צריכה עצה/ות לגבי בעיה בעבודה

אורנה 77

New member
צריכה עצה/ות לגבי בעיה בעבודה

שלום, לאחרונה מנהלת משאבי אנוש בחברה בה אני עובדת התחילה "לעקוץ" אותי, אומרת לאנשים כאשר אני בסביבה ש-"בזמן האחרון XXXX לא נחמדה" (XXXX = השם שלי). בהתחלה הבלגתי אחר כך ניסיתי לרמוז לה להפסיק. בקיצור יום חמישי האחרון זה עבר את גבולות הטעם הטוב, דיברתי איתה בטלפון והיא ירדה עליי על כך שאני לא נחמדה ואני נשארתי המומה לא ידעתי מה לעשות והמשכתי את השיחה כאילו לא שמעתי כלום. יותר מאוחר נפגשנו במשרד ובנוכחות אנשים עוד פעם אמרה "בזמן האחרון XXXX לא נחמדה". בהתחלה חשבתי שזה בגלל מה שהיא עוברת בעבודה/חיים אישיים, אבל היא לא מפסיקה. מנהלת משאבי אנוש נמצאת רק שנה וחצי בחברה ואני כבר 8 שנים. אני יודעת שמאוד מפריע לה שהמנכ"ל מאוד מפרגן לי בכנסים של עובדי החברה, מה גם היא אומרת שאני כמו "בונקר" לא מגלה כלום כאילו שזה דבר רע. אני פשוט לא מבינה את המנהלת, היא אדם אינטיליגנטי, 2 תארים, עם ניסיון רב בעבודה, אם יש משהו שמפריע לה איתי מדוע היא לא מדברת איתי. אני פשוט אובדת עצות, חושבת לגשת יום ראשון לשוחח איתה אבל לא יודעת איך להתבטא נכון כדי שהיא תרד ממני. ברור לי שאני צריכה לברור את המילים נכון אחרת אני עלולה להסלים את המצב ולהגיע למקומות לא טובים. מה כדאי להגיד לה ? אודה לכל עצה.
 

Maayan Bar

New member
לשוחח איתה זה רעיון טוב ותחילתה של....

לקיחת אחריות שלך. כדי לדעת מה כדאי לך להגיד לה, יש לתכנן עם מה את רוצה לצאת בסוף השיחה איתה? מה המטרה שאותה את רוצה להשיג?
 

אורנה 77

New member
מה אני רוצה.....

אני רוצה לחזור ל-"שקט" שלי לפני שהכל התחיל. כיום אני רואה אותה בעין מאוד לא טובה, אני כבר לא מדברת על התנהגות לא נאותה של מנהלת, אני מדברת על התנהגות בין אדם לאדם. ברור לי שאי אפשר לחזור למה שהיה בעבר, הנזק נעשה. הקטע הכי מצחיק/עצוב הוא שאותה מנהלת נמצאת דווקא בתפקיד שדורש הרבה מיומנות בהתנהלות מול בני אדם והיא נכשלה, מבחינתי בכל אופן. אבל כמו שאני אומרת אנחנו בני אדם שלפעמיים סוטים מהדרך שבה אנחנו הולכים וצריך רק למצוא את השביל חזרה. אני צריכה לשקול מאוד את המילים בשביל לא להגיע למצב שבו המנהלת לא תוכל לרדת מהעץ שהיא טיפסה עליו וגם שתחשוב שהיא אמרה את המילה האחרונה.
 

restart2

New member
מבחן התוצאה

היי אורנה 77 אם הבנתי אותך נכון את רוצה "שקט. הדרך לחזור לשם הוא לאפשר למנהלת משאבי אנוש לרדת מהעץ.. ולהרגיש כי ידה על העליונה. למה שתעשה זאת? היא אומרת שאת לא נחמדה- ניסית לברר איתה מה זה נחמדה? את כפופה לה? יש לך מנהל/ת או שאת עמיתה שלה? היא מרגיזה אותך ודרך ההתנהלות כפי שציינת אכן אינה ישרה והגונה. יש המון דרכים איך ליצור היפוך/שינוי ומציאות שונה. בשיחה אחת את יכולה להעביר מסר. ואולי אף לשנות התנהגותה. חשבי שוב מה היית רוצה- מהו שקט? ולמה חשוב לך לשמור על "כבודה? מה את חשה מולה? בהצלחה אירית
 

אורנה 77

New member
כמה תשובות...

אני כפופה למנהלת בקטע של אישור חופשות אבל היא לא המנהלת הישירה שלי. מאוד מקווה שמחר השיחה תעבור טוב ולפחות אני אגיע איתה להבנה. ניסיתי לשחזר מה גרם למצב שנוצר ואני חושבת שעצם העובדה שסירבתי לעזור לה בפרוייקט מסויים והיא התחילה "להתחנן" עד שהסכמתי הוביל לזה. ניסיתי להסביר לה שמדובר פרוייקט גדול שצורך הרבה מאוד זמן שאני לא רוצה להתחייב. אם יש דברים שאני יודעת שלא אוכל לעמוד בהם אז מדוע להכניס את עצמי למקומות לא טובים. עוד לא קרה שאחת הבנות במחלקה שלה ביקשה ממני עזרה ולא עזרתי או לא ניסיתי לעזור. המנהלים אצלי בעבודה חושבים שהם יותר טובים מהמזכירות/פקידות, רוב המנהלים אוהבים להגיד את המילה האחרונה ואם את מתנגחת מולם בסופו של דבר משלמים מחיר. מה אפשר לעשות שאנחנו לא חיים בעולם מושלם, הם רוצים את הכבוד שלהם אבל לא תמיד יודעים לתת את הכבוד שהם מבקשים. מאחר ואני נמצאת בתפקיד מאוד רגיש ועובדת עם הרבה מנהלים ישיר או מזדמן, אני צריכה להשתדל לא להכניס את עצמי לעימותים או למקומות שבהם ישתמשו בי אחד כנגד השני (וזה כבר קרה כמה פעמיים).
 

Maayan Bar

New member
שקט...

מה זה השקט שלך לפני שהכל התחיל? זה נשמע קצת כותרת, אבל מה זה בעצם אומר? חשוב שתדעי מה את בדיוק רוצה, באופן ברור, כדי להשיג זאת באמצעות השיחה. את באה לשיחה עם לא מעט "רעשים", כמו: היא נכשלה, סטתה, עלתה על העץ, וכו'. בנוסף, אני שומעת בין השורות שיש רגשות שליליים כלפיה. איך כל זה יכול לשרת את המטרה שאת רוצה להשיג בשיחה?
 

אורנה 77

New member
שקט

"שקט" אצלי נחשב שאני עוברת את יום העבודה שלי בלי להכנס לעימותים, בלי דרמות גדולות. ברור שיש לי רגשות שליליים כלפיה, אני הייתי רוצה לראות מישהו שמגיע לעבודה ומנהל עוקץ אותו ברמה האישית, זה מאוד לא נעים. דווקא ניסיתי בכל הכוח שלי להתנהג בצורה בוגרת ולהתעלות מעל ההתנהגות שלה. התעלמתי מהעקיצות, רמזתי לה, גם אחרי שיחת הטלפון ההזויה התעלמתי, אבל היא בשלה ממשיכה. אני יכולתי באותו רגע של שיחת הטלפון פשוט להחזיר לה באותו מטבע או להכנס למנכ"ל ולהלין עליה. היא לא מכירה אותי, לא חברה שלי (גם לא בעבודה), חוויתי טראומה (מוות של מישהו), היא ניסתה להראות למנכ"ל שהיא מאוד עוזרת לי, שיתפתי איתה פעולה וחלקתי איתה מידע שמצאתי לנכון לתת לה או כזה שאני יודעת שהגיע אליה, כמובן היא רצה עם זה למנכ"ל. אין מה לעשות יש צביעות בכל מקום עבודה, לדוגמא פתאום היא מתעניינת בשלומי כי היא רוצה משהו ממני, ככה היא מתעלמת, עוברת על ידי בלי להגיד שלום. מקווה שמחר השיחה תהיה על הצד הטוב, הכוונות שלי טובות, אבל כנראה משהו בעיניה עשיתי שגרם למצב שהיא ירדה לרמה אישית. מקווה שאוכל לפתור את הבעיה עימה. מישהי בעבודה נתנה לי עצה שלא כדאי לי שהיא תהיה האוייבת שלי. אני אעדכן אחרי השיחה. ערב טוב.
 

Maayan Bar

New member
השיחה

נשמע שיש לך רצון כן ואמיתי ליצור שקט כך שלא יהיו דרמות ועימותים איתה במקום עבודתך (ממליצה לך להגדיר מזה "כן" שקט בשבילך ולא מה "לא" - מניסיון עובד טוב יותר). מזמינה אותך לבוא ממקום של הקשבה - את בעצמך כותבת ש"כנראה משהו בעיניה עשיתי שגרם למצב שהיא ירדה לרמה אישית." שווה לבדוק איתה בצורה פתוחה ואותנטית מה קורה. מציעה להשאיר את ההאשמות מחוץ לשיחה, הן לא יקדמו אותך למטרתך. מאחלת לך הצלחה, ובהחלט אשמח לעידכון, מעין
 
שלום אורנה 77

אין לי הרבה מה להוסיף על מה שנאמר כאן. אני תמיד ממליצה לעשות שיחת הבהרה. יכל להיות שהיא תומר לך דברים שבכלל לא חשבת עליהם לפני כן. אשמח לשמוע איך היתה השיחה ביניכן.
 

אורנה 77

New member
עדכון בנושא

שלום לכולם, אני מרגישה שאני חייבת לכם עדכון לאור העזרה שקיבלתי פה. אז אספר מה היה.... אחרי הירידה הגדולה בטלפון התברר לי שאותה מנהלת הלכה לאחד מהאנשים שאני עובדת איתם (מנהל בכיר) וסיפרה לו על שיחת הטלפון. כמובן שאותו מנהל לא ידע מכלום מאחר ואני לא העזתי לפנות אליו ולספר לו (לא רציתי להסלים מצב רגיש שקיים בין המנהלת למנהל). אותו מנהל מאוד הופתע ופנה אלי, כמובן שאני נשארתי נדהמת וכועסת. רציתי לדבר עם אותה מנהלת אבל היו לה בעיות חמורות ביותר ברמה האישית וברמת העבודה, בקיצור עד שהכל הסתדר עבורה, היא עמדה לפני חופשה ארוכה ואני לא רציתי לעשות לה רע. (בניתי לי תירוצים לנסות ולהצדיק את התנהגותה). היא חזרה מהחופש וכבר ביום השני, על ידי ובנוכחותי אמרה שאני אנטיפטית, באותו רגע כמובן שמרתי על כבודי וכבודה ונמנעתי מלפרוק את כל מה שאני חושבת ומרגישה כלפיה. שלחתי לה מיד מייל שאני מבקשה עימה פגישה. למחרת הייתה שיחה ודיברנו על ענייני עבודה ואחר כך פניתי לשיחה האישית, אמרתי לה שמאוד נפגעתי ממנה וזה לא יפה שהיא ככה מדברת עליי. היא התחילה להסביר שהיא נפגעה ממני שהיא חזרה מהחופשה ואני לא התעניינתי ולא נתתי לה חיבוק וכו' (היא ציפתה ממני למשהו). אמרתי לה שההתנהגות שלה התחילה עוד לפני צאתה לחופשה, אמרה שהיא עברה דברים קשים וכו', לא התנצלה אלא אמרה שהיא אולי לא הייתה בסדר. אמרתי לה שמאוד נפגעתי שהיא סיפרה לאותו מנהל על כך שהיא ירדה עליי בטלפון. בהתחלה לא זכרה על מה אני מדברת אבל ברגע שהזכרתי את שם המנהל פתאום נזכרה. הבהרתי לה שלא מקובל עליי התנהגות כזאת. היום היה לי שיחה טלפונית מאוד קשה ומתישה עם אותו מנהל, מתברר שהיא פנתה אליו אחרי השיחה האישית שניהלתי איתה ובאה אליו בטענות כאילו שהוא לא דיסקרטי (וזה שקר וכזב). מאוד נפגע שאני הזכרתי את שמו בשיחתי עימה, הסברתי לו שאני מאוד נפגעתי מחוסר הדיסקרטיות שלה בתור מנהלת משאבי אנוש, אמרתי לו שלא הזכרתי את העובדה שהיא לכלכלה עליי בפורומים יותר נרחבים. הסברתי לו שאני יודעת שהיה לה מניע רע לספר על שיחת הטלפון (מאחר ואני מזכירתו) דווקא לו. הגעתי הבייתה מחוסרת אנרגיות, הרגשה רעה מאוד. אני מרגישה שנתתי לאותה מנהלת את כל ההזדמנויות לעצור ואפילו המצאתי תירוצים להתנהגות שלה, אבל השורה התחתונה אין תירוץ. היא מחזיקה את אחד התפקידים הכי רגישים בחברה, אין דיסקרטיות ואין אמינות. מקווה שהיא תעזוב אותי לגמרי או לפחות עד לפעם הבאה. מקווה לימים טובים יותר, כנראה שענן אפור אחד הלך והענן השני הגיע. תודה על ההקשבה.
 
למעלה