קבלת תעודת הבגרות

OnlineOne

New member
קבלת תעודת הבגרות

שלום לכולם, שמי איתי ובמהלך השנה האחרונה השלמתי בגרות במתמטיקה (מועד חורף 2006) וכעת היני זכאי לתעודת הבגרות. את ציוני הבגרות כבר קיבלתי, אולם התעודה עצמה בוששת לבוא. פניתי אל המשרד הרלוונטי בבית הספר אך זה ציין כי שלח פקס למשרד החינוך ויצור עמי קשר כאשר התעודה תגיע לשורותיו. לשמחתי, או שמא לצערי, התקבלתי לתוכנית אקדמאית על סמך מבחן כניסה אולם עלי עדיין להציג את תעודת הבגרות כתנאי הכרחי ללימודים ואיני יודע כיצג להשיגה? האם תוכלו להפנותי אל הגורם הרלוונטי במשרד החינוך על מנת שאוכל להמציא את התעודה בהקדם האפשרי ומה הוא לרוב זמן ההמתנה? תודה מראש, איתי.
 
תשובה

תעודת הבגרות מגיעה כשהיא מודפסת כדין וכיאה למסמך פורמלי, רק לקראת מאי שנה לאחר השלמת כל חובותייך לביה"ס, למשרד החינוך . יש עדיין מבחנים שנערכים, כולל מועדים מיוחדים, וכאשר סוגרים ציונים , כולל חובות ושקלול יחידות , התעודה מוכנה רק לקראת אפריל-מאי. זה דבר מוכר וידוע . גם בתארים , אינך מקבל את תעודת התואר בשנה שסיימת אלא כחצי שנה מאוחר יותר (מי שסיים תואר לדוגמא ביוני 2007 ומסיים מבחנים וחובות לקראת סוף 2007 , מקבל את התואר רק במאי-יוני 2008. מה שכן , אתה בהחלט יכול לקבל מסמך זמני של ציונייך . ניתן לקבל אפילו מביה"ס שלך שמזין את ציוני הבגרות שלך . בהצלחה.
 

OnlineOne

New member
שתי שאלות

האם אין שום אפשרות "לזרז עניינים"? בכל זאת, מה עושים עתודאים למשל?! שאלה שניה, האם מסמך ציונים מבית הספר (מעודכן?!) הוא קביל להרשמה לאוניברסיטה?
 
תשובות

1) לא עד כמה שידוע לי. לגבי עתודה , זה דרך הצבא , הצבא "דואג" למסמכים הדרושים . 2) תברר דרך האוניברסיטה. תנאי קבלה לאוניברסיטה נדרשת תעודת בגרות . אבל ההרשמה לאוניברסיטה היא בהלימה עם קבלת תעודת הבגרות. שוב, בקשר לעתודה, קד"צ וכדומה יש זירוז תהליכים והגופים הרלוונטיים מנפיקים מסמכים מיוחדים. בכל מקרה, התהליך שאתה עובר, לא ברור לי. אם התקבלת לתוכנית אקדמאית , אז אתה מוגדר כעתודאי (כי היית אמור להתגייס) ויש גוף שמטפל בנושאים הללו.
 

OnlineOne

New member
התקבלתי מחוץ לגבולות ישראל

את התעודה אני צריך רק כדי לאשר את הציונים. לאן, אם כן, ניתן לפנות? הטלפון של משרד החינוך מסרב לענות גם לאחר 15 דקות המתנה!!
 
תתכן בעיה.

ובקונסוליה לא עוזרים לך? אני מציעה לך שתיגש למשרד החינוך באופן עצמאי . בד בבד תבקש מביה"ס מסמך רשמי של ציוניך : 1) הפנימיים, הבית-ספריים של כיתה יב'. 2) החיצוניים . כמדומני יש אפשרות להנפיק ציונים ולציין שאלו ציונים זמניים עד להנפקת תעודת הבגרות. בהצלחה.
 
למעלה