קווי אגד בצפון השומרון (26, 27) עוברים לאפיקים ב-26.2

מצב
הנושא נעול.
קווי אגד הממוגנים האחרים (בגוש עציון, הר חברון ובקעת הירדן)

וכך מתפנות מכונות ממוגנות לקווי אגד אחרים...
קווי אגד הממוגנים האחרים (בגוש עציון, הר חברון ובקעת הירדן)
אמורים (או אמורים היו) לעבור לאגד תעבורה.
אשכול הקווים הזה של אגד אפילו נקרא: "אגד תעבורה - ממוגן".
 
זה טוב ויפה שיש הכפלת תדירות בקו 26

יש הכפלת תדירות בקו 26
זה טוב ויפה שיש הכפלת תדירות בקו 26
אבל למה בשביל לשפר את השירות ולהכפיל את התדירות של הקו צריך להעביר אותו לחברה אחרת? החברה הנוכחית לא יכולה להגביר את התדירות? הרי בכל מקרה, נדרשים אוטובוסים ממוגני ירי בקו 27(בקו 26 לא), שאותם המדינה מתקצבת בכל מקרה ובאותו הכסף. מה עומד מאחורי ההחלטה המוזרה הזאת, שנודף ממנה ריח חזק של מחטף? האם הקווים הללו כלולים במסגרת המספר של ה-17% של קווי "אגד" שמיועדים לעבור להפרטה עד שנת 2020? מכל מקום, עושה רושם שעד היום מספר הקווים של "אגד" שיצאו להפרטה, גם ללא מכרז (ראה קווים 497 ו-180,שהועברו ללא מכרז לחברת "סופרבוס" במתנה), הוא הרבה יותר מהמספר שנקבע בהסכם תרות בין "אגד" למדינה.

אם משרד התחבורה רוצה להפריט את הקווים האלו, אז שיעשה מכרז מסודר בנושא ולא יום אחד יחליט להעביר קווים מחברה לחברה בלי הליך מסודר של מכרז ולמה דווקא אפיקים, שעל טיב השירות שלהם בשומרון יש תלונות מפה ועד להודעה חדשה? אולי יש עוד חברות שהיו מעוניינות להפעיל את הקווים האלו. בכלל, לא היה ידוע בכלל שקווי צפון השומרון היו מיועדים על פי התכנון לצאת להפרטה ומי יודע, אולי יש עוד הפתעות בקנה עד 2020....

יכול להיות שזה קשור לאותה תאונת הדרכים, שבה היה מעורב אותו אוטובוס של "אגד" בכביש 1 מלפני כשבוע, שמחליטים לקחת עוד קווים מ"אגד"? מדובר בשני קווים ששיכים לאשכול של "אגד"- "חדרה-פרברי", שמפעיל אותו סניף חדרה (צפון השרון),מה קרה שדווקא בנקודת הזמן הזאת (פברואר 2016),אשכול שלא היה מיועד לצאת להליך של הפרטה. מוזר....
 
לא סביר לקשור בין התאונה לבין העברת הקווים

זה טוב ויפה שיש הכפלת תדירות בקו 26
אבל למה בשביל לשפר את השירות ולהכפיל את התדירות של הקו צריך להעביר אותו לחברה אחרת? החברה הנוכחית לא יכולה להגביר את התדירות? הרי בכל מקרה, נדרשים אוטובוסים ממוגני ירי בקו 27(בקו 26 לא), שאותם המדינה מתקצבת בכל מקרה ובאותו הכסף. מה עומד מאחורי ההחלטה המוזרה הזאת, שנודף ממנה ריח חזק של מחטף? האם הקווים הללו כלולים במסגרת המספר של ה-17% של קווי "אגד" שמיועדים לעבור להפרטה עד שנת 2020? מכל מקום, עושה רושם שעד היום מספר הקווים של "אגד" שיצאו להפרטה, גם ללא מכרז (ראה קווים 497 ו-180,שהועברו ללא מכרז לחברת "סופרבוס" במתנה), הוא הרבה יותר מהמספר שנקבע בהסכם תרות בין "אגד" למדינה.

אם משרד התחבורה רוצה להפריט את הקווים האלו, אז שיעשה מכרז מסודר בנושא ולא יום אחד יחליט להעביר קווים מחברה לחברה בלי הליך מסודר של מכרז ולמה דווקא אפיקים, שעל טיב השירות שלהם בשומרון יש תלונות מפה ועד להודעה חדשה? אולי יש עוד חברות שהיו מעוניינות להפעיל את הקווים האלו. בכלל, לא היה ידוע בכלל שקווי צפון השומרון היו מיועדים על פי התכנון לצאת להפרטה ומי יודע, אולי יש עוד הפתעות בקנה עד 2020....

יכול להיות שזה קשור לאותה תאונת הדרכים, שבה היה מעורב אותו אוטובוס של "אגד" בכביש 1 מלפני כשבוע, שמחליטים לקחת עוד קווים מ"אגד"? מדובר בשני קווים ששיכים לאשכול של "אגד"- "חדרה-פרברי", שמפעיל אותו סניף חדרה (צפון השרון),מה קרה שדווקא בנקודת הזמן הזאת (פברואר 2016),אשכול שלא היה מיועד לצאת להליך של הפרטה. מוזר....
לא סביר לקשור בין התאונה לבין העברת הקווים
החלטה כזו לא נולדת בין רגע ואין שום קשר בין תאונה בכביש 1 לבין הקווים בצפון השומרון (הרי את 402 לא לוקחים מאגד).

למה אפיקים? כי מלבד אגד ואגד תעבורה, רק אפיקים מפעילה אוטובוסים ממוגנים ויותר הגיוני להעביר את קווים 26 ו 27 לאשכול השומרון של אפיקים מאשר לאשכול עוטף ירושלים של אגד תעבורה.

סביר להניח שהעיתוי הזה נקבע והוסכם בין משרד התחבורה לבין אגד כבר מזמן. זה לא השינוי היחיד שמתבצע ב-26.2.2016. יש עוד כמה שינויים גם באשכול נתניה - גוש דן של נתיב אקספרס וגם באשכול השרון של מטרופולין.

ולא מדובר באשכול שיוצא להפרטה אלא בשני קווים בלבד (וביטול קו שלישי שפעל במוצ"ש בלבד כתחליף לשני הקווים הללו). העברת שני הקווים הללו לא מעידה שום דבר על עתיד הקווים האחרים באשכולות חדרה של אגד.
אולי בכלל אגד הייתה מעוניינת להפסיק לתפעל את הקווים הללו?
 
אגב, גם היו מקרים של העברת קווים לאגד ללא מכרז

זה טוב ויפה שיש הכפלת תדירות בקו 26
אבל למה בשביל לשפר את השירות ולהכפיל את התדירות של הקו צריך להעביר אותו לחברה אחרת? החברה הנוכחית לא יכולה להגביר את התדירות? הרי בכל מקרה, נדרשים אוטובוסים ממוגני ירי בקו 27(בקו 26 לא), שאותם המדינה מתקצבת בכל מקרה ובאותו הכסף. מה עומד מאחורי ההחלטה המוזרה הזאת, שנודף ממנה ריח חזק של מחטף? האם הקווים הללו כלולים במסגרת המספר של ה-17% של קווי "אגד" שמיועדים לעבור להפרטה עד שנת 2020? מכל מקום, עושה רושם שעד היום מספר הקווים של "אגד" שיצאו להפרטה, גם ללא מכרז (ראה קווים 497 ו-180,שהועברו ללא מכרז לחברת "סופרבוס" במתנה), הוא הרבה יותר מהמספר שנקבע בהסכם תרות בין "אגד" למדינה.

אם משרד התחבורה רוצה להפריט את הקווים האלו, אז שיעשה מכרז מסודר בנושא ולא יום אחד יחליט להעביר קווים מחברה לחברה בלי הליך מסודר של מכרז ולמה דווקא אפיקים, שעל טיב השירות שלהם בשומרון יש תלונות מפה ועד להודעה חדשה? אולי יש עוד חברות שהיו מעוניינות להפעיל את הקווים האלו. בכלל, לא היה ידוע בכלל שקווי צפון השומרון היו מיועדים על פי התכנון לצאת להפרטה ומי יודע, אולי יש עוד הפתעות בקנה עד 2020....

יכול להיות שזה קשור לאותה תאונת הדרכים, שבה היה מעורב אותו אוטובוס של "אגד" בכביש 1 מלפני כשבוע, שמחליטים לקחת עוד קווים מ"אגד"? מדובר בשני קווים ששיכים לאשכול של "אגד"- "חדרה-פרברי", שמפעיל אותו סניף חדרה (צפון השרון),מה קרה שדווקא בנקודת הזמן הזאת (פברואר 2016),אשכול שלא היה מיועד לצאת להליך של הפרטה. מוזר....
אגב, גם היו מקרים של העברת קווים לאגד ללא מכרז
למשל קו 243 של דן שעבר לאגד (ומאוחר יותר שונה מספרו ל-199 עד שבוטל לאחר שקו 145 החל לפעול).
או במסגרת רפורמת גוש דן בשנת 2011, שבה קו 26 עבר מדן לאגד.
 

אוהד1110

New member


זה טוב ויפה שיש הכפלת תדירות בקו 26
אבל למה בשביל לשפר את השירות ולהכפיל את התדירות של הקו צריך להעביר אותו לחברה אחרת? החברה הנוכחית לא יכולה להגביר את התדירות? הרי בכל מקרה, נדרשים אוטובוסים ממוגני ירי בקו 27(בקו 26 לא), שאותם המדינה מתקצבת בכל מקרה ובאותו הכסף. מה עומד מאחורי ההחלטה המוזרה הזאת, שנודף ממנה ריח חזק של מחטף? האם הקווים הללו כלולים במסגרת המספר של ה-17% של קווי "אגד" שמיועדים לעבור להפרטה עד שנת 2020? מכל מקום, עושה רושם שעד היום מספר הקווים של "אגד" שיצאו להפרטה, גם ללא מכרז (ראה קווים 497 ו-180,שהועברו ללא מכרז לחברת "סופרבוס" במתנה), הוא הרבה יותר מהמספר שנקבע בהסכם תרות בין "אגד" למדינה.

אם משרד התחבורה רוצה להפריט את הקווים האלו, אז שיעשה מכרז מסודר בנושא ולא יום אחד יחליט להעביר קווים מחברה לחברה בלי הליך מסודר של מכרז ולמה דווקא אפיקים, שעל טיב השירות שלהם בשומרון יש תלונות מפה ועד להודעה חדשה? אולי יש עוד חברות שהיו מעוניינות להפעיל את הקווים האלו. בכלל, לא היה ידוע בכלל שקווי צפון השומרון היו מיועדים על פי התכנון לצאת להפרטה ומי יודע, אולי יש עוד הפתעות בקנה עד 2020....

יכול להיות שזה קשור לאותה תאונת הדרכים, שבה היה מעורב אותו אוטובוס של "אגד" בכביש 1 מלפני כשבוע, שמחליטים לקחת עוד קווים מ"אגד"? מדובר בשני קווים ששיכים לאשכול של "אגד"- "חדרה-פרברי", שמפעיל אותו סניף חדרה (צפון השרון),מה קרה שדווקא בנקודת הזמן הזאת (פברואר 2016),אשכול שלא היה מיועד לצאת להליך של הפרטה. מוזר....
 
תשובה מפורטת

זה טוב ויפה שיש הכפלת תדירות בקו 26
אבל למה בשביל לשפר את השירות ולהכפיל את התדירות של הקו צריך להעביר אותו לחברה אחרת? החברה הנוכחית לא יכולה להגביר את התדירות? הרי בכל מקרה, נדרשים אוטובוסים ממוגני ירי בקו 27(בקו 26 לא), שאותם המדינה מתקצבת בכל מקרה ובאותו הכסף. מה עומד מאחורי ההחלטה המוזרה הזאת, שנודף ממנה ריח חזק של מחטף? האם הקווים הללו כלולים במסגרת המספר של ה-17% של קווי "אגד" שמיועדים לעבור להפרטה עד שנת 2020? מכל מקום, עושה רושם שעד היום מספר הקווים של "אגד" שיצאו להפרטה, גם ללא מכרז (ראה קווים 497 ו-180,שהועברו ללא מכרז לחברת "סופרבוס" במתנה), הוא הרבה יותר מהמספר שנקבע בהסכם תרות בין "אגד" למדינה.

אם משרד התחבורה רוצה להפריט את הקווים האלו, אז שיעשה מכרז מסודר בנושא ולא יום אחד יחליט להעביר קווים מחברה לחברה בלי הליך מסודר של מכרז ולמה דווקא אפיקים, שעל טיב השירות שלהם בשומרון יש תלונות מפה ועד להודעה חדשה? אולי יש עוד חברות שהיו מעוניינות להפעיל את הקווים האלו. בכלל, לא היה ידוע בכלל שקווי צפון השומרון היו מיועדים על פי התכנון לצאת להפרטה ומי יודע, אולי יש עוד הפתעות בקנה עד 2020....

יכול להיות שזה קשור לאותה תאונת הדרכים, שבה היה מעורב אותו אוטובוס של "אגד" בכביש 1 מלפני כשבוע, שמחליטים לקחת עוד קווים מ"אגד"? מדובר בשני קווים ששיכים לאשכול של "אגד"- "חדרה-פרברי", שמפעיל אותו סניף חדרה (צפון השרון),מה קרה שדווקא בנקודת הזמן הזאת (פברואר 2016),אשכול שלא היה מיועד לצאת להליך של הפרטה. מוזר....
תשובה מפורטת
נורא קל לקרוא לכל דבר מחטף, שחיתות, ולזרוק כל מיני מספרים לאויר.

שוכחים שיש מספיק קווים שאגד רוצה להיפטר מהם למרות שלמשרד לא היה מפריע שהם יישארו אצלה.
קווים ממוגני ירי דורשים התמחות מיוחדת. זה נכון לקו 27 שדורש ממוגן, וזה נכון לקו 26 שיכול תיאורטית להיות מוכרז כממוגן בהתראה של יום מאלוף הפיקוד (אם המתיחות באזור ג'נין תעלה מאד).
לכן לא היה נכון להעביר את הקווים האלה במכרז "חדרה-נתניה בו זכתה חברת קווים, כי לא רצו שיהיה מפעיל עם קו ממוגן ירי אחד. למרות שאגד היתה שמחה להיפטר מהם כבר אז.
שלוש חברות "מתמחות" בממוגני ירי, אגד (שמעכשיו תתמקד רק בדרום הר חברון), אגד תעבורה (אזור ירושלים, כולל בעתיד את השירות שעוד מופעל על ידי אגד מירושלים דרומה), ואפיקים (אזור שומרון, מעכשיו כולל צפון השומרון).
אגד לא רצתה את הסיוט של קו ממוגן בצפון רחוק ממוקד הפעילות של שאר ממוגני הירי שלה, והאמת שגם אפיקים לא רצתה, כי האזור מצליח להיות רחוק גם ממוקד הפעילות שלה (אבל יותר קרוב מאגד ולכן יותר הגיוני). משרד התחבורה כפה את התהליך על אפיקים לבקשת אגד.
בין היתר זה היה זמן שבו משרד התחבורה הסתכל באופן ממוקד על מערך הקווים והחליט לשפר אותו. עקרונית היה אפשר לעשות את זה גם עם אגד, אבל לאגד היה חשוב יותר להיפטר מהקווים האלה מאשר לשפר אותם.
 
או.קיי. אמיר, תודה על ההסבר, לא ידעתי

תשובה מפורטת
נורא קל לקרוא לכל דבר מחטף, שחיתות, ולזרוק כל מיני מספרים לאויר.

שוכחים שיש מספיק קווים שאגד רוצה להיפטר מהם למרות שלמשרד לא היה מפריע שהם יישארו אצלה.
קווים ממוגני ירי דורשים התמחות מיוחדת. זה נכון לקו 27 שדורש ממוגן, וזה נכון לקו 26 שיכול תיאורטית להיות מוכרז כממוגן בהתראה של יום מאלוף הפיקוד (אם המתיחות באזור ג'נין תעלה מאד).
לכן לא היה נכון להעביר את הקווים האלה במכרז "חדרה-נתניה בו זכתה חברת קווים, כי לא רצו שיהיה מפעיל עם קו ממוגן ירי אחד. למרות שאגד היתה שמחה להיפטר מהם כבר אז.
שלוש חברות "מתמחות" בממוגני ירי, אגד (שמעכשיו תתמקד רק בדרום הר חברון), אגד תעבורה (אזור ירושלים, כולל בעתיד את השירות שעוד מופעל על ידי אגד מירושלים דרומה), ואפיקים (אזור שומרון, מעכשיו כולל צפון השומרון).
אגד לא רצתה את הסיוט של קו ממוגן בצפון רחוק ממוקד הפעילות של שאר ממוגני הירי שלה, והאמת שגם אפיקים לא רצתה, כי האזור מצליח להיות רחוק גם ממוקד הפעילות שלה (אבל יותר קרוב מאגד ולכן יותר הגיוני). משרד התחבורה כפה את התהליך על אפיקים לבקשת אגד.
בין היתר זה היה זמן שבו משרד התחבורה הסתכל באופן ממוקד על מערך הקווים והחליט לשפר אותו. עקרונית היה אפשר לעשות את זה גם עם אגד, אבל לאגד היה חשוב יותר להיפטר מהקווים האלה מאשר לשפר אותם.
או.קיי. אמיר, תודה על ההסבר, לא ידעתי
 
ישנו עוד שם של אשכול מוזר,שעוד לא הצלחתי לתהות ולהבין את קנק

קווי אגד הממוגנים האחרים (בגוש עציון, הר חברון ובקעת הירדן)
אמורים (או אמורים היו) לעבור לאגד תעבורה.
אשכול הקווים הזה של אגד אפילו נקרא: "אגד תעבורה - ממוגן".
ישנו עוד שם של אשכול מוזר,שעוד לא הצלחתי לתהות ולהבין את קנק
נו, שנקרא "אגד תעבורה-קווי חרדים", שלא ברור לי מתי הוא צריך לצאת לפועל בכלל ואילו קווים להכיל בכלל.
מעניין, גם אם בעקבות הפסדה של "אגד-תעבורה" במכרזים בצפון הנגב ובבאר-שבע+ האיסור שהוטל עליהם להשתתף במכרז באלעד, יאפשרו לה להשתתף במכרז "שרון-חולון מרחבי"?
ממה שאני יודע, יש סעיף בהסכם התחרות בין "אגד" למדינה שמדבר על כך, אם אני לא טועה.
 
האשכול הזה כולל את קווי החרדים הבאים של אגד:

ישנו עוד שם של אשכול מוזר,שעוד לא הצלחתי לתהות ולהבין את קנק
נו, שנקרא "אגד תעבורה-קווי חרדים", שלא ברור לי מתי הוא צריך לצאת לפועל בכלל ואילו קווים להכיל בכלל.
מעניין, גם אם בעקבות הפסדה של "אגד-תעבורה" במכרזים בצפון הנגב ובבאר-שבע+ האיסור שהוטל עליהם להשתתף במכרז באלעד, יאפשרו לה להשתתף במכרז "שרון-חולון מרחבי"?
ממה שאני יודע, יש סעיף בהסכם התחרות בין "אגד" למדינה שמדבר על כך, אם אני לא טועה.
האשכול הזה כולל את קווי החרדים הבאים של אגד:
490, 491, 492, 493, 494, 495, 498 (קווי החרדים של מערב הנגב)
550
951, 952 (קווי החרדים של מגדל העמק)

מה שהכי מוזר באשכול הזה זה שקו 550 נכלל בו.

יש אשכול אחר שנקרא: "תחרות - קווי חרדים" (לפי השם הוא אמור מתישהו להיכלל במכרז), שכולל את הקווים: 546, 547, 549, 552, 554, 555, 556, 557, 558, 560.

לא ברור מדוע קו 550 פוצל מאשכול הקווים הזה.
גם מעניין באיזה מכרז בדיוק האשכול הזה ייכלל. הוא כנראה לא מצדיק מכרז בפני עצמו, אלא יחד עם אשכול נוסף, והאשכול היחיד בדרום שטרם יצא למכרז חדש, זה אשכול קווי רהט.
 
לפי השם שלו הוא אמור לעבור ל"אגד-תעבורה" ללא מכרז כלל

האשכול הזה כולל את קווי החרדים הבאים של אגד:
490, 491, 492, 493, 494, 495, 498 (קווי החרדים של מערב הנגב)
550
951, 952 (קווי החרדים של מגדל העמק)

מה שהכי מוזר באשכול הזה זה שקו 550 נכלל בו.

יש אשכול אחר שנקרא: "תחרות - קווי חרדים" (לפי השם הוא אמור מתישהו להיכלל במכרז), שכולל את הקווים: 546, 547, 549, 552, 554, 555, 556, 557, 558, 560.

לא ברור מדוע קו 550 פוצל מאשכול הקווים הזה.
גם מעניין באיזה מכרז בדיוק האשכול הזה ייכלל. הוא כנראה לא מצדיק מכרז בפני עצמו, אלא יחד עם אשכול נוסף, והאשכול היחיד בדרום שטרם יצא למכרז חדש, זה אשכול קווי רהט.
לפי השם שלו הוא אמור לעבור ל"אגד-תעבורה" ללא מכרז כלל
כמו שלא היה כל מכרז בעוטף ירושלים, כך שהוא לא אמור להיכלל בשום מכרז עתידי שהוא.
שאר קווי התחרות של החרדים,לדעתי יועברו בעיתוי עתידי כלשהוא, כמו העיתוי הנוכחי וכמו שקו 497 עבר ל"סופרבוס" ללא מכרז,כשהוא גם היה חלק מאשכול "תחרות-חרדים", ללא מכרז ,ל"מטרופולין".
 
אשכול "אגד תעבורה - קווי חרדים" אמור לעבור ללא מכרז

לפי השם שלו הוא אמור לעבור ל"אגד-תעבורה" ללא מכרז כלל
כמו שלא היה כל מכרז בעוטף ירושלים, כך שהוא לא אמור להיכלל בשום מכרז עתידי שהוא.
שאר קווי התחרות של החרדים,לדעתי יועברו בעיתוי עתידי כלשהוא, כמו העיתוי הנוכחי וכמו שקו 497 עבר ל"סופרבוס" ללא מכרז,כשהוא גם היה חלק מאשכול "תחרות-חרדים", ללא מכרז ,ל"מטרופולין".
אשכול "אגד תעבורה - קווי חרדים" אמור לעבור ללא מכרז
אשכול "תחרות - קווי חרדים" אמור להיכלל במכרז.
יש הבדל בין העברת קווים בודדים ללא מכרז (כמו 497 ו 180 או 548) לבין העברת מקבץ של עשרה קווים ללא מכרז.
 
היסטורית אתה טועה

אשכול "אגד תעבורה - קווי חרדים" אמור לעבור ללא מכרז
אשכול "תחרות - קווי חרדים" אמור להיכלל במכרז.
יש הבדל בין העברת קווים בודדים ללא מכרז (כמו 497 ו 180 או 548) לבין העברת מקבץ של עשרה קווים ללא מכרז.
היסטורית אתה טועה
בשנת 2006 או 2007 כבר עברו כל קווי הדרום של "אגד" בירוחם, רמת הנגב וערד ל"מטרופולין" ללא מכרז וזה היה הרבה יותר מעשרה קווים.
 
מן הסתם

האשכול הזה כולל את קווי החרדים הבאים של אגד:
490, 491, 492, 493, 494, 495, 498 (קווי החרדים של מערב הנגב)
550
951, 952 (קווי החרדים של מגדל העמק)

מה שהכי מוזר באשכול הזה זה שקו 550 נכלל בו.

יש אשכול אחר שנקרא: "תחרות - קווי חרדים" (לפי השם הוא אמור מתישהו להיכלל במכרז), שכולל את הקווים: 546, 547, 549, 552, 554, 555, 556, 557, 558, 560.

לא ברור מדוע קו 550 פוצל מאשכול הקווים הזה.
גם מעניין באיזה מכרז בדיוק האשכול הזה ייכלל. הוא כנראה לא מצדיק מכרז בפני עצמו, אלא יחד עם אשכול נוסף, והאשכול היחיד בדרום שטרם יצא למכרז חדש, זה אשכול קווי רהט.
מן הסתם
שני האשכולות הללו יכללו גם קווים חדשים ולא רק קווים שיעברו מ"אגד".
אשכול "קווי חרדים-תעבורה" ,על פי שמו, כנראה, יעבור ללא מכרז לחברת "אגד-תעבורה"+ קווי חרדים חדשים.
אשכול "קווי חרדים-תחרות" כנראה יצורף לאשכול הנגב של "מטרופולין" ויעבור אליהם במתנה ללא מכרז (כך אני מניח, כמו שאני חושב שאני מכיר את הראש המעוות של משרד התחבורה).
וכן, אני מודה, אני פטריוט "אגד" וכואב לי שלוקחים קווים מ"אגד" ללא שום הצדקה.אני מתעב הפרטות.אין כאן שום הליך תחרותי,מכיוון שמעבירים קווים ממונופול למונופול, מילא אם הייתה כאן תחרות,אבל אין פה שום תחרות ושום דבר שמשרת נטו את האינטרס של האזרח.ממילא את הכול קובע משרד התחבורה ומה שהוא מחליט מחייב כל חברה באשר היא,כך שאין כאן כל היתכנות למצב של תחרות בריאה של שוק חופשי, כמו שקיים בחברות הסלולאריות.מה שמעצבן בכל הסיפור הזה, שזה משווק , על ידי משרד התחבורה, כביכול כאקט של תחרות וקונים את השקר הגס הזה.....
דרך אגב, זה בהחלט יכול להיות שאתה צודק. אולי באמת "אגד" ביקשו להתפטר משני הקווים האלו... אבל מה שכתבתי זה בהיבט העקרוני.
 

אוהד1110

New member


מן הסתם
שני האשכולות הללו יכללו גם קווים חדשים ולא רק קווים שיעברו מ"אגד".
אשכול "קווי חרדים-תעבורה" ,על פי שמו, כנראה, יעבור ללא מכרז לחברת "אגד-תעבורה"+ קווי חרדים חדשים.
אשכול "קווי חרדים-תחרות" כנראה יצורף לאשכול הנגב של "מטרופולין" ויעבור אליהם במתנה ללא מכרז (כך אני מניח, כמו שאני חושב שאני מכיר את הראש המעוות של משרד התחבורה).
וכן, אני מודה, אני פטריוט "אגד" וכואב לי שלוקחים קווים מ"אגד" ללא שום הצדקה.אני מתעב הפרטות.אין כאן שום הליך תחרותי,מכיוון שמעבירים קווים ממונופול למונופול, מילא אם הייתה כאן תחרות,אבל אין פה שום תחרות ושום דבר שמשרת נטו את האינטרס של האזרח.ממילא את הכול קובע משרד התחבורה ומה שהוא מחליט מחייב כל חברה באשר היא,כך שאין כאן כל היתכנות למצב של תחרות בריאה של שוק חופשי, כמו שקיים בחברות הסלולאריות.מה שמעצבן בכל הסיפור הזה, שזה משווק , על ידי משרד התחבורה, כביכול כאקט של תחרות וקונים את השקר הגס הזה.....
דרך אגב, זה בהחלט יכול להיות שאתה צודק. אולי באמת "אגד" ביקשו להתפטר משני הקווים האלו... אבל מה שכתבתי זה בהיבט העקרוני.
 

בישגד

New member
בהיבט העקרוני לא צריכה לאגד שום חזקה על קווים

מן הסתם
שני האשכולות הללו יכללו גם קווים חדשים ולא רק קווים שיעברו מ"אגד".
אשכול "קווי חרדים-תעבורה" ,על פי שמו, כנראה, יעבור ללא מכרז לחברת "אגד-תעבורה"+ קווי חרדים חדשים.
אשכול "קווי חרדים-תחרות" כנראה יצורף לאשכול הנגב של "מטרופולין" ויעבור אליהם במתנה ללא מכרז (כך אני מניח, כמו שאני חושב שאני מכיר את הראש המעוות של משרד התחבורה).
וכן, אני מודה, אני פטריוט "אגד" וכואב לי שלוקחים קווים מ"אגד" ללא שום הצדקה.אני מתעב הפרטות.אין כאן שום הליך תחרותי,מכיוון שמעבירים קווים ממונופול למונופול, מילא אם הייתה כאן תחרות,אבל אין פה שום תחרות ושום דבר שמשרת נטו את האינטרס של האזרח.ממילא את הכול קובע משרד התחבורה ומה שהוא מחליט מחייב כל חברה באשר היא,כך שאין כאן כל היתכנות למצב של תחרות בריאה של שוק חופשי, כמו שקיים בחברות הסלולאריות.מה שמעצבן בכל הסיפור הזה, שזה משווק , על ידי משרד התחבורה, כביכול כאקט של תחרות וקונים את השקר הגס הזה.....
דרך אגב, זה בהחלט יכול להיות שאתה צודק. אולי באמת "אגד" ביקשו להתפטר משני הקווים האלו... אבל מה שכתבתי זה בהיבט העקרוני.
בהיבט העקרוני לא צריכה לאגד שום חזקה על קווים
שהם מעולם לא זכו בהם במכרז. ההסכם שהמדינה חתמה בזמנו הוא שערוריה.
שמישהו יזכיר לי בבקשה מכוח איזה "מכרז מסודר" ו"תחרות" אגד מפעילה קווים?
&nbsp
השימוש במילה להפריט הוא דמגוגיה לשמה, אגד היא בבעלות פרטית לכל דבר. החברה' אפילו עשו כבר EXITים נאים (ע"ע נצבא).
&nbsp
גם אם מעבירים קווים ואין "תחרות", יש מי שינקו כבר מספיק עשורים בלי לזכות בשום מכרז מהעטינים הדשנים של הסובסידיה ודאגו בעיקר לתנאים לחברים שלהם, למה לא לתת למישהו אחר לינוק קצת?
וזה עוד בלי לדבר על הפעלת נסיעות פרטיות באוטובוסים שנרכשו בסיוע מהמדינה במשך שנים ועוד...
&nbsp
&nbsp
 
אבל גם "אפיקים" לא זכתה מעולם במכרז להפעלת קווי 26/27

בהיבט העקרוני לא צריכה לאגד שום חזקה על קווים
שהם מעולם לא זכו בהם במכרז. ההסכם שהמדינה חתמה בזמנו הוא שערוריה.
שמישהו יזכיר לי בבקשה מכוח איזה "מכרז מסודר" ו"תחרות" אגד מפעילה קווים?
&nbsp
השימוש במילה להפריט הוא דמגוגיה לשמה, אגד היא בבעלות פרטית לכל דבר. החברה' אפילו עשו כבר EXITים נאים (ע"ע נצבא).
&nbsp
גם אם מעבירים קווים ואין "תחרות", יש מי שינקו כבר מספיק עשורים בלי לזכות בשום מכרז מהעטינים הדשנים של הסובסידיה ודאגו בעיקר לתנאים לחברים שלהם, למה לא לתת למישהו אחר לינוק קצת?
וזה עוד בלי לדבר על הפעלת נסיעות פרטיות באוטובוסים שנרכשו בסיוע מהמדינה במשך שנים ועוד...
&nbsp
&nbsp
אבל גם "אפיקים" לא זכתה מעולם במכרז להפעלת קווי 26/27
ולכן, בהבט העקרוני, גם לה לא אמורה להיות חזקה נרכשת מטעם המדינה להפעיל קווים אותם היא מקבלת במתנה ללא מכרז.

על "אגד" אסרה המדינה בכלל מלכתחילה להשתתף במכרזים מאז שהרפורמה בתחבורה הציבורית יצאה לדרך, בתחילת שנות האלפיים ונשללה ממנה ההזדמנות להתמודד ולזכות בדין במכרזים על הקווים אותם היא הפעילה/מפעילה, עד עצם היום הזה,כשעוד מעט מציינים 20 שנה לתחילת הרפורמה בתחבורה הציבורית.לזה קוראים בחוק "פגיעה בעקרון יסוד חופש העיסוק". "אגד" רצתה להתמודד במכרזים, אולם המדינה סירבה בתוקף לאפשר לה ורק עקב התערבות בית המשפט, איפשרה המדינה ל"אגד" להשתתף בחלק מהמכרזים באמצעות חברת הבת "אגד-תעבורה"."אגד" כ"אגד" בהחלט רוצה להתמודד במכרזי ההפעלה של המדינה והחל משנת 2020 אף יתאפשר לה לגשת למכרזים.

לא שמעתי מאף אחד איזשהי טרוניה, קובלנה או תמיהה על כך,שגם חברות "דן" ועפיפי בנצרת מפעילים את כל הקווים שלהם ללא מכרזים בכלל, וגם בבאר-שבע, לפני כניסת חברת "מטרודן", הפעילה החברה העירונית של העירייה את הקווים ללא שום מכרז מעולם מאז קום המדינה ועד שנת 2003,אבל כל המצקצקים בלשונם ימצאו להם רק את "אגד" כקורבן קל ונוח לניגוח.מדינת ישראל היא מדינה מאוד קטנה והיא כולה נחשבת איזור פריפריאלי קטן,שביל זנוח בדרך, בהשוואה למדינות אחרות בעולם,אז למה צריך במדינה כל כך קטנה 16 חברות תחבורה ציבורית שונות ומשונות, שלא מתואמות כלל אחת עם השנייה, על שניים וחצי נוסעים (רק 20% מתושבי המדינה משתמשים בתחבורה ציבורית). עובדה, שהמדינה רצתה תמיד, עד סוף שנות ה-90 לעבוד עם חברת תחבורה אחת או שניים גדולים וחזקים עד שנתקבעה בתודעת ההנהגה הקונספציה האמריקאית של "נפלאות ההפרטה".
 
אבל שים לב מה הרוכב לאוטובוסים כתב:

אבל גם "אפיקים" לא זכתה מעולם במכרז להפעלת קווי 26/27
ולכן, בהבט העקרוני, גם לה לא אמורה להיות חזקה נרכשת מטעם המדינה להפעיל קווים אותם היא מקבלת במתנה ללא מכרז.

על "אגד" אסרה המדינה בכלל מלכתחילה להשתתף במכרזים מאז שהרפורמה בתחבורה הציבורית יצאה לדרך, בתחילת שנות האלפיים ונשללה ממנה ההזדמנות להתמודד ולזכות בדין במכרזים על הקווים אותם היא הפעילה/מפעילה, עד עצם היום הזה,כשעוד מעט מציינים 20 שנה לתחילת הרפורמה בתחבורה הציבורית.לזה קוראים בחוק "פגיעה בעקרון יסוד חופש העיסוק". "אגד" רצתה להתמודד במכרזים, אולם המדינה סירבה בתוקף לאפשר לה ורק עקב התערבות בית המשפט, איפשרה המדינה ל"אגד" להשתתף בחלק מהמכרזים באמצעות חברת הבת "אגד-תעבורה"."אגד" כ"אגד" בהחלט רוצה להתמודד במכרזי ההפעלה של המדינה והחל משנת 2020 אף יתאפשר לה לגשת למכרזים.

לא שמעתי מאף אחד איזשהי טרוניה, קובלנה או תמיהה על כך,שגם חברות "דן" ועפיפי בנצרת מפעילים את כל הקווים שלהם ללא מכרזים בכלל, וגם בבאר-שבע, לפני כניסת חברת "מטרודן", הפעילה החברה העירונית של העירייה את הקווים ללא שום מכרז מעולם מאז קום המדינה ועד שנת 2003,אבל כל המצקצקים בלשונם ימצאו להם רק את "אגד" כקורבן קל ונוח לניגוח.מדינת ישראל היא מדינה מאוד קטנה והיא כולה נחשבת איזור פריפריאלי קטן,שביל זנוח בדרך, בהשוואה למדינות אחרות בעולם,אז למה צריך במדינה כל כך קטנה 16 חברות תחבורה ציבורית שונות ומשונות, שלא מתואמות כלל אחת עם השנייה, על שניים וחצי נוסעים (רק 20% מתושבי המדינה משתמשים בתחבורה ציבורית). עובדה, שהמדינה רצתה תמיד, עד סוף שנות ה-90 לעבוד עם חברת תחבורה אחת או שניים גדולים וחזקים עד שנתקבעה בתודעת ההנהגה הקונספציה האמריקאית של "נפלאות ההפרטה".
אבל שים לב מה הרוכב לאוטובוסים כתב:
אגד לא רצתה להמשיך להפעיל את קווים 26 ו 27 ומשרד התחבורה קיבל את רצונה של אגד וכפה על אפיקים בניגוד לרצונה לקחת את הקווים שאגד לא רצתה בהם.

אם הייתה פועלת בישראל רק אגד (או רק אגד ודן או אפילו רק אגד ודן והחברות הנצרתיות), מה היה קורה עם קווים שאגד לא רוצה להפעילם?
למה אגד מעולם לא הפעילה קווים כדוגמת 69X בחוף הכרמל וכשיש את חברת קווים באזור הקווים הללו מופעלים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה