קוינטות/מעגל הקוינטות

קארין1014

New member
קוינטות/מעגל הקוינטות

שלום, יש לי שאלה קטנה בנוגע למרווחים(עדיין בשלבי למידה ראשונים של תאוריה),אם אני בונה קוינטה מ סי בעליה,אני מגיעה לצליל פה.אז למה במעגל הקוינטות מגיעים לצליל פה דיאז? רק בגלל שקוינטה צריכה להכיל 3.5 טונים? אם כך מה זה המרווח סי-פה? תודה נ.ב-ראיתי כאן הודעה של מישהי שרצתה להשתפר בתחומי הפיתוח שמיעה או משהו בתאוריה והמליצו לה על איזשהו קורס באקדמיה,יש קורסים שפתוחים לכולם בלי מבחני קבלה?
 

ilanmar

New member
לגבי קוינטות

שימי לב ששם המרווח (כל מרווח) ניתן גם על פי מספר הצלילים בתוכו. קוינטה זכה מכילה 3 וחצי טונים. מבחינת צלילים, אם מתחילים מסי, זה ככה: סי, דו, רה, מי, פה. אבל (גדול), יש כאן רק שלושה טונים ולכן כדי ליצור קוינטה זכה זה חייב להיות פה דיאז. המרווח סי-פה מכיל גם כן חמישה צלילים אבל רק שלושה טונים, לכן להבנתי קוראים לו קוינטה מוקטנת. כללית, מרווח של שלושה טונים מכונה טריטון, אבל הגדרה זו וגם השם אינם חלק מההגדרות הקלאסיות של מרווחים. על פי ההגדרות הקלסיות, ה"טריטון" יקרא או קוורטה מוגדלת או קווינטה מוקטנת, על פי מספר הצלילים בין הצליל התחתון לצליל העליון במרווח.
 

Naamanda

New member
לימודי פיתוח שמיעה

הי קארין, אני מעבירה קורסים ושיעורים פרטיים בפיתוח שמיעה. לפרטים נוספים את יכולה להיכנס לכתובת : http://www.hug.co.il/prod-details.asp?id=28891 אשמח לענות על כל שאלה בטל. 0545-385766 בברכה, נעמה
 
למעלה