קורותיו של מאמר

אור302

New member
קורותיו של מאמר

בשעה טובה, מאמר שהגשתי לפני ארבע שנים (!) יצא בסתיו הקרוב. כתב העת הסתבך בדרך עם שופטים שנעלמו, גיליונות מיוחדים ועוד כל מיני עיכובים. אז אני מקבל עכשיו אימייל סטנדרטי - "השלם תיקונים אחרונים והתאם לכללי הכתיבה והציטוט המצורפים" - ומה מסתמא? שמאז שהגשתי הם החליפו את שיטת הציטוט! לא יאומן כי יסופר: עברו משיטת הערות שוליים + ביבליוגרפיה לשיטת סוגריים + ביבליוגרפיה. ובעוד אני מתנחם כי לפחות הביבליוגרפיה עומדת בעינה, לא! אני מגלה שבביבליוגרפיה הם החליפו את שיטת הנוסח, וכעת תצויין השנה מייד לאחר שם הכותב ולא בסוף הסעיף. מי יודע מה עוד אגלה שם. שלחתי אימייל בהול בשאלה אם יקבלו את הנוסח הקודם. נקווה לטוב.
 

L Bloomer

New member
קרה גם לי

התירוצים היו אחרים, אבל גם אצלי שונה הפורמט אחרי שהמאמר התקבל לפרסום. סירבתי לשנות אותו והשארתי את זה לעורכת הלשונית, בטענה שאני לא אחראית לעיכוב ולכן להתיישנות. הם קיבלו את זה (אולי לא היה להם נעים להתווכח).
כמו שכתבת, איזה כיף במדעי הטבע... אני בספק אם אצלם יש עיכובים בסדרי גודל כאלה שלא נובעים מתהליך הרוויו אלא מסיבות טכניות וכלכליות.
 

FPNH

New member
בכל העיתונים שאני מכיר במדעי הטבע

אין הערות שוליים. יש רק רשימת ספרות בסוף המאמר והפניות בגוף המאמר (שם משפחה ושנה, או מספר רץ ברשימת הספרות). כולם עובדים עם תוכנות ביבליוגרפיה (מנדליי, אנד נוט, פייפרס...) ומבחינת הפורמט זה בכלל לא עניין או בעייה שמטרידה מישהו (יש פורמט של מבנה המאמר שיתאים לעיתון, אבל זה סיפור אחר).
אני כבר לא מכיר עיתון שאין בו פירסום אונליין של המאמר זמן קצר אחרי שהוא התקבל (בין כמה ימים לחודש) בלי שום קשר למספר הכרך, העמודים ומתי זה יצא בדפוס (גם כשזה גליון מיוחד לכבוד נושא מסוים או כנס מסוים). המאמר התקבל, יש לו doi, מהר מאד הוא מופיע באתר של העיתון ובמאגרי המידע. אנשים מתייחסים אליו ומצטטים אותו עוד לפני שהוא יצא בדפוס (בהנחה שיש גליונות מודפסים, יש כאלה שהם רק אונליין).
 

אור302

New member
אכן, אתם מקדימים אותנו שנות אור

אבל אני מעדיף שיטה איטית יותר - אם כי לא איטית עד כדי כך. נותן לי זמן לקרוא יותר דברים, לשקול אותם, במקום לחיות בפרנויה מתמדת מהפרסום שיצא למחרת ויכול למוטט לי את כל העבודה.
 

22ק ו ס ם

New member
בפסיכולוגיה אין לרוב הערות שוליים

ואם יש הן יופיעו בסוף המאמר כך שדי קל לתקן. בכל מקרה, עולם משתמשים בתוכנה ביבליוגרפית כך שלא בעייה לשנות.
 

אור302

New member
ביקשתי באמת שהם יתקנו אבל עכשיו כבר תיקנתי בעצמי.

רק חסר לי שהם יכניסו לי שגיאות. בכל מקרה, לא אמרתי שתיקנתי. נראה איך יגיבו כשיגיבו...
 

קייטורד

New member
ברכות!


איזה יופי !!

תגיד עוד מתרגשים בשלב שבו אתה נמצא, כשמאמר מתקבל?

חוץ מזה, כשקראתי שחלפו להן ארבע שנים לקבלת המאמר שלך, התנחמתי ..
 

אור302

New member
כן, מתרגשים מרב הקלה.

סוף סוף אפשר להמשיך קדימה. נגאלנו מעוד סיבוב מייגע של הגהה של טקסט שבכל סיבוב של קריאה רק מאבד את האמינות שלו. אם אני אצטרך לקרוא את השטויות שלי עוד פעם אחת, אני באמת אצא מדעתי. לכן אני גם לא מלמד את המחקר שלי.
 
האמת שכבר לא כל-כך (לפחות אצלי)

למרות שאם זה מאמר חשוב בעיני, שנועדו לעורר דיון או מעלים רעיון חדש, לפעמים כן.
וכמובן, רוב המאמרים "שלי" בשנים האחרונות הם בעצם מאמרים של הסטודנטים שלי (והם המחברים הראשונים), אז מתרגשים בשבילם ושמחים עבורם בהצלחה.
 
למעלה