קורות חיים שיורידו לכם ממועמד

  • פותח הנושא Be1n
  • פורסם בתאריך

Be1n

Member
היי,

אני מחפש עבודה כבר כמה חודשים, אבל לא מצליח לעבור את המסננת של קורות החיים.
יש לי ניסיון של שנה וחצי, יש לי שני פרוייקטים אישיים שאני יכול לשים בקוח (אבל לא עשיתי דיפלוי, כי ה UI הוא bootstrap (אני לומד עכשיו ריאקט ואולי לאחר מכן אעשה דיפלוי))

ניגשתי למישהי בשביל שתעבור לי על הקו"ח והיא פשוט שינתה את הפורמט שלהם.
הקוח הקודמים שלי היו שלושה משפטי פתיחה כלליים, ואז 6 פסקאות של ניסיון, פרוייקטים קודמים(אישיים), השכלה, תעודות (קורסרה), סקילס ושפות (עברית, אנגלית).
כל כותרת של פסקה הייתה עם רקע אפור - בשביל לסמן אותה.
הגופן היה בגודל 11. (בראש הדף היה השם שלי עם גופן 14)
והצלחתי להכניס הכל לדף אחד.

הקוח הנוכחיים, הם בעלי גופן כחול וגדול יותר, כך שהם הוארכו לעמוד וחצי, הכותרת הוגדלה לגודל 36 והוספה עוד כותרת משנה (גודל 24~) ויש הרבה חזרה על אותן טכנולוגיות ושפות.

ברמה האישית הם מרגישים לי מעט מצועצעים, אבל שפניתי אליה, בדקתי והיו לה הרבה ממליצים.


קצת מתוסכל מחוסר המעבר של שלב קורות החיים ורציתי לשאול אם קורות חיים יכולים להוריד לכם ממועמד, גם אם הוא מתאים למה שאתם מחפשים ?.
(אני מגיש גם למשרות שדורשות שנתיים ניסיון, מתוך המחשבה שאין באמת הבדל)
תודה לכל מי שיחווה דעה!
 

BravoMan

Active member
לקורות חיים יש צורה (עיצוב) ויש תוכן.

אני אישית משתדל להתרכז בתוכן, אבל אם הצורה יותר מידי גרועה, רוב הסיכויים שאוותר, כי זה מראה על אדם שאו שלא טרח ללמוד איך נכון לכתוב קורות חיים, ואז יש מצב שהוא גם לא לומד איך נכון לכתוב קוד, או שפשוט לא אכפת לו מהמשרה.

אני אישית מסכים עם הגברת שערכה לך את הקו"ח, לא הייתי רוצה לקבל משהו בפונט 11, גם אם זה מכניס הכל לדף אחד, אין סיבה שאני אתאמץ לקרוא, ולמה לעשות כותרות באפור? זו לא הדגשה, להפך - בתור מתכנת אתה מתרגל שאפור זה "מבוטל" \ " לא פעיל".

כמובן, אלה דברים קטנים יחסית, אז לא הייתי פוסל בגללם.

ערבוב המידע יותר בעייתי.

הייתי מצפה לסדר הבא:
1. פרטים אישיים
2. פירוט השכלה
3. פירוט עבודות בסדר כרונולוגי
4. פירוט תחומי ידע והתנסות כולל פרויקטים שניתן לבחון אם יש
5. טקסט חופשי "על עצמי", אתה יודע "לומד מהר, טוב בעבודת צוות" כל השטויות הרגילות שאף אחד לא באמת נותן להם משקל.

שים לב, שככל שהחברה גדולה יותר ויש לה יותר מומעדים לסנן, כך גם העיצוב וגם התוכן של קורות חיים מקבלים משקל גבוהה יותר, ויש יותר סיכוי שבגלל פיפס הכי קטן האותן קורות חיים לא יטרחו לזמן אלא ישימו אותן בפח.

סינון מומעדים זו השקעה מבחינת החברה, וכל חברה יש זמן מוגבל לבחור את מי יזמנו לראיון וכמות המוזמנים בהכרח תהיה מוגבלת, גם אם יגישו הרבה מועמדים מתאימים.
התפקיד של קו"ח זה לעזור לזרז את הסינון הראשוני, כך שחשוב מאוד להשקיע בהם כדי להתבלט!
 

Be1n

Member
בכותרות - הטקסט עצמו היה שחור מודגש עם קו תחתון. הרקע אפור. (זה בשביל לחלק את הדף ומשהו צבעוני הרגיש לי מצועצע מדי)

הבנתי, תודה!
 

SupermanZW

Well-known member
קו"ח בהחלט יכולים להוריד ממועמד, במיוחד אם ברור שאינם מותאמים למשרה. אם ברור, למשל, שמלימודיו ומנסיונו המקצועי של המועמד יש לו ידע שרלוונטי למשרה ופורסם במודעת הדרושים והוא לא ציין אותו בקורות החייםאז אפשר לראות שהמועמד לא יסודי, לא טרח לציין את כל מה שיש לו שרלוונטי למשרה. גרוע מכך, אם המועמד מציין בפירוט תחומים שאינם רלוונטים למשרה, מסיקים שאינו מבחין בין עיקר לטפל ולכן לא יהיה עובד יעיל. אם מבחינים בשקר בקורות החיים, כמו למשל בתפקיד מסוים המועמד ציין שעבד עם כלי שכלל לא רלוונטי למה שכתב שעשה איתו, הוא נכנס לרשימת do not call. במילים אחרות, רוצים לראות שהמועמד אמין ושידע להבליט מה שרלוונטי למשרה ולצמצם (לא למחוק לגמרי, רק לצמצם) במה שלא רלוונטי למשרה, זה מפגין רצינות ומגדיל את הסיכויים שיפנו למועמד.
 
למעלה