קבלת מפתחות לדירה החדשה

shlomob12

New member
קבלת מפתחות לדירה החדשה

מה אני אמור לבדוק עוד לפני שאני מקבל את המפתחות לדירה חדשה ומשלם את יתרת החוב לקבלן
תודה מראש שלמה
 
הליך המסירה

עליך לשלם לקבלן בהתאם לחוזה.אם הדירה אינה ראויה למגורים ובכל-זאת הקבלן דורש למסור לך אותה כבר בשלב זה(יש טופס 4? ראית אותו?) ייתכן שאתה רשאי עקרונית על-פי החוזה שלא לשלם הכל, עד אשר תקבל דירה ראויה למגורים ובעלת אישור לחיבור לתשתיות. במהלך מסירת הדירה יש לערוך פרוטוקול מסירה, ובו עליך לדרוש את המוסר מטעם הקבלן שיציין את כל הליקויים בדירה אותם אתה רואה-בלי להתבייש. גם אם אומר ש"עזוב, זה נסדר כבר מחר"-עמוד על כך שיירשם. בסופה של הרשימה, ראה לכך שיצויין ש "הליקיים שצויינו הם ליקויים אותם יכל הרוכש לראות במהלך מסירת הדירה, בעין בלתי מקצועית". ראה לכך שתקבל את כל המפתחות, ואם מגיעים לך דמי שכירות-בדוק בחוזה מתי על הקבלן לשלם. אם עד מסירת הדירה-אתה רשאי לדרוש מהמוסר שיגיע כבר עם שיק מוכן.
 

shlomob12

New member
תודה על ההסבר , אין לי בנתיים

טענות כלפי הקבלן , אבל מובן לי הלוגיקה במקרה ויש ליקויים בדירה . מודה על התשובה שלמה
 
ציניות..

אמנם ה"בדיחה" משעשעת, אולם הדבר עצוב. לדעתי, המדיניות של ה"יד הקלה" של בתי המשפט על הדק פסקי הדין כנגד קבלנים הוותה חלק מהגורמים לקריסת ענף הבניה. כך גם, הנחת העבודה של רוכשי דירות, שבכל מקרה נתבע מאוחר יותר את הקבלן, כחלק ממדיניות "הנחה אוטומטית כפויה".
 
מדניות היד הקלה

קבלני הבנין אינם כה תממים כפי שאתה מתאר, אני לא רוצה להגיד שכולם, אך חלקם עושים טעויות, לא עמודים בזמנים, ישנם ליקויים וכו´, אינני רואה מדיניות כזו, בתי המשפט הינם חלק מהגורמים לקריסת הענף ? נראה לא רציני ! אם יש מקרים יוצאי דופן, אולי, בגדול בהתאם לנסיוני, אנו עם של סמוך...לא מדייקים, לא עושים את העבודה כנדרש ואז ישנם בעיות. האם לרוכש דירה לא מגיע את מה שהובטח לו? דירה העומדת בתקנים ? לאור התביעות הקבלנים הרציניים לקחו את עצמם בידיים והחלו לתקן את המצב ע"י פיקוח הדוק יותר, בדיקות לפני ואחרי ביצוע וכו´...ואז הצרכן והקבלן יוצאים נשכרים.
 
ליקויי בניה

קונה נבון, החושש לליקויים ישכור שרותי מהנדס שיבדוק את הדירה והבניין לפני גמר החשבון.
 

ERA victory

New member
מנסיון אישי לצערי מהתקופה שחשבתי ש.

גד זאבי זה שם דבר. הבטחות ופרסומים ............ ומציאות של טול כרם
 
הבהרת העמדה

איני חולק על כך שקבלן צריך למסור המוצר מושלם. ישנו פס"ד של כב´ הש´ חשין המנוח, משנות ה-60, הפותח במילים "מעשה בסנדלר וחייט שחשקה נפשם לבנות בית..." או משהוא דומה, הממחיש את עזות המצח של קבלן המזלזל ברוכשי הדירות. אבל, יצא לי לטפל בתביעות של רוכשי דירות, ולייצג קבלנים כאחד. הבעיה היא, שבעצה אחת עם עוה"ד רוכשי הדירות במקרים רבים עושים הכל כדי לסכל זכותו של הקבלן לתקן, על-מנת לקבל כסף. לא שיש להם סיבה טובה לכך-הקבלן אפילו לא נדרש לתקן. כמו-כן, על כל ליקוי אשר יש לתקן בשנת הבדק-טוענים שלא ניתן להתגורר בדירה בגללו, ומסרבים לקבל הדירה, כאשר הטעם פשוט-לא מצאו עדיין קונה לדירתם הישנה... אשר למדיניות בית המשפט: ההלכה בדבר הודעה בכתב על אודות ליקויים נשתנתה, והפכה למשהוא הכולל "די בכך שידע הקבלן על הליקויים"-כך שמספיק שהרוכש טוען ש"התקשרתי מתישהוא ואמרתי למזכירה". כך גם לעניין תיקוני ליקויים-מפסה"ד המנחים בעניין דיור לעולה ושיכון עובדים ההלכה נתמסמסה רבות. ודברים אלו הם רק על קצה המזלג.
 

ERA victory

New member
אני מדבר על פרויקט מגדלי עלית בחדרה

ועל הפיתוח במרכז הפרויקט שאם תראה את הפרסום והיום תראה את התוצאה יש רק דמיון בין השניים
 
למעלה