קורס בדיקת תוכנה, לימודי QA

קורס בדיקת תוכנה, לימודי QA

שלום אנשים יקרים!

1.האם אתם ממליצים לקחת קורס בדיקות QA ?

2.אם כן-אז איפה כדאי ללמוד?

3.האם יש לי סיכוי למצוא עבודה בלי הקורס?

תודה : )
 

עמית ו

New member
בקיצור

1. לא.
2. זה לא מאוד משנה. זה תלוי מרצה ספציפי יותר מאשר תלוי מוסד.
3. כן.
&nbsp
טיפה יותר בהרחבה:
מבחינה מקצועית, הקורסים האלה לא באמת תורמים לשום דבר. הערך המרכזי שלהם הוא בכך שחלק ממשרות הבדיקות עם רף דרישות נמוך משתמשות בקורס הזה ככלי לסינון קורות חיים (משרות שאינן ברף הנמוך דורשות תואר רלוונטי או ניסיון קודם) - השמועות מספרות על כך שאחרי קורס בדיקות קשה קצת פחות להגיע לראיון עבודה.
&nbsp
לגבי היכולת למצוא עבודה בבדיקות תוכנה - מבחינת סט כישורים, אין המון הבדל בין מי שסיים קורס למי שסתם הגיע באקראי מהרחוב. ההבדל המרכזי הוא שזרקו עליהם כמה מילים שאולי יכולות להישמע מוזר אם לא למדת שום דבר על בדיקות תוכנה קודם (אפשר גם ללמוד לבד, והבסיס לא באמת קשה). חוץ מזה, לאדם אקראי מהרחוב אין הרגלים רעים שצריך לשבור ואין תפיסות שגויות לגבי מה צריך לעשות בודק תוכנה. לכן, אם הצלחת להגיע לראיון עבודה, יש לך סיכוי סביר לעבור את הראיון בתנאי שהתכוננת כמו שצריך - חקרת קצת על החברה ומה הם עושים, טרחת ללמוד קצת ולגבש דעה על מה עושים בודקי תוכנה, ורכשת כישור טכני או שניים (תחומים נפוצים שיוצא לי לשמוע עליהם הם SQL, שורת הפקודה של לינוקס וקצת אינטרנט - אף אחד מהם לא ברמה עמוקה מדי).
&nbsp
בלי קשר, שאלה שאת צריכה לשאול את עצמך היא האם את רוצה לעבוד בבדיקות תוכנה ולמה. ביותר מדי מקרים הסיבה היא איזו מחשבה שמדובר במקפצה למקצוע אחר - ואז עדיף להתחיל ולהתראיין לאותו מקצוע אחר.
 
חיפוש עבודה

בוקר טוב,
קודם כל תודה על המענה :)
אתה יכול בבקשה להמליץ לי איפה אני יכולה לחפש עבודה בתחום?
 

עמית ו

New member
זה יהיה לי קשה יותר

בעיקר כי המסלול שאני עברתי בדרך לעבודה כלל תואר רלוונטי, כך שלא חיפשתי מעולם עבודה בסטטוס דומה למצב שלך (אני מניח שאילו היה לך תואר מתאים, השאלה הזו לא הייתה נשאלת. אם אני טועה, אשמח אם תתקני אותי).
עם זאת, התשובה הסטנדרטית מתאימה תמיד - עברי על כמה מודעות באינטרנט שדורשות עד שנתיים ניסיון ומצאי את הכישורים שחוזרים על עצמם. אחר כך את צריכה לוודא שאת לפחות יודעת מה הם אומרים. אחר כך זה עניין של לנסות לדחוף את הרגל ולהגיע לראיון - אם יש חברים שעובדים בתחום ויכולים לעזור לך להגיע לראיון, אחלה. אם מצאת משרה באינטרנט ושלחת להם קו"ח וחזרו אלייך - נפלא. אם עברת דרך חברת השמה - גם סבבה לגמרי.
&nbsp
כללי האצבע לסינון מודעות דרושים - עד שנתיים ניסיון זה אומר שהם פתוחים לקבל מתחילים גמורים בלי שום ניסיון (כן, גם אם כותבים "שנתיים ניסיון חובה!!", מקסימום לא יחזרו אלייך), לא צריך להיות מומחים בכל אחד ואחד מהכישורים שמצויינים שם כנדרשים, זה בסדר אם יש לך איפשהו בין שליש לחצי ממה שמסומן כחובה.
&nbsp
בלי קשר, את כמובן רוצה לדעת דבר או שניים על המקצוע לפני שאת מגיעה לראיון. יש מלא חומר זמין באינטרנט שיכול לעזור לך להתחיל. כישורים טכניים אפשר ללמוד בקלות בעזרת קורסים חינמיים וסרטונים ביוטיוב (למשל, יש לcodeacademy מודול של לימוד SQL, אין לי מושג כמה הוא טוב או רע), ואפשר למצוא לא מעט חומר על בדיקות תוכנה באופן קצת יותר כללי, כי הכישורים הטכניים הם החלק הקל. אספתי כמה קישורים לדברים שאולי כדאי להכיר - לא הכל שם מכוון למתחילים ללא ניסיון בכלל, אבל חלק כן.
https://github.com/amitwer/Add_to_testing_syllabi/blob/master/Entry level resources.md
 

עמית ו

New member
עקרונית כן.

כל אחד מהנושאים שנלמדים בקורס ניתן ללימוד עצמי וגם לא מאוד קשה.
היתרון המרכזי של קורס הוא שזו דרך להוכיח שלמדת בקורות החיים, כי רמת הידע של בוגרי קורסים שאני פגשתי הייתה נמוכה במקרה הטוב.
 

halperin

New member
מנהל
חומר ללימוד עצמי וסדר לימוד מומלץ (לבעלי רקע רלוונטי)

http://itcb.org.il/index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=8&id=542&Itemid=632
וכן - עמית עונה פה נחרצות את דעתו - אבל המציאות בשטח בינתיים מוכיחה משהו אחר לגמרי (מאות בוגרי קורסים שמוצאים עבודה כל שנה בבדיקות - אז כן, הייתי מציע ללמוד תואר במדעי המחשב, אבל אם זו אינה אופציה...)
 
למעלה