אבל גם "אפיקים" לא זכתה מעולם במכרז להפעלת קווי 26/27
ולכן, בהבט העקרוני, גם לה לא אמורה להיות חזקה נרכשת מטעם המדינה להפעיל קווים אותם היא מקבלת במתנה ללא מכרז.
על "אגד" אסרה המדינה בכלל מלכתחילה להשתתף במכרזים מאז שהרפורמה בתחבורה הציבורית יצאה לדרך, בתחילת שנות האלפיים ונשללה ממנה ההזדמנות להתמודד ולזכות בדין במכרזים על הקווים אותם היא הפעילה/מפעילה, עד עצם היום הזה,כשעוד מעט מציינים 20 שנה לתחילת הרפורמה בתחבורה הציבורית.לזה קוראים בחוק "פגיעה בעקרון יסוד חופש העיסוק". "אגד" רצתה להתמודד במכרזים, אולם המדינה סירבה בתוקף לאפשר לה ורק עקב התערבות בית המשפט, איפשרה המדינה ל"אגד" להשתתף בחלק מהמכרזים באמצעות חברת הבת "אגד-תעבורה"."אגד" כ"אגד" בהחלט רוצה להתמודד במכרזי ההפעלה של המדינה והחל משנת 2020 אף יתאפשר לה לגשת למכרזים.
לא שמעתי מאף אחד איזשהי טרוניה, קובלנה או תמיהה על כך,שגם חברות "דן" ועפיפי בנצרת מפעילים את כל הקווים שלהם ללא מכרזים בכלל, וגם בבאר-שבע, לפני כניסת חברת "מטרודן", הפעילה החברה העירונית של העירייה את הקווים ללא שום מכרז מעולם מאז קום המדינה ועד שנת 2003,אבל כל המצקצקים בלשונם ימצאו להם רק את "אגד" כקורבן קל ונוח לניגוח.מדינת ישראל היא מדינה מאוד קטנה והיא כולה נחשבת איזור פריפריאלי קטן,שביל זנוח בדרך, בהשוואה למדינות אחרות בעולם,אז למה צריך במדינה כל כך קטנה 16 חברות תחבורה ציבורית שונות ומשונות, שלא מתואמות כלל אחת עם השנייה, על שניים וחצי נוסעים (רק 20% מתושבי המדינה משתמשים בתחבורה ציבורית). עובדה, שהמדינה רצתה תמיד, עד סוף שנות ה-90 לעבוד עם חברת תחבורה אחת או שניים גדולים וחזקים עד שנתקבעה בתודעת ההנהגה הקונספציה האמריקאית של "נפלאות ההפרטה".