קורס אוטומציה מומלץ

עמית ו

New member
זה תלוי - מה הרקע שלך?

התשובה שונה מאוד לאנשים שהם מתכנתים טובים ומנוסים ולאנשים שאין להם ניסיון בתכנות.
 

עמית ו

New member
אוקי

והקורס מיועד עבורך? עבור אחד (או יותר) מהעובדים שלך? מה המטרה המרכזית שאתם מנסים להשיג?
 

ninanet

New member
עבורי

עבורי המטרה היא להיות מסוגל להיות מעורב hands-on בפרויקט פיתוח בעיקר בקבלת החלטות של פיתוח אבל גם מעורב ברמה הטכנית
&nbsp
 

עמית ו

New member
הבנתי

אז אניח שאין לך רקע בתכנות.
במקרה הזה, ובמיוחד מכיוון שאתה לא מנסה להרשים אף מסנן של קורות חיים, אני מציע לקחת את מבוא למדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה (או בכל אוניברסיטה אחרת, סטנפורד העלו לאינטרנט קורס שהוא אולי טיפה ישן, אבל מכיל את הבסיס וחינמי לגמרי - https://see.stanford.edu/Course/CS106A ).
&nbsp
בסופו של יום, הכישור הכי חשוב בפרוייקט אוטומציה הוא הנדסת תוכנה - כל הספריות שמשתמשים בהן, או לא כדי לפתור בעיות ספציפיות הן די טריוויאליות אחרי שמבינים איך תוכנה עובדת ואיך היא צריכה להיות כתובה. קורסי "אוטומציה" הם בדרך כלל "מבוא לתכנות דרך סלניום", שזו דרך די מעפנה ללמוד לתכנת כמו שצריך.
אז נכון, קורס מבוא באף אוניברסיטה לא יהפוך אותך למומחה גדול בתכנות, אבל אין קורס שיכול לעשות את זה - מה שתקבל מקורס טוב הוא את היכולת לדבר בשפה של המתכנתים האחרים ולהבין את השיקולים מאחורי הבחירות השונות, כמו גם את הכישורים הבסיסיים של כתיבת קוד שעובד (וזה, כמו שיאמרו לך, החלק הכי קל בתכנות).
 

ninanet

New member
תודה על התשובה המפורטת

א.אני לא יכול לקבל את המבוא לפיתוח באף קורס אוטומציה ?
ב.בסופו של דבר אני רוצה לדעת לכתוב קוד שמטרתו היא בדיקות ולא תוכנה.
&nbsp
יצאתי קצת מבולבל מהתשובה
 

עמית ו

New member
על לא דבר

א. תיאורטית, אתה יכול. בפועל, לא ראיתי קורס כזה. זה עניין של משאבים - קורס "אוטומציה" שמנסה לתת לך בסיס טוב בתכנות יהיה מחולק לשני מקטעים: חלק א' יהיה "יסודות הנדסת התוכנה", והחלק השני יהיה "הנה כמה ספריות שאפשר להשתמש בהן". בקורס ממש טוב (היפותטי לחלוטין, כן?) יתייחסו גם לשיקולים השונים בכתיבת אוטומציה ובמה מוביל לבחור גישה אחת או את השנייה. בפועל, כל קורסי האוטומציה מנסים לסיים כמה שיותר מהר עם המינימום של "ככה עובדת שפת תכנות", בלי להתעכב על המשמעויות של כתיבת קוד נכון ובר תחזוקה ואז להגיע ל"בואו נתנסה בכמה כלים שכל מתכנת יכול ללמוד לבד ביומיים" כדי לתת לתלמידים תחושת הישג. מבחינת מפעילי הקורסים זו דרך הפעולה היחידה - קורס "טוב" יהיה ארוך ויקר, והמתחרים דוחפים לתוך הסילבוס שלהם כל מיני באזזוורדס שבמקרה הטוב נוגעים בהם בצורה שטחית.
&nbsp
ב. אין שום הבדל. קוד זה קוד זה קוד זה קוד.
נכון, הבעיה הספציפית שהאוטומציה מנסה לפתור תהיה שונה מזו שהמוצר מנסה לפתור, אבל יש חתיכת קוד שמנסה לפתור בעיה, הבעיה ממשיכה להשתנות ולכן צריך להמשיך ולתחזק את בסיס הקוד - להוסיף לו דברים, למחוק ממנו, לשנות ולעדכן. זה מצריך כתיבה של קוד טוב, והכישורים האלה לא נבדלים מאלו שצריך כדי לפתור כל בעייה תכנותית אחרת. אחת הבעיות הכי נפוצות היא שלא מתייחסים ברצינות לקוד האוטומציה, ואז זורקים הכל לפח אחרי שנה וחצי ומכריזים ש"אוטומציה לא שווה את המאמץ" (או, גרוע יותר, ממשיכים לשפוך זמן וכסף על פרוייקט שכתוב בצורה מעפנה).
קריאה נוספת: https://www.joecolantonio.com/clean-test-code-test-automation-code-is-real-code/
 

ninanet

New member
נהדר

האם שיעורים פרטים כולל יסודות פיתוח וכל מה שצריך לדעת זה משהו שיכול לעבוד ?
 

עמית ו

New member
לתכנת זה לא באמת קשה.

אז התשובה היא "אני לא רואה סיבה שלא".
בסופו של יום, אתה מכיר את עצמך ויודע איך אתה לומד הכי טוב - יש כאלה שצריכים ספר הדרכה ושקט כדי לתרגל, אחרים צריכים קבוצת לימוד, ואחרים צריכים מישהו שכבר יודע שיסביר להם.
המלצתי - תפוס מישהו שיודע לתכנת ומכיר אותך ואת המקום בו אתה עובד (כנראה שזה אחד המתכנתים אצלכם) ונסה להיעזר בו כדי להגדיר בצורה קצת פחות אמורפית את היעדים שאתה רוצה להשיג. כנראה שברגע בו תעשו את זה, יהיה קל יותר להבין מה אתה רוצה ללמוד ואיך כדאי.
 
למעלה