באיבחון לקויות למידה, אז ככה שאולי אוכל לעזור קצת.... 1.לא הבנתי איך המסלולים שבחרת מביאים ללימודי איבחון לקויות למידה. לפי מה שאני יודעת כדי ללמוד את זה כתעודה במכללות צריך ותק בהוראה של חינוך מיוחד (נראה לי ותק עם תלמידים ולא ילדי גן, אבל את יכולה לברר את זה בטלפון בלוינסקי, סמינר הקיבוצים במחלקה של לימודי הסבה/לימודי המשך). כדי ללמוד איבחון כתואר 2 באוני' (חיפה /העיברית) צריך תואר 1 בחינוך מיוחד או תחומים קרובים. אז אם לא הבנתי אותך נכון, תסבירי לי. 2.חוץ מזה כיום יש מאבק בבגץ לגבי העיסוק של מאבחן לקויות למידה, ולא ברור מה יהיה העתיד המקצועי של מי שלמד איבחון. לפי מה שהבנתי יש חשש שרק פסיכולוגים יוכלו להעביר איבחונים, את יכולה לקרוא על זה באתר עמותת המאבחנים (להקיש בגוגל "עמותת גל") 3.לגבי טיפול באומניות אני לא ממש מבינה, אני לא יודעת אם זה נחשב מקצוע בפני עצמו. אבל זה טוב מאד שיש לך יעד ואת מבררת, לפעמים מתחילים איזשהוא מסלול וממשיכים בזרם ושוכחים בככל מה התכוונו מלכתחילה. מקווה שעזרתי תרגישי חופשי לשאול ולשאול וכמובן בהצלחה:)
 

osif1

New member
תודה על ההתייחסות..

את האמת ששמעתי על זה שרוצים לתת רק למי שלמד פסיכולוגיה לאבחן.. אני כרגע נרשמתי למסלול של לידה עד 6 התמחות חינוך מיוחד ורציתי לדעת אם זה תואר שיהיה לי לאן לצאת ממנו ז"א כמו שאת בחרת יעוץ חינוכי לגיל הרך..שזו גם אופציה..הרי זה תואר שני, לא??!! אני מאמינה שתמיד יש לאן לשאוף כרגע אני יודעת שאחת מהדרישות להתקבל לתואר שני באבחון לקויות למידה הוא תעודת הוראה וותק כלשהו..העניין הוא שאני לא יודעת עם להשאר עם המסלול שבחרתי או להחליף אותי למסלולים האחרים..אני רוצה תואר שיפתח בפני עוד אופיות.. או שאולי עדיף לברר מול אוני' חיפה/העיברית ששם לומדים את המקצוע... בכל מקרה המון תודה ושיהיה יום מקסים אסנת
 

papaya27

New member
../images/Emo92.gif

קודם כל, אני למדתי תואר 1 יעוץ חינוכי (+התמחות בגיל הרך), ויש לי התלבטות קשה אם להמשיך לזה בתואר שני. הדילמה נובעת בעיקר מהעניין שבמערכת הקדם יסודית יש מעט הצעות עבודה יחסית (לעומת היסודית והעל יסודית). אבל אני למדתי באוניברסיטה שזה תואר תיארוטי בלבד, והרבה פחות פרקטי מסמינר הקיבוצים ואולי לבוגרי המסלולים הספיציפיים האלו שציינת מתייחסים אחרת בשוק התעסוקה. אבל זה משהו שכדאי לך לברר אולי יש פורום סטודנטים של סמינר הקיבוצים. את רוצה להשאיר אופציות פתוחות להמשך ויש לזה יתרון שהוא גם חיסרון (חוסר התמחות במשהו מאוד ספיציפי=קושי במציאת תעסוקה והתקדמות). אם המטרה היא ללמוד איבחון- אז כדי שהפוקוס יהיה על חינוך מיוחד. אם המטרה היא ללמוד ריפוי באומנות- אז עדיף חינוך יצירתי (כמו שכתבת).
 
למעלה