צריכים עיצה מכן

צריכים עיצה מכן

היי בנות , הנה מגיעה הבקשה הראשונה שלי לעיצה- לשמוע משהו מהניסיון שלכן הגוזלי בן שלושה וחצי שבועות, עד גיל שבועיים הוא ינק ממש יפה וישן טוב , בגיל שבועיים התחיל לישון ולאכול ``בתשלומים`` זאת אומרת שינה קצרה יחסית, קימה, יניקה ממושכת של שעה-שעה וחצי וחוזר חלילה. התחלתי לתת לו השלמות בעזרת פורמולה וגיליתי שכאשר הוא אוכל מבקבוק הוא ישן טוב יותר, הוא רגוע יותר. קראתי בספר של רפואה טבעית שרק אחוז בודד של נשים החלב שלהן אינו מזין ואסור להשבר אם יש מורדות בתהליך. בכל מקרה כשרק טובת הבן שלי מול העיניים אני מוצאת את עצמי תוהה- מה לעשות? אני מאד נהנית מההנקה ויש לי הרבה חלב ברוך השם. האם תוכלו להביע את דעתכן? מה כדאי ורצוי לעשות? הרי אין לי אופציה לבדוק את ערכו התזונתי של החלב שלי. תודה מראש ושבוע טוב לכן.
 

luli

New member
תשובה לאמא של עילאי

לדעתי את צריכה לחשוב לפני הכל על טובת הילד וטובתך, הכרוכות זו בזו. הנקה אינה דבר קדוש וגם אם תינוק יאכל רק פורמולה הוא יגדל לילד בריא ומוכשר. שוב, הכל לדעתי, אם רגועה ופחות עייפה עדיפה על אם עייפה ומניקה. אם עילאי ישן טוב יותר לאחר שאכל פורמולה וכך את יכולה יותר לנוח ולהתפנות לעיסוקייך, יתכן שזה עדיף מלבלות שעות בלנסות לגרום לו לינוק. כשהוא יונק את גם לא יודעת בדיוק כמה אכל. כמובן שזה תלוי גם בגודל הילד. אם הוא מעלה יפה במשקל בכל מקרה ואת נהנית מאד מההנקה, אולי שווה לך לנסות עוד קצת. אולי לא הרבה אמהות יעזו הגיד זאת, אבל לא רק טובת הילד חשובה, אלא גם זו שלך. ברור כי כולנו חושבות: קודם כל הילד! אבל גם את בנאדם וגם לך יש זכויות, גם אחרי שאת אמא. מקווה שעזרתי ולו במעט.
 
תשובה לאמא של עילאי

שלום לך, דעתי שונה משל זו של לולי. לדעתי, את צריכה לנסות ולהמשיך להניק. יש תקופות בגדילת התינוק שהוא דורש לינוק יותר ואלו נקודות של גדילה. כדאי לספק לו צורך זה באמצעות הנקה - ואז בהתאם לעקרונות ההצע והביקוש - תנובת החלב שלך תגדל בהתאם. הניקי את עילאי על פי צרכיו - עכשיו זה בתדירות גבוהה יותר, אבל תאמיני לי - זה ייתייצב! אם תוסיפי פורמולות - תקטן לך תנובת החלב ובקרוב תפסיקי להניק וחבל! יש קפיצות גדילה בסביבות גיל שבועיים, 6 שבועות ו - 3 חודשים - בזמן זה לדעתי כדאי להערך בהתאם ולדעת שזו תקופה של מספר ימים ולא כדאי להישבר. הרבה אמהות מפסיקות להניק דווקא בזמנים אלו וחבל. חלב אם יודע להתאים עצמו לצרכי התינוק - הוא משתנה ומשתפר. אני ממליצה לך לקרוא במדור המשפחה את מה שכתבתי בנושא - הנקה וגם את הכתבה המצורפת בנושא - בטוח שיש שם תשובות לכל שאלותייך. בהצלחה, מיכל.
 

מיכלחן

New member
אל יאוש

בתור אמא לילד בן שנה, שעד היום יונק ואף פעם לא קיבל תחליפים, אני מציעה לך: אל תתיאשי. גם הילד שלי היה יונק שעה, נח חמש דקות ושוב יונק. כל היום היה סביב היניקה. יש תקופות שנקראות קפיצת גדילה (או בשפת הפסימיים: משבר הנקה) בהן הם יונקים יותר. אם יש חל הרבה חלב, את רוצה להניק והילד שלך רגוע- זה סימן טוב בהצלחה
 
למעלה