קבוצת דלק רוצה לשנות את ההסדר

בורסה 2008

Well-known member
אני כמחזיק אג"ח ממש לא מעוניין שכספי יהיה מופקד את חבורת האינטרסנטים חסרי היכולת(שמשחקת בכסף שבכלל לא שלה) הנקראים "מוסדיים".
מעדיף להיות תלוי במי שברור לי שכל האינטרס שלו הוא בהצלחת החברה ובהשאת ערך מקסימלי.
 

top102

Active member
מה הקשר אם השווי הוא חיובי או שלילי. אפשר לקחת את החברה במידה ולא יגיו להסכמות. אין צורך לנהל את זה רק למכור את החזקות.
 

בורסה 2008

Well-known member
כמו שכתבת לפני רגע למשקיע888:

אני חושב שאם נשים שני מסלולים שבסופם:
1. הגעת האג"ח הארוכות לאיזור הפארי.
2. קבלת הפארי על ידי לקיחת החברה ומכירת הנכסים.
סעיף 1 יגיע מהר יותר ובוודאות גדולה יותר.

מי שיבחר בדרך של לקחת את החברה לדעתי יעשה זאת בניגוד לאלטרנטיבה הכלכלית הטובה יותר וגם בניגוד למוסר וההגינות שכן גם אם אתה אדיש בין החלופות, אין סיבה למחוק סתם ככה את כספם של בעלי המניות רק מתוך יצרי נקם.
 

משקיע88

Well-known member
ברור שיש ניגוד עניינים בין מחזיקי המניות והאגח. מי שמחזיק בשניהם נאלץ לנקוט עמדה שאיכשהו תתאים להחזקתו ולקרוא לזה מעשה מוסרי.
 

בורסה 2008

Well-known member
אם אהיה מעוניין בעתיד בשירותי פסיכולוגיה בגרוש אני מבטיח לפנות אליך. עד אז תחסוך לי את הפרשנות שלך לדברים שלי.

1. גם אם הייתי רק מחזיק אג"ח הייתי נגד לקיחת החברה.
2. אני בטוח שאתה ממש תיפול מהכסא, אבל אני לא מתאים את דעתי לפוזיציה, אלא להיפך! זו מן שיטה כזאת שאתה קודם מנתח את המצב ורק אז מחליט אם ואיך להיכנס לפוזיציה. אם תרצה וקשה לך להבין, ארחיב על השיטה בשבילך.
 

בורסה 2008

Well-known member
לא מסכים. לחברה אין וודעות תזרימית ושווי ההחזקות יכול להשתנות אם למשל תגיע מוטציה שעמידה לחיסון או אם קורונה תפרק את גוש היורו. הארוכים היום לוקחים את כל הסיכון.
אני מסכים עם השורה התחתונה שבסוף הוא יתן סוכריה ואז המשברון הזה יפתר אבל אם לא אז אין פה מה לחשוב אם מחזיקים ל''א.
שווי האחזקות יכול להשתנות גם אם יופיעו חייזרים ויפוצצו את האסדות. אגב, אם שווי האחזקות יירד זה גם יפגע בפירוק.
אין וודאות תזרימית כרגע אך היא אמורה להתבהר עם השלמת הפעולות באיתקה. משם ועם מכירת תמר ודיבידנדים מאיתקה ודלקד הדרך אמורה להיות סלולה לוודאות.
 

משקיע88

Well-known member
הנאמן מכנס אסיפה לאישור שינוי תנאי ההסדר
אני מקווה מאוד שהרוב יצביע נגד כדי שיהיה שיפור מהותי בהצעה. אישית אשמח מאוד לדרוש פירעון מיידי כפי שההסדר הקיים מאפשר.
 

בורסה 2008

Well-known member
בשנה שעברה המשא ומתן התנהל תחת הדד ליין של ההצבעות ואם אני זוכר נכון אפילו דחו את ההצבעות פעם או פעמיים כדי למצות את המשא ומתן ובסוף השיגו כל מה שרצו ומצד שני תשובה ידע שהוא הולך לעבור את ההצבעה. מאמין ומקווה שזה גם מה שיקרה הפעם, וטוב שהדד ליין מתחיל כבר עכשיו כך שיש עוד יותר מחודש למרחב פעולה במקרה של הסתבכות.
 

משקיע88

Well-known member
בשנה שעברה הייתי פעיל בתחום, התקשרתי עם הנאמן וגם עם מוסדיים שחלקם הסכימו לשמוע מה יש לי להגיד.
היום השקעתי כבר ירדה לשליש ממה שהייתה (במונחי ערך נקוב). גישתי היא שככול שמצב החברה מבחינת NAV טוב, כך יש להתעקש על ביצוע מלא ומדוייק של שטר הנאמנות. כשחברה נמצאת במצב רעוע, מחזיקי החוב תלויים במידה רבה בנכונותם של בעלי השליטה לתרום מכיסם. ככול שהמצב משתפר, אין לצפות לכלום מבעל השליטה. אין לו יכולת לשלם? לא נורא. נדאג לעצמנו. השתרש כאן מושג "לקחת את החברה". אין דבר כזה. לצורך אכיפת שטר הנאמנות הנאמן פשוט מוכר את נכסי החברה. ככול שמצבה טוב אין צורך בניהול אקטיבי וב"הגנה מפני נושים" נוסח chapter 11, מספיק לבצע מכרז על הנכסים העיקריים. אזכיר שיש שיעבוד על 40% מדלקד, אפשר למכור גם בלי פירוק.
כדי שבעל השליטה יבין שמצבו בעייתי, אסור אפילו לחשוב על פשרות אלא אם כן הן מכילות שיפור מובהק של מצב הנושים, כמו שעשינו לפני שנה.
 

בורסה 2008

Well-known member
הכלל של ללכת עם כשהמצב קשה ונגד כשהמצב טוב הוא פשטני מדי. ללכת למכירת בזק זה אף פעם לא הליך טוב, במיוחד כשרוב הסיכויים שכל הסדרות נמצאות מהלך אחד מלחזור לפארי מהר הרבה יותר מהליך המכירה.
לא חושב שמישהו מדמיין שמחזיקי האגח יעשו לתשובה טובה ופשוט יתנו לו את הזמן, וברור שיתעקשו על שיפור מצבם וגם באופן מובהק, אך עדיין האינטרס לדעתי הוא לא לשבור את הכלים אלא להשיג את הסיפורים במשא ומתן, ומכיוון שלכולם אותו אינטרס, אני מעריך שיגיעו להסכמות. התנאים יכולים להתחיל מגיוס הון והתחייבות תשובה להשתתף בחלקו ועד שיפורי ריבית, חיזוקים ביטחונות ועוד. תלוי כמה לוחמניים יהיו.
 

משקיע88

Well-known member
אין כאן כללים נוקשים אלא הגיון עסקי. "מכירת בזק זה אף פעם לא הליך טוב" הוא דוגמה טובה לכלל נוקשה. בנק סיטי מלונדון ביצע מכירת בזק של מניות דלקד לפני שנה במסגרת margin call וקיבל תוך שבועיים (אחרי ערעור) את מלוא החוב אליו. עיון בניתוח של יניב רחימי היום בכלכליסט מראה שהפעולות ההוניות באיתקה חיוניות לקבוצת דלק.
הניסיון לשנות את שטר הנאמנות תמורת גיוס 50 מיליון ש"ח עד סוף השנה הוא נלעג ובזוי. ברור שהצעד הראשון שנוקטים איננו דרישה לפירעון מיידי. יש עוד כחודש לתשובה להתעשת ולהציע פתרון עסקי מתקבל על הדעת. זה מספיק זמן אבל צריך למהר ולא לבזבז אותו על הצעות הזויות.
 
נערך לאחרונה ב:

בורסה 2008

Well-known member
אם כל הנכסים המשמעותיים היו נסחרים בשוק(בעיקר איתקה) והיה אפשר לממש אותם ברגע, ובנוסף היחס בטוחה לחוב היה מעל 150%(כי ברור שמימוש בזק הולך ליצור לחץ על המניה בשוק), אז הייתי חושב כמוך. גם עם הבנקים שעמדו להם ביטחונות תשובה הגיע להסכמות בסופו של דבר כדי שלא יממשו בטוחות ולהם היו בטוחות מהירות למימוש(דלקד).
לגבי כלכליסט, הוא לא חידש כלום. אני מתחילת השנה כותב כאן שכל התזרים וכל הצלחת המתווה תלויים בפעולות באיתקה. אז היה נראה לי שאולי יצליחו לעשות אותם בזמן, לאחר הדוח השנתי כבר התחלתי להבין שכנראה שלא. מכה בכנף, אבל לא מכת מוות. צריך לשלם מה שהאגחים רוצים ולהמשיך הלאה.
 

משקיע88

Well-known member
ציינתי נכס משמעותי סחיר ש40% ממנו משועבד לאגחים - דלקד. לדעתי הוא ניתן למימוש מהיר למדי. אני מסכים אתך שתשובה צריך להיענות לדרישות האגחים. השאלה היא אם הוא יפנים זאת תוך 5 שבועות. לגבי איתקה - זה עניין של בליעת הגאווה על מנת שיציע לבעלי האגחים להחליף חוב תמורת מניות באיתקה לפי שווי של 1 מיליארד $ לאחרונה. לא רוצה - לא צריך. שלם היום. רוצה- לא יישאר הרבה שווי למניית קבוצת דלק אבל זה יותר טוב מכלום.
 
נערך לאחרונה ב:

בורסה 2008

Well-known member
ה-40% המשועבדים יכסו חלק קטן מהאג"ח, במיוחד בלחץ של מימוש, ושאר המימושים כבר יותר מסובכים.
תשובה יבין, גם אם זה יהיה בדקה התשעים כמו בשנה שעברה, ברגע שיתחיל להרגיש את איבוד החברה, הוא יכנע.
איתקה- לא בליעת גאווה. לתת החלפה לפי שווי של 1B$ זאת כבר אלטרנטיבה לא טובה לבעלי המניות. עדיף ללכת לגיוס ולממש את איתקה בפחות לחץ. הערכת השווי האחרונה לאיתקה הייתה 1.9B ונאמר שם שתצא הערכה עדכנית לפי המחירים הנוכחיים(שכבר בטח תהיה מעל 2B). אין סיבה לממש לפי 1B אם יש אלטרנטיבות אחרות.
 

בורסה 2008

Well-known member
צריך גם לזכור, ככל שהזמן עובר ומחירי הנפט נשארים בטווח העכשווי, איתקה מדפיסה המון כסף ותוכל לשלם דיבידנד הרבה מעבר לתחזיות. מה שצריך זה לקנות זמן באלטרנטיבה הכי פחות גרועה.
 
צריך גם לזכור, ככל שהזמן עובר ומחירי הנפט נשארים בטווח העכשווי, איתקה מדפיסה המון כסף ותוכל לשלם דיבידנד הרבה מעבר לתחזיות. מה שצריך זה לקנות זמן באלטרנטיבה הכי פחות גרועה.
יש סכוי טוב שאיתקה תהיה שווה הרבה יותר אם ימצא נפט בקידוח נסיוני שיחל בעוד כחודש. לאיתקה יש בעלות של 60% בשדה זה.

 

משקיע88

Well-known member
מי שרוצה ליהנות מהאופציה של שיפור בערכה של איתקה (קידוחים נוספים, עליה במחיר הנפט) צריך לשלם למחזיקי האגחים על ערך הזמן שהם יתנו לו בתיקון תנאי ההסדר. אחרת יאלץ לצערו הרב לוותר על ההימורים ולשלם לאלתר.
 

בורסה 2008

Well-known member
אני מאמין שבסוף ישלמו לבעלי האג"ח בערך מה שהם יבקשו.
מעבר לכך, יכול להיות שזאת דווקא תהיה אפשרות לחזק את דלק קבוצה במידה ויהיה סימן להצלחת המשא ומתן. הנייר ירד כבר יותר מ-30% מהשיא.

לא ממליץ כמובן. מדובר ברכבת הרים :)
 
למעלה