צר לי עליך אחי יהונתן...

senhadrin

New member
צר לי עליך אחי יהונתן...

צר לי עליך אחי יהונתן... נפלאתה אהבתך לי מאהבת נשים כל פעם שאני קורא את הקינה העצובה הזאת. של דוד על יהונתן עולים לי מחשבות נפלאה אהבתך לי מאהבת נשים האם זה בא לרמז על אהבת גברים בניהם או פשוטו כמשמעו אהבת אח. ואם באהבת אח מדובר אז למה מאהבת נשים ? מצפה לנימוק הולם.
 

spirit18

New member
תגובה קצרה וחריפה

"צר לי עליך אחי יהונתן. נפלאתה אהבתך לי מאהבת נשים". האהבה כאן היא אהבת נפש - יהיה אשר יהיה אני עמך מה שנקרא. שים לב: שאהבת נפש היא אהבה בדרגה גבוהה מאוד מאוד מאשר אהבת גבר ואשה במישור הגופני - שכן כתוב: "צר לי עליך" וכן כתוב: "נפלאתה אהבתך לי מאהבת נשים" - אם זו באמת הייתה אהבה רגילה - בין גבר ואשה - ח"ו, הרי שהיה צריך לכתוב: אהבתך לי כ-אהבת... ולא "נפלאתה" - משמע מעל זה, מעל החומריות, מעל האהבות הרגילות אשר מתונות בדברים פיזיים/גשמיים כמו כסף, תלות, מילוי חוסר כלשהו וכו'. אשאל שאלה - איפה הנשמה של האדם מתבטאת יותר - בסתם אהבה רגילה - משמע "אהבה שתלויה בדבר" או ב: "אהבה שאינה תלויה בדבר"?.......כמובן שבאהבה שאינה תלויה בדבר שכן זהו החסד, הנתינה שאותה מבטאת הנשמה - הניצוץ האלוקי.
 

spirit18

New member
ואהבת לרעך כמוך

כתבתי כאן על משנה זו כבסיס למשנה א' בפרקי אבות שרק א'. וכתוב: "נפלאתה אהבתך לי מאהבת נשים" משמע אהבה שאינה תלויה בדבר כ"ש: "נפלאתה" משמע מעל החומריות - ולכן ניתן לומר שיהונתן בדרגה רוחנית גבוהה שכן הוא קיים את "ואהבת לרעך כמוך" במידה המירבית - ואם כן אזי הוא אוהב עצמו משמע מעריך/דואג לעצמו (לא משמע אגוצנ') ואם כך, אזי הוא אוהב את ה' מאוד.
 

רובוטו

New member
ראיה לדבר

האהבה המוטבעת בטבע בצורה שכמעט לא ניתן בלעדיה כפי רצונו יתברך ומעל הטבע זוהי אהבת חבר המסיע בעבודת ה` (מי שיש לו כזה מבין)ודרגה מתחת לטבע זה אהבת הגוף מאתו מין
 
למעלה